Zelfdoding echtgenoot - Noodkreet

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

falcon1

23 mei 2009, 21:17

Lieve Lia,

sorry dat ik er even niet was, maar ik heb ook enkele moeilijke dagen achter de rug...

Ik vind het eigenlijk zo raar dat alles wat je schrijft zo herkenbaar is voor mij... Even voel je je goed en hetzelfde moment overvalt je zo een droefnis... Ik weet dat ik die periode enorm veel geweend heb... maar ergens was dat ook een opluchting... die spanning die dan even weg valt... het is een heel normale en natuurlijke reactie denk ik. Heel mijn leven heb ik nooit een knuffel gegeven en in die periode voelde ik dat enorm sterk aan... ik weet ook niet waarom, maar het gaf me een ontladend gevoel!
Ergens voel ik dat je er weer even "door zit" maar dat gevoel zal binnen enkele maanden wel minderen.
En inderdaad, dat alles alleen doen, wat je vroeger met twee deed is een enorme aanpassing... ik zeg wel aanpassing, want je zal het wel stilaan leren hoor!
Je zegt ook ergens dat ik het geluk gehad heb om Veertje te leren kennen, maar toen ik zo ver stond als jij nu, was dat nog niet zo... op dat moment maakte ik hetzelfde door als jij nu... Je levensweg zal nu volledig veranderen, maar dat wil niet zeggen dat je nooit meer gelukkig zal worden... geef dat nog de tijd... Je bent nu aan het rouwen, en je kan er momenteel niet onderuit... je hebt nog duiizendeneen vragen die moeten opgelost worden..; je moet je weg nog vinden in dit nieuwe leven zonder je lieve Cor... die.trouwens altijd zal bij je blijven hoor!
Je moet nu echt je leven in eigen handen nemen, je hebt geen andere keuze! Probeer er nog iets moois van te maken, met Cor diep in je hart!

Gelukkig heb je je kinderen nog die je steunen, al zou je dat misschien liever niet willen. Maar ze hebben je nu meer nodig dan ooit! Zij delen ook mee in dat rouwproces en kunnen alleen bij jou terecht... momenteel beteken je enorm veel voor hen!

Lieve Lia, we leven heel erg mee met je verdriet, maar anderzijds willen we je ook verder helpen in je leven... en stapje voor stapje zal je dat wel lukken... Houdt er wel rekening mee dat je leven nu totaal zal veranderen... hoe weet ik niet... maar ik wens voor jou dat je terug wat gelukkig mag worden!

Een rustige nacht nog...

Liefs
Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

liapia

23 mei 2009, 22:29

Lieve Falcon,

Eerst en vooral wil ik jullie heel heel erg proficiat wensen, want ik heb pas vernomen dat jullie je eerste huwelijksverjaardag vieren. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat er nog zeker 50 bijkomen hé, en héél héél héél gelukkige dan.

Ja, je hebt ook al enkele zware dagen achter de rug hé. Hopelijk kan je nu ook terug wat tot rust komen samen met je lieve Veertje. Geniet maar van het zonneke aan de zee, want daar zal het ook wel mooi weer zijn zeker en rust maar extra goed uit.

Ik weet het allemaal wel dat ik mijn eigen leven in handen moet nemen en dat ik dat alleen moet doen, maar Cor heeft mij eigenlijk altijd rot verwend, hij deed echt alles voor mij en dat maakt het gemis natuurlijk nu dubbel zo hard. Ik weet echt niet hoe ik het aan boord moet leggen... ik zal nog héél veel moeten leren met schade en schande en enorm veel verdriet.
Ik wil je maar al te graag geloven dat dat binnen een zekere tijd mildert, ik hoop het echt heel erg.

Ik hoop echt dat ik een beetje op jullie steun mag blijven rekenen, want dat betekent heel veel voor mij !

Ook ons RIEKSKE heeft me vandaag al SMS-kes gestuurd om me telkens moed te geven. RIEKSKE heel erg bedankt hé ! Ik hoop dat het met jou nu ook een beetje goed gaat en ook met Gerhard. Ik denk dat je nu al wel in je bedje zal liggen, maar dan lees je dit morgen wel hé.

Ik ga nu een beetje proberen uit te rusten (want ik heb er een fietstocht opzitten van ongeveer 50 km) en ik voel eigenlijk mijn benen niet meer...

Slaapwel en droom zacht !

Lieve knuffel van
Lia
Eenzaam hart

liapia

23 mei 2009, 22:40

Lieve Riekske,

Ik sta wat achter met al mijn berichtjes. Ben vandaag wezen fietsen
(ongeveer 50 km) en 't zit een beetje in mijn benen. Ik heb mijn best gedaan om alle verdriet uit mijn hoofd te zetten, maar 't is en blijft moeilijk hoor.

