Nummer Lock
-
Drekenn - Lid geworden op: 16 feb 2006, 14:58
Dag iedereen
Sinds enkele dagen staat mijn numLock steeds uit bij het opstarten van mijn laptop. Vroeger stond die constant aan. mijn laptop werkt met windows 11. Ik vind dit heel vervelend, kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast bedankt
Sinds enkele dagen staat mijn numLock steeds uit bij het opstarten van mijn laptop. Vroeger stond die constant aan. mijn laptop werkt met windows 11. Ik vind dit heel vervelend, kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast bedankt
-
verhaegen - Support SeniorenNet
daar gaat ge normaal best niets voor ondernemen , aangezien dat met de updates meestal zelf wél in orde komt
best is tot die tijd gewoon even op de knop "numlock' te tikken nadat de computer gestart is
anders is dat via groepsbeleid dat dat moet gebeuren en mensen die niet al te vertrouwd zijn kunnen daar meer schade aanrichten dan goeds , of anders via een aanpassing van het register , en iemand die der niet mee bekend is blijft der beter uit
en als dat géne proffesional windows 11 is komt ge toch niet in dat groepsbeleid
dus beste raad die ik geef : geduld
komt wél goed door updates die automatisch gebeuren
best is tot die tijd gewoon even op de knop "numlock' te tikken nadat de computer gestart is
anders is dat via groepsbeleid dat dat moet gebeuren en mensen die niet al te vertrouwd zijn kunnen daar meer schade aanrichten dan goeds , of anders via een aanpassing van het register , en iemand die der niet mee bekend is blijft der beter uit
en als dat géne proffesional windows 11 is komt ge toch niet in dat groepsbeleid
dus beste raad die ik geef : geduld
komt wél goed door updates die automatisch gebeuren
-
Muppet - Lid geworden op: 23 jan 2024, 17:08
Om Num Lock bij het opstarten van Windows 11 automatisch in te schakelen, kan het zo:
1° Druk op de Windows-toets of op "Start" en typ "regedit" + Enter om de Register-editor te openen.
2° Ga naar 'HKEY_USERS -> DEFAULT -> ControlPanel (configuratiescherm) -> Keyboard (toetsenbord).
3° Rechtsklik op 'InitialKeyboardindicators' en selecteer 'Wijzigen'.
4° Zet de waarde naar 2147483650.
5° Sluit de Register en start de PC opnieuw op.
Nu moet NumLock aanstaan.
Voorzichtig in de Register!
1° Druk op de Windows-toets of op "Start" en typ "regedit" + Enter om de Register-editor te openen.
2° Ga naar 'HKEY_USERS -> DEFAULT -> ControlPanel (configuratiescherm) -> Keyboard (toetsenbord).
3° Rechtsklik op 'InitialKeyboardindicators' en selecteer 'Wijzigen'.
4° Zet de waarde naar 2147483650.
5° Sluit de Register en start de PC opnieuw op.
Nu moet NumLock aanstaan.
Voorzichtig in de Register!