N-VA wil partij Islam verbieden

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955

29 apr 2018, 18:54

""ja man, voor de PVDA zijn het allemaal "armen"!!"

Beste man - kan jij niet lezen? Er werd een zeer grondige enquete afgenomen bij - willekeurig - bijna 9000 Antwerpenaars. Maar ik veronderstel dat de link volgen -zodat je zou weten waarover het gaat -  weeral te moeilijk was .

voorn

29 apr 2018, 19:49

Ik ken er verschillende die het moeilijk hebben de eindjes aan elkaar te knopen of in schuldbemiddeling zitten.
Maar als ge het verhaal hoort is het bijna altijd hun eigen schuld.

Paul Siemons

29 apr 2018, 20:18

frits1955 schreef:""ja man, voor de PVDA zijn het allemaal "armen"!!"

Beste man - kan jij niet lezen? Er werd een zeer grondige enquete afgenomen bij - willekeurig - bijna 9000 Antwerpenaars. Maar ik veronderstel dat de link volgen -zodat je zou weten waarover het gaat -  weeral te moeilijk was .
Simpelmans heeft niet door dat die hun "bevraging moet kloppen" !!

Het is zoals Voorn zegt: 

"Ik ken er verschillende die het moeilijk hebben de eindjes aan elkaar te knopen of in schuldbemiddeling zitten.
Maar als ge het verhaal hoort is het bijna altijd hun eigen schuld."

In mijn eigen kennissenkring : 4 gezinsleden.... alle 4 een mobiele telefoon van het merk van de gebeten appel (iets anders is niet goed) uiteraard allemaal een abonnement waar ik wit van wegtrek als ik de prijzen zo zie ...... maar ze zitten wel in de schuldbemiddeling .
De vader is al weet niet hoeveel keren van job veranderd ...... liever zijn eigen baas zijn ..... heeft daar eerlijk gezegd geen kaas van gegeten .... van "armoe" moeten stoppen ..... terug bij een firma gaan werken .... na een paar jaar het weeral "moe" zijn en alweer "iets op zijn eigen begonnen " waar hij weeral tegen een paar financiële katers is aangelopen....!!  

En ik blijf het zeggen: de echte sukkelaars en armen moeten geholpen ..... maar mest die beerput eens goed uit en gooi de profiteurs eruit zodat het budget nog beter kan besteed worden aan die het echt nodig hebben! 

Maar niet afkomen met de zever van "1 kind op 4 is arm" 
...... ja dag jan ... ga maar eens kijken naar een willekeurige broodjeszaak in de buurt van een school (valt op dat er zoveel zijn in de buurt van scholen) hoeveel er daar hun "middagmaal" komen halen.

Volgens de logica van nu waren wij begin jaren 60 toen we naar school gingen, armoezaaiers want we brachten onze eigen schoofzakje mee en hadden een aluminium drinkbus met koude koffie om 's middags in de school te verorberen ..... verschiet ervan dat ik nog in leven ben. 
Als ik me niet vergis was ik al 16 jaar als ik mijn eerste pakje frites kocht aan een frituur!

Laatst gewijzigd door Paul Siemons op 29 apr 2018, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

29 apr 2018, 20:39

frits1955 schreef:In september startte de PVDA in Antwerpen de grootste bevraging ooit in de stad uitgevoerd (...)
Ik lees dat bijna 4 op 10 hun antwoorden gingen invoeren via de website van de pvda. Dan moet je de pvda al erg genegen zijn of met die website al behoorlijk vertrouwd zijn, eer je daar naartoe surft. Hoe zijn die mensen ertoe gekomen om naar de online enquete te gaan? Van wie wisten ze dat? Ik was niet op de hoogte, maar ja, ik woon dan ook niet in 't Stad.

Voorts lees ik: "Slechts een derde van de respondenten geeft aan zeker voor de PVDA te stemmen in de volgende verkiezingen. Hoewel de respondenten van De Grote Bevraging geen perfecte weerspiegeling van de Antwerpse bevolking, tonen deze cijfers toch aan dat een hele brede groep Antwerpenaars in deze stadsdialoog werd betrokken"

9.000 mensen, willekeurig gekozen en nóg geen perfecte weerspiegeling van de Antwerpse bevolking?? Tiens, wat was er dan verkeerd?
Als 33% al aangeeft dat ze voor de pvda zal stemmen, dan mag het er nog een kwart naast zitten, we zullen dan toch minstens 25% zien als eindresultaat van de verkiezingen, niet? Tenslotte is 25% tov 33% drie vierden. Ik geef de pvda dus een serieuze marge om in oktober te tonen wat die bevraging waard is. Ik verwacht daarom 25% of meer :D
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

29 apr 2018, 20:43

frits1955 schreef: 6 op 10 respondenten plaatsen het aanpakken van  ARMOEDE in hun top 3
Arm - Rijk. Wie is rijk? Al wie meer verdient dan ik.

pcekspeer

29 apr 2018, 20:52

voorn schreef:Wel ongelooflijk dat Luxemburg daar staat met 15% al zijn daar niet veel immigranten.En lijkt dit toch veel beter dan België.
Postbusimmigranten zijn ook hulpzoekende immigranten.
Bv. enkele België liefhebbende schottertjes hebben er een appeltje en andere natjes voor de latere dorst...

https://nieuws.vtm.be/binnenland/zeker- ... stbusadres

En de lieve schottertjes uit de omringende landen weten Luxemburg ook wel liggen?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180316_03414349
De voorzitter laat zelf het boeltje eens onderzoeken door een door de Pro-liga betaalde... studiedienst....

