Zelfdoding echtgenoot - Noodkreet

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

reline

20 aug 2009, 00:46

Lieve Lia,

Ik ben goed thuis aangekomen. Het was een erg toffe en bijzondere dag hé.
Ik las net op het hoekje wat over temperaturen en besef wat een luxe wij hadden. Buiten 32° en binnen in het begin 21° oplopend tot 23° zonder airco en vanavond zalig buiten....

Ik wens je een goeie nachtrust en hopelijk niet te warm om te slapen.
Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

liapia

20 aug 2009, 01:02

Liefste Reline,

Van mijnentwege ook nog eens heel hartelijk bedankt voor de wondermooie dag samen met jou en Frans. Ik ben zo blij dat ik er weer een dagje tussenuit ben geweest in gezelschap van twee fantastische vrienden. Ik weet echt niet hoe ik jullie kan danken, jullie hebben mijn leven vandaag weer een stukje lichter om dragen gemaakt !

Heel veel dikke knuffels en slaap lekker !

Liefs,
Lia
Eenzaam hart

falcon1

20 aug 2009, 07:49

Lieve Lia,

goede morgen, een beetje kunnen slapen?

Fijn te horen dat je zoveel hebt aan Reline. Ik weet dat ze jou enorm kan steunen!
Ik wens je nog een fijne dag met de kleinkinderen... en probeer toch maar over die lastige berg heen te komen... ens zal je boven geraken, daar ben ik zeker van... maar de weg zal lang zjn en je zal regelmatig terug naar beneden gaan. Maar na een tijdje zal het je wel lukken...

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

RIEKSKE

20 aug 2009, 10:23

LIEVE LIA
GOEDE MORGEN MAATJE
FIJN TE LEZEN DAT JE LEUKE DAG HEBT GEHAD
HOPELIJK GAAT DEZE DAG OOK VOORAAN LIEVERD
IK WENS JE ALLE STERKTE
EN HOU MOED
DE KIDS HEBBEN JOU NODIG
KNUFFIE
Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

liapia

20 aug 2009, 18:46

Hoi, hier ben ik even terug tussen 2 donderdslagen in. Het is hier enorm hard aan het regenen en waaien, ik hou mijn hart al vast met die antennes van Cor die nog op het dak staan. Ik hoop dat de kinderen er eens snel werk van willen maken om die eraf te halen, want als het echt begint te stormen ben ik geen ogenblik meer gerust....

Daarstraks heb ik nog op het dak gezeten om de tapgaten nog eens na te kijken en het mos en de vuiligheid te verwijderen. Dat was altijd een jobke voor mijn lieve Cor, maar ja nu sta ik er alleen voor en moet ik zien dat het toch een beetje in orde blijft....

Deze namiddag ben ik met de kindjes naar de Quick geweest, daar was het heerlijk koel en ze konden daar hun hartje ophalen in de binnenspeel-tuin, dat was zo wat mijn manier om vandaag die vreselijke hitte te ontlopen.

Voor de rest down, down en nog eens down ... ik hoop dat het vlug een beetje betert, want zo zie ik het toch niet zitten zenne !

Bescherm jullie spullekes vanavond maar allemaal goed voor het komende onweer, ik ga ook nog eens mijn ronde doen.

Tot een dezer en dikke zoen voor allemaal !

Liefs,
Lia
Eenzaam hart

falcon1

20 aug 2009, 21:42

Lieve Lia,

wat moet ik hier nu op zeggen?Ik begrijp maar al te goed hoe je je voelt hoor! Jullie hebben altijd op een dubbel spoor geleefd, jij en je lieve Cor. En één spoor is nu verdwenen. Maar jou trein loopt wel door. Al is het met horten en stoten...
Maar ik heb het je nog bal eens gezegd, ik moet je wel echt bewonderen hoor!!! Als ik dat allemaal zo lees... alles op het dak opruimen!!! Blijkbaar kan je toch veel meer aan dan je zou denken! En dan ook nog zo lief voor de kleinkindjes zorgen! Cor zal enorm fier op je zijn! Je moet het geloven dat hij ergens nog dicht bij jou is, al zie en voel je dat niet.
Cor zal zelf geen rust vinden als jij dat ook niet hebt!
Probeer jezelf terug wat in handen te nemen. Hoe zit het met die mensen van het CAW en met je huisdokter? Heb je hen jou probleem nog eens uitgelegd? Jij zult zelf die stappen moeten ondernemen, want zij gaan er van uit, geen nieuws is goed nieuws, en dat is in jou geval helemaal niet zo!
En dat mensen jou mijden is normaal, dat ondervind ik nu nog steeds. Ze voelen zich zeer onwennig tegenover jou. Niet slecht bedoelt, maar ze weten gewoon niet wat ze moeten zeggen of zich gedragen om jou niet te kwetsen. Als je zo mensen tegenkomt begin er dan zelf over, dat maakt het hen véél gemakkelijker.
Lieve Lia, ik hoop dat je vroeg of laat terug licht gaat zien in de duisternis! Je hebt dat nu wel echt verdiend. Maar vergeet niet wat er gezegd wordt... het eerste jaar is en blijft moeilijk, daarna zal je alles wat beter kunnen verwerken....
We wensen jou nog een rustige nacht en hopelijk biedt morgen jou nieuwe en positieve perspectieven en krijg je wat meer moed om er terug tegenaan te gaan!

