Zelfdoding echtgenoot - Noodkreet

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

liapia

13 jul 2009, 20:48

Lieve Nine,

Och wat erg van je schoonmama. Dat ze een mens zo lang laten afzien, daar kan je toch gewoonweg niet bij, da's onmenselijk.
Hopelijk beseft ze zelf niets meer,maar toch, dat is iets dat wij niet kunnen weten natuurlijk.
Hopelijk mag ze in vrede gaan en dat het niet te lang meer op zich laat wachten....

Ik ga er tussenuit, want ik moet nog een en ander bijeenpakken voor morgen. Ik hoop dat het me een beetje zal lukken aan zee; de kindjes komen pas binnen enkele dagen want ze zijn nog gaan kamperen met mama en papa.

Vandaag had ik een echte rotdag, ik heb niets anders gedaan dan gehuild, ik zit momenteel weer in een diep dal, da's waarschijnlijk de terugslag van dat weekje Frankrijk. Zo zonder mijn lieve Cor is er toch helemaal niets aan hoor, zo alleen tussen zoveel mensen dat pikt erg ...
Ik kan het bijna niet geloven dat het voor altijd zo zal zijn, dat dringt precies nog altijd niet door.

Voor de rest wens ik je voor de komende weken het allerbeste toe, veel sterkte met en voor schoonmama en tot binnenkort !

Dikke knuffel van mij voor jou !

Lia xxxxx
Eenzaam hart

falcon1

13 jul 2009, 21:52

Lieve Lia,

ik kom je nog even uitzwaaien... we hopen dat je toch wat kan ontspannen aan zee!
Lia, je hebt dat tot nu toe echt goed gedaan... maar er zijn natuurlijk die momenten dat je in een leegte valt door het gemis van je Lieve Cor... Het zal echt wel tijd nodi hebben om er overheen te geraken. De goede slechte momenten zullen elkaar afwisselen. Een gans leven lief en leed gedeeld hebben met iemand waarvan je hield zal gans je leven littekens blijven meedragen. Maar vroeg of laat zal je toch de draad weer moeten oppakken en je eigen leven gaan leiden...
Alles moet op zijn tijd komen, nu moet je eerst nog het onvermijdelijke rouwproces doorgeraken... en later zal je je stilaan terug kunnen ontplooien in wie werkelijk bent... ook dat is nog een moeilijke zoektocht momenteel...
Dus de moed nog niet opgeven hé... laat alles op zijn beloop... zeker niets willen forceren, want wat je nu allemaal nog gaat meemaken hoort er spijtig genoeg bij...

Zo Lieve Lia, we leven met je mee en probeer wat te genieten van je vakantie aan zee... met de kinderen zal dat wel lukken....

Dikke nachtknuff,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

liapia

13 jul 2009, 22:23

Lieve Falcon en Veertje,

Blij je ook weer terug te mogen lezen. Ik heb jullie allemaal wel erg gemist, want jullie zijn echt een enorme steun voor me.

Ik doe mijn best om verder te gaan. Natuurlijk besef ik wel dat ik nog heel veel zal moeten doorstaan, maar dat is toch zo moeilijk hé. Ik zou zo graag al een aantal jaren ouder zijn, of gewoon ... weg. Ik weet echt niet wat voor zin het nog allemaal heeft ... maar ik moet blijven voor de kinderen en kleinkinderen. Ik weet dat ze me graag zien en ik hen ook, dus ik moet wel verder.

Morgen brengt Frank me naar zee voor enkele weken. Ik weet nog niet hoelang ik er zal blijven, dat zie ik nog wel. Reline zou me ook eens een dagje komen opzoeken, ik kijk er al naar uit. Als jullie zin hebben, altijd welkom, dat weet je wel hé !

Hopelijk genieten jullie ook een beetje van de vakantie en van het zonneke en gaat het ook opperbest met de kinderen en vooral met Ellen.

Ik kruip onder de wol, want de bergen zitten nog in mijn benen.

Slaapwel en misschien tot binnenkort ??

