Gegevens op GSM

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Noriem

05 aug 2016, 21:16

lode schreef:En nu nog een foto van een tekst laten vertalen.
Handig om in het buitenland de menukaart te vertalen.
Geachte ,

Indien mogelijk vraag ik daar hulp bij , want ik vindt het niet .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

lode

05 aug 2016, 22:35

Als ge Google Translate opstart staat er aan de linkerkant, onder het het veld om een tekst in te geven, een icoontje van een fototoestel.
Hou uw smartphone boven een tekst en tik op dat icoontje. De tekst verschijnt nu op uw scherm. Tik nu nog eens op het icoontje onderaan in het midden. De tekst wordt gescand. Nu kan je bepaalde woorden of gans de tekst selecteren.
Die selectie wordt nu vertaald.
Proberen maar.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

Noriem

06 aug 2016, 11:48

lode schreef:Als ge Google Translate opstart staat er aan de linkerkant, onder het het veld om een tekst in te geven, een icoontje van een fototoestel.
Hou uw smartphone boven een tekst en tik op dat icoontje. De tekst verschijnt nu op uw scherm. Tik nu nog eens op het ocoontje onderaan on jet midden. De telst wordt gescand. Nu kan je bepaalde woorden of gans de tekst selecteren.
Die selectie wordt nu vertaald.
Proberen maar.
Geachte Lode ,

Het is gelukt maar Internet moet aanstaan om dat te kunnen uitvoeren . In het buitenland , als er geen Wi-Fi is , dient men offline te werken . Als ik dat nu offline doe , gaat dat niet ???
Ben ik fout of wat doe ik fout of is dat zo ????

Noriem

Noriem

06 aug 2016, 12:50

Geachte Lode ,

Als verloopt vlot tot na het drukken ofwel op instant ofwel op de camera . Daarna krijg ik een scherm met bovenaan " geen netwerk " en onderaan een witte streep met achteraan een kruisje via welke weg ik terug op het beginscherm kom .Dan kan ik niet meer verder .

Kan U mij daar bij helpen .

Noriem

lode

06 aug 2016, 16:41

In de link die Sony u gegeven heeft, ga naar de "home pagina" door bovenaan op "Google Translate Help" te klikken. Klik dan een beetje lager op "-Tekst, afbeeldingen, met de hand geschreven tekst of gesproken tekst vertalen"
En dan op "Afbeeldingen vertalen" scroll naar beneden en klik op "Talen die direct kunnen worden vertaald"
De instant vertaling, off line, zou enkel gelden voor... zie lijst.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

Noriem

07 aug 2016, 12:30

Geachte ,

De sites die U vermeld , heb ik geraadpleegd maar er zijn nog onopgeloste dingen .

Zie hieronder wat vermeld is bij Google Translate :

"Talen updaten of verwijderen
1.Zorg ervoor dat u verbinding heeft met een wifi-netwerk.
2.Open de Translate-app .
3.Tik op Menu Menu en vervolgens Offline vertaling.
4.Er wordt een lijst weergegeven met de beschikbare talen. •Als u een taal wilt upgraden naar een taalpakket van hogere kwaliteit, tikt u op Upgraden.
•Als u een taal op uw apparaat wilt updaten, tikt u naast de taal op Updaten.
•Als u een taal van uw apparaat wilt verwijderen, tikt u op Verwijderen Het gedownloade pakket verwijderen. Tik op OK wanneer u wordt gevraagd of u het offline pakket wilt verwijderen. "

Als ik een taal wil verwijderen dat gedownload is doet het dat niet . Nochtans tik ik op het icoontje achteraan de taal , er komt een vakje op waar men kan verwijderen . Ik tik op verwijderen maar er is niets dat reageert en de taal is nog steeds vermeld .
Eveneens , achter het gedownloade Engels " staat een vinkje i.p.v. van een verwijderingsicoontje ???

Besluit , ik ben nog niet uit de problemen .

Noriem

lode

07 aug 2016, 13:43

Het vinkje achter "Engels" is normaal, dit is standaard en kan men niet verwijderen.
Bij het verwijderen van een andere taal blijft die taal nog zichtbaar bij de "Off line vertaling" Foutje in het programma ? Maar het vertalen Off line in die taal werkt niet meer. Als ge die taal toch wil gebruiken Off line zal men u vragen om deze terug te downloaden.

Noriem

07 aug 2016, 14:09

lode schreef:Het vinkje achter "Engels" is normaal, dit is standaard en kan men niet verwijderen.
Bij het verwijderen van een andere taal blijft die taal nog zichtbaar bij de "Off line vertaling" Foutje in het programma ? Maar het vertalen Off line in die taal werkt niet meer. Als ge die taal toch wil gebruiken Off line zal men u vragen om deze terug te downloaden.
O.K. , dat heb ik begrepen
Dus eenmaal geselecteerd kan de vermelding van de taal bovenaan bij de gedownloade talen niet weggedaan worden

De foto nemen werkt nu ook maar met het icoon " camera" . Daarna kan je tekst selecteren of alles selecteren en de vertaling komt te voorschijn . Maar bij mij werkt dat enkel als ik in verbinding ben met het netwerk , want als ik niet in verbinding ben wordt boven " geen netwerk " vermeld en de vertaling wordt dan niet uitgevoerd .

Noriem

lode

07 aug 2016, 16:58

De functie met het fototoestel werkt blijkbaar enkel on line.
Maar als ge in de handleiding deze lijst bekijkt,
"Talen die direct kunnen worden vertaald"
dan kan je met "Instant" en off line deze vertalingen wel doen.
en via een omwegje vb: Vakantie in Spanje , ge hebt wel op voorhand het Spaans gedownload, dus voor de gewone vertaling geen probleem,
met afbeeldingen Spaans - Nederlands off line lukt niet, maar ge kent ook een woordje Engels probeer dan "Instant" Spaans - Engels

Vergeet niet dat dit een gratis app is, met zijn mogelijkheden en zijn beperkingen.
Anders in Play Store eens een andere downloaden en testen, deze bv
Afbeelding

Noriem

08 aug 2016, 09:30

Geachte lode ,

Het is verstaanbaar wat U schrijft nl. " Vergeet niet dat dit een gratis app is, met zijn mogelijkheden en zijn beperkingen. " .

Tijdens het gebruik van de ontvangen informatie heb ik dat willen zien dat er meerdere vertaal apps zijn . Ik heb de informatie van U ontvangen voor een gratis vertaal app en dat is voor mij meer dan voldoende , want bij mijn navraag in de winkel proximus heb ik enkel horen spreken over abonnementen en in een electro winkel vertelde men mij dat ik , indien ik gratis vertaal mogelijkheden wilde , dat ik best mijn boekje verder zou gebruiken . Dus is de ontvangen informatie zeer nuttig geweest en verder ga ik dat laten rusten .

Ik ga deze informatiesessie afsluiten met veel dank voor Uw geduldige bereidwilligheid en voor de zeer nuttige informatie .

Dank U .

Noriem

lode

08 aug 2016, 09:33

Graag gedaan Noriem.