chrome menubalk is er niet

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

ANDRIES

13 jun 2022, 15:16

Sinds kort gebruik ik chrome voor mijn outlook omdat ik te veel storingen had in firefox.
De menubalk onder de titelbalk ontbreekt (=bestand; bewerken; beeld; favorieten/bladwijzers)
Dit vond ik:
Waar is de menubalk in Google Chrome?
1-Hallo, Als je op ALT drukt krijg je de menubalk en als je dan op de plek waar de balk zit rechtermuis klikt, dan krijg je de optie om menu bar aan te vinken (de eerste optie).
Het resultaat is dat als ik op alt druk er niets gebeurt.
2-Een andere optie is:
Waar is mijn menubalk?
Klik hiervoor met de rechtermuisknop op een leeg plekje in de Taakbalk en haal eventueel het vinkje weg voor Alle taakbalken vergrendelen. Klik met de rechtermuisknop op een leeg plekje in de Taakbalk. Klik op Werkbalken. Klik op de werkbalk die u wilt zien.
Mijn taakbalk is zo vol dat er geen leeg plekje is.
3- De balk aan of uitzetten kun je in enkele stappen:
Stap 1 Open de Chrome-browser.
Stap 2 Ga naar de rechterbovenhoek waar de drie-streepjes of bolletjes onder elkaar staan (het menu van Chrome).
Stap 3 Ga naar "bladwijzers" (=het woord dat Google gebruikt voor favorieten) en kies daarna voor "bladwijzerbalk weergeven".
Wanneer ik dit doe dan is de optie “bladwijzerbalk weergeven” er NIET.
Hoe los ik dit op?
Dank

lode

13 jun 2022, 17:51

Heeft Google Chrome wel een menubalk ??
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

franç

14 jun 2022, 09:46

Andries,

Zoals Lode al schreef: Chrome heeft bovenaan geen menubalk (met 'Bestand - Bewerken - Beeld') zoals bij Edge en Firefox.

In Chrome de Alt-toets gebruiken om een menu op te roepen, dat werkt vaak niet. Beter is daarom om rechtsboven op de 3 verticale puntjes te klikken.

In Chrome worden Favorieten (voor websites) Bladwijzers genoemd. Om bovenaan de Bladwijzerbalk weer te geven: Klik op de 3 puntjes, wijs aan: Bladwijzers, en klik in het vervolgmenu op Bookmarkbalk bekijken (dat is dus een wat andere tekst als in het Alt-menu staat, maar die optie doet hetzelfde).

Een uitgebreider instellingenmenu krijg je door na het klikken op de 3 puntjes te kiezen: Instellingen (derde optie van onder), waarna je in het venster dat dan verschijnt aan de linkerkant alle menu-opties ziet om Chrome aan te passen. Om daarin de Bladwijzerbalk wel of niet weer te geven: Klik op Vormgeving en daarna op Bookmarkbalk bekijken (het schuifje moet naar rechts staan en blauw gekleurd zijn).

De Taakbalk heeft betrekking op Windows. Als die vol staat met iconen kun je er inderdaad niet met de rechtermuisknop op klikken om een menu op te roepen. Om dat probleem op te lossen: Kies START (links-onderaan) -> Instellingen (tandwieltje) -> Persoonlijke instellingen, en klik in de linkerkolom op Taakbalk. Kies dan aan de rechterkant onder Taakbalkknoppen combineren de optie Altijd, labels verbergen. De tekst bij de iconen op de taakbalk wordt dan niet weergegeven en dat schept meteen veel ruimte. En doorgaans weet je toch wel waar die iconen voor staan. Is er dan nog te weinig ruimte, dan worden meerdere iconen ondergebracht in 1 icoon. Vind je dat allemaal te ingrijpend, kies dan de optie: Wanneer de taakbalk vol is.

ANDRIES

14 jun 2022, 16:44

zeer bedankt voor de reacties
omdat ik op het punt sta om mijn plek te verlaten schakel ik even een pauze in
ik kom er zeker op terug omdat ik het "probleem" graag wil oplossen