Zelfdoding echtgenoot - Noodkreet

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

RIEKSKE

21 aug 2009, 20:22

DANK JE LIEVE LIA
GERHARD KWAM FF KIJKEN OP JE ANTWOORD
HOU JE TAAI MAATJE
WIJ STEUNEN JOU EN DAT GEEFT JOU KRACHT EN MOED OM VERDER TE GAAN
GELOOF HET MIJ LIEVEKE

het doet mij deugt van je te horen,ik kom nog wel eens langs want je steun en alles,ik heb er geen woorden voor da je zo iedereen zoals liapia en vele andere,een mooi gebaar geeft.ik zal zeggen goeie moed en veel liefs en alles wat er bij hoort

DANK LIEVE HENDRIK
ERG LIEVE WOORDEN ,MAAR JE WEET ZO IS RIEKSKE
IK KAN NIET ANDERS
DIT STEEKT IN MIJ EN DAAR BEN IK ERG BLIJ OM
KOM GERUST VAKER LANGS

Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

falcon1

21 aug 2009, 21:33

Lieve Lia,

het spijt me dat ik je moet gelijk geven over wat je allemaal vertelt.. zo plots alleen vallen is een onoverkomelijke zaak... En toch... de tijd staat niet stil, je moet nu eenmaal door...
Wij zullen nooit begrijpen welke pijn jij moet doorstaan, en zoals je zegt, "jij" voelt dat en het enige wat we voor jou kunnen doen is "mee-leven". Want vergeet niet dat het ons ook pijn doet als we jou zien lijden.
We zullen trachten om je te steunen waar we dat kunnen en hopen dat we je daar door toch een béétje van je pijn kunnen verlichten...

Toch is het raar dat mensen die iemand dierbaar verliezen weinig of geen steun krijgen in hun directe omgeving, integendeel zelfs... Het blijkt normaal te zijn zeggen ze, en er is inderdaad een reden voor... maar ze weten niet hoeveel pijn het doet... je geliefde verliezen en dan ook nog de mensen waar je mee samenleefde...
Gelukkig heb je sennet gevonden... die mensen hier geven je allemaal "welgemeende" steun daar kan je van op aan!

Lia, we wensen je nog een rustige nacht toe en laat gerust weten hoe het met je gaat... de goede, maar ook de slechte momenten...

Dikke nachtknuff,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

liapia

21 aug 2009, 22:31

Lieve Falcon en Veertje,

Inderdaad wat je zegt is geheel waar. Ik krijg meer steun van jullie hier op sennet dan van de vrienden die ik dacht dat vrienden waren. De vriendschap en genegenheid komt altijd uit een heel andere hoek dan van waar je het verwacht.
Ben ik wat blij dat ik jullie heb leren kennen. Cor zou er ook versteld van gestaan hebben, moest hij in mijn geval zijn ...

Vandaag was maar weer een triestige eenzame dag. Morgen en zondag zal het misschien wel wat beter gaan, want dan ga ik samen met onze Frank verder een en ander in orde brengen in zijn nieuwe huis, dus de ganse dag samen werken is dan wel aangenaam hé. Stillekes aan zal het dan wel allemaal in orde komen in zijn nieuwe optrekje.

Hier in het park vlak in de buurt is Raymond Van 't Groenewoud op het ogenblik aan het zingen en ik hoor hem tot hierboven in de kamer. Ik had misschien wel eens kunnen gaan kijken, maar 't is al donker en hier in het Antwerpse is het nu niet bepaald aangeraden om nog alleen over straat te lopen 's avonds en zeker niet in het park. Ik zou dan ook nog een heel stuk verlaten parkweg moeten doen en dat zint mij zo niet. Met Cor samen had ik dat wel kunnen doen natuurlijk, maar ach ik zal het zo ook wel horen. En dat zijn ook zo van die kleine dingen die mij nu ook weer ontnomen worden hé. 's Avonds nergens meer naartoe kunnen , geen theater, geen bioscoop ... en dat deden wij vroeger zo veel...
Eigenlijk gaat er als je alleen bent toch heel veel aan je neus voorbij!

Voor straks voor jullie lekker slapen en genieten van de verkoeling !