Zelf stort ik mijn pensioen haast integraal door naar Luxemburg, met als gekend gevolg:
https://www.tijd.be/politiek-economie/e ... 95940.html
 Eén ding is wel zeker: verhuizen naar Luxemburg is een manier voor hardleerse fraudeurs om aan de automatische uitwisseling van financiële gegevens te ontsnappen...
http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 80335.html

Wanneer spreken we van een fiscaal paradijs?Er zijn ongeveer zeventig fiscale paradijzen in de wereld die min of meer met justitie samenwerken. Er zijn er veertien in Europa, waarvan drie in het hart van de EU: België, Oostenrijk en Luxemburg. De OESO onderscheidt drie categorieën van fiscale paradijzen. Allereerst is er de zwarte lijst, die landen groepeert die fiscaal helemaal niet meewerken. Enkele jaren geleden prijkten Maleisië en Costa Rica nog op die lijst, maar tegenwoordig is hij helemaal leeg. Maleisië en Costa Rica zijn nu te vinden op de grijze lijst. Deze verzamelt de staten die beloofd hebben om zich aan de regels aan te passen. Op deze lijst vinden we onder meer ook nog de Bahamas, Andorra, Liberia en Guatemala.België is dan weer te vinden op de witte lijst van fiscale paradijzen, samen met Luxemburg, Liechtenstein, de Bermuda-eilanden, de Seychellen, San Marino en anderen.http://www.standaard.be/cnt/dmf20171107_03174927

Afwachten wie de Britten gaat kloppen als voornaamste belastingparadijs eens de brexit achter de rug is? Al eens gekeken hoe groot dat land is, van boven tot beneden van west tot oost?

Kan een gewone loontrekkende ook aan ontwijking van belastingen doen?

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Paul Siemons

29 apr 2018, 21:02

Wil. schreef: Ik lees dat bijna 4 op 10 hun antwoorden gingen invoeren via de website van de pvda. Dan moet je de pvda al erg genegen zijn of met die website al behoorlijk vertrouwd zijn, eer je daar naartoe surft. Hoe zijn die mensen ertoe gekomen om naar de online enquete te gaan? Van wie wisten ze dat? Ik was niet op de hoogte, maar ja, ik woon dan ook niet in 't Stad.
Ik woon aan de rand en heb ook niks van die "bevraging" gezien of vernomen.
Maar er zijn er altijd die zulke gestuurde fabeltjes van "we hebben X-zoveel personen hun menig gevraagd en dat kwam toch wel uit zoals we het ons voorgesteld hadden zeker" geloven.

Gast

29 apr 2018, 22:28

pcekspeer schreef:...
....
Deze verzamelt de staten die beloofd hebben om zich aan de regels aan te passen. Op deze lijst vinden we onder meer ook nog de Bahamas, Andorra, Liberia en Guatemala.België is dan weer te vinden op de witte lijst van fiscale paradijzen, samen met Luxemburg, Liechtenstein, de Bermuda-eilanden, de Seychellen, San Marino en ....
...
Afwachten wie de Britten gaat kloppen als voornaamste belastingparadijs eens de brexit achter de rug is? Al eens gekeken hoe groot dat land is, van boven tot beneden van west tot oost?

Kan een gewone loontrekkende ook aan ontwijking van belastingen doen?

Nog nooit van Jersey gehoord ? Ik ken er die al lang geleden met hun sportvlieger van het toenmalige Sint-Denijs-Westrem vliegveld , en met volle zakken er naar toe vlogen. :) Het is nog steeds een paradijs en dat zonder veel aandacht omdat .... het zo praktisch dicht bij ons ligt. :lol:

pcekspeer

29 apr 2018, 22:34

Jersey, ahja, alhoewel de OESO zijn twijfels nog altijd heeft...? :lol:
Maar het ganse grondgebied vd UK is bedoeld...
https://beurs.com/2017/03/20/brexit-wor ... ngparadijs

63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

frits1955

30 apr 2018, 09:37

""Ik geef de pvda dus een serieuze marge om in oktober te tonen wat die bevraging waard is. Ik verwacht daarom 25% of meer Afbeelding"

Die bevraging had helemaal niets te maken met " voor wie ga je stemmen" maar wel met de thema's die de ondervraagde mensen belangrijk vinden. Op basis van al die antwoorden werd het stadsprogramma opgesteld   
https://antwerpen.pvda.be/stadsprogramma

Ik stel ondertussen vast dat er maar één partij is met een uitgewerkt programma en dat de anderen bezig zijn met al dan niet bekende/alibi allochtonen/ volledig misplaatste figuren bij elkaar te scharrelen om op hun lijst te staan...

Wil.

30 apr 2018, 09:51

frits1955 schreef:""Ik geef de pvda dus een serieuze marge om in oktober te tonen wat die bevraging waard is. Ik verwacht daarom 25% of meer Afbeelding"

Die bevraging had helemaal niets te maken met " voor wie ga je stemmen" maar wel met de thema's die de ondervraagde mensen belangrijk vinden.
Dat kan best zijn, maar een 'neveneffect' van die bevraging was wel dat 1/3 van de ondervraagden aangaf om voor de pvda te stemmen. Dat stond zwart op wit te lezen in die tekst.

Welnu, indien dit staal van de bevolking representatief was voor de Antwerpse bevolking - 9.000 willekeurig gekozen mensen gaan dat toch wel min of meer zijn, hé? - dan zal in de rest van de bevolking hetzelfde gevoel leven: ook daar gaat 33% van de bevolking aangeven voor de pvda te stemmen. Als dat niet zo zou zijn, dan is de steekproef heel slecht opgezet. Omdat de steekproef naar eigen zeggen nog geen  'perfecte weerspiegeling' is van de bevolking, geef ik (ruim genomen) één kwart speelruimte t.o.v. dat 1/3 van de respondenten die zeker pvda zullen stemmen. Zodoende komen we aan het vooropgestelde getal: 25% minimum is het aantal stemmen dat pvda moet halen.
Ik stel ondertussen vast dat er maar één partij is met een uitgewerkt programma en dat de anderen bezig zijn met al dan niet bekende/alibi allochtonen/ volledig misplaatste figuren bij elkaar te scharrelen om op hun lijst te staan...
Nóg een reden bij om bij de verkiezingen goed te scoren. Als die 25% niet gehaald worden, dan ontgoochelt de pvda nog geen beetje!
Gast

30 apr 2018, 10:51

Wil. schreef:...

Als die 25% niet gehaald worden, dan ontgoochelt de pvda nog geen beetje!
De PVDA gebruikt geen fascistische truken om na een paar verkiezingen uit het niets de 30 % te kunnen halen.

Wil.

30 apr 2018, 10:53

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:...

Als die 25% niet gehaald worden, dan ontgoochelt de pvda nog geen beetje!
De PVDA gebruikt geen fascistische truken om na een paar verkiezingen uit het niets de 30 % te kunnen halen.
Mij goed. We kijken bijgevolg wel uit naar die minimaal 25% stemmen voor de pvda.

frits1955

30 apr 2018, 14:42

""Mij goed. We kijken bijgevolg wel uit naar die minimaal 25% stemmen voor de pvda."

Sommigen hier vertonen steeds hetzelfde soort merkwaardige gedrag: beginnen blaten over een onderwerp waar ze niets vanaf weten en daar allerlei conclusies aan vast zitten knopen die op volstrekt niets gebaseerd zijn. Dit soort blaters heeft -in dit geval - de bevraging zelf nooit gezien en weet dus niet dat één van de allerlaatste vragen was:" Op welke partij zou U overwegen te stemmen bij de volgende verkiezing - U MAG MEERDERE PARTIJEN AANDUIDEN". Aangezien ik allicht als enige in deze kolommen zelf een namiddag heb doorgebracht met het afnemen van bevragingen ( niet in Antwerpen, maar in een randgemeente nl Brasschaat) heb ik - ook bij de verwerking - kunnen vaststellen dat nogal wat mensen de combinatie PVDA en NVA aangekruist hadden. Toen we sommige respondenten daar naar vroegen kregen we steeds hetzelfde antwoord:" Als het gaat over pensioenen, werken, sociale zekerheid....zouden we op de PVDA stemmen; als het gaat over veiligheid en migratie op de NVA/Vlaams Belang. Het feit ,dat men meerdere partijen kon aankruisen zorgt er uiteraard voor dat je geen realistisch beeld krijgt van de echte kiesintenties.
Maar goed, dezelfde soort blaters veroordelen een schrijver en zijn boeken zonder dat ze die boeken ooit gelezen hebben. Dat zegt voor mij genoeg.

pcekspeer

30 apr 2018, 14:57

De PVDA doet al enkele jaren bevragingen vh toevallig publiek op straat, een dun doorslagje:
https://pvda.be/artikels/democratie-als ... quete-voor

Voor de liefhebbers-geïnteresseerden:
https://www.google.be/search?ei=8hDnWtb ... lJeaDQhqxg

https://pvda.be/artikels/pvda-verkiezin ... st-voor--0

Laatst gewijzigd door pcekspeer op 30 apr 2018, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.