Zelfdoding echtgenoot - Noodkreet

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

liapia

18 mei 2009, 01:14

Lieverds allemaal,

Het bezoek van dannoontje is héél goed meegevallen, zij is zo'n lieve warme, sterke vrouw. Ik voelde me onmiddellijk goed in haar gezelschap.... Zij verdient echt een hele grote pluim, het is een hele hele lieve madam !!!

Ik kan niet genoeg benadrukken hoe blij ik ben met al jullie steun en ik wist echt niet dat er nog zo'n lieve mensen op deze aardbol rondlopen, echt fantastisch hoe jullie mij steunen in mijn verdriet, dat helpt me enorm !

Ik wens jullie nog een hele goede nacht ... ik ga ook proberen te slapen na een beetje in mijn boek te hebben gelezen (= heel interessant trouwens).

Lieve nachtzoen voor iedereen !
Liefs,
Lia
Eenzaam hart

falcon1

18 mei 2009, 15:23

Lieve Lia,

fijn dat ht bezoek van Nine je zo bevallen is, heb je eens goed kunnen bijpraten.

Het is deze nacht blijkbaar weer laat geworden, heb je nog een beetje kunnen slapen?
Het weer wordt nu stilaan beter, zodat je af en toe meer naar buiten kan, en ook het vervelende weekend is nu voorbij.

We hopen dat alles nu stilaan beter begint te worden, er zijn nu toch al heel wat mensen waar je kan op terugvallen als je het moeilijk hebt!

Nog een fijne dag...

Veertje & Falcon

Afbeelding
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

RIEKSKE

18 mei 2009, 16:06

Afbeelding
KOM JE FF STERKTE WENSEN LIEVERD
HOPELIJK DEZE NACHT GOED
LIEFS RIEKSKE
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan
Gast

18 mei 2009, 19:50

lieve lia.

Ik hoop dat je een goede dag mocht beleven,
en het eten deze middag je lekker smaakte,
leuk om weer met iemand te kunnen eten,
en een babbel te doen,

lieverd je bent een sterke vrouw, die nu moet rouwen,
je bent een hele lieve vrouw, iemand om van te houden,
een lieve vriendin.
Ik had de eer om op de plaats te zitten van Cor,
het deed me goed, ik voelde me daar heel goed bij,
Het was net of ik kende je al jaren.

lieverd ik hoop dat je nacht wat goed mag zijn,
en de groeten aan je kinderen, die je zo dierbaar zijn.

dikke knuffel met twee armen om je heen,

liefs nine.

falcon1

18 mei 2009, 22:52

Lieve Lia,

we komen je nog even een fijne nacht wensen.
Danoontje, jij ook bedankt voor wat gedaan hebt voor Lia, trouwens voor iedereen die hier een bemoedigend woordje plaatst!!!

Afbeelding

liapia

19 mei 2009, 01:05

Hallo,

Kom nog eventjes goede nacht wensen, want zoals jullie zien is het weer laat vooraleer ik terug op Sennet verscheen.

Ik had een goede dag vandaag, maar eigenlijk dubbel. Weer terug mensen te zien die ook Cor kende en nu in hun midden te zijn zonder hem, doet wel heel raar. Ik besef nu pas echt dat het voor mij voortaan altijd zo zal zijn, alleen, alleen, alleen.....
Als ik daaraan begin te denken dan word ik gewoonweg misselijk en voel ik me zo machteloos, ik kan het niet meer veranderen .... Het besef voortaan zonder Cor en alleen door het leven te moeten gaan groeit met de dag en het is eigenlijk raar maar nu begin ik me dat eigenlijk maar pas echt te realiseren en de pijn wordt alsmaar erger, waar moet dit eindigen ??

Lieve Dannoontje, het was mij ook echt een eer jou te mogen ontmoeten, dat meen ik echt. Het deed me zo goed om met zo'n warm persoon als jij te kunnen praten over Cor, ik weet dat je me volkomen begrijpt en dat doet echt goed. Ik vind er gewoon geen woorden voor om jou en alle lieve mensen op Sennet te zeggen hoeveel jullie voor mij betekenen; ik val hiermee misschien in herhaling, maar 't is echt waar zonder jullie had ik het al lang opgegeven !

Ik heb me nu eigenlijk wel een paar dagen beter gevoeld, maar op het ogenblik valt het weer zo erg op mij en voel ik me weer zo rotslecht ... dat zal die processie van Echternach zijn zeker ?? En da's verdomd altijd tegen dat ik moet gaan slapen, die avonden zijn een echte catastrofe ... ik vraag mij af of dat nu echt wel eens zal beteren, ik kan het niet geloven.
En ik ben ook een beetje bang omdat Frank binnenkort weer een maand naar Duitsland gaat naar zijn vriendin, dan zit ik hier helemaal moedermens alleen .... ik mag er gewoonweg nog niet te veel aan denken, want dan panikeer ik helemaal.... Maar ja, hij heeft zijn leven ook natuurlijk en ik weet dat ik dat moet respecteren; hij heeft mij al zoveel mogelijk gesteund, maar de gedachte aan de komende maand alleen al maakt mij verschrikkelijk bang ... ik hoop dat het me zal lukken. Misschien dat ik dan toch ga vragen aan mijn dochter of ik een paar keer meer naar haar mag komen, want ik weet echt niet of ik het al zal aankunnen.
Ik wou echt dat ik al een paar jaar ouder was, want ik word zo verschrikkelijk moe van al die pijn, het wordt steeds maar zwaarder en zwaarder...