Dikke nachtknuffel en liefs,

Lia
Eenzaam hart

RIEKSKE

22 aug 2009, 07:57

Inderdaad wat je zegt is geheel waar. Ik krijg meer steun van jullie hier op sennet dan van de vrienden die ik dacht dat vrienden waren
LIEVE LIA HELEMAAL MET JOU EENS
IK SPREEK UIT ERVARING
ZE LIETEN MIJ VALLEN IN EEN DIEPE PUT
TOEN IK ZE HET HARDSTE NODIG HAT
LIEVEKE DAT VERGEET IK NOOIT
AL MIJN VRIENDEN WEG WAREN ZE

LIEVERD IK WIL JE FF GEDAG ZEGGEN
EN WEL STERKTE VOOR DEZE DAG ,KNUFFEL RIEKSKE
DAG MAATJE

HET GA JE GOED BIJ FRANK
en hele dikke traan

MAGDA*

22 aug 2009, 10:49

HEY LIEVE LIA

ik kom je ook nog eens groeten,en een fijn weekend wensen
Lia je er voor open zetten,dan zal je het gevoel wel kijgen dat Cor bij u is
ik heb foto's in huis staan er staat altijd een noveen kaars voor te branden
en soms vraag ik dan iets aan mijn moe en dan voel ik haar op mijn schouder,je moet het eens proberen lukt het niet van de eerste keer;blijven proberen want voor Cor is het soms moeilijk zijn weg naar jou te vinden maar op een dag zal je zeggen he' precies een schouderklopje dat je voelt,ik hoop Lia dat dat bij u vlug zal gebeuren
morgen is het hier Maria ommegang dat is een stoet die uit gaat in kalfort voor onze lieve vrouw ter traan en dan verkopen ze altijd kaarsen wel die ga ik deze keer voor u laten branden,en ik zal vragen je licht en bijstand te geven och Lia ik wou dat meer voor je kon doen ik heb spijt dat ik geen auto heb of ik kwam je eens bezoeken maar ik ben ook altijd aangewezen op andere,maar het zal wel eens een keertje komen dat ik je zal ontmoeten daar zullen ze daar boven wel eens voor zorgen
lieve Lia ik wens je nog veel sterkte en probeer er een mooi weekend van te maken

dikke knuffel macca

liapia

23 aug 2009, 00:28

Allerliefste Macca,

Ik vind dat geweldig lief van je dat je voor mij en Cor een kaars wil branden. Ik doe dat ook regelmatig en hoop dat het helpt.

Ik ben net als jij, macca, ik heb ook geen auto. Ik heb wel een rijbewijs, maar het is meer dan 20 jaar geleden dat ik nog eens gereden heb en dan nog niet veel hoor. Ik neem me altijd voor van terug rijlessen te nemen en dan een klein automatiekske te kopen, maar ik ben er wel erg bang voor. Ik ga proberen en als ik zie dat het me toch niet gaat lukken om mijn angst te overwinnen, dan maar niet. Sommigen zeggen me dat ik gek ben om op mijn leeftijd (61) nog aan zoiets te beginnen en anderen zeggen dat ik het zeker moet doen, en dan begin ik helemaal te twijfelen. Misschien dat ik de koe toch eens bij de hoorns vat als het me echt te hoog zit, maar ik ben nog altijd niet helemaal overtuigd.

Ik hoop echt van harte dat ik jou op een mooie dag ook wel eens zal ontmoeten, wie weet hé 't komt er misschien nog wel eens van. Tot nu toe heb ik enkel Falcon en Veertje, Dannoontje en ons lieve Reline in levende lijve ontmoet en dat vind ik zo'n fantastische mensen. Ik ben echt zo blij dat ik het aangedurfd heb om op sennet te komen, want daar heb ik wel ECHTE vrienden, denk ik, daar waar de vermeende vrienden van vroeger mij bijna allemaal achterlaten.

Ik wens je morgen een mooie dag.

Ook, Riekske, heel erg bedankt voor je lieve berichtjes.
Hoe was Gerhards verjaardag, heeft hij ervan genoten ?

Voor morgen voor allen een zonnige dag, geniet ervan, ik denk aan jullie en ben met mijn hart bij jullie allemaal.

Dikke nachtzoen,

Lia
Eenzaam hart

falcon1

23 aug 2009, 14:51

Lieve Lia,

gisteren hard kunnen werken bij Frank?
En vandaag nog een zondag die je door moet zeker... Ik hoop dat het je wat lukt. Trek er anders eens even op uit, een kleine wandelng n het park of zo... er is daar altijd wel iets te zien met dit weer... En moest je het doen... er niet te veel bij nadenken hé...
Gelijk wat je nu doet het herinnert je waarschijnkelijk steeds aan eenzaamheid... maar als je je thuis gaat opsluiten zal het ook niet beter zijn. Wie weet wat je allemaal te wachten staat als je er eens op uit trekt.

Inderdaad, als alles weer zijn gewone gangetje gaat zal het misschien beteren... Je kan dan wat meer tijd in Frank, de kinderen en kleinkinderen steken...

We wensen je nog een (hopelijk) fijne dag toe...

