Probleem met browser Mozilla-Firefox - updates?

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Augustinus

28 mar 2016, 17:10

Op mijn desktop Acer Aspire 6GB was WI 8.1 geïnstalleerd in 2014 met Browser Internet Explorer als standaard en bijkomend een browser Mozilla-Firefox die ik nodig heb voor een bepaalde werk-website. Op deze website krijg ik regelmatig "Firefox reageert niet- of hij loopt op die website vast- of ik kan geen formulieren invullen. (Met WI Explorer geen probleem)
Ongeveer in Juli 2015 heb ik Windows 10 gedownload (cfr mededeling van Microsoft) en dit is alles prima verlopen en via IE Explorer (Google) verloopt alles op internet prima, doch bij Firefox niet. Alle beveiligingen van Firewall, Antivirusprogramma en antispyware zijn van "Windows Defender" en ook hier heb ik geen probleem mee. De updates verlopen heel regelmatig.
Kan het dat deze beveiliging Firefox tegenwerkt en deze dan soms geen verbinding maakt met internet? De updates van Firefox (die automatisch staan ingeschakeld) lopen maar van Maart 2014 tot 31 Juli 2014.
Is het misschien nuttig om Firefox van mijn PC te verwijderen en vervolgens opnieuw toe te voegen? (Windows Essentials 2012 heb ik geüpdatet op 3-1-2016-cfr bericht van Microsoft).
Heeft nog iemand dit probleem met Firefox en hoe kan ik dit oplossen? Als ik de instellingen van Firefox raadpleeg ivm controle updates, doet hij niets.
Groeten, Augustinus.

Sony

28 mar 2016, 20:40

Augustinus,

Download een nieuw installatie programma van FireFox (NIIET INSRALLEREN):
https://www.mozilla.org/nl/firefox/new/
Exporteer de bladwijzers van Firefox en bekijk de Add-ons (Extensies en plug-ins) noteer diegenen die je terug wilt.
Verwijder daarna FireFox helemaal, kijk op onderstaande link hoe dat moet:
https://support.mozilla.org/nl/kb/firef ... nstalleren
Gebruik na het verwijderen CCleaner om het register te scannen en eventueel op te ruimen.
Herstart de computer .
Installeer FireFox opnieuw.
Importeer de Bladwijzers.
Haal de nodige Add-ons terug.

Sony

Augustinus

02 apr 2016, 21:11

Bedankt voor de reactie Sony,
Ik heb je aanwijzingen gevolgd en een nieuwe installatie programma Firefox gedownload, en heb de add-ons bekeken, doch er zijn er zoveel waarvan ik niets versta.
Ik heb dan via je link Firefox 30.01 verwijderd (de-installeren), doch geen CCleaner gebruikt omdat ik daar schrik van heb om iets verkeerds te doen en heb dan Firefox opnieuw geïnstalleerd, doch geen add-ons en plug-ins bijgevoegd.
Ik zie dat ik nu Firefox 45.01.1 heb, ik moest een account opmaken en moest dit bij mail die ik terugkreeg bevestigen. Gezien ik een venster kreeg dat ik een beveiliging moest hebben ,heb ik dit aangeklikt en moest een uitzondering toevoegen en bevestigen (had geen keuze).
Het resultaat is dat ik op de website geraak die ik nodig heb, doch daarin zit noch een tweede website met apart wachtwoord voor ingewijden en daar geraak ik niet meer in. Dus heb ik geen resultaat. Bij aanmelden bij het tweede wachtwoord en klik op de interne website krijg ik bericht: ...bezig met laden en dit blijft duren. ernaast is dan een vakje met een slotje dat de beveiliging weergeeft, doch ik zie geen kans dit op te heffen. Vermoedelijk moest ik toch add-ons gebruiken, maar ik weet niet welke.
Wat heb ik verkeerd gedaan?
Groeten, Augustinus.

Sony

03 apr 2016, 09:03

Augustinus,
Ik zie dat ik nu Firefox 45.01.1 heb
Vanaf bovenstaande paragraaf begrijp ik je uitleg niet meer, een account aanmaken voor FireFox ? Ik denk het niet, tenminste ik heb dat nog nooit (moeten) doen.
als je nu Firefox opent wat gebeurd er dan ?

Sony

verhaegen
Support SeniorenNet

03 apr 2016, 09:55

zo nie nieuwe opent met twee tabbladen omzeggens
het één de startpagine
het ander inderdaad zo een inlog scherm
gewoon dat tabblad sluiten is goed hoor !
dat komt nadien niet meer terug

Augustinus

03 apr 2016, 11:45

Als ik nu Firefox open krijg ik een normaal scherm(Mozilla Firefox startscherm) met onder de zoekbalk(midden) een tekst" "Bedankt voor keuze Firefox. Lees meer over de nieuwste functies om het meeste uit uw browser te halen". (ik kan dan een lijst lezen over add-ons ea.)
Ik kan de website aanklikken en krijg toegang op het algemeen overzicht en na inloggen kom ik op de algemene "weetjes en links" met formulieren ed die ik wel kan invullen.
Op bovenbalk moet ik dan de link naar de interne website voor bevoegden klikken en inloggen onder Outlook Web App (met 2e naam en wachtwoord) en na aanmelden geeft hij in bovenbalk "bezig met laden..." maar gaat niet voort.
Links ervan zit een hangslotje "beveiligde verbinding"en daaronder "toestemmingen om add-ons te installeren en afbeeldingen toe te staan", en die heb ik beiden aangevinkt.
Bij de tekst "beveiligde verbinding"staat onder "u hebt een beveiligingsuitzondering toegevoegd voor deze website", en verder kan ik "meer informatie" aanklikken waarbij staat dat ik het certificaat kan bekijken en "technisch detail" dat het een versleutelde vebinding is. Bij de helpfunctie staan een hoop gegevens waarmee ik geen raad weet.
Ik vermoed dat ik bepaalde "add-ons" moet toevoegen maar weet niet welke.
Ps: met 2 tabbladen openen gaat niet, enkel het één na het ander.
Ps2: Deze Firefox website is het enige dat ik van Firefox nodig heb, voor de rest gebruik ik altijd de browser Internet explorer.
Augustinus

Sony

03 apr 2016, 15:57

Augustinus,

waarom heb je bepaalt Firefox nodig ?
Voor Windows live mail of Windows mail zeker niet. Windows live mail staat op je computer als onderdeel van Windows Essentials en Windows Mail gaat beter/gemakkelijker met Internet Explorer.
Het start scherm van Firefox of zelfs verschillende tabbladen als opening scherm instellen:
In FierFox;
Open voor het eerste tabblad bvb. Google.
Open op het tweede tabblad bvb. SeniorenNet.
Klik op Extra.
Klik op Opties.
Afbeelding
Sluit Firefox
Start FireFox terug op en het eerste tabblad is Google
Het tweede tabblad is SeniorenNet.
Wenst je andere sites verander dat dan op de beschreven manier.

Sony

Augustinus

03 apr 2016, 20:25

Dag Sony,

Ik ga contact opnemen met de webmaster van die website, je vraag waarom ik Firefox nodig heb is inderdaad to the point. Blijkbaar moest ik Firefox hebben voor die website (is daarmee opgemaakt), maar ik vind dat je gelijk hebt dat ik dat via Windows evengoed (of beter) moet kunnen. Lukt echter niet en dat zal die webmaster moeten oplossen, want ik geef de moed op.
Toch bedankt,
Augustinus