Wie was er in Duitsland in het leger? Zoek hier je kazerne!

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Peetje Maurice

18 feb 2007, 10:44

Ik "lag" in Essentho vanaf eind april tot eind december 1974. "Mijn" kazerne, kwartier kapitein Maenhout heb ik gevonden onder Marsberg! Ik zocht eerst met de "E" naar Essentho, maar het is juist, Essentho is wel degelijk een "deelgemeente" van Marsberg.
Heel mooie streek!
Ik was er "vuurleider" in Essentho en zat uren en dagen en nachten in de BCC. Zie mijn thread "62 A HAWK TE LOMBARDSIJDE EN ESSENTHO-KORBACH".
Heb er ook veel moeten poetsen,schuren, dweilen, gras afrijden, met het "pikhouweel" werken, nietwaar Chef Vanlerberghe...
Al bij al, ik vond het geen verloren tijd. Niet dat ik er zo dolgraag was natuurlijk, maar de omgeving en de omgang met de beroeps maakte veel goed.
En een dikke proficiat voor de maker van die site om "onze" kazerne terug te vinden!
Mvg
Peet :wink:
Laatst gewijzigd door Peetje Maurice op 31 mar 2007, 18:46, 2 keer totaal gewijzigd.

de willy

18 feb 2007, 21:18

----> exjager en iedereen die zijn kazerne (vb. in Duitsland) nog eens vanuit de lucht wil bekijken

Er is het gratis programma "Google Earth" dat je kan downloaden. Dit programma laat je vanuit de ruimte de wereld zien.
Je voert bij "fly to" eerst de naam van de stad of dorp in, vervolgens een komma, daarna een spacie en dan het land (Germany). Het moeten wel de engelstalige woorden van stad, dorp en land zijn. Ik heb het met "westhoven, koln" gedaan.
Vervolgens reist de satelliet u naar die plaats. U kunt daarna zelf dichter inzoomen. Het is dan aan u om terplaatse te manoevreren tot op de kazerne.

Inderdaad, hetgeen ge dan ziet is NIET nu maar nog van een 4 a 5 jaar terug. Dus ik lag in Westhoven, kwartier Passendale en die is nu helemaal plat maar met die satellietbeelden komt die kazerne nog intact tevoorschijn.

Doe maar en succes!

de willy
Als de nood het hoogst is, is de redding nabij.

Laptop: Aspire E1-771
MS Windows 8.1 64bit, Intel Core i5.3230M
CPU@2.60GHz, 4 GB Ram, Intel HD Graphics 4000 Micr.Office 2007, AVAST, Malw.Anti-Malw,
Ccleaner, Int.expl.11, Win. Live Mail 2012, Ggle Chrome

flupke2

20 feb 2007, 16:25

goede tip van de willy
ik heb het ook eens geprobeerd en heb alle kazernes waar ik ooit was gekazerneerd kunnen terugvinden.Ook de woonwijken van de militaire families waar ik heb gewoond heb ik teruggevonden.Wel is het zoals de willy schrijft dat de fotos enkele jaren oud zijn ,maar men kan toch duidelijk zien hoe de situatie geevolueerd is tegenover vroeger.Zo stelde ik vast dat de kinderkliniek op de Wellersberg in Siegen,die vroeger naast de kazerne lag (zoals ik meldde in een vorig antwoord),nu veel groter is geworden dan in mijn tijd ,en nu inderdaad een deel van het terrein van de vroegere kazerne inneemt.

rsm

22 feb 2007, 16:04

@ Boemer

Ik had witte lapjes veel mooier

Exjager

22 feb 2007, 17:06

rsm schreef:@ Boemer

Wij gaven er een lap op!
Ook mooi, de volgende dag iets minder...

boemer

22 feb 2007, 17:09

rsm schreef:@ Boemer

Had ik (spijtig genoeg) ook toen ik in 1973 mijn rappel deed, dus ik ken het verschil -------
GEEL is veel mooier :lol: :wink:

Brabo

26 mar 2007, 21:44

eventjes terug een antwoordje want "we" waren bijna van PAGINA 1 gevallen! :(
Ja ik weet het , "we spelen een beetje vals"
:oops:
Sorry hé

jozef1

30 mar 2007, 19:45

Brabo schreef:Wie heeft er hier wat aan?

