Laptop via draad sneller dan wifi ?
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Ik moest een laptop gaan kuisen met mbam en adwcleaner en prog 's verwijderen. Reden is te trage laptop ,maar Skype start telkens mee op . Ze Skype'n dikwijls naar Ceylon.
Bij een smartphone kun je zien je evtl zien of het 2,3 of 4G is ,die laatste is veel sneller. Bij de laptop kan ik dat niet vinden. Mijn vermoeden is via de kabel sneller en de voeding aansluiten. Wie weet het ?
En ten slotte komt er 'n 2° binnengestapt met hare laptop om na te zien,nieuws gaat snel en ik zit daar dan 2,5 hr bezig. 65 fouten vind je, ze doen die jaarlijks naar de pc winkel,wat zouden die vragen?
Bij een smartphone kun je zien je evtl zien of het 2,3 of 4G is ,die laatste is veel sneller. Bij de laptop kan ik dat niet vinden. Mijn vermoeden is via de kabel sneller en de voeding aansluiten. Wie weet het ?
En ten slotte komt er 'n 2° binnengestapt met hare laptop om na te zien,nieuws gaat snel en ik zit daar dan 2,5 hr bezig. 65 fouten vind je, ze doen die jaarlijks naar de pc winkel,wat zouden die vragen?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
lode - Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14
Speedtest met kabel

Speedtest WiFi

Speedtest WiFi

1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
-
Ca 4 maal sneller lijkt. Dan moeten die hun venten maar kabel leggen,mss op meer plaatsen een aansluitpunt maken voor kabel.
Maar bestaan er geen snelle draadloze aansluitpunten/dozen bvb in nabijheid van een stopkontakt die snel werken tussen je wifi zender en punt. Je plugt de kabel erin naar je laptop en klaar . Draad moet dan niet gelegd worden in je mooie huiskamer.
Maar bestaan er geen snelle draadloze aansluitpunten/dozen bvb in nabijheid van een stopkontakt die snel werken tussen je wifi zender en punt. Je plugt de kabel erin naar je laptop en klaar . Draad moet dan niet gelegd worden in je mooie huiskamer.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
boeffer,
Laptop 4G,
via Proximus:
http://www.proximus.be/nl/id_cb_tablet/ ... aptop.html#
via Telenet:
https://www2.telenet.be/nl/mobiel/mobie ... king-surf/
Sony
Laptop 4G,
via Proximus:
http://www.proximus.be/nl/id_cb_tablet/ ... aptop.html#
via Telenet:
https://www2.telenet.be/nl/mobiel/mobie ... king-surf/
Sony
-
Ik snap het niet meteen . Oudere laptops , maar zit de snelheid of hoeveelheid mbs niet in dat usb ding dat zendt/ontvangt of in het wifi station naast de zekeringkast.
En dan heb je nog eens usb2 of usb3 poort waar je die wifi usb inplugt van laptop.
Men verkoopt graag telkens iets nieuw dat beter is, 3G/4G laptop. Ik zou eerst toch eens nadenken ipv impulsaankopen.
En dan heb je nog eens usb2 of usb3 poort waar je die wifi usb inplugt van laptop.
Men verkoopt graag telkens iets nieuw dat beter is, 3G/4G laptop. Ik zou eerst toch eens nadenken ipv impulsaankopen.
-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
boeffer,
Internet mogelijkheden:
Telenet via distributiekabel (veelal glasvezel)
1.- Pc ethernet kabel verbinding met modem/router.
2.- Wifi gedeelte tussen pc en modem/router.
3.- Wi-Free TelenetHome spot Wifi via de modem/router van andere
Telenet gebruikers. Om dit te kunnen gebruiken moet je zelf ook je
router hiervoor beschikbaar stellen.
Proximus via telefoonnetwerk van vaste telefoon.
3.- Proximus.fon Wifi via de modem/router van andere Proximus
gebruikers zonder op deze modem/router in te loggen. Er wordt
gevraagd om hiervoor ook je modem/router beschikbaar te stellen.
4.- 2,3,4G via draadloos GSM netwerk hiervoor moet je pc dus minstens
uitgerust zijn met een sim kaart of een speciale wifi modem/router.
Sony
Internet mogelijkheden:
Telenet via distributiekabel (veelal glasvezel)
3.- Wi-Free TelenetHome spot Wifi via de modem/router van andere
Telenet gebruikers. Om dit te kunnen gebruiken moet je zelf ook je
router hiervoor beschikbaar stellen.
Proximus via telefoonnetwerk van vaste telefoon.
3.- Proximus.fon Wifi via de modem/router van andere Proximus
gebruikers zonder op deze modem/router in te loggen. Er wordt
gevraagd om hiervoor ook je modem/router beschikbaar te stellen.
4.- 2,3,4G via draadloos GSM netwerk hiervoor moet je pc dus minstens
uitgerust zijn met een sim kaart of een speciale wifi modem/router.
Sony
-
pcekspeer - Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/