favorieten-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

joerky

21 mei 2025, 12:01

Hallo,
Als ik in een bepaalde website iets interessants vind en dat in mijn favorieten wil bijvoegen, vind ik dat niet meer terug in "Favorieten". Je kan toch niet anders doen dat klikken op "toevoegen aan favorieten" en "opslaan". Lukt dat bij mij niet meer omdat de favorieten vol zijn ? Omdat er geen meer bij kunnen ? Hoeveel item kunnen er zo in "Favorieten" ?
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

franç

21 mei 2025, 14:44

Als je de webpagina die je als Favoriet wil vastleggen voor je hebt en je gebruikt als webbrowser:

Edge: Klik dan bovenaan in de adresbalk op het sterretje (uiterst rechts in de adresbalk), geef de website een korte naam, kies bij 'Map': Werkbalk Favorieten, en klik op Gereed.

Google Chrome: Klik dan bovenaan in de adresbalk op het sterretje (uiterst rechts in de adresbalk), geef de webpagina een korte naam, kies bij 'Map': Bookmarkbalk, en klik op Klaar.

Firefox: Klik dan bovenaan in de adresbalk op het sterretje (uiterst rechts in de adresbalk), geef de webpagina een korte naam, kies bij 'Locatie': Bladwijzerwerkbalk, en klik op Opslaan.

joerky

21 mei 2025, 18:22

Hey franç,
Bedankt voor je reactie. Ik probeer dat straks zeker uit.
Joerky.
P.S. : ik gebruik Edge.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.

joerky

21 mei 2025, 18:36

franç,
Is gelukt. Ik wist alleen niet dat je die webpagina een andere/korte naam moest geven vooraleer in te brengen op "toevoegen aan favorieten" en "gereed". Ik herinner mij niet dat ik dat vroeger deed. Ik tikte alleen "toevoegen aan favorieten" en "gereed". En die pagina's stonden toch in mijn favorieten. Maar gelukkig. Bedankt.
Joerky.

franç

22 mei 2025, 06:24

joerky schreef:
21 mei 2025, 18:36
Ik wist alleen niet dat je die webpagina een andere/korte naam moest geven vooraleer in te brengen op "toevoegen aan favorieten" en "gereed". Ik herinner mij niet dat ik dat vroeger deed. Ik tikte alleen "toevoegen aan favorieten" en "gereed". En die pagina's stonden toch in mijn favorieten.
De webpagina een kortere naam geven moet niet, maar als je ervoor kiest om de webpagina te plaatsen in de balk die bovenaan in de browser steeds te zien is (in Edge de 'Werkbalk Favorieten', in Google Chrome de 'Bookmarkbalk', en in Firefox de 'Bladwijzerbalk'), dan kun je in die balk niet veel webpagina's zichtbaar plaatsen als je de naam ongewijzigd laat, want die namen zijn doorgaans zeer lang ('niet direct zichtbaar' kun je er zoveel plaatsen als je wil). Plaats je ze niet in die balk, dan doet de lengte van de naam er niet zo veel toe. Het plaatsen van (namen van) webpagina's in die balken (zichtbaar) heeft als voordeel dat je er niet naar moet zoeken en je ze altijd met 1 klik onmiddellijk ter beschikking hebt.

joerky

22 mei 2025, 11:38

Oké franç, begrepen. Klare uitleg. Bedankt.
Joerky.