probleem office pakket en Libre office
-
kris.gua - Lid geworden op: 14 apr 2006, 10:43
Ik heb een Office pakket van microsoft op mijn computer, (éénmalige aankoop) en ik heb een probleem. Ik kan zowel in Word als in Excel niets meer intypen. Ook in het lint staan de meeste functies grijs, als ik bestand uitrol ook. (ik probeer de afbeelding gemaakt met het knipprogramma bij te voegen. Ik kan ook niet meer kopieren en plakken.

Vermits ik dringend zowel in Word als in Excel moet verder werken, denk ik eraan om ook LibreOffice te downloaden en voorlopig daarop verder te werken.
Kan ik dat naast het Office pakket op mijn laptop zetten zonder dat dit verdwijnt ?
Kan ik daarmee de word en excell documenten verder bewerken ?
(Nadien wil ik ook proberen de problemen van het gewone office pakket op te lossen. )
Alvast bedankt voor uw hulp.

Vermits ik dringend zowel in Word als in Excel moet verder werken, denk ik eraan om ook LibreOffice te downloaden en voorlopig daarop verder te werken.
Kan ik dat naast het Office pakket op mijn laptop zetten zonder dat dit verdwijnt ?
Kan ik daarmee de word en excell documenten verder bewerken ?
(Nadien wil ik ook proberen de problemen van het gewone office pakket op te lossen. )
Alvast bedankt voor uw hulp.
Apparaatnaam LAPTOP-QEDVFNJO
Processor Intel(R) Core(TM) i7-10750H CPU @ 2.60GHz 2.59 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 16,0 GB (15,8 GB beschikbaar)
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor
-
franç - Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34
Libre Office kun je zonder problemen naast Microsoft Office gebruiken op 1 pc.
De oorzaak van het feit dat Microsoft Office niet goed werkt zou kunnen zijn dat bij installatie ervan een vorige versie ervan niet of niet volledig volledig werd verwijderd. Voor het verwijderen van 1 of meer vorige versies van Microsoft Office gebruik je best de 'Microsoft Office Removal Tool' (ook wel 'Easy Fix Tool' genoemd), die je hier (klik) kunt downloaden.
Of je na verwijdering van Microsoft Office het programma nog opnieuw kunt installeren zonder er opnieuw voor te moeten betalen, hangt af van hoe je aan het programma gekomen bent toen je het voor de eerste keer installeerde.
De oorzaak van het feit dat Microsoft Office niet goed werkt zou kunnen zijn dat bij installatie ervan een vorige versie ervan niet of niet volledig volledig werd verwijderd. Voor het verwijderen van 1 of meer vorige versies van Microsoft Office gebruik je best de 'Microsoft Office Removal Tool' (ook wel 'Easy Fix Tool' genoemd), die je hier (klik) kunt downloaden.
Of je na verwijdering van Microsoft Office het programma nog opnieuw kunt installeren zonder er opnieuw voor te moeten betalen, hangt af van hoe je aan het programma gekomen bent toen je het voor de eerste keer installeerde.
-
Mussen - Lid geworden op: 20 mei 2022, 18:26
@ kris.gua,
Heb je al een gedacht/geprobeerd Microsoft Office te herstellen?
Herstellen doe je zo:
- ga naar het "Configuratiescherm"
- kies en klik op "Programma's en onderdelen"
- klik nu met rechts op het icoontje van je Office en kies voor "Wijzigen"
- geef toestemming als erom gevraagd wordt
- kies dan nu in het schermpje dat verschijnt op "Snel herstellen"
- klik tenslotte op "Herstellen"

De herstelprocedure duurt niet al te lang, wacht rustig af.
Probeer dan eens of je probleem is opgelost in je Office.
Heb je al een gedacht/geprobeerd Microsoft Office te herstellen?
Herstellen doe je zo:
- ga naar het "Configuratiescherm"
- kies en klik op "Programma's en onderdelen"
- klik nu met rechts op het icoontje van je Office en kies voor "Wijzigen"
- geef toestemming als erom gevraagd wordt
- kies dan nu in het schermpje dat verschijnt op "Snel herstellen"
- klik tenslotte op "Herstellen"

De herstelprocedure duurt niet al te lang, wacht rustig af.
Probeer dan eens of je probleem is opgelost in je Office.
-
kris.gua - Lid geworden op: 14 apr 2006, 10:43
Beste Franc en Mussen,
bedankt voor jullie reacties !. Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik kreeg geen bericht, al dacht ik dat ik dat aangeduid had. Ik zal het nog eens nagaan (nu even geen tijd)
Maar mijn office probleem is opgelost! Ik was gewoon heel dom en te haastig geweest. Er was een paar dagen geleden een bericht met reclame voor office 395 binnengekomen. Ik dacht dat ik het gesloten had, maar blijkbaar heb ik op licentie verwijderen geklikt. Volgende keer beter lezen ,,, En ik had het nummer niet meer. Een dure les.
Gelukkig mocht ik direct naar de winkel en hebben ze er een nieuwe opgezet .
bedankt voor jullie reacties !. Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik kreeg geen bericht, al dacht ik dat ik dat aangeduid had. Ik zal het nog eens nagaan (nu even geen tijd)
Maar mijn office probleem is opgelost! Ik was gewoon heel dom en te haastig geweest. Er was een paar dagen geleden een bericht met reclame voor office 395 binnengekomen. Ik dacht dat ik het gesloten had, maar blijkbaar heb ik op licentie verwijderen geklikt. Volgende keer beter lezen ,,, En ik had het nummer niet meer. Een dure les.
Gelukkig mocht ik direct naar de winkel en hebben ze er een nieuwe opgezet .
Apparaatnaam LAPTOP-QEDVFNJO