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

liapia

20 aug 2009, 22:22

Lieve Falcon,

Me het CAW kan ik pas volgende week contact opnemen wegens de vakantie. Kris Focketeyn zal er waarschijnlijk niet meer of nog niet zijn wegens zijn ziekte, maar men heeft me beloofd dat ik met een zekere Eva op consultatie zou kunnen komen. Ik hoop van harte dat ik daar terecht kan, want ik voel me met de dag meer en meer wegzinken en ik heb echt nood aan een beetje begeleiding, want ik denk niet dat ik het zo haal.

Wat mijn huisarts betreft : ook met vakantie. Ik moet er eigenlijk nog wel naartoe voor mijn rugpijn, maar voor de rest weet ik niet of hij me kan helpen op de manier die ik wil. Mij vol antidepressiva steken dat wel, maar ik heb gezien tot wat dit met Cor geleid heeft en ik blijf daar liever af. Ik probeer het nu met wat Sedinal en Passiflora, maar ik heb niet het gevoel dat het iets helpt. Ik wil alleen maar slapen, dan moet ik nergens aan denken, maar zelfs dat lukt me niet zo goed. Ik zie het op dit ogenblik eigenlijk echt niet meer zitten.

Ik zou je echt graag op je woord geloven dat het stilaan zal beteren, maar nu gaat het alleen maar van kwaad naar erger, het wordt zwaarder elke dag ....

't Zal zo wel moeten zijn zeker, ik weet het niet meer.

Voor jou en Veertje straks een heerlijke nachtrust en morgen weer genieten van het zeetje en misschien een beetje koelere temperaturen !

Slaapwel en dikke nachtknuffel voor jullie beidjes !

Lia
Eenzaam hart

harie1943

20 aug 2009, 22:49

liapia,
hooftje boven water houden en er het beste van maken,ik kom na lange tijd eens langs om riekske de groetjes te geven,mms riekske heriner je mij wel?ik ben meer op de forums bezig met hoby computer.
liapia,
ik heb ook veel meegemaakt en er ook iets van over gehouden,maar op zekere moment de knik omgedraaid,god zegt we mogen nie treuren.
Daarom heb ik een nieuwe draad opgenomen.Na dit leven komen we allen samen.
Nu ga ik julie de groetjes geven,aan riekske en allemaal,en kom nog eens langs om ne goede dag te zeggen(als ik mag van julie)de groetjes van hendrik,daaaaaaaag

liapia

21 aug 2009, 00:13

Hallo, Hendrik,

Een nieuwe naam, althans voor mij ....
Bedankt voor je lieve woorden van steun.

Ik weet het, er zijn zoveel mensen die allerlei hebben meegemaakt, zo ook jij. Ik ben niet alleen met mijn verdriet en mijn zorgen, weet ik wel, maar het is en blijft toch altijd moeilijk hé.

Ik ben heel blij voor jou dat je tijdig de knop hebt kunnen omdraaien en terug een beetje gelukkig bent geworden. Ik hoop dat mij dat ook ooit eens zal lukken, maar daar kan ik nu echt nog niet in geloven.

En Riekske, ja ken ik ook, Da's een heel toffe madam hé, ik zou haast zeggen veel te goed voor deze wereld. Als iedereen maar eens als zij zou zijn, dan zou de wereld er helemaal anders uitzien. Maar er zijn hier op sennet nog veel andere fantastische mensen, die mij heel erg steunen, zo ben ik weer terug een beetje gaan geloven in de goedheid van de mensen !

Stel het wel, Hendrik, en lieve groetjes !

Lia
Eenzaam hart

reline

21 aug 2009, 07:43

Lieve Lia,

Fijn voor jou dat Harrie43 jou even komt steunen en komt zeggen hoe voor hem het leven weer mooi werd en ik vind het fijn te horen dat we na dit leven weer samen komen.

Maar om dit zo te kunnen beleven, daar ben je momenteel nog niet aan toe hé, je moet eerst tot rust komen.

Kom maar regelmatig eens kijken en wat praten.

