iets doormailen gaat niet altijd

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

scobidoo

12 okt 2025, 11:14

Ik kan al 2 weken niet op een mail of een bestand rechts klikken en "kopieren naar e-mailgeadresseerde". Dan krijg ik een foutmelding. Zie bijlage. Weet iemand wat er gaande is ?
Ik kan natuurlijk eerst een nieuw onderwerp/mail aanmaken, de begunstigde in de adresbalk zetten en daarna een bijlage toevoegen.
Ik zou toch graag de twee manieren terug willen gebruiken.
Afbeelding

tokkio

12 okt 2025, 16:33

Ik weet niet welk E mail internet u hebt scobidoo,ik heb Thunderbird,en op de Gsm is er gewoon een brief omslag, daar zitten de E mails in en als ik een e Mail opendoe staat er bij Thunderbird boven en op de GSM onderaan;
Beantwoorden Doorsturen, Archiveren, ongewenst,verwijderen, en meer,daar staat in ,opslaan als, en Berichtkoppeling kopiëren,
Of u kunt gewoon het bestand kopiëren, en handmatig in het Email adres plaatsen
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

scobidoo

12 okt 2025, 18:52

Ik heb ook Thunderbird.
Ik zie in die bijlage wel iets staan over Outlook. Dat heb ik nooit gebruikt.
Misschien heb ik op een verkeerde toets geklikt waardoor ik geen mails meer kan doen door in de verkenner in de map Documenten op een mail/document rechts te klikken en naar een mail te sturen.
Ik weet niet hoe die foutmelding daar ineens komt.....

franç

13 okt 2025, 01:21

Klik links-onderaan op START, kies Instellingen, klik in de linkerkolom op Apps, en klik aan de rechterkant op Standaard-apps.
Scroll aan de rechterzijde helemaal naar beneden (dat kan snel door de schuifbalk aan de rechterzijde van het venster te gebruiken) en klik onder de kop 'Verwante instellingen' op Standaardwaarden selecteren per koppelingstype.
Scroll in het venster dat verschijnt naar beneden en kijk wat er onder MAILTO staat. Staat daar niet het gewenste e-mailprogramma, klik dan op het programma dat daar wél staat, selecteer in het venster dat dan verschijnt het gewenste e-mailprogramma door er 1 x op te klikken, en klik daarna onderaan op Standaardlocatie instellen. Sluit vervolgens alle vensters.
Succes ermee!

scobidoo

13 okt 2025, 12:42

Ik zit in mijn standaard-apps franc.

Afbeelding
Ik heb volledig naar onder gescrold maar zie nergens "Verwante instellingen" staan.

franç

13 okt 2025, 14:06

Kennelijk ziet dat onderdeel in Windows 11 er op verschillende pc's anders uit.
Klik in het venster waarvan je een afbeelding hebt geplaatst rechts-onderaan op "Standaard-apps per protocol kiezen".
Vul daar in (ik kan dat venster niet zien, maar ik veronderstel dat dat mogelijk is): MAILTO.
Dan moet onder MAILTO de naam van het programma verschijnen dat voor e-mail wordt gebruikt. En wil je dat wijzigen, dan moet je op die naam klikken, waarna er een venster verschijnt waarin de programma's staan die je mogelijk kunt gebruiken voor e-mail. Klik dan op het gewenste programma en klik daarna op: "Als standaardlocatie instellen".

scobidoo

13 okt 2025, 18:13

Ik zit echt vast franc.
Dit krijg ik te zien. Zie bijlage.
Beter zo laten. Ik kan nog altijd eerst een mail aanmaken en dan pas een bijlage toevoegen zoals eerder gezegd.
Niet altijd gemakkelijk.
Afbeelding

franç

13 okt 2025, 18:30

In je afbeelding laat je de items t/m de letter E zien.
Maar als je in dat het venster verder naar beneden scrollt, kom je dan MAILTO niet tegen?

scobidoo

14 okt 2025, 04:57

Ik heb MAILTO gezien door verder te scrollen. Zie bijlage.
Verder zie ik niets en kan ik niets.

Afbeelding

franç

14 okt 2025, 07:06

En als je rechts van MAILTO op 'Google Chrome' klikt, gebeurt er dan niets?

scobidoo

14 okt 2025, 16:46

Dit krijg ik dan franc :
Afbeelding
Afbeelding

franç

14 okt 2025, 17:25

- Rechts van MAILTO staat nu: Google Chrome.
- Als je op Google Chrome hebt geklikt, verschijnt er een lijst met programma's, zoals je hierboven hebt laten zien.[/b]
- Klik in die lijst op Thunderbird, en daarna onderaan in hetzelfde venster op: Als standaardlocatie instellen.
- Sluit daarna alle vensters en start uw pc opnieuw op. Nu staat Thunderbird als standaard-e-mailprogramma ingesteld en dat is wat je wilde (als ik je goed heb begrepen).
- Voer dezelfde actie uit als die je in je eerste bericht beschreef en toen niet lukte ("Kopiëren naar --> E-mailgeadresseerde") . Controleer of nu met die actie Thunderbird wél opstart.

scobidoo

14 okt 2025, 23:59

Ik heb Thunderbird aangeklikt en verder naar onder gescrold maar "Als standaardlocatie instellen" zie ik niet staan.

franç

15 okt 2025, 06:33

Dan weet ik het ook even niet. Heb je getest of Thunderbird nu door Windows als standaarde-mailprogramma wordt beschouwd? En heb je ook geprobeerd om rechts te klikken op bv. een Wordbestand en dan
"Kopiëren naar --> e-mailontvanger" aan te klikken?

scobidoo

15 okt 2025, 10:23

Ik heb gisteren Thunderbird volledig verwijderd van mijn PC. Herstart. Dan terug gedownload. Herstart. Dat hielp ook niet.
Ik heb zojuist nog eens geprobeerd met een PDF-bestand, een Word-bestand, enz.... Niets gaat. Ik krijg steeds die foutmelding. Heeft dat iets te maken met Outlook omdat ik dat woord zie staan in dat kadertje ?