Zelfdoding echtgenoot - Noodkreet

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

dolfijntjevr54

20 apr 2009, 15:44

Afbeelding

Goede namiddag Liapia.

Ben ook ontzettend blij dat je wat kunnen slapen hebt.

Het is een gans karwei om je door die papier molen heen te werken.
Maar dat komt allemaal in orde, maar is nu natuurlijk een ontzettend
zware karwei.

Ik blijf je hier ook volgen meisje en hoop dat je in de komende dagen
ook een betere nachtrust zal hebben, maar niet alleen nachtrust, maar ook een beetje gemoedsrust, maar dat zal z'en tijd moeten hebben.

We voelen hier allen met je mee, en wensen dat je uit al onze hulp wat kracht kan putten.

Tot later Lia.

Liefs van Laurette

MAGDA*

20 apr 2009, 15:54

HEY LIA

IK KOM JE OOK EEN FIJNE MAANDAG NAMIDDAG WENSEN
IK BEN BLIJ TE LEZEN DAT JE WAT HEBT GESLAPEN
DIE FOTO'S ZIJN MOOI EEN MOOIE HERINNERING
VEEL LIEFS EN EEN DIKKE KNUFFEL

Afbeelding

RIEKSKE

20 apr 2009, 17:01

LIEVERD IS HET JE WAT GELUKT VANDAAG
MET AL DAT GELOOP EN ZORGEN ??
STERKTE MEISJE

Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

falcon1

20 apr 2009, 20:25

Lia,

ik hoop dat het je allemaal een beetje gelukt is vandaag.

Ik wens je veel sterkte nog en hoop dat je ook deze avond en nacht een beetje rust kan vinden...

Hier nog een beschermengel...

Afbeelding
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

liapia

20 apr 2009, 22:05

Een en ander al een beetje op orde gesteld vandaag. Ben ook nog naar het kerkhof bij Cor geweest en heb daar een beetje in de zon gezeten aan zijn graf....
't was weer héél moeilijk vandaag, maar deze dag zijn we dan ook bijna door, gelukkig.
Morgen met de kinderen verder van alles in orde gaan maken .... wat zal dat nu weer allemaal worden.
Eind van de week samen met de zoon dan ook naar het Vredegerecht in Mechelen, want Cor was voorlopig bewindvoerder over zijn vader van 91 jaar die aan een zeer vergevorderde vorm van Alzheimer lijdt. Ik word blijkbaar als schoondochter niet meer als familie beschouwd en mag dit werk niet verderzetten, want mijn zoon moet ook komen en die zal nu die taak op zijn schouders krijgen, ik tel niet meer mee. Allemaal heel plezant hé. Wat voor een wetgeving dat hier is, dat begrijp ik allemaal niet. Enkel betalen dat mag je doen, maar voor de rest pfffff.....

Op een manier is het wel goed dat ik nu bijna niets anders moet doen als regelen, regelen en nog eens regelen, maar ik geraak daar soms zo van in paniek, het komt allemaal tegelijk op je af. Maar zo kan ik mijn zinnen toch ook weer wat verzetten.

Ik ben op het ogenblik weer zo opgedraaid dat ik vrees dat er van slapen wel weer niet veel meer in huis zal komen.

Ik probeer er de moed in te houden, maar 't is moeilijk !

Dikke slaapwelknuffel voor iedereen !
Lia
Eenzaam hart

RIEKSKE

20 apr 2009, 22:16

Afbeelding
LIEVE LIA
KOM JE TOCH FF GOEDE NACHT WENSEN
EN HOOP DAT HET LUKT
TOT MORGEN MAATJE
en hele dikke traan

falcon1

20 apr 2009, 22:29

Lieve Lia,

Meisje maak niet de fout die ik gemaakt heb... ik heb al bang om het hier te vertellen!!!
Ik had geen kinderen en volgens de wet kwam dan de helft van ons vermogen toe aan de familie van mijn vrouw... Al van de eerste week lieten ze mij verstaan dat ze daar recht op hadden en waren er al hoogoplopende ruzies... verschillende malen ben ik gevlucht, omdat ik bezig was met het verlies van mijn vrouw en niet met geld... Anderzijds zag ik gans mijn zuur verdiende centen aan mijn neus voorbij gaan... een lang verhaal... maar ook dat is uiteindelijk opgelost... wel met veel bloed zweet en tranen!!!!
Ik wil maar zeggen... waarom doen ze een mens die aan het rouwen is en zoveel verdriet heeft dat allemaal aan?
Het is steeds weer maar vechten tegen die domme wetgevingen terwijl je enkel maar rust en tijd wil om het verlies te verwerken... je krijgt het gevoel dat ze je maar steeds meer de put in willen.
Het enige wat je nu moet doen is gewoon van dag tot dag te leven... niet te veel zorgen maken over morgen want uiteindelijk zal alles toch een oplossing vinden, of je je er nu zorgen over maakt of niet!
Het zal je zeker wel lukken hoor....
Dus deze avond hierover niet te veel piekeren... maak gewoon tijd voor jezelf en... voor Cor... dat is nu het belangrijkste... de rest komt wel vanzelf!
Afbeelding

