aanmaken 2de pagina eigen website

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

ZipzaP

31 mar 2010, 20:15

Daag, ik ben bezig met een eigen website te maken, maar heb toch enkele problemen, kan iemand mij raad geven a.u.b: het volgende ;
Hoe kan ik een nieuwe(tweede) pagina aanmaken voor mijn eigen website?
Welke tags moet ik gebruiken?Ik gebruik nu het volgende:
<br />
<a href="http://schil-derijen.net/data/page1.html"
target="_blank">pagina 2</a>.<br />
Als ik klik op de link van mijn eerste pagina gebeurd er niets!
Moet ik de zelfde elementen< head> </head> gebruiken op de tweede pagina?

Hoe kan ik een link maken van mijn email die werkt?
Alvast bedankt voor de tip en tijd die je vrij maakt om te helpen.
groetjes

coderunner

31 mar 2010, 22:27

Beste ZipzaP,

Je moet inderdaad een tweede nieuwe html pagina maken en die een andere naam geven (dus zeker niet index.html vermits dit altijd je eerste pagina moet zijn). Geef deze pagina de naam pagina01.html of nog beter een benaming die als het ware een beschrijving geeft van wat er op de pagina staat bv. contact.html, hobby.html, over_mezelf.html, ...
Let op: gebruik GEEN spaties of speciale tekens in je bestandsnaam!

Alle nieuwe aangemaakte html pagina's hebben steeds dezelfde structuur zijnde

Code: Selecteer alles

<html>

<head>

<title> ... </title>

</head>

<body>

</body>

</html>
Met het attribuut target="_blank" in je hyperlink opent er een nieuw scherm m.a.w. wanneer je website bestaat uit bv. 20 pagina's dan worden er 20 schermen geopend wat dus niet de bedoeling kan zijn dus hier laat je best het attribuut weg. Alleen wanneer je naar een andere website verwijst kan je dit attribuut gebruiken daar je eigen website dan geopend blijft.

Jouw code ziet er dan zo uit (wanneer dit html-bestand in de submap data staat!)

Code: Selecteer alles

<a href="data/pagina02.html">pagina 2</a>
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.