Ik ga proberen een beetje te slapen .....

Voor jullie allemaal een hele rustige nacht en morgen gezond weer op hé !

Liefs,
Lia
Eenzaam hart

RIEKSKE

19 mei 2009, 06:39

Afbeelding
GOEDE MORGEN LIEVE LIA
IK KOM JE STERKTE WENSEN VOOR DEZE DAG LIEVERD

EN JA NINE HEEFT JE TOCH FIJN KUNNEN STEUNEN
DAT IS TOCH FIJN HE MAATJE
JA DE WEG IS ERG ZWAAR
IK DENK AAN JOU
EN HOPELIJK HEB JE GOEDE DAG
LIEFS RIEKSKE
en hele dikke traan

falcon1

19 mei 2009, 07:59

Goeie morgen Lia,

nog wat kunnen slapen? Ik weet dat het meoeilijk is om naar bed te gaan, dan voel je het sterkst dat gemis...

Ik herinner me nu ook dat ik de eerste maand enorm hard gewerkt heb, ik moest het alleen klaren, en dan die vervloekte nachten! En bij mij was het ook na een maand dat ik met dubbele gevoelens zat; beseffen dat ik er alleen voor stond en anderzijds toch nog geen afscheid hebben genomen... Vooral het eerste was verschrikkelijk moeilijk.
Ook als ik vrienden of kennissen van tegen kwam moest ik steeds opnieuw mijn verhaal doen... maar anderzijds dacht ik... jullie gaan gewoon door met jullie leven en ik kan dat niet meer... voor mij is het voorbij... en daar werd ik enorm verdrietig van.
Dat gevoel houdt nog even aan, of beter dat zal niet ophouden, maar na verloop van tijd zal het minder en minder sterk worden...

Ikzelf zal misschien er een paar dagen niet zijn, want ik vertrek nu naar Limburg om mijn huis verder leeg te maken, en dan zal het behoorlijk druk zijn.

En... kop op meisje... je komt er wel, laat het leven gewoon zijn gang gaan en probeer momenteel je dag rond te krijgen en dingen te doen die je wat kunnen ontspannen.

Nog een fijne dag,

Falcon & Veertje
Gast

19 mei 2009, 10:39

lieve lia,

Ik kan je begrijpen lieverd, de avonden en nachten, zonder je lieve Cor.
maar als ik lees van falcon, komt het op hezelfde neer,
tijd en nog eens tijd zal het kosten om je er een beetje overheen te slepen.
lia zou ik ook doen, in jou plaats, als Frank weg is, eens meer bij je dochter te gaan, zij zit ook met dat verdriet, dus zal ze je graag helpen,
en ben je niet alleen.
lieverd wens je voor vandaag veel sterkte, en hopende een goed dag.

dikke knuffel lia.

liefs nine.

liapia

19 mei 2009, 18:18

Lieve Nine,
Lieve Veertje en Falcon,

Ik kan nu maar pas op de pc komen, want ik heb de ganse dag mijn kleinzoontje, Marnix (5 jaar) bijgehouden. Hij was ziek de lieverd, een serieuze keelontsteking. Juist nu natuurlijk als ze morgen voor een dag of 4 naar Disneyland - Parijs gaan. Da's toch altijd hetzelfde hé, vroeger bij onze kinderen wat dat ook altijd van dat; telkens je iets plande werden de kinderen ziek.
In alle geval vertrekken ze toch morgenvroeg, Marnix heeft zijn antibiotica en koortswerende middelen mee en het zal misschien morgen na een nachtje slapen al heel wat beter zijn. En op zo'n korte termijn kan je al het geplande zo maar niet afzeggen hé. Ons Maura (kleindochtertje van 9) was er ook zo op uit, dus mijn dochter waagt het er maar op om toch te vertrekken. Morgen kan Marnix dan ook nog een poosje slapen in de auto op weg naar ginder en dan kan hij wat recupereren hé.
En ik ben nu dus babysit voor de cavia tot ze terugkomen.

Vannacht heb ik anders héél slecht geslapen, het was 3 u 30 voor ik sliep en moest er om 7 u uit, dus ik ben nog wel heel moe. Maar het was eigenlijk de weerbots van gisteren bij de kennissen. Het was er wel heel gezellig, maar dan realiseerde ik me eigenlijk maar echt dat dat bij mij nooit meer het geval zal zijn : samen mensen ontvangen, samen eten, samen gezellig babbelen over koetjes en kalfjes, samen voor alles zorgen. Die gedachte liet mij gisterenavond niet meer los en ik had het dan ook enorm zwaar, verschrikkelijk.

Ik hoop dat het vandaag een beetje beter zal gaan... Ik zit nu wel weer de ganse avond alleen, want Frank is naar een klant en die zal pas na middernacht terug zijn, dus dat wordt weer triestig vanavond. Maar ja ik realiseer me wel dat het voor de rest van mijn leven zo zal blijven, er is niets meer aan te veranderen hé.

Falcon, wees voorzichtig als je naar Limburg rijdt en hopelijk ben je nu bijna door al je werk en zal je binnenkort van een beetje meer rust kunnen genieten hé.

Lieve Nine, voor jou is het ook aan het korten zeker voor de vakantie ? Ik hoop dat je er met volle teugen van zal kunnen genieten, maar daar ben ik wel van overtuigd hé, jij zal dat wel fiksen !

Nog voor allemaal een heel dikke zoen en tot morgen !

Liefs,
Lia
Eenzaam hart

RIEKSKE

19 mei 2009, 18:47

LIEVE LIA
KOM JE FF STERKTE WENSEN
EN HOOP OP EEN GOEDE NACHT
JA MEISJE HET IS ZWAAR HE !!!
WAT MOET IK ZEGGEN ?ALS VEEL STERKTE
EN FRANK WEG
JA LIEVERD HIJ MOET OOK ZIJN DINGEN DOEN HE
HET LEVEN GAAT VERDER ZEGGEN ZE
HEB JE GEEN SLAAPMIDDEL GEKREGEN VAN DOKTER ?
IK HOOP DAT HET LUKT DEZE NACHT
LIEVERD IK DENK AAN JOU
EN HOOP HET ALLERBESTE
IK LEG MIJN ARM OM JOU HEEN MEISJE
LIEFS RIEKSKE
DAG LIA
:(
en hele dikke traan
Gast

19 mei 2009, 22:17

lieve lia,

als je denkt heb eens een betere dag,
gaat het ineens weer een stap terug,
en dat is normaal lieverd,
het is nog te vroeg, en je was een heel goed koppel,
doet er ook veel aan, zoals ik hoorde dat jullie alles tesamen deden,

Lieverd ik wens je toch een betere nachtrust toe,
en draag goed zorg voor de cavia, lief beestje, heb dat hier ook nog gehad.

dikke knuffel met twee armen om je heen,

heel veel liefs,

nine.

RIEKSKE

20 mei 2009, 06:50

GOEDE MORGEN LIEVE LIA
HEB JE GESLAPEN ?
IK HOOP BETER ALS IK
WENS JOU GOEDE DAG
KNUFFIE RIEKSKE
Afbeelding
en hele dikke traan

liapia

20 mei 2009, 16:32

Hoi, Riekske,

Ben pas terug binnen. Heb ganse dag op trot geweest. Ik moest nog een bewijs van leven gaan halen van mijn schoonvader voor uitbetaling van zijn pensioen nu ik voorlopig bewindvoerder ben. Ik heb ervoor getelefoneerd, maar die Openbare Diensten zijn toch allemaal zo lief hier in België; ik MOEST er persoonlijk voor komen. Dus moest ik met de trein van Antwerpen naar Mechelen en dan met de bus naar Sint-Katelijne-Waver om dat stom papierke te gaan halen.... Ik ben daarvoor dus de ganse dag onderweg geweest ! Ze kunnen er toch wat van hé !

Ik hoop dat nu eindelijk alles voor mijn schoonvader in orde is, want ik begin me zo stillekes aan heel kwaad te maken op al dat administratief gedoe, waarom kan dat nu niet gewoon gaan ...

Vandaar dat ik dus nu pas je SMS-ke heb gezien. Sorry dat ik daar dus niet eerder op gereageerd heb.

Hopelijk met jou alles OK en ook met Gerhard ?
Ik heb vannacht weer niet veel geslapen, dat begint zo stilaan een gewoonte te worden.
Straks krijg ik weer nog eventjes bezoek van een oud-collega van Cor, dat is langs de ene kant wel gezellig, maar toch ook weer zo emotioneel hé ...

Ik kom misschien vanavond nog eventjes op Sennet en anders zal het voor morgenavond zijn, want ik ga morgen met mijn zoon naar een tentoonstelling van een kunstenares die hier in onze straat woont en Frank zal me dan wel weer naderhand op sleeptouw nemen denk ik.

Voor straks lekker slapen (ik probeer het ook) en dikke zoen voor jullie beiden !

Lia
Eenzaam hart

SDW

20 mei 2009, 16:42

Even komen bijlezen

Zoals jij het zegt kan de ADMINISTRATIE in BELGIE niet een beetje eficienter men werkt hier nog gelijk in het tijdperk van de 18e Eeuw !!

Vandaag zijn wij op bezoek geweest in de ZOO VAN ANTWERPEN en naar het BABY-OLIFANTJE KIO-MOOK gaan kijken.

Mischien tot straks ???

Mooie foto's en PPS van het olifantje kun je hier vinden op het FORUM en ook om de : WWW.BABY-OLIFANT.BE
Laatst gewijzigd door SDW op 20 mei 2009, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE