Hallo. TV kijken op de camping ?

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Brifon

18 mei 2025, 15:53

We gaan in juli 1 maand naar de camping . Weet iemand HOE wij naar TV kunnen kijken . Zoals nieuws en Ronde van Frankrijk ? Ik heb mobiel internet op mijn smartphone , maar kan ik daar iets mee ? Dank .

audibac

19 mei 2025, 09:44

Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

janneke dust2

19 mei 2025, 12:06

Ik veronderstel :
- Dat een TV abo hebt bij Telenet.
- Dat ge goede GSM ontvangst hebt op de camping.
- Dat ge voldoende mobile data hebt in uw GSM abonnement voor Europa (roaming).
Dan kan je met de "TelenetTV" app TV kijken.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

tokkio

28 mei 2025, 17:14

Brifon schreef:
18 mei 2025, 15:53
We gaan in juli 1 maand naar de camping . Weet iemand HOE wij naar TV kunnen kijken . Zoals nieuws en Ronde van Frankrijk ? Ik heb mobiel internet op mijn smartphone , maar kan ik daar iets mee ? Dank .
Als u op de Camping vrij en goed internet hebt zou het kunnen met een TV scherm en Chromecast,
ook met een schotel satelliet ontvanger en een abo van TV Vlaanderen of kanaal digital Astra 3 op 23.5° kan het schotel uitrichten op het zuiden en dan heel langzaan naar links als u achter de schotel staat,en als er geen bomen in de weg staan kunt u kijken,maar of ze een abo hebben voor 1 maand twijfel ik, u kunt ook op Astra 1 op 19° naar de vrije zenders van Duitsland kijken dat is gratis, en die zenden ook de ronde uit.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

verhaegen
Support SeniorenNet

29 mei 2025, 10:50

jawel hoor ze hebben vakantieabbo's
https://www.tv-vlaanderen.be/tv-via-sat ... kantie-tv/

tv vraagt héél véél data als je dat via smartphone en tv doet

tokkio

29 mei 2025, 14:26

Ik heb al heel lang TV Vlaanderen,en ik ben er heel tevreden over,ik heb het thuis, en als we op campings gaan heb ik overal beeld, het is in het beging wat zoeken ,maar ik kan het zelf, een goede sat ontvanger en een schotel ,de ontvanger op signaal ontvangst zetten en langzaam zoeken, er zijn ook schotels die zelf de satelliet zoeken, die kosten wel meer, maar automatisch of handwerk, men moet wel opletten dat er geen bomen of een hoog gebouw in de richting van de satelliet staan.
Op internet vind men satelliet forums, en alle uitleg voor het zoeken.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

verhaegen
Support SeniorenNet

29 mei 2025, 21:26

op verlof heb ik momenteel een automatische schotel , voordien had ik der één die ik zelf moest richten (9 jaar lang)
éénmaal je dat kent is dat poepsimpel
thuis heb ik de app van tv vlaanderen in de tv gestoken en kan ik der thuis ook op zien

tokkio

31 mei 2025, 14:28

Ik zie thuis met de DB ontvanger,en op de camping met de schotel en handwerk, het zuiden zoeken en dan de evaluatie .en langzaam naar het oosten draaien.
een handig hulpmiddel is deze lijst..

https://www.canaldigitaal.nl/klantenser ... instellen/

verhaegen
Support SeniorenNet

01 jun 2025, 09:27

degene die het wil zelf een schotel richten , die wil ik het altijd wél eens leren hoe simpel het kan zijn als men de juiste handelingen doet

tokkio

01 jun 2025, 16:49

verhaegen schreef:
01 jun 2025, 09:27
degene die het wil zelf een schotel richten , die wil ik het altijd wél eens leren hoe simpel het kan zijn als men de juiste handelingen doet
eens men de handeling onder de knie heeft is het eenvoudig, ik doe het al +20 jaar en zowel in het zuiden van Europa als in het noorden ,men moet met alleen de evaluatie nazien,in het noorden is het bv 26° en en het zuiden 39°
zelfs in Portugal heb ik beeld met een 60 Cm schotel wel maar 72% maar beeld, ,ik zou nog scherper kunnen afstellen als ik de NLB nog wat verdraaide,maar beeld is beeld , nu zijn we in Spanje ,en sta op 38° evaluatie, en goed beeld.

verhaegen
Support SeniorenNet

01 jun 2025, 20:05

toch belangrijk hoor dat eerst de mast echt vertikaal gestelt wordt
als men dat niet doet is de clinatie van de schotel nooit juist , tenzij men de afwijking in rekening brengt in de clinatieafstelling

mast vertikaal zetten
clinatie van de schotel juist zetten
dan naar het zuiden zetten , en langzaam draaien dan
en best astra 1 ontvangen omdat die véél beter ontvangen kan worden
eens gevonden dan astra 3 zetten , en een heel klein tikje van een draai geven dan staat die op astra 3
ps.
men kan wél een kaartje en een kompas gebruiken om het nog gemakkelijker te maken zodat het véél vlugger gevonden wordt