Plaatsen van foto's tussen tekstbestand
-
Livia07 - Lid geworden op: 09 nov 2010, 13:48
Bepaalde foto's kan ik niet invoegen in een tekstbestand.
Ik volg nochtans de normale werkwijze: Invoegen - afbeeldingen - afbeeldingen invoegen van dit apparaat .....
In plaats van de foto komt de bestandsextentie er op te staan : DSC 8215 of IMC5264 maar geen foto.
Kan iemand mij helpen
Alvast bedankt
Livia07
Ik volg nochtans de normale werkwijze: Invoegen - afbeeldingen - afbeeldingen invoegen van dit apparaat .....
In plaats van de foto komt de bestandsextentie er op te staan : DSC 8215 of IMC5264 maar geen foto.
Kan iemand mij helpen
Alvast bedankt
Livia07
Grafiek is pas kunst
-
Livia07 - Lid geworden op: 09 nov 2010, 13:48
Heb ondertussen verder gezocht op google.
De oorzaak dat ik de foto's niet kan invoegen in een tekstbestand ligt aan het type camera. De foto's zijn genomen met een canon EOS 1100D camera en die foto's hebben een raw bestand en die kunnen niet in een tekstbestand worden geplaatst. Ze moeten eerst worden omgezet in een JPG bestand.
Volgens google moet dat gebeuren door degene die de foto's heeft genomen met bepaalde software. Maar ik heb de foto's doorgezonden gekregen. Kan ik ze dan niet zelf omzetten van Raw naar JPG??
Alvast bedankt
De oorzaak dat ik de foto's niet kan invoegen in een tekstbestand ligt aan het type camera. De foto's zijn genomen met een canon EOS 1100D camera en die foto's hebben een raw bestand en die kunnen niet in een tekstbestand worden geplaatst. Ze moeten eerst worden omgezet in een JPG bestand.
Volgens google moet dat gebeuren door degene die de foto's heeft genomen met bepaalde software. Maar ik heb de foto's doorgezonden gekregen. Kan ik ze dan niet zelf omzetten van Raw naar JPG??
Alvast bedankt
Grafiek is pas kunst
-
*Joy*
Zo had ik toch begrepen ?Kan ik ze dan niet zelf omzetten van Raw naar JPG??
Maar blijkbaar verkeerd ?
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Het programma digikam zou met Canon moeten overweg kunnen om die om te zetten, maar dat is geen eenvoudig programma. Zie https://www.digikam.org/
SeniorenNet