Kleine pagina
-
Drekenn - Lid geworden op: 16 feb 2006, 14:58
Hallo
Op mijn nieuwe PC krijg ik altijd een kleine pagina te zien als ik op een link (icoon) klik op mijn bureaublad. Ik kan dat dan wel onderaan links met de greep vergroten maar vind het wel onpractisch om dat steeds te moeten doen. Vroeger heb ik mij eens laten wijsmaken als je na de pagina vergroot te hebben via bestand en daar Afsluiten klikt het probleem zou opgelost zijn, maar dat lukt toch niet.
Iemand een oplossing?
Alvast bedankt
Op mijn nieuwe PC krijg ik altijd een kleine pagina te zien als ik op een link (icoon) klik op mijn bureaublad. Ik kan dat dan wel onderaan links met de greep vergroten maar vind het wel onpractisch om dat steeds te moeten doen. Vroeger heb ik mij eens laten wijsmaken als je na de pagina vergroot te hebben via bestand en daar Afsluiten klikt het probleem zou opgelost zijn, maar dat lukt toch niet.
Iemand een oplossing?
Alvast bedankt
-
paullamb - Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
En hoe opent uw startpagina?
Groot?
Open dan eerst de startpagina, laat die staan
Open dan een tweede pagina die klein is
Klik de grote pagina weg
Trek met de hoeken de kleine pagina op gewenste grootte
Doe nu " bestand sluiten"
Moest het niet lukken, herhaal dit, maar dan met " bestand sluiten" de ctrl knop ingedrukt.
Is de startpagina klein, dan moet ge die eerst trekken en dan " bestand sluiten"
Groot?
Open dan eerst de startpagina, laat die staan
Open dan een tweede pagina die klein is
Klik de grote pagina weg
Trek met de hoeken de kleine pagina op gewenste grootte
Doe nu " bestand sluiten"
Moest het niet lukken, herhaal dit, maar dan met " bestand sluiten" de ctrl knop ingedrukt.
Is de startpagina klein, dan moet ge die eerst trekken en dan " bestand sluiten"
-
pcekspeer - Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
@drekenn
Je schrijft dat je pagina altijd in het klein opent en je wilt terug een volledig scherm.
Hier eens kijken bij de stickys op Internet ?
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=84098

Je schrijft dat je pagina altijd in het klein opent en je wilt terug een volledig scherm.
Hier eens kijken bij de stickys op Internet ?
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=84098
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
-
Het lukt helemaal niet. Als ik eerst de startpagina open (die maximum is) en dan daarna op een icoon klik die klein is, opent het in dezelfde grootte, maar als ik direct op het icoon klik opent het steeds klein. Mijn nieuwe PC werkt met windows 10, misschien de reden?
-
@Drekenn
Toen de Win10 nog splinternieuw was, openden de webpagina's ook al in het klein ?

Toen de Win10 nog splinternieuw was, openden de webpagina's ook al in het klein ?
-
@Drekenn
Dat is iets heel anders wat je nu vertelt.
Open een website die op je Bur.blad staat, maar open die NIET via je Bur.blad, wel via je browser.
RECHTSklik ergens op die webpagina en klik op : Snelkoppeling maken. Bevestig dat.
Verwijder die oude snelkoppeling op je Bur.blad en klaar.

Dat is iets heel anders wat je nu vertelt.
Open een website die op je Bur.blad staat, maar open die NIET via je Bur.blad, wel via je browser.
RECHTSklik ergens op die webpagina en klik op : Snelkoppeling maken. Bevestig dat.
Verwijder die oude snelkoppeling op je Bur.blad en klaar.
-
paullamb - Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
OK, probeer nog eens
Startpagina die groot opent.
Daarna opent een een pagina, maar niet via een link, via een www.hema.be bijvoorbeeld.
Logisch gezien is deze pagina klein
Klik nu de grote pagina weg
Tren de kleine pagina met de rechter onderhoek en schuiven tot de gewenste grootte
Klik op Bestand. Sluiten
Wat gebeurt er daarne?
Startpagina die groot opent.
Daarna opent een een pagina, maar niet via een link, via een www.hema.be bijvoorbeeld.
Logisch gezien is deze pagina klein
Klik nu de grote pagina weg
Tren de kleine pagina met de rechter onderhoek en schuiven tot de gewenste grootte
Klik op Bestand. Sluiten
Wat gebeurt er daarne?
-
Wanneer ik explorer open heb ik een groot blad, dus geen probleem. Als ik daarna eender welke webpagina op welke wijze ook, open komt dat niet in een nieuwe pagina, dus ook in het groot. Het is wanneer ik een webpagina open via snelkoppeling op bureaublad
-
Drekenn
Op je bur.blad staan waarschijnlijk zeer vele snelkopp naar websites.
Noteer van eentje hieruit het adres.
Verwijder dit pictogram uit je bur.blad.
Open nu IE en ga naar dat adres dat je genoteerd hebt.
Opent die in een volledige pagina ?
Ja of neen ?
Kan je ons daarover inlichten ?

Op je bur.blad staan waarschijnlijk zeer vele snelkopp naar websites.
Noteer van eentje hieruit het adres.
Verwijder dit pictogram uit je bur.blad.
Open nu IE en ga naar dat adres dat je genoteerd hebt.
Opent die in een volledige pagina ?
Ja of neen ?
Kan je ons daarover inlichten ?
-
Als ik IE open heb ik altijd een volledige pagina. Alleen wanneer ik één van de zes (toch niet veel hé)snelkoppelingen open krijg ik een kleine pagina.
Snelkoppelingen(6) oa. nieuwsblad, PC banking, Outlook agenda, omdat ik deze veel gebruik heb ik daarvan een snelkoppeling op bureaublad geplaatst. Nu heb ik zowat alles al geprobeerd die mij gevraagd werd, doch niets helpt.
Snelkoppelingen(6) oa. nieuwsblad, PC banking, Outlook agenda, omdat ik deze veel gebruik heb ik daarvan een snelkoppeling op bureaublad geplaatst. Nu heb ik zowat alles al geprobeerd die mij gevraagd werd, doch niets helpt.