liapia

21 apr 2009, 00:25

Lieve Falcon,

Inderdaad, een mens krijgt de kans niet om alles te verwerken, het enige wat ze doen is aan je vel zitten om van alles en nog wat te betalen, enz. enz.
De rekening van de begrafenisondernemer lag al in de bus, ook al is Cor pas op 14 april l.l. begraven...
Met mijn kinderen verwacht ik geen enkel probleem, dat zijn allebei heel lieve schatten .... Ze helpen me met alles en nog wat en ik kan hen volledig vertrouwen.
Ik probeer alles zo goed mogelijk te doen, maar soms raak ik wel even de pedalen kwijt en loop ik hier rond als een kip zonder kop en dan panikeer ik.

Ik hoop een beetje te kunnen slapen vannacht, dat ik morgen toch een beetje met een helder hoofd de problemen van die dag aan zal kunnen....
Soms ben ik zo kwaad dat Cor me dit allemaal heeft aangedaan en het zijn niet alleen die paperassen..... Cor was zendamateur en hij heeft hier op ons dak een joekel van een antenne staan (die over twee daken draait) en die moet er nu ook nog afgehaald worden. Hoe dat nu weer gaat gebeuren .... mijn zoon heeft wel gezegd dat hij dat met een paar maten van hem zou doen, maar hij is er ook wel een beetje bang van en weet niet goed hoe eraan te beginnen.
Vorige week was de chauffageketel dan ook nog defect (gelukkig is het nu warm), maar dat worden ook weer kosten binnenkort. Cor deed alles zelf (hij heeft in de tijd de chauffage ook zelf gelegd) en als er iets stuk was, fikste hij dat in een mum van tijd, want hij kon echt ALLES.
En nu zit ik hier als een hulpeloos vogeltje en moet mijn plan trekken, hetgeen ik nooit gewoon ben geweest, want eigenlijk werd ik door Cor door en door verwend. Hij was echt een man uit de duizend !
Eenzaam hart

RIEKSKE

21 apr 2009, 06:19

LIEVE LIA
GOEDE MORGEN LIEVERD \
HOPELIJK HEB JE GESLAPEN ,MET AL DIE MUIZENISSEN IN JE HOOFD
LIEVERD IK DENK ZO ERG VEEL AAN JOU
MAAR IS ERG FIJN DAT JE LIEVE KINDER HEBT
OOK ZIJ HEBBEN HET ZWAAR
MAAR JOU ZOON REGELD DAT WEL MET DIE ANTENNEN
GELOOF MIJ MAAR
HET IS MEER DAT GELOOP VAN ALLE PAPIEREN
VRESELIJK DAT DAT ZO IS ,BIJ IEMAND DIE AAN HET
LIJDEN IS VERDORIE
JA FALCON WEET ER ALLES VAN
IK HOOP DAT ALLES OP ZIJN POOTJES TERECHT KOMT MAATJE
DAT JE NIET TE VEEL ZORGEN HEBT
OVER HOE EN WAT NU!!!!!!!!
WENS JE STERKTE VANDAAG LIEVEKE
EN ALS ER IETS IS ,SCHRIJF HET VAN JE AF
JE ZAL ZIEN ,ER IS EEN LUISTEREND OOR
DIE JE RAAD GEEFT
OOK DAT IS AL FIJN MEISJE
DIKKE KNUFFEL VAN RIEKSKE
DAG LIA :cry:
Afbeelding
en hele dikke traan

wiesken

21 apr 2009, 06:41

Hallo Liapia

ik kom je weer eens een groetje brengen en ik merk dat je al een beetje kan slapen zo stapje na stapje
denk aan de mooie herinneringen en het is goed dat je hier eens komt praten enzoals je merkt je krijgt hier ongeloofelijk veel steun hé

Afbeelding

De post voor je vliegt hier binnen langs alle kantje !

Vriendelijke groetjes

WIESKEN

falcon1

21 apr 2009, 09:23

Goeie morgen Lia..

ja, zorgen, zorgen en nog eens zorgen... hoe kan je zoiets aan?
En toch... je zal zien dat telkens er een oplossing zal zijn.... Maar het is net dat wat ik bedoel dat je enorm veel energie kost!!! Het ene probleem is nog niet opgelost of er dringt zich al een ander op... Maar wees gerust (al denk je van niet) alles vindt een oplossing... En inderdaad je raakt in paniek, omdat je denkt het allemaal niet te kunnen klaren...
Maar weer iets dat ik geleerd heb (dat besefte ik op dat moment ook niet hoor) een mens kan heel sterk zijn op zo'n momenten...
Als ik terug denk aan 2 jaar geleden begrijp ik nu ook totaal niet dat ik daar door gekomen ben... en dat zal iedereen wel beamen die zoiets heeft meegemaakt! Moest toen iemand tegen mij gezegd hebben wat ik je nu allemaal vertel tegen jou zou ik gezegd hebben: "jullie beseffen niet half hoeveel ik lijd!!"
Maar toch Lia, je komt hier door...elke dag is er eentje, eentje die je naar gemoedsrust zal brengen, geloof ons ...
Zorg dat je je verdriet niet verstopt... huil als je wil huilen... wees kwaad als je kwaad wil zijn, praat als je daar behoefte aan hebt... zorg nu vooral voor jezelf... maar je zal hier door geraken. Helaas kan je de klok niet terug of verder draaien... gewoon alles zijn tijd geven...
Ik wens je vandaag dan ook weer veel sterkte om deze dag door te komen... en als het niet lukt... je weet het... we willen jou dan maar al te graag helpen tot je deze moeilijke periode door bent...

Afbeelding
Gast

21 apr 2009, 10:32

Lieve lia,

Ik kom je ook een goede morgen wensen,
heb hier alles gelezen van je maatjes,
wat moet ik er nog bij zetten,
lieve lia, falcon spreekt de waarheid,
maar is nu nog te vroeg om alles te geloven,
met vallen en opstaan kom je er wel lieve meid,
gewoon zijn tijd moet het hebben,
lieverd we zijn er met zijn allen voor jou,
en ben blij dat je zo lieve kinderen hebt,
en trek het je niet zoaan, van die masten op het dak,
je zoon zal wel een oplossing vinden.
ik hoop dat je een beetje een goede dag mag meemaken,
dag lieverd,
een knuffel met twee armen om je heen,

liefs nine.

liapia

21 apr 2009, 11:36

Lieve mensen, allemaal,

Van slapen is er spijtig genoeg niet veel terecht gekomen, het lukte maar niet. Ben vanmorgen al even boodschappen gaan doen en dan nog even naar het kerkhof. Deze namiddag dan naar notaris.
Gelukkig gaan beide kinderen mee en kunnen die mee horen wat die allemaal te vertellen heeft.

Ik heb het vanmorgen al heel moeilijk gehad, ik sta werkelijk te trillen op mijn benen en mijn bloeddruk is veel te hoog.

Ik vind het fijn dat jullie mij zo steunen en mij inderdaad zeggen dat alles met de tijd draaglijker wordt, en vooral jij, Falcon, spreekt uit ervaring hé en ik probeer het te geloven...

Nog eens bedankt voor het luisteren, dat doet goed !

Lieve groetjes,
Lia
Eenzaam hart

falcon1

21 apr 2009, 11:59

Lieve Lia,
ik probeer het te geloven...
ik weet dat het moeilijk zal zijn... maar toch...

En ja, laat de kinderen het even overnemen, want het zal een zware brok zijn, ik heb dat ook uit handen moeten geven aan een vriend die bij de notaris werkte. Verder zal de notaris wel alles afwerken hoor... en dan ga je daar een jaar niks meer van horen, enkel nog wat papieren inleveren...
Maar laat dat maar aan de kinderen over... het gaat hier om successie- en registratierechten... Gelukkig heb je nog je kinderen als erfgenamen... bij mij was het de schoonfamilie en die hebben daar heel moeilijk rond gedaan... uiteindelijk heb ik hun successierechten betaald, al mijn spaargeld, met lening er bovenop... en toch heb ik er mij moeten doorvechten... en het is gelukt... maar, zoals ik reeds herhaaldelijk gezegd heb, met véél steun hier op troost, al was het maar één woordje om het niet op te geven...
Maar momenteel is het net of de wereld onder je voeten wordt weggeveegd, ik weet het, niémand kan je emoties en verdriet begrijpen... dat is iets wat je overkomt, en soms heb je jezelf niet in de hand, wordt het écht te veel... en dan moet je praten, met je kinderen (maar die wil je dat leed natuurlijk besparen) en wij zijn er ook nog...
Vertel gewoon wat of hoe je je voelt!
Ik wens je toch nog een fijne dag, houd je sterk meisje... en probeer af en toe wat te rusten... al is het even op het kerkhof, dicht bij Cor als je dat een rustgevend gevoel kan geven...

RIEKSKE

21 apr 2009, 12:37

LIEVE LIA
HIER BEN IK WEER FF
IK HEB BESTELD VOOR JOU WAT IK BELOOFDE
ZAL EIND DEZE WEEK KLAAR ZIJN
EN DAN STUUR IK HET JOU LIEVEKE
IK HOOP DAT HET VANDAAG GAAT MET JOU
JA JE ZAL HET MOEILIJK HEBBEN MET DIE NOTARIS
ENZ
IK WENS JE VEEL STERKTE LIEVEKE
EN TOT LATER