windows update

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

JeanC

26 okt 2015, 20:17

Ik heb zopas ontdekt dat mijn laptop geen enkele windows update heeft gedaan sedert de aankoop in 2012!
De windows update is geïnstalleerd, maar ik heb er geen toegang toe.
Ik heb windows 7 met explorer 9.
Is er een oplossing?

Jurcaba

27 okt 2015, 16:14

Als je er geen toegang toe hebt zoals je zelf zegt, ondanks dat ik niet begrijp wat je daar precies mee bedoelt, hoe weet je dan dat er geen updates zijn gedaan?
Als je je bericht heb geschreven vanaf die laptop heb je internet verbinding, anders zou ik me afvragen of die ook wel internetverbinding heeft....

Is dat een legale geactiveerde Windows 7?

http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... ws-updates
Laatst gewijzigd door Jurcaba op 28 okt 2015, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.

JeanC

27 okt 2015, 17:37

Ik ga in configuratiescherm naar windows update en krijg bij windows update het volgende bericht:
Er kan niet naar update worden gezocht om dat de Windows update service niet actief is. U moet uw computer mogelijk opnieuw opstarten.
Het fait dat mijn laptop niet zou geupdated zijn sinds 2012 heeft mijn schoonzoon ontdekt. Ik ken er nl. te weinig van om dat te ontdekken.
De computer is in 2012 gekocht bij Excellent Ronse en daar in orde gesteld. Dus geen "zwarte" computer.

pcekspeer

27 okt 2015, 19:53

@JeanC

De melding die je kreeg vertelt je hoe je dat probleem kan oplossen : de service terug opstarten. Zo kan je het proberen.
--Klik op START.
--Typ in het zoekvakje :
ser
en druk op de toets ENTER.
Afbeelding

--In de lijst verschijnt bovenaan : services
Klik erop.
Afbeelding

--Krijg je dit venster en scroll naar Windows Update.
Dubbelklik erop.
Afbeelding

--In het volgend venster bij "Algemeen" druk je op het pijltje bij "Opstarttype".
In het kleine venstertje klik je op "Automatisch vertraagd opstarten".
Je klikt op Toepassen en op OK.
Afbeelding

De service Windows Update zou nu moeten gestart zijn.

Nu de updates van enkele jaren nog downloaden en installeren.
Gaat verschillende uren duren hé, dus geduld hebben.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/