groep
-
joerky - Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Betekenis van WD Smartware is correct.
Sony,
Ik ga ervan uit dat windows 10 ge-updatet is (avast driver updater) :

Heb juist van avast de uitbreiding aangekocht die de privacyproblemen aanpakt, want, "uw IP-adres is zichtbaar", etc. ……….
Heb ook verleden week van Malwarebytes een verlenging aangevraagd (en betaald).
Voila Sony, blijkbaar doe ik allemaal verkeerde dingen. De enige hoop die ik koester is, dat ik toch "beschermd" zal zijn. Hoe, of door wie of wat, maakt mij eigenlijk weinig uit. Om uw pc tegenwoordig te beschermen tegen alle onheil, ga ik er ook van uit, dat "gratis" niet bestaat, want voor niks gaat de zon op.
Bedankt voor de info en tot het volgende probleem zeker ?
Groetjes, Joerky.
Sony,
Ik ga ervan uit dat windows 10 ge-updatet is (avast driver updater) :

Heb juist van avast de uitbreiding aangekocht die de privacyproblemen aanpakt, want, "uw IP-adres is zichtbaar", etc. ……….
Heb ook verleden week van Malwarebytes een verlenging aangevraagd (en betaald).
Voila Sony, blijkbaar doe ik allemaal verkeerde dingen. De enige hoop die ik koester is, dat ik toch "beschermd" zal zijn. Hoe, of door wie of wat, maakt mij eigenlijk weinig uit. Om uw pc tegenwoordig te beschermen tegen alle onheil, ga ik er ook van uit, dat "gratis" niet bestaat, want voor niks gaat de zon op.
Bedankt voor de info en tot het volgende probleem zeker ?
Groetjes, Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.
-
sacho - Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08
Klik eens met rechts op start -> uitvoeren. Typ 'winver' en druk op enter. Er opent zich een klein venster.
Welke versie van Win 10 staat er op. De vier cijfers.
Windows wordt niet ge-update door uwen driver update hoor. Waar haalt u dat, ook 'gehoord' ect....
Die driver updater is rommel.
Welk merk van computer is dat?
Welke versie van Win 10 staat er op. De vier cijfers.
Windows wordt niet ge-update door uwen driver update hoor. Waar haalt u dat, ook 'gehoord' ect....
Die driver updater is rommel.
Welk merk van computer is dat?
-
sacho mijne man,
Versie windows : versie 1803.
Merk laptop : HP ProBook 4720s.
Dat Windows niet ge-updatet wordt door driver updater, komt uit mijn eigen brein. Ik heb dat nergens gehoord. Dus verstand van pc's ligt bij mij onder nul. Ik "gebruik" een pc om te mailen, te "you tuben", vakantiefilms te monteren in Magix (u weet vast dat dit een filmverwerkingsprogramma is), er staat Picasa op, VLC, ……………. Maar op technisch vlak NUL.
Nog even terugkomen op "driver updater = rommel" !! Er worden nochtans verschillende programma's ge-updatet, die (denk ik) een gevaar zouden kunnen betekenen als ze dat niet zijn. Er wordt zo toch steeds gezorgd voor de nieuwste versie, zelfs van Mozilla Firefox, Java Script,...….. Of, ………. ik moet daar een gans ander gedacht van hebben.
Versie windows : versie 1803.
Merk laptop : HP ProBook 4720s.
Dat Windows niet ge-updatet wordt door driver updater, komt uit mijn eigen brein. Ik heb dat nergens gehoord. Dus verstand van pc's ligt bij mij onder nul. Ik "gebruik" een pc om te mailen, te "you tuben", vakantiefilms te monteren in Magix (u weet vast dat dit een filmverwerkingsprogramma is), er staat Picasa op, VLC, ……………. Maar op technisch vlak NUL.
Nog even terugkomen op "driver updater = rommel" !! Er worden nochtans verschillende programma's ge-updatet, die (denk ik) een gevaar zouden kunnen betekenen als ze dat niet zijn. Er wordt zo toch steeds gezorgd voor de nieuwste versie, zelfs van Mozilla Firefox, Java Script,...….. Of, ………. ik moet daar een gans ander gedacht van hebben.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.
-
Verhaegen,
Moedig idee van u om daar wat meer kracht in te steken, maar ik weet niet of ik niet beter een nieuwe laptop zou kopen, dan hoeft die kost niet om de oude te versterken. Of vergis ik mij ?
Moedig idee van u om daar wat meer kracht in te steken, maar ik weet niet of ik niet beter een nieuwe laptop zou kopen, dan hoeft die kost niet om de oude te versterken. Of vergis ik mij ?
-
sacho,
Hoe moet ik u mijn pcu gebruik "laten zien"? Waar moet ik daarvoor allemaal op klikken ? Misschien heb ik al een antwoord gegeven in mijn reactie van enkele minuten geleden ?!
Hoe moet ik u mijn pcu gebruik "laten zien"? Waar moet ik daarvoor allemaal op klikken ? Misschien heb ik al een antwoord gegeven in mijn reactie van enkele minuten geleden ?!
-
verhaegen - Support SeniorenNet
3GB ram en dan nog filmbewerkingen doen is nefast
maar of ge beter een nieuwe koopt is een ander paar mouwen
eerst ik weet uw financie niet (en die hoef ik ook niet te weten )
maar als die al serieuse leeftijd heeft zou ik der rekening mee houden dat hij het op een bepaald moment gaat begeven (stopt door een hardware falen ) en zou ik een nieuwe toch in overweging nemen
maar het kan kostelijk zijn , al wat ge doet kan elke goedkope laptop , maar filmbewerking vereist een iets betere laptop
maar als ge malwarebytes hebt staan en betalend , dan is de avast al zeker helemaal overbodig
maar of ge beter een nieuwe koopt is een ander paar mouwen
eerst ik weet uw financie niet (en die hoef ik ook niet te weten )
maar als die al serieuse leeftijd heeft zou ik der rekening mee houden dat hij het op een bepaald moment gaat begeven (stopt door een hardware falen ) en zou ik een nieuwe toch in overweging nemen
maar het kan kostelijk zijn , al wat ge doet kan elke goedkope laptop , maar filmbewerking vereist een iets betere laptop
maar als ge malwarebytes hebt staan en betalend , dan is de avast al zeker helemaal overbodig
-
Rechtsklik op start-> Taakbeheer, daar de tab prestaties.
Dat zal er zo uitzien.

Over uw 'rommel'. Die doet Firefox niet updaten, FF update zichzelf automatisch als je die start en er is een hoger versie.
Java script
waar haal je dat. Edge en Chrome ondersteund Java niet meer.
Minder en minder websites hebben java nodig.
De drivers dienen om al uw apparaten te laten werken, niet om computer programma's te updaten.
Een muis, scanner, printer, microfoon, camera, scherm, USB stick........zelfs de batterij van een laptop heeft een driver(stuurprogramma) nodig.
En tot slot een klein artikel uit de consumentenbond.nl, daar zijn experten aan het werk.

Dat zal er zo uitzien.

Over uw 'rommel'. Die doet Firefox niet updaten, FF update zichzelf automatisch als je die start en er is een hoger versie.
Java script
Minder en minder websites hebben java nodig.
De drivers dienen om al uw apparaten te laten werken, niet om computer programma's te updaten.
Een muis, scanner, printer, microfoon, camera, scherm, USB stick........zelfs de batterij van een laptop heeft een driver(stuurprogramma) nodig.
En tot slot een klein artikel uit de consumentenbond.nl, daar zijn experten aan het werk.

-
Om uw HP optimaal te hebben, ga naar de support website.
https://support.hp.com/be-nl/document/c03560839
Die weten beter welke drivers moeten ge-update worden.
Dacht u nu echt dat Avast dat kan weten
Vul uw computermodel en serienummer in en ze hebben alles voor jou.
Dacht u nu echt dat Avast dat kan weten
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Dat zal niet gaan. HP support voor "HP ProBook 4720s notebook pc" gaat maar tot en met Windows-7. Voor later OS versies zegt HP , ik citeer: "HP raadt u aan om alle updates van uw OS-leverancier te installeren" ", Dus Windows update volstaat.sacho schreef: ↑31 jul 2019, 15:05Om uw HP optimaal te hebben, ga naar de support website.
Dacht u nu echt dat Avast dat kan weten![]()
![]()
![]()
Verder heeft u gelijk, ik zou zeker niet Avast of gelijk welke andere -driver updater gebruiken.
Wat betreft Java en Javascript, dit zijn twee totaal verschillende dingen. Edge, Chrome, Firefox, Safari,... ondersteunen inderdaad Java niet meer maar Javascript nog wel. Java wordt (werd) niet alleen gebruikt in browsers maar ook in ander programma´s. bvb Libreoffice.
Ik heb zelf ook nog een oudere laptop (Hewlett-Packard Compaq Presario CQ70 Notebook PC) van 2009 met 3Gb geheugen. OS = Windows 10 Home (x64) Version 1903 (build 18362.175). Die werkt nog prima en start zelfs sneller op dan mijn nieuwere laptop.
Ik moet er bij zeggen dat enkele jaren geleden de batterij en de harde-schijf vervangen zijn.
-
bedankt sacho voor alle info.
Hieronder mijn taakbeheer :

en volgende :

Ik hoop dat daar geen al te onheilspellende resultaten uit komen.
Hieronder mijn taakbeheer :

en volgende :

Ik hoop dat daar geen al te onheilspellende resultaten uit komen.
-
verhaegen - Support SeniorenNet
geheugen 70 % al in gebruik , terwijl der niets gedaan wordt eigenlijk
kun je denken als die eens moet werken , dan grijpt die terug naar de hd als virtueel geheugen
dan spreken we niet eens van filmbewerking
die processer is goed genoeg , daar zal het niet aan liggen
kun je denken als die eens moet werken , dan grijpt die terug naar de hd als virtueel geheugen
dan spreken we niet eens van filmbewerking
die processer is goed genoeg , daar zal het niet aan liggen
-
Verhaegen,
Wat is dan de reden van die 70% gebruikt ?
Zijn het mijn foto's (Picasa) ? Er staan er niet eens zoveel op !
Mijn mails, Word-documenten, you tube filmpjes ????????
Ik was al gaan Googlen, naar een nieuwe laptop van (laat ons zeggen) ongeveer 1000 à 1200 euro, met eigenschappen zoals : scherm 17,3 inch, numeriek paneel, i5 of i7 processor, 8 à 16 GB werkgeheugen, Full HD resolutie (scherm). Dat is zeker betaalbaar. Maar als u denkt dat mijn processor (van i3) goed genoeg is, heb ik geen enkel idee, waar die "beperktheid" vandaan komt.
Wat is dan de reden van die 70% gebruikt ?
Zijn het mijn foto's (Picasa) ? Er staan er niet eens zoveel op !
Mijn mails, Word-documenten, you tube filmpjes ????????
Ik was al gaan Googlen, naar een nieuwe laptop van (laat ons zeggen) ongeveer 1000 à 1200 euro, met eigenschappen zoals : scherm 17,3 inch, numeriek paneel, i5 of i7 processor, 8 à 16 GB werkgeheugen, Full HD resolutie (scherm). Dat is zeker betaalbaar. Maar als u denkt dat mijn processor (van i3) goed genoeg is, heb ik geen enkel idee, waar die "beperktheid" vandaan komt.