Liefs,

Veertje & Falcon

liapia

23 aug 2009, 23:18

Hallo Veertje en Falcon,

Ik ben inderdaad vanmiddag maar eens een wandelingetje gaan maken in het park hierachter en daar ben ik een kennis tegengekomen wiens man op 27 april van dit jaar is overleden... hij was ook 62 jaar. Ik ken die dame van vroeger aan de schoolpoort en toevallig raakten wij nu weer aan de klap.

Ik ben daar dan blijven plakken tot een eind na 21 u en we hebben afgesproken om zaterdag a.s. eens samen iets te doen. Zij had evenzeer als ik nood aan een babbel en wat gezelschap en wij hebben mekaar dan maar een beetje moed ingesproken. Misschien het begin van een mooie vriendschap, hoop ik.

Ik weet nu niet of het zal doorgaan, maar misschien ga ik ook binnenkort nog een 10-tal dagen naar Spanje. Mijn vroeger buurvrouwtje belde mij eergisteren op met de vraag of ik met haar wou meegaan naar hun huis in Mazarron. Zij ging alleen omdat haar man bij de hond (die al oud is en ziek) bleef en zij wou wel een beetje gezelschap. Cor en ik zijn al samen bij hen op vakantie geweest een aantal jaren geleden, dus ik weet waar ik naartoe ga, als het doorgaat natuurlijk. De kinderen hadden geen bezwaar en ik wacht nu op eventueel een nieuw seintje van haar of het OK is ja dan neen.

Het was weer warm vandaag zeker aan het zeetje ?... ik mis het daar wel nu want daar kwam ik precies toch een beetje meer tot rust dan hier, alhoewel als ik daar alleen was, ging het me ook niet zo goed af. Raar, maar ik kan nergens mijn draai nog vinden.

Wanneer begint voor jou het werkritme terug, Falcon ? Ons Veerle gaat morgen terug aan de slag en dan begint weer terug de gewone routine van op de kindjes passen enz. en daar ben ik helemaal niet kwaad om.

En hoe gaat het bij jullie zoal en met de toekomstige moederkes ? Hopelijk alles OK en dan maar aftellen hé oma en opa !!

Slaap lekker vannacht, het is nu toch al een beetje koeler en misschien tot morgen !

Dikke nachtknuffel,

Lia
Eenzaam hart

falcon1

24 aug 2009, 00:00

Lieve Lia,

ik ben blij dat je er toch eens op uitgetrokken bent...en wat ik altijd al gehoopt heb is nu toch uitgekomen... Je hebt een zielsverwante gevonden waar je mee kan praten en die je zeker wel zal begrijen.. Ik hoop, uit de grond van mijn hart, dat het klikt en dat je veel steun aan elkaar kunt beleven!!!
En dan misschien nog op vakantie... je kan dan je zinnen toch wat verzetten hé...

Veertje heeft niet echt verlof gehad en dat van mij stopt nu donderdag... dan moeten we voorbereidingen treffen voor de eigenlijke start volgende week dinsdag...

Lieve Lia, ik hoop dat ondanks je grote verdriet, duizendenéén vragen en je eenzaamheid, je nu stilaan toch een klein lichtpuntje in de duisternis kan zien... even vooruitkijken, hoe moeilijk het ook is... Je hebt nog een lange weg af te leggen, maar ik hoop dat hij stilaan meer en meer bewandelbaar wordt...

Hopelijk volgt er nu nog een rustige nacht voor jou,

Een dikke nachtknuff,

Veertje & Falcon

liapia

24 aug 2009, 00:16

Voor jullie ook hetzelfde, Veertje en Falcon, een goede nachtrust.

Ik probeer het ook !

Liefs,
Lia
Eenzaam hart

RIEKSKE

24 aug 2009, 10:26

ik ben blij dat je er toch eens op uitgetrokken bent...en wat ik altijd al gehoopt heb is nu toch uitgekomen... Je hebt een zielsverwante gevonden waar je mee kan praten en die je zeker wel zal begrijen.. Ik hoop, uit de grond van mijn hart, dat het klikt en dat je veel steun aan elkaar kunt beleven!!!
GOEDE MORGEN LIEVE LIA
WAT ERG FIJN TE LEZEN ,IK HOOP ZO VOOR JULLIE BEIDEN DAT HET KLIKT
DAT ZOU VOOR JOU HEEL ERG GOED ZIJN
MIJN MOEDER HEEFT OOK VRIENDIN AL ALTIJD GEHAD
EN DAT GAF STEUN
EN DAN LAS IK VAKANTIE
IK HOOP HET ZO VOOR JOU
DAT ZOU HEEL ERG GOED ZIJN
VERDER LEVEN LIEVEKE
HET LEVEN GAAT GEWOON VERDER
PROBEER HET MAATJE
STERKTE EN LIEFS VAN RIEKSKE
en hele dikke traan

falcon1

24 aug 2009, 11:32

Lieve Lia,

toch een beetje kunnen slapen?
Dit wensen we alvast voor jou...

Afbeelding

Liefs,

Veertje & Falcon

liapia

24 aug 2009, 23:40

Hoi, Veertje en Falcon, Riekske, Macca, Reline,

Kom weeral laat op het net, maar ik ben maar pas thuis. Ben ganse dag weg geweest.
Vanmorgen akte van nalatenschap gaan tekenen bij de notaris met de nodige blablabla erbij en nu weet ik nog niets over hoeveel ik ga moeten betalen, ze wilden dat liever niet berekenen want ze hadden niet hetzelfde programma als op het registratiekantoor. Ook wat ik zal moeten betalen aan notariskosten wilden ze nu nog niet kwijt, wat een bullshit allemaal ! Van zoiets word ik nu weer kwaad zie.

Deze namiddag dan naar kerkhof geweest en dan nog even binnenge-sprongen bij mijn lotgenote waarover ik in het vorig berichtje sprak. Wij hebben afgesproken om in de toekomst toch eens een en ander samen te doen. Wij zitten in hetzelfde schuitje, zijn even oud en even eenzaam, dus ...

Deze avond dan willen gaan Nordic Walken, maar dat is uitgeregend. Wij zijn dan maar een pint gaan drinken en hebben nog tot een stuk in de avond zitten babbelen ... vier vrouwen, dus dat was toch wel gezellig.

Morgen ben ik ook de ganse dag weg met 2 viendinnen van de taiji. Ze hadden me gevraagd eens mee de stad in te gaan, wat ik natuurlijk niet weiger hé !

Ook goed nieuws : van 9 tot 21 september ga ik naar Mazarron in Spanje, de vlucht is al geboekt. Hopelijk kan ik daar mijn zinnen ook eens wat verzetten en kan ik wat zorgen achterlaten in het zwemdok daar.

Allez, vandaag was een drukke dag, maar het deed me toch goed zo weer eens onder de mensen te zijn en niet alleen te moeten binnenzitten kniezen.

Als ik mijn berichtje zo herlees, klinkt dat toch allemaal al wat positiever.
Ik hoop dat ik binnenkort weer niet de grote terugval ga krijgen, genoeg is genoeg....

Hopelijk met jullie alles OK ??

Ik denk dat iedereen al is gaan slapen, want ik zie hier voor de rest niet veel beweging.

Voor jullie allemaal een hele rustige nacht met mooie dromen !

Dikke knuffel.
Lia
Eenzaam hart

reline

25 aug 2009, 00:04

Hey Lia,
Ik ben nog wakker en bij de Babbelkes waren er nog .Ik heb je net een PB gestuurd.
Ik sliep deze namiddag, dan kun je denken...dus nog erg fit!
Ik vind het heel fijn voor jou dat je leven zo plots een heel andere wending krijgt, dat je die mevrouw getroffen hebt, een lotgenote tgt. een bekende van vroeger, op een 300 m van je vandaan.

Tot strakskes hé

Liefs, reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

falcon1

25 aug 2009, 00:27

Ik hoop dat ik binnenkort weer niet de grote terugval ga krijgen, genoeg is genoeg....
Lieve Lia,

is het nu toeval of niet... ik weet het niet meer...
Maar toen ik deze morgen iets schreef voor jou had ik ergens een goed gevoel... daarom om dat ik dat spirituele plaatje had geplaast!!!

Ik hoop dat je jezelf nu een beetje in eigen hand kunt nemen... je gaat nu zelf moeten beslissen hoe je leven verder gaat!
Ik heb daar op een gegeven moment ook met gewetensproblemen gezeten! Ik moest en zou altijd verantwoorden tegenover mijn vrouw over mijn reilen en zeilen.... en opeens kon dat niet meer!!! Ik wil maar zeggen, dat is een héle aanpassing... zelf beslissen wat je doet... en niemand die je zegt of het mag of niet... Echt iets wat je nog moet leren... Maar anderzijds zal Cor je toch wel blijven volgen en sturen... Misschien dat je dat nog niet aanvoelt... maar het is zeker wel zo!
Je zal door al die veranderingen in je leven, en het terug uitstippelen van je toekomst, Cor stilaan moeten loslaten... iets waar hij nu aan het werken is!
Misschien onbegrijpelijk wat ik je nu vertel... maar ik hoop dat je me ooit zal begrijpen!!!

Lieve Lia, blijf vooruit kijken, met je lieve Cor in je achterhoofd... uiteindelijk zal hij wel zorgen dat alles goed komt met jou. Cor weet dat hij je dat nog verschuldigd is... ik heb dat ook zo mogen beleven!

Hopelijk nog een rustige nacht voor jou....

Dikke, welgemeende nachtknuff,

Veertje & Falcon