MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Als laatste kan ik nog de website van Verlinde geven voor wie meer wil weten over deze natuurkundige.
http://staff.science.uva.nl/~erikv/index.html
http://staff.science.uva.nl/~erikv/index.html
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Ach, door mijn proefondervindelijke waarnemingen gisteren is gebleken dat er iets is wat materie richting middelpuntaarde trekt. En wat doet de naam er toe? helemaal niets . Dit alles is weer gebleken bij het afleveren van een piano die op de eerste etage van een huis in Amsterdam geplaatst moest worden. We hebben die piano op een soort slee gezet en de steile trap naar boven getrokken.... hi. Trouwens leuk om eens in een studentenhuis te komen bij die jonge gasten. We werden goed onvangen met koffie en lekkere koeken en we hebben nog muziek gemaakt .... een soort Jam sessie... en ja hoor ... de lichtheid van de muziek vulde de verloren energie weer aan. En daar gingen we weer op naar het volgende adres. 
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Jíj haalt een krantenartikel aan met als titel dat de zwaartekracht niet bestaat. De paper van Verlinde zegt dit helemaal niet. Die paper kan je hier vinden. Ik daag eenieder uit om in die 28 pagina's ook maar enige zin te vinden waarin wordt gesteld dat de zwaartekracht niet zou bestaan.bluevelvet schreef:[…] Wat bedoel je nu ? Waarom is Verlinde's artikel niet wetenschappelijk ? Er zijn wel meer wetenschappelijke artikelen die in de krant verschijnen onder het kopje wetenschap bv. , wat zever is dat nu !
De theorie van Verlinde kan je voor van alles gebruiken, maar niet om het bestaan van de zwaartekracht in twijfel te trekken.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Gast
BV:Zondervrees schreef:Jíj haalt een krantenartikel aan met als titel dat de zwaartekracht niet bestaat. De paper van Verlinde zegt dit helemaal niet. Die paper kan je hier vinden. Ik daag eenieder uit om in die 28 pagina's ook maar enige zin te vinden waarin wordt gesteld dat de zwaartekracht niet zou bestaan.bluevelvet schreef:[…] Wat bedoel je nu ? Waarom is Verlinde's artikel niet wetenschappelijk ? Er zijn wel meer wetenschappelijke artikelen die in de krant verschijnen onder het kopje wetenschap bv. , wat zever is dat nu !
De theorie van Verlinde kan je voor van alles gebruiken, maar niet om het bestaan van de zwaartekracht in twijfel te trekken.
Deze quote had ik niet gelezen ! De nieuwe elementen die Verlinde aanbrengt spreken helemaal de zwaartekracht niet tegen, maar ZOU een antwoord kunnen geven op de nog open vragen.Als zwaartekracht niet bestaat dan zijn onze begrippen over het universum helemaal verkeerd. Het zou ook meer uitleg geven waarom bv. astronomen hun toevlucht moeten nemen tot het concept van 'donkere materie'.
En ik hoopte reeds zeer voorbarig dat BV toch iets nieuws had aangebracht. Maar dat zwaartekracht NIET bestaat ? ... Hoe bestaat het !
@ Sorry BV, terug naar de achterste rij in het basisklasje. Ik had het je wel gegund hoor.
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Even terug op topic ; morgen, maandag 22 augustus vieren de gelovigen in Maria een Hoogfeest van Maria , namelijk :
-------------- MARIA, KONINGIN des HEMELS
Eerder was dit feest op 31 mei maar werd verschoven naar 22 augustus .Gevierd op de octaafdag ( achtste dag van een feest ) van Maria's tenhemelopneming .Het feest werd in 1954 ingesteld door paus Pius de twaalfde, VIER jaar na de afkondiging van het dogma van Maria's tenhemelopneming .
In verband hiermede heb ik een schitterende web-site-link gevonden waar niet alleen de redenen instaan van Pius de twaalfde voor dit bepaalde dogma, maar ook waar in een heerlijke mooie muziek-beeld-vormige video te zien en te horen is van het bekende :
-----BEATA es VIRGO MARIA van Gabrieli
- http://www.agneskerk.org/2011/05/31-mei ... ingin.html
a.u.b. - werewoef
-------------- MARIA, KONINGIN des HEMELS
Eerder was dit feest op 31 mei maar werd verschoven naar 22 augustus .Gevierd op de octaafdag ( achtste dag van een feest ) van Maria's tenhemelopneming .Het feest werd in 1954 ingesteld door paus Pius de twaalfde, VIER jaar na de afkondiging van het dogma van Maria's tenhemelopneming .
In verband hiermede heb ik een schitterende web-site-link gevonden waar niet alleen de redenen instaan van Pius de twaalfde voor dit