BELGACOM STORINGEN

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

johnb

30 dec 2013, 08:51

hallo hallo , kan er iemand mij een tip geven over: ik ben nieuw aangesloten op digitale T.V. aangesloten met BELGACOM( met een nieuwe T.V.) maar krijg regelmatig een bericht "GEEN SIGNAAL en stilstaand beeld, ik heb reeds meerdere malen gebeld met begacom, moet pries uit trekken en recieten en zomeer, maar steeds komt het terug, is het mogelijk, ik ben de enige in de straat met BELGACOM is dat misschien de storing??? graag antwoord JOHNB

Charlie Maru

30 dec 2013, 10:35

- Hoeveel TV's ondersteunt uw lijn ? Bij de meeste is dat nu 3 en dan zou het geen probleem mogen zijn.

- Hoe is uw installatie opgebouwd ?
Belgacom stekker <=> modem <=> Decoder
Is dit volledig bekabeld of zit daar een adaptor tussen modem en decoder ? (dus om uw signaal via het electriciteitsnet te sturen). Is dit het geval, probeer dan eerst eens met een vaste UTP kabel.

janneke dust2

30 dec 2013, 10:52

Wie heeft e installatie gedaan? Is de ADSL splitter goed geïnstalleerd ?
Treed de storing soms op als ge telefoneert?
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

verhaegen
Support SeniorenNet

30 dec 2013, 21:18

stilstaand beeld of blokjesvorming
duid op "te weinig signaal"
ze kunnen dat gemakkelijk nakijken en uitmeten , vanop afstand terwijl je aan de telefoon bent

als ze bevestigen dat het signaal wat laag is , moet je zeker zijn dat het ,
vanaf het stopkontakt adsl tot de tv allemaal goed zit
want als ze langskomen en het zit toch daar , dan is het betalen
maar ik ondervind het zelf ook , dat adsl aan de lage kant zit hoor
ze proberen iedereen over te halen naar vdsl te gaan ,
dan heb je dat probleem niet méér
maar kost je wél een nieuwe modem

maar eigenlijk moeten ze gewoon zorgen ,dat de indertijd aangegane aansluitingen fatsoenlijk werken , en blijven werken
en niet met smoezen afkomen om alles over te zetten naar vdsl en nieuwe modem betalen
maar probeer dergelijke compagnien maar eens te .......
die hebben niet eens schrik van rechtszaken
die hebben alléén schrik van de media , als die zich der op zouden gooien zou het rap ........

Charlie Maru

30 dec 2013, 21:39

verhaegen schreef: als ze bevestigen dat het signaal wat laag is , moet je zeker zijn dat het ,
vanaf het stopkontakt adsl tot de tv allemaal goed zit
want als ze langskomen en het zit toch daar , dan is het betalen
maar ik ondervind het zelf ook , dat adsl aan de lage kant zit hoor
ze proberen iedereen over te halen naar vdsl te gaan ,
dan heb je dat probleem niet méér
maar kost je wél een nieuwe modem
Verhaegen, als je Belgacom TV hebt, dan zit je automatisch op VDSL.

Belgacom TV wordt niet geleverd via ADSL. Is niet mogelijk eigenlijk.
Modem kost je eigenlijk niets als je Belgacom TV neemt (Modem en decoder zitten mee in je contract) - op voorwaarde dat je alles zelf installeert natuurlijk. Moet er een technieker komen, dan betaal je bij. (tenzij ze het met deze soldendagen gratis komen doen.....)

verhaegen
Support SeniorenNet

31 dec 2013, 09:38

als je Belgacom TV hebt, dan zit je automatisch op VDSL.
neen hoor
ik heb ook adsl

indertijd was ik één van de eersten voor een pak
tv -internet-gratis telefoon
telefoon werkt dus ook over internet
over een tijdje terug nog met zo nen technieker aan de telefoon ......
als ik mijne modem vervangde (betalend) dan zouden ze me overschakelen naar vdsl zonder kosten (uitgezonderd de modem) omdat het tegenwoordig hier ook weinig signaal geeft
maar ik vertik het van me op kosten te laten jagen voor iets waar ik recht op heb en voor betaal
namelijk al zovéél jaren adsl internet (nooit anders gehad )
ja vroeger de inbel van belgacom , maar dat was in de jaren 90

Charlie Maru

31 dec 2013, 11:04

Dacht het al, dat als je TV hebt via ADSL een van de eerste zou geweest zijn.
Nu zijn nagenoeg alle nieuwe installaties via VDSL.

Ook, TV via ADSL, dan vermoed ik dat je ook geen HD hebt, want ADSL kan theoretisch gezien max. 8Mbit/s aan (ADSL2+ max 12 Mbit/s), en dat is wat weinig voor HD dacht ik. Meestal wordt er gesynchroniseerd op 6 Mbit/s.

Eigenlijk bizar dat je nog geen VDSL hebt, want de modem is normaal gezien in het abonnement inbegrepen.
Nu ja, een technieker zal zich waarschijnlijk ook niet bezig houden met onderhandelen over abonnementen, da's tenslotte ook zijne rayon niet.
Wat diene uit zijn camionette haalt en levert zal hij waarschijnlijk dan ook een factuur van maken.

Je kunt misschien beter eens een wandelingetje maken tot aan een Belgacom winkel en daar eens uitleg gaan vragen :?:
Het kan best zijn dat ze uw huidige ADSL modem gewoon omwisselen voor een VDSL modem (indien je huidige modem ook van Belgacom is natuurlijk) en je dan ook effectief op VDSL zetten.

Het enige wat verschilt met ADSL in de installatie is het stopcontact en stekker, maar deze zijn inbegrepen bij de modem. Dus ADSL stopcontact er uit en VDSL stopcontact er in, die 2 zelfde draadjes terug aansluiten.

Indertijd ook begonnen met inbelverbindingen, maar dat werd stilletjesaan een dure zaak, tot 6.000 BF tel-kosten in de maand. Dan nog niet over snelheid gesproken...... :roll:

moeschi

02 jan 2014, 08:52

Mij hebben ze gewoon opgebeld dat ik een nieuwe modem kreeg met VDSL aansluiting.
Ik had geen problemen, had niets gevraagd en heb dan ook niets betaald.
Die man heeft dat hier allemaal aangesloten.
Heb enkel internet en telefoon van belgacom.