windows 11
-
ronald baert - Lid geworden op: 24 aug 2006, 16:14
in oktober stopt normaal de ondersteuning voor windows 10 (updates en veiligheids updates) voor wie wil verder werken met windows 10 en denkt als oplossing dan maar een externe virus scanner aan te schaffen is er aan voor de moeite dat gaat niet werken. Nu hebben ze bij microsoft toch beseft dat er dan heel veel mensen met windows 10 in de problemen gaan komen, dat er massaal nieuw pc's zullen aangekocht worden en dat miljoenen oude gedumpt zullen worden. Het is ook zo dat oude laptops en PC eigenlijk niet op windows 11 kunnen over gezet worden.
Daarom heeft microsoft beslist om de ondersteuning voor windows 10 met een jaar te verlengen voor private gebruikers, eerst was er gedacht dat tegen betaling te doen (30€/jaar) maar nu zal het gratis zijn, er is echter wel een voorwaarde en dat is dat je in de cloud gaat werken, binnenkort zal er dus op je pc scherm een pop up verschijnen die je die richting gaat aanwijzen. ik ben alvast naar windows 11 over gestapt en ben blij verrast, het werkt soepel, ziet er iets anders uit en start vrij snel op.
Daarom heeft microsoft beslist om de ondersteuning voor windows 10 met een jaar te verlengen voor private gebruikers, eerst was er gedacht dat tegen betaling te doen (30€/jaar) maar nu zal het gratis zijn, er is echter wel een voorwaarde en dat is dat je in de cloud gaat werken, binnenkort zal er dus op je pc scherm een pop up verschijnen die je die richting gaat aanwijzen. ik ben alvast naar windows 11 over gestapt en ben blij verrast, het werkt soepel, ziet er iets anders uit en start vrij snel op.
-
Muppet - Lid geworden op: 23 jan 2024, 17:08
Het is inderdaad zo!
Zelf als we 1 jaar veiligheidsupdates (Edge) betaalt of gratis mits uw ziel aan de duivel verkopen, blijft uw systeem niet meer beschermt!
Er zijn 2 mogelijkheden: een nieuwe PC kopen met Windows 11 erop of/en op de oude PC een Linux distro installeren.
Als we Apple in beschouwing nemen is het heel normaal dat na 5 à 7 jaar, een goed werkend PC vervangen moet worden om de recentste software te kunnen draaien. Natuurlijk, als je met Apple in zee gaat, weet je dat en kan je er financieel tegen. Waarom is dat zo'n probleem met Microsoft?
Microsoft wil zijn systeem een stuk veiliger maken en voor IA voorbereiden. Daar is toch niets mis mee!
OK, 100% veilig zal het wel nooit zijn en voor IA moeten ze nog hardware-problemen oplossen en hun gebruikers meekrijgen want er wordt van alles over IA geschreven en gewaarschuwd maar weinig weten echt wat het inhoudt. Ik vind het toch zeer opwindend en blijft benieuwd naar nieuwe bruikbare toepassingen.
Zelf als we 1 jaar veiligheidsupdates (Edge) betaalt of gratis mits uw ziel aan de duivel verkopen, blijft uw systeem niet meer beschermt!
Er zijn 2 mogelijkheden: een nieuwe PC kopen met Windows 11 erop of/en op de oude PC een Linux distro installeren.
Als we Apple in beschouwing nemen is het heel normaal dat na 5 à 7 jaar, een goed werkend PC vervangen moet worden om de recentste software te kunnen draaien. Natuurlijk, als je met Apple in zee gaat, weet je dat en kan je er financieel tegen. Waarom is dat zo'n probleem met Microsoft?
Microsoft wil zijn systeem een stuk veiliger maken en voor IA voorbereiden. Daar is toch niets mis mee!
OK, 100% veilig zal het wel nooit zijn en voor IA moeten ze nog hardware-problemen oplossen en hun gebruikers meekrijgen want er wordt van alles over IA geschreven en gewaarschuwd maar weinig weten echt wat het inhoudt. Ik vind het toch zeer opwindend en blijft benieuwd naar nieuwe bruikbare toepassingen.
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Ook dat is voor een groot deel bullshit. Een oudere laptop of PC die goed Windows 10 draait, doet dat met Windows 11 ook. Er zijn tips/handleidingen hoe je de installatie moet doen, ook in dit forum al gepubliceerd.ronald baert schreef: ↑29 jun 2025, 22:04....knip... Het is ook zo dat oude laptops en PC eigenlijk niet op windows 11 kunnen over gezet worden.
.....knip....
-
Raymond1 - Lid geworden op: 29 feb 2008, 09:11
Beste HViaene,
Waar kan ik die tips en uitleg terugvinden a.u.b. ?
Waar kan ik die tips en uitleg terugvinden a.u.b. ?
LAPTOP
Windows 10 64 bits
Harde schijf C: 1 Tb
Harde schijf D: 750 Gb
RAM: 16 GB
Edge / Internet 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows Defender-Windows Firewall - CCleaner
Windows 10 64 bits
Edge / Internet 64 bit
Mozilla Thunderbird
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Win11 maakt gebruik van Trusted Platform 2.0, en als dat niet aanwezig is in combinatie met Win11.... is dan de vraag of er op dit gecontroleerd wordt.hviaene schreef: ↑18 aug 2025, 08:55Ook dat is voor een groot deel bullshit. Een oudere laptop of PC die goed Windows 10 draait, doet dat met Windows 11 ook. Er zijn tips/handleidingen hoe je de installatie moet doen, ook in dit forum al gepubliceerd.ronald baert schreef: ↑29 jun 2025, 22:04....knip... Het is ook zo dat oude laptops en PC eigenlijk niet op windows 11 kunnen over gezet worden.
.....knip....
De vraag is dan of je nog gaat kunnen inloggen bij officiele instanties zoals banken, financien, pensioenen enz.....
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Heb je de moeite gedaan om te zoeken in dit forum of met Google? Nee dus, en verwacht jij van mij dat ik dat in jouw plaats gaat doen??? Misschien doe ik het wel eens als ik minder slecht gezind ben dan vandaag.
-
Ik ga vanavond nog eens een test doen op zo'n laptop. Maar wat jij schrijft riekt erg naar twijfel zaaien zonder enige achtergrond van feiten.Charlie Maru schreef: ↑18 aug 2025, 11:17Win11 maakt gebruik van Trusted Platform 2.0, en als dat niet aanwezig is in combinatie met Win11.... is dan de vraag of er op dit gecontroleerd wordt.hviaene schreef: ↑18 aug 2025, 08:55Ook dat is voor een groot deel bullshit. Een oudere laptop of PC die goed Windows 10 draait, doet dat met Windows 11 ook. Er zijn tips/handleidingen hoe je de installatie moet doen, ook in dit forum al gepubliceerd.ronald baert schreef: ↑29 jun 2025, 22:04....knip... Het is ook zo dat oude laptops en PC eigenlijk niet op windows 11 kunnen over gezet worden.
.....knip....
De vraag is dan of je nog gaat kunnen inloggen bij officiele instanties zoals banken, financien, pensioenen enz.....
-
Ik zaai niks.....ik stel alléén maar de vraag.hviaene schreef: ↑19 aug 2025, 09:41Ik ga vanavond nog eens een test doen op zo'n laptop. Maar wat jij schrijft riekt erg naar twijfel zaaien zonder enige achtergrond van feiten.Charlie Maru schreef: ↑18 aug 2025, 11:17De vraag is dan of je nog gaat kunnen inloggen bij officiele instanties zoals banken, financien, pensioenen enz.....
Ik zou het dus ook wel graag weten.
Ten tijde van Win7/8 werd er niet alléén naar de browser gekeken maar ook naar de OS versie. Bij einde van ondersteuning was het in alle geval niet meer mogelijk in te loggen bij de bank.
We zullen het wel rap genoeg weten wanneer de vervaldatum van Win10 er is.
-
Bijkomende vraag is ook of er nog updates gebeuren (Win11) op een PC zonder TPM 2.0
m.a.w.: een PC met TPM 1.1 of 1.2 waar Win11 geinstalleerd is met een achterpoortje.
https://www.reddit.com/r/WindowsHelp/co ... not/?tl=nl
Als ik hier (verder onderaan) lees, dan loop je ook met de neus tegen de muur.......
m.a.w.: een PC met TPM 1.1 of 1.2 waar Win11 geinstalleerd is met een achterpoortje.
Als ik hier (verder onderaan) lees, dan loop je ook met de neus tegen de muur.......
-
Raymond1 - Lid geworden op: 29 feb 2008, 09:11
Mr. HViaene,
Hartelijk bedankt voor het zeer "nuttige" antwoord.
Hartelijk bedankt voor het zeer "nuttige" antwoord.
LAPTOP
Windows 10 64 bits
Edge / Internet 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows 10 64 bits
Edge / Internet 64 bit
Mozilla Thunderbird
-
Gisteren getest op een laptop die overgeschakeld was van Win 10 naar Win 11 ondaks de aanduiding van Win zelf. Ik gebruik Firefox, en de laptop had de eid-software nog niet. Deze dus geïnstalleerd en gebruikt op mijngezondheid.be en myminfin.be. Ook internetbankieren getest, alles OK.hviaene schreef: ↑19 aug 2025, 09:41Ik ga vanavond nog eens een test doen op zo'n laptop. Maar wat jij schrijft riekt erg naar twijfel zaaien zonder enige achtergrond van feiten.Charlie Maru schreef: ↑18 aug 2025, 11:17Win11 maakt gebruik van Trusted Platform 2.0, en als dat niet aanwezig is in combinatie met Win11.... is dan de vraag of er op dit gecontroleerd wordt.
-
Ook dat werkt perfekt.Charlie Maru schreef: ↑19 aug 2025, 13:08Bijkomende vraag is ook of er nog updates gebeuren (Win11) op een PC zonder TPM 2.0![]()
![]()
-
En o ja, die laptop is een dual boot met Linux Mageia, dus secure boot uitgeschakeld.hviaene schreef: ↑20 aug 2025, 08:56Ook dat werkt perfekt.Charlie Maru schreef: ↑19 aug 2025, 13:08Bijkomende vraag is ook of er nog updates gebeuren (Win11) op een PC zonder TPM 2.0![]()
![]()
-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Raymond1
Adres van het bewuste topic met de nodige uitleg over win10 > win11:
viewtopic.php?p=5134804&sid=f6040c460f4 ... a#p5134804
Sony
Adres van het bewuste topic met de nodige uitleg over win10 > win11:
viewtopic.php?p=5134804&sid=f6040c460f4 ... a#p5134804
Sony
I
SeniorenNet
SeniorenNet