Bericht van 'Cloud'
-
Jockey - Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Hallo, op 11/7 kreeg ik een email waarop in de titel stond: "Laatste waarschuwing, al Uw foto's worden verwijderd" Deze mail heb ik enkele maanden terug ook eens aan gekregen doch in beide gevallen ging ik uit van een spam of phishing mail en schonk er geen aandacht aan.
Het adres van de afzender was: "CIoud" <arelysurbina680@gmail.com>;
Nu momenteel zijn alle mappen in 'Afbeeldingen' leeg. Er staat dus geen enkele foto meer in. (In One Drive, Op de harde schijf van men computer, en op 'Deze PC'
Gelukkig heb ik een externe back up en daarop is niets verdwenen.
Kan iemand mij zeggen wat er hier aan de hand is? Ik heb geen betalingsuitnodiging gekregen...
Alvast met dank.
Het adres van de afzender was: "CIoud" <arelysurbina680@gmail.com>;
Nu momenteel zijn alle mappen in 'Afbeeldingen' leeg. Er staat dus geen enkele foto meer in. (In One Drive, Op de harde schijf van men computer, en op 'Deze PC'
Gelukkig heb ik een externe back up en daarop is niets verdwenen.
Kan iemand mij zeggen wat er hier aan de hand is? Ik heb geen betalingsuitnodiging gekregen...
Alvast met dank.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Welke "cloud"('s) gebruik je , die van Google of van Microsoft ? OneDrive is Microsoft. Je kan toch vermoeden dan wat komt van "arelysurbina680@gmail.com" helemaal niet van Google of Microsoft afkomstig kan zijn ! Dit is spam ....
-
Ja Fred, voor zoveel ikzelf ervan ken (misschien 1/10de van U of nog minder) heb je helemaal gelijk. Trouwens ik denk dat ik minstens 1x/dag phishingmail naar safeonweb stuur dus, wantrouwig en oplettend ben ik genoeg hoor, maar! In mijn map afbeeldingen in 'Mijn PC' of in 'One Drive' zijn àlle mappen leeg, de mappen staan er nog doch geen foto meer in te bekennen. Gelukkig dus dat ik nog een externe harde schijf heb, 2 zelfs, Verbatim & Lacie, waarop ik alles nog heb staan... Van Clouds snap ik niet veel, ik dénk dat er Google op men PC staat doch indertijd heeft mijn zoon One Drive aangeraden omdat ik daar 'onderweg' ook iets mee kan openen. Hij heeft dat dan geïnstalleerd. Mijn zoon is jammer genoeg drie jaar terug op zijn 47ste schielijk overleden. Sorry voor mijn digibeet gehalte...Fred1950 schreef: ↑20 jul 2024, 16:20Welke "cloud"('s) gebruik je , die van Google of van Microsoft ? OneDrive is Microsoft. Je kan toch vermoeden dan wat komt van "arelysurbina680@gmail.com" helemaal niet van Google of Microsoft afkomstig kan zijn ! Dit is spam ....
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Vooreerst mijn medeleven. Een "cloud" is in feite niets meer dan een externe schijf op het internet. Geraak je niet meer op het internet om één of andere reden , dan kan je ook niet meer aan de gegevens op je cloud. En Microsoft kan met zijn OneDrive ook aan alle gegevens. Er moet maar eens een onguur element rondlopen die de OneDrive cloud kan "hacken" , en dan kan die ook al de dingen die op die cloud staan uitlezen.
Ik persoonlijk hou me ver van al dat cloud gedoe. Ik heb net als jij een aantal externe harde schijven met een netadapter die ik via USB kan verbinden. Zo'n externe schijf kan je meenemen en op eender welke andere PC/Laptop van familie inpluggen en de bestanden erop tonen.
Een belangrijke tip als je met externe harde schijven met een netadapter werkt. Steek eerst de USB stekker ervan in de PC of Laptop en dan pas erna de netadapter in het stopcontact. . Er kunnen vonkjes optreden , en als die optreden aan de USB stekker kunnen die de USB electronica binnen de externe harde schijf en die van je PC kapot maken. De vonkjes die dan kunnen optreden als je de adapter in het stopcontact steekt kunnen dan geen kwaad meer aanrichten. Ik heb zo al twee externe USB schijven kapot gekregen. Gelukkig gaat de schijf binnenin er niet kapot van , en dus kan je die uitbouwen en in een andere behuizing steken.
Ik persoonlijk hou me ver van al dat cloud gedoe. Ik heb net als jij een aantal externe harde schijven met een netadapter die ik via USB kan verbinden. Zo'n externe schijf kan je meenemen en op eender welke andere PC/Laptop van familie inpluggen en de bestanden erop tonen.
Een belangrijke tip als je met externe harde schijven met een netadapter werkt. Steek eerst de USB stekker ervan in de PC of Laptop en dan pas erna de netadapter in het stopcontact. . Er kunnen vonkjes optreden , en als die optreden aan de USB stekker kunnen die de USB electronica binnen de externe harde schijf en die van je PC kapot maken. De vonkjes die dan kunnen optreden als je de adapter in het stopcontact steekt kunnen dan geen kwaad meer aanrichten. Ik heb zo al twee externe USB schijven kapot gekregen. Gelukkig gaat de schijf binnenin er niet kapot van , en dus kan je die uitbouwen en in een andere behuizing steken.
-
Bedankt Fred! Dat van die lege mappen zal dan een raadsel blijven maar dank zij men harde schijven is er niets erg gebeurd. Voor die tip van het aansluiten van een externe harde schijf ben ik je heel dankbaar, veel 'amateurs' zoals ik gaan dat nog niet weten. Dus Dank