Lieve knuffel van
Lia
Eenzaam hart

RIEKSKE

14 jul 2009, 06:01

GOEDE MORGEN LIA
KOM JOU FIJNE DAGEN WENSEN AAN HET ZEETJE
HOPELIJK KAN JE DAAR NOG WAT GENIETEN
LIEFS RIEKSKE STERKTE MAATJE
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

falcon1

14 jul 2009, 08:01

Lieve Lia,

Ik weet niet of je al vertrokken bent, maar nog even dit...
Zit je weer zo diep? Ik kan je begrijpen hoor... ook dat heb ik meegemaakt... gewoon weg willen zijn omdat het leven geen zin meer had. Ik had niemand om voor te leven, zelfs geen kinderen..; Maar weet je wie me in eerste instantie daarvan weerhouden heeft? Betty, mijn kat! Ik kon dat beestje niet alleen achterlaten. Nadien kreeg ik de steun van Veertje en de Babbeltjes natuurlijk, waar Riekske een grote rol speelde.

Je moet gewoon verder Lia, er zijn nog mensen die je nodig hebben, je kinderen, kleinkinderen en wij natuurlijk!
Dus, probeer je maar wat te ontspannen aan zee... Cor is dichter bij jou dan je zou kunnen vermoeden. Zolang jij geen rust hebt, heeft hij dat ook niet!

Tot binnenkort misschien?

Dikke knuff,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

RIEKSKE

20 jul 2009, 08:38

Afbeelding
VOOR JE THUIS KOMST LIEVE LIA KNUFFIE MAATJE
en hele dikke traan

liapia

31 jul 2009, 19:53

Hey, lieve schatten allemaal,

Ik kom jullie allemaal heel eventjes goeiedag wensen vanuit Brugge. Ik ben momenteel bij mijn zus (die hier woont) op bezoek en bezig eventjes haar pc.
Ik blijf hier tot morgen en dan ga ik weer terug naar 't zeetje.
Mijn kleinkindjes zijn terug naar huis sinds donderdag, maar op 10 augustus komen ze samen met de mama nog eventjes voor een weekje terug, dus blijf ik nog tot dan aan zee.
Ik zit er dan wel moedermens alleen, maar ja thuis is dat toch praktisch hetzelfde hé.
Ik ben wel heel blij dat ik dinsdag bezoek ga krijgen van Veertje, Falcon en Reline, dat zal mijn dag weeral stralend mooi maken. Ik mis jullie allemaal heel erg, want thuis heb ik toch wel heel veel steun aan jullie en hier moet ik het allemaal alleen klaren. Iedere gekende is hier vertrokken, dus zit ik maar op mijn eentje. Maar tot morgen heb ik dan toch weer gezelschap aan mijn zus en schoonbroer hé. Spijtig kan ik niet wat langer hier blijven, want ze moeten zelf ook weg.

Hopelijk gaat met jullie alles opperbest en ik hoop jullie na 16 augustus weer regelmatig te kunnen ontmoeten langs deze weg.

Heel veel lieve groetjes en dikke knuffels van een nog altijd even eenzame en ongelukkige ziel !

Lia
Eenzaam hart

RIEKSKE

01 aug 2009, 07:16

Afbeelding
GOEDE MORGEN LIEVE LIA
ZIT WEER MET TRANEN AAN MIJN PCKE DIE VALLEN IN MIJN
TOETSENBORD :cry:
MIJN GOD LIEVEKE HET DOET ERG PIJN JOU TE LEZEN
ZO EENZAAM EN ALLEEN ZONDER JE VENTJE :cry:
LIEVERD IK SPRAK GISTER MIJN MOEDER ZIJ IS NU 84JAAR
MIJN VADER OVERLEED VOOR VELE JAREN AAN
EEN HART STILSTAND
PLOTS EN ONVERWACHTS
HET WAS EEN HEL VOOR MIJN MOEDER
MAAR ZE ZIJ GISTER RIEKSKE JE MOET HET ZELF DOEN
HET LEVEN GAAT GEWOON VERDER
ZIJ IS BEST POSITIEF GELUKKIG
ZE HEEFT NOG EENS EEN VRIEND GEHAD
MAAR HELAAS GESTORVEN AAN KANKER
DAAR WAS ZIJ OOK ERG VAN ONDERSTE BOVEN
IK WIL MAAR ZEGGEN LIEVEKE
PROBEER VERDER TE GAAN MET JOU LEVEN
IK HEB MAKKELIJK PRATEN ,MAAR WAT MOET IK ANDERS ZEGGEN
IK WEET NIET OF IK HET ZOU KUNNEN IK BEN GEWOON EERLIJK
EN DRAAI ER NIET OMHEEN :cry:
IK BEN ZO ERG BLIJ DAT VEERTJE FALCON EN RELINE BIJ JOU GAAN KOMEN
HEB JE TOCH FF EEN FIJNE DAG
KAN JE PRATEN EN JE VERDRIET KWIJT
EN BIJ HUN KAN JE HET ZEER ZEKER
GEEF HUN OOK EEN DIKKE ZOEN VAN MIJ
IK ZAL AAN JULLIE DENKEN DINSDAG BIJ EEN STRALENDE LIA
LIEVERD IK WENS JE HEEL ERG VEEL STERKTE MEISJE
EN HOU VOL HOPELIJK
ALS JIJ ER LIGT ZIJN WIJ VERDER VAN HUIS LIEVEKE
DIKKE KNUFFEL VAN MIJ
DAG LIEVE LIA GEEF JE ZUSJE OOK EEN KNUFFIE VAN MIJ
RIEKSKE ONBEKEND UIT NEDERLAND