Tot strakskes
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

MAGDA*

21 aug 2009, 16:17

HEY LIEVE LIA

ik kom ook nog even langs om je te begroeten,en je wat sterkte toe te wensen nu je het weer wat moeilijk hebt ,je gaat mij geloven of niet maar ik denk elke dag aan u al heb je daar niets aan
Lia ik heb een mooi boek gelezen en ik ga je daar even iets van op schrijven ik hoop dat je er iets aan hebt het zijn mensen die hun verhaal komen vertellen en het is echt waar gebeurd(ik lees geen andere boeken)

Sherrie vertelde me dat zij nog steeds kracht kan putten uit de annwezigheid van haar man
altijd als ik zijn hulp nodig heb,hoef ik alleen mijn ogen te sluiten en te zeggen help me dit te doen Len en voegde dan toe,dat ze alles kon doen wat ze probeerde te doen
Cherries geest heeft een groot genezings proces ondergaan sinds ze haar hart heeft opengesteld voor de liefde die haar man haar steeds kan bieden
een liefde die haar uit de duisternis van de angst en de twijfel leidde waarin ze gevangen zat ,ik koester mijn 22 jaar huwelijk vertelde ze me,en de herrinering van een man die genoeg van me hield om me op een of andere manier hulp van boven te sturen

Lia ik weet niet dat je er veel gaat aan hebben maar zou u toch zo graag ook een beetje helpen dit te verwerken

knuffeltje macca

liapia

21 aug 2009, 16:32

Lieve Macca,

Heel hartelijk bedankt voor jouw lieve woorden van steun.
Ik hoop ook zo heel erg dat Cor mij een beetje van bovenuit wil steunen, maar eerlijk gezegd weet ik niet wat ik ervan moet denken. Ik ga in de mate van het mogelijke elke dag naar het kerkhof om hem te vragen mij niet in de steek te laten en mij te helpen om erdoor te komen, maar het is toch zo verdomde moeilijk. Als ik toch maar eens één tekentje zou krijgen, maar ja dat is natuurlijk ijdele hoop hé.

Ik heb me nooit kunnen voorstellen dat ik mijn leven nog zo ongelukkig zou moeten worden; ik kan niet geloven dat ik er ooit terug bovenop zal komen, maar ik probeer uit alle macht...

Het doet me zo goed te weten dat er mensen met mij begaan zijn, maar uiteindelijk sta je toch helemaal alleen hé.

Ik hoop dat het leven voor jou nog heel veel moois in petto heeft !

Heel veel lieve groetjes,
Lia
Eenzaam hart

RIEKSKE

21 aug 2009, 18:07

LIVE LIA
JE DOET MIJ STEEDS WEER TRANEN BRENGEN
IK LEEF ZO ERG MET JOU MEE MAATJE EN WAT JE SCHRIJFT IS GEWOON WAAR
DAT IS HET JUIST
WIJ DIE ZO ERG VAN ONZE GELIEFDEN HOUDEN
WAAROM OVERKOMT DAT DIE MENSEN
MACCA WAT JE SCHRIJFT IS MOOI
EN ZE ZAL ER ZEKER WAT AAN HEBBEN
ELK WOORD ZAL ZE TERUG DENKEN GELOOF MIJ MAAR
OOK HENDRIK
LIEF HOE JE LIA STEUND
HET DOET MIJ GOED ZIJ HEEFT HET ZO HARD NODIG
MAAR JA HET IS ZO ERG HARD
WAAROM IS DE VRAAG ??????????????
MAAR DIE KOMT NIET TERUG HE LIA

LIEVERD IK KOM JE TOCH GOED WEEKEND WENSEN
EN WEET OOK IK DENK AAN JOU
IK BEN ER FF NIET GA MET MIJN VENTJE NAAR VALKENBURG MORGEN DAN IS IE JARIG
VORIG JAAR VIERDEN WIJ DAT MET DE BABBELKES
EN DAT WAS DE MOOSTE VERJAARDAG VAN ZIJN LEVEN
ECHT WAAR

HENDRIK LIEVE GROETJES VAN RIEKSKE
JULLIE HOREN RIEKSKE WEER !!!!!!!!!!!!!!!!!

AfbeeldingLIA VOOR JOU LIEVEKE
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

harie1943

21 aug 2009, 18:24

RIEKSKE,
het doet mij deugt van je te horen,ik kom nog wel eens langs want je steun en alles,ik heb er geen woorden voor da je zo iedereen zoals liapia en vele andere,een mooi gebaar geeft.ik zal zeggen goeie moed en veel liefs en alles wat er bij hoort,meisjes en jongens tot volgende keer,af en toe kom ik langs en dan ben ik weer blij om allemaal iets te zeggen,groetjes van mij daag hendrik

liapia

21 aug 2009, 18:49

Liefste Riekske,

Wil je Gerhard van mijnentwege een heel gelukkige verjaardag toewensen en nog heel veel gelukkige en gezonde jaren samen met jou !

Ik wens jullie een schitterend weekend toe.

Het mijne zal weer, zoals al die andere, in mineur zijn !

Dikke verjaardagszoen voor Gerhard en heel veel liefs voor jullie beiden !

Lia
Eenzaam hart