Wat Gerhard betreft is dat natuurlijk ook allemaal heel zwaar om dragen hé. Ik hoop zo dat alles goed mag zijn met de onderzoeken en dat hij verder niet te veel last zal hebben.

Wat jou betreft, moet je er echt de moed in houden hé. Ik kan best geloven dat je nu bang bent, je zou voor minder. Maar ik zal Cor vragen om jou en Gerhard extra in het oog te houden en jullie overal met glans door te leiden, dat moet hij horen en zo ja, zal hij zeker voor jullie zorgen van hierboven, daar ben ik zeker van !

Lieve schat, heel veel sterkte en je moet al je energie niet in mij steken hoor, ik doe mijn best, beloofd ! Zorg maar eerst voor jezelf en je lieve Gerhard, dat is nu prioriteit !!!

Ik denk ook aan jullie en wens jullie en hele goed nacht toe !

Dikke zoenen !

Lia
Eenzaam hart

RIEKSKE

24 mei 2009, 08:47

GOEDE MORGEN LIEVE LIA
IK ZIT WEER MET EEN TRAAN
LIEVERD IK LAAT JE NIET IN DE STEEK
EN BEN ER VOOR JOU
HET IS IN GOEDE EN SLECHTE TIJDEN
IK WIL JE GRAAG WAT STEUNEN
IK KAN HET NIET ZO GOED ALS FALCON
MAAR DIE BELEEFDE HET ECHT
HIJ KAN HET WETEN ALS GEEN ANDER LIEVERD
MAAR TOCH VOEL IK JOU PIJN HEEL ERG AAN :cry:
EN WIL ER ECHT VOOR JOU ZIJN
DAT IS HET MINSTE WAT IK KAN DOEN LIEVERD
ER VOOR IEMAND ZIJN
IK KEN HEUS DE WERELD WEL
EN HET LEVEN
IK BEN AL DOOR VELE HETE VUREN GEGAAN LIEVEKE
MAAR IK BEN EEN VECHTER MAATJE
HOPELIJK KAN JIJ HET OOK EEN BEETJE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
FIJN DAT JE WAS FIETSEN ,IK ZET MIJN PETJE AF VOOR JOU
GOED GEDAAN MAATJE
LAAT DE WIND MAAR DOOR JE BOLLEKE WAAIEN
EN ALS DIE MUIZENISSEN ERUIT

HOE ZOU HET MET ONZE NINA ZIJN ???????

LIEVEKE IK WENS JOU GOEDE DAG
EN JE HOORD MIJ WEER
JE HOEFD MIJ NIET TERUG TE ZENDEN
IK WIL ALLEEN LATEN WETEN DAT IK AAN JE DENK
KNUFFIE RIEKSKE
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

marietteke

24 mei 2009, 08:50

Afbeelding
lieve liapia
ik kom je een fijne zondag wensen
en hopelijk kan je wat gaan fietsen of wandelen
want het is er een weertje voor éh
daaaaggg
veel liefs van marietteke
geluk vind je onverwacht

liapia

24 mei 2009, 09:27

Lieve Riekske en Marietteke,

Ik heb eerst en vooral nog eens gauw mijn berichtjes gelezen en ja hoor, jullie vergeten mij toch echt niet hé en daar ben ik zo blij voor.

Het zal weer een lange dag worden.....
Ik ga deze namiddag naar een jubileumconcert in de Stedelijke Muziekacademie. Het is wel binnen zitten, maar ja wat doe ik anders hé.

Seffens nog eerst een beetje strijken voor onze Frank (ik zal mij maar in de tuin zetten, daar is het nu nog een beetje frisser).

Vanmorgen heb ik nog vlug mijn haar een beetje gekleurd, want de grijze haren komen met de dag meer en meer en die heb ik toch een beetje ondergestopt nu. Mijn lieve Cor had zo'n mooi wit haar, ik vond dat dat zo gedistingueerd stond hé, allez ik vond hem een heel knappe man, maar ja ik was dan ook al sinds mijn 16de smoor op hem hé. Ik mis hem toch zo erg !

Ik probeer er vandaag het beste van te maken, al ben ik weer met een enorm ongelukkig en leeg gevoel uit mijn bed gekomen.

Ik hoop dat jullie een heel prettige dag voor de boeg hebben, Riekske en Marietteke. Geniet van het zonneke hé.