http://users.pandora.be/Dirk.Duym1/bsd.htm
ik heb 10 maanden legerdienst gedaan in spich,van einde 1960 tot september 1961.wie nog???
groeten uit gent

jozef1

31 mar 2007, 18:28

spich 1960-1961 1e cyclisten. (einde 1960 tot september 1961) wie was daar toen ook gekazerneerd?? onze comp. commandant was kapitein Van Lancker .
groeten uit gent

Emteechauffeurke

01 apr 2007, 10:01

Goeiezondagmorgen,

Ook langs mijnentwege woorden van waardering voor die toffe site van onze vriend Dirk Duym!! Heel wat opzoekingswerk is hier vooraf gegaan!
Ikzelf heb dienst gedaan bij 43-A Brakel!
GRTZ,
ROBERT :wink: :wink:
Suuuupppeeers yes!!!!!

boemer

06 apr 2007, 09:58

jozef1 schreef:spich 1960-1961 1e cyclisten. (einde 1960 tot september 1961) wie was daar toen ook gekazerneerd?? onze comp. commandant was kapitein Van Lancker .
Kapt Van Lancker is nu Generaal (op rust).
Ik kom hem nog regelmatig tegen op reunies van het 1 Jagers te Paard, waar hij een graag geziene gast is met zijn anekdotes over het regiment.
Deze zijn te lezen op de site van de oudgedienden en vrienden van 1 JP onder de rubriek "documenten"
http://groups.msn.com/arnsberg-kassel-a ... dsburg-1jp

de warre

01 mei 2007, 11:46

hallo ik ben mathys edouard en heb als ooff gediend in de D by als lchr comd en bca van 1972 tot 1980 daarna naar Buren en in 1981 naar de AA school te lombardsijde en ben dit jaar op pensioen gegaan
voila ze hopelijk komen er een paar bekende boven water

Barki

10 mei 2007, 00:42

Met heimwee denken wij, of de meesten toch, terug aan de BSD, persoonlijk heb ik er twintig jaar verbleven.Doch dit is maar procentueel een bepaald gedeelte van ons leven dat we daar verbracht hebben... en hoe verbracht hebben met vrouw en kinderen.Bepaalde problemen die zich stelden.
Daarom kwam het in mijn gedachte om eens mijn Biografie in boekvorm te schrijven, beginnende van mijn geboorte tot nu...
Mijn eerste deel heeft de drukkerij verlaten en is af en nu is het de beurt aan het tweede deel en een derde deel zal voorzeker nog volgen.
Het is dus zowel een burger als een militair-gezinsboek zou ik zeggen waar waarschijnlijk velen van zouden zeggen ...ah ja! En niet militairen verstomd zouden staan.
Ik heb het boek gewoon mijn naam gegeven nl.'PEETERS FRANCOIS'. Het voornaamste komt er in voor en wat wij beleefd hebben.
In 1953 als 18 jarige binnen gegaan in Zedelgem School voor kandidaat Beroepsonderofficieren. Het boek is niet eenzijdig maar verteld gewoon wat ik alleen in de school en later samen met mijn gezin heb meegemaakt.
Het is ook denk ik voor het nageslacht interessant om dit éénmalige tijdperk eens te beschouwen waarin ik ook als kleine jongen de oorlog beleefd heb evenals mijn vader verloren heb.

Barki
Zeg niet altijd wat je weet,maar weet steeds wat je zegt.

gerd49

15 mei 2007, 20:31

Hallo,
Prachtige site. Ongeveer één jaar terug zag ik ergens op het web foto's van Kazerne Adam. s'Jonge dat zag er toen vervallen uit, en ja, ik vond het jammer. Gelukkig is deze kazerne nu als museum gebruikt en opgeknapt.
Zelf was ik er (Cie HK-TTR) van jan. 1972-eind nov. 72
De toenmalige peletons commandant (TTR) was Luitenant Willy De Groote.
Mensen die in deze periode daar ook waren, gelieve een seintje te geven.
Ook zou ik graag vernemen of iemand weet waar bovenvernoemde Luitenant heden woont.
Ik heb ook een opmerking voor de web verantwoordelijke:
In die tijd waren in Soest buiten de kazernes 2 clubs, een voor Onder Officieren, De Uilenspiegel, en een voor officieren, maar daar ben ik de naam van vergeten.
Daar vind ik nergens iets van terug.
Groeten Cottyn Gérard

AstraNel2

02 jun 2007, 12:15

:D
Hallo

hier wat van het 4L in Soest

http://users.telenet.be/4regimentlansiers

mvg
:P