Afbeelding
en hele dikke traan
Gast

03 aug 2009, 22:02

AfbeeldingLieve lia, ken je nog niet zo goed maar wil je een warme groet brengen en meeleven in je verdriet dat je nu moet doormaken, maar eens schijnt ook weer de zon voor jou.Lees dat je in Schoten woont, wel ik woon in Ranst en dat is niet ver van elkaar. Misschien komen we elkaar ooit eens tegen??

Seniortopper

04 aug 2009, 09:51

Woorden zijn maar woorden, dat denken mensen....
Maar woorden reiken veel verder als je denkt.

Misschien lezen mensen die van plan zijn zich van het leven te nemen ook deze pagina.............
Bedenk hoeveel verdriet u achterlaat en hoeveel vragen, welk trauma de overblijvers hebben. Dat zal de bedoeling toch niet zijn.

Woorden zijn maar woorden, dat denken mensen...
Woorden reiken verder en ik hoop ook tot u allen die door zelfdoding zijn verlaten.
Het is niet eerlijk als u zichzelf schuldig gaat voelen, diegene die hiervoor heeft gekozen heeft zelf die beslissing gekozen. Het was zijn/haar wil.

Probeer in deze moeilijke periode toch een vorm van "gelatenheid"te vinden, maak uw geest en uw denkwijze wat rustiger en kalm.
Ik heb verdriet als ik uw verdriet hier allemaal lees.

Ik steek voor jullie die dit verdriet dragen een kaars aan, met de hoop uw last te willen verminderen van al uw verdriet.
Ik steek een extra kaars erbij met de hoop dat niemand dit zijn nablijvers
zal aandoen.

Een natuurlijke dood (ziekte, ouderdom e.d.) is al zwaar te dragen voor de nablijvers, maar bij zelfdoding is dit een enorm verdriet,

Ik wens alle mensen heel veel sterkte, en geloof mij nu, het is uw schuld niet, verwijt u niets!!
Mijn oprechte deelneming in uw verdriet
Seniortopper
Een berg beklimmen begint met een eerste stap

RIEKSKE

04 aug 2009, 15:09

SENIORTOPPER
GEWELDIG HOE U DIT PLAATSTE
ZAL LIA GEWELDIGE STEUN GEVEN
DANK JEWEL GRT RIEKSKE
en hele dikke traan

RIEKSKE

05 aug 2009, 05:55

LIVE LIA
OOK AL BEN JE ER NIET MAATJE
HEEL ERG FIJN DAT VEERTJE EN FALCON EN LIA BIJ JOU WAREN
FF WAT ANDERS GEHOORD
IK GELOOF ECHT DAT HET FIJN WAS
HEB VEEL AAN JULLIE GEDACHT
EN WAS ERG BLIJ VOOR JOU LIEVEKE
KNUFFIE VAN RIEKSKE EN TOT ZIENS MAATJE
GENIET VAN DE ZON

Afbeelding
en hele dikke traan

RIEKSKE

09 aug 2009, 20:21

Afbeelding
LIEVE LIA VOOR JOU MEISJE
RECHT UIT DE HEMEL VAN JE LIEVE COR
DIKKE KNUFFEL EN STERKTE IK DENK AAN JOU DINSDAG
en hele dikke traan

Seniortopper

09 aug 2009, 21:58

Dank je wel Riekske en een heel fijne avond.
Een berg beklimmen begint met een eerste stap

RIEKSKE

11 aug 2009, 06:27

Afbeelding
LIEVERD OOK AL BEN JE ER NIET WEET DAT IK AAN JE DENK
LIEFS RIEKSKE
DAG LIA
en hele dikke traan