Dikke kus voor allebei,

Lia
Eenzaam hart

RIEKSKE

24 mei 2009, 09:51

DAG LIEVERD
GOED DAT JE JE HAREN GEDAAN HEBT LIEVEKE
JE BENT WEL GOED BEZIG
EN ZIE ONS MARIETTEKE WAS OOK HIER
ZIE JE DAT NIEMAND JOU VERGEET
GEEF DIKKE KNUFFEL AAN FRANK EN JE DOCHTER LIEVERD
VAN RIEKSKE ONBEKEND
EN EEN DIKKE KNUFFEL VOOR JOU VAN GERHARD&RIEKSKE
EN STERKTE VANDAAG WIJ GAAN NAAR GELDROP VANDAAG
DOEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII XXX
en hele dikke traan

falcon1

24 mei 2009, 14:00

Lieve Lia,

bedankt voor je felicitaties... ik had ook nooit durven denken dat mijn leven zo'n wending zou nemen!
Het moet nu ook zo'n 2 jaar geleden zijn dat ik Veertje toevallig ontmoet heb om eigenlijk wat zakelijke dingen te regelen... zo zie je maar...

Je hebt blijkbaar toch al een beetje moed gevonden om ergens naar toe te gaan! Je zal nog veel dingen moeten overwinnen die je vroeger samen met Cor deed en nu alleen of met familie of vrienden... Ik denk dat je er nog niet echt gaat van genieten? Is het niet? Maar anderzijds mag je jezelf ook niet gaan opsluiten!Neem al je moed samen om er eens tussenuit te zijn, ook al doet het pijn... Je moet zorgen dat je ook nog aan andere dingen kan denken...

Je zal nog veel droeve momenten hebben, en veel wenen, je machteloos voelen, maar toch zie ik dat je probeert door te gaan... en dat bewonder ik...
Ik kan me wel inbeelden hoe je je voelt Lia... maar iemand helpen die rouwt is zo moeilijk, want hen geven wat ze eigenlijk willen kan men niet!
Het enige wat we kunnen betekenen is jou een beetje te steunen... en het is zéér belangrijk dat je je dagelijkse ervaringen en gevoelens hier neerschrijft.

Verder hoop ik dat je dag toch een beetje is meegevallen. Het is zondag, je ziet al de mensen genieten en jij kan dat nu nog niet... dat zal je wel zwaar vallen... Daarom wensen we je heel veel sterkte!!!

Liefs,

Veertje & Falcon

RIEKSKE

24 mei 2009, 21:04

KOM JE GOEDE NACHT WENSEN LIEVE LIA
IK HOOP DAT JE KAN SLAPEN
EN IK HOOR JE MORGEN WEER
KNUF LIEVERD VAN RIEKSKE
en hele dikke traan

RIEKSKE

25 mei 2009, 10:53

GOEDE MORGEN LIEVE LIA
KOM JE FF FIJNE DAG WENSEN
LIEVERD HEB JE GESLAPEN ???
VANDAAG IS HET ZONNEKE ER
TOT LATER LIEVEKE
KNUFFIE RIEKSKE Afbeelding
en hele dikke traan

RIEKSKE

25 mei 2009, 18:19

GOEDE AVOND LIEVERD
MET RIEKSKE ,HOE WAS JE DAG VANDAAG ????
GING HET EEN BEETJE
IK HOOP VAN VAN WEL
IK WIL JOU GOEDE NACHT WENSEN VOOR LATER
EN WEET IK DENK AAN JOU
KNUFFIE RIEKSKE STERKTE LIA
en hele dikke traan

MAGDA*

25 mei 2009, 19:50

HEY LIA

ik kom je een fijne avond wensen en een goede nachtrust
gaat het zo een beetje meisje ik denk veel aan u,ik kom nog
wel eens langs op pb maar je weet ik kom elke dag niet
een dikke knuffel en sterkte hoor

Afbeelding

macca (magda)

falcon1

25 mei 2009, 21:32

Lieve Lia,

We hebben al een tijdje niks meer van je gehoord... lukt het een beetje?

Nog een fijne avond gewenst,

Liefs,

Veertje & Falcon

Afbeelding

RIEKSKE

26 mei 2009, 06:24

Afbeelding
GOEDE MORGEN LIEVERD
KOM JE FIJNE DAG WENSEN
HOPELIJK HEB JE DIE NACHT GESLAPEN
IK NIET ECHT
ONWEER ZWOEL VRESELIJK
TOT LATER MAATJE
KNUFFIE RIEKSKE
en hele dikke traan

SDW

26 mei 2009, 08:06

Seniorennet organiseert met een klein ploegje enkele bezoeken mogelijk kun je meegaan ??

22 Augustus 2009 om 1400 uur LUCHTHAVEN ANTWERPEN

14 Augustus ZOO-ANTWERPEN om 1100 uur

laat iets weten aub ??
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE