hulp gevraagd voor problemen met internet

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.
inina

02 dec 2013, 15:52

Geachte forumleden,

Mijn dochter had een verlopen Norton op haar computer staan. zij kocht een Kasperky en heeft deze ook op haar computer gezet. (wat fout is natuurlijk)

Er is nu een groot probleem ontstaan. Als zij naar het internet wil gaan en bv ook als zij haar mails (o.a Outlookl) wil bekijken, komt steeds de balk "do search "mee en krijgt ze ook een boodschap van Kasperksy dat deze site "pisching is"en daarom wordt geblokkeerd.Het gevolg ze kan haar mails totaal niet meer bekijken en ook niet meer op internet. Of misschien wel als ze zou beslissen om alle boodschappen van Kaspersky te negeren. maar dat durft ze niet , vermits ze ook aan internetbankieren doet op deze computer.
Ondertussen hebben we geprobeerd om Norton te verwijderen maar dat is niet helemaal gelukt.
Ze werkt nog met windows XP en wil dit ook liefst zo houden.

De vraag die ik hier op het forum wil stellen is: Hoe krijgen we de volledige norton van deze Pc en ook de balk Do Search, nu we niet meer op het web kunnen met de computer. "Do search" laat zich niet vervangen door een andere startpagina hij blijft steeds opnieuw terugkomen en een andere startpagina wordt niet aanvaard.

Bovendien hoe kunnen we norton TOTAAL verwijderen, want er is al een gedeelte van weg ??

bijkomend vraagje waarmee ik een totaal oplossing zou willen bekomen voor al het hogergenoemde ? Ik dacht, maar ik weet niet of dit ook zal lukken en wil niet nog meer in de problemen raken, het volgende te proberen:

indien we systeemherstel zouden kunnen uitvoeren, tot de datum voor Kaspersky werd geïnstalleerd, vraag ik me af : zou de volledige norton dan terug te voorschijn komen???? en zou kaspersky dan verdwenen zijn???

Want dan zouden we nogmaals kunnen proberen om norton volledig te verwijderen om daarna pas kaspersky terug op de computer te plaatsen.

En daarna ook de balk do search , maar alvorens dat te durven doen, kreeg ik graag advies en hulp van iemand op dit forum, want ik weet totaal niet hoe dit uiteindelijk moet gebeuren en of mijn planning ook zal lukken. Ik wil haar niet nog meer problemen bezorgen.
Graag een antwoord van iemand die bekend is met dit probleem

Dank bij voorbaat, alle achting en vriendelijke groeten

Inina

hjb

02 dec 2013, 18:09

u heeft al een antwoord gekregen op de andere plaats waar u dezelfde vraag stelde!
kijk hier:

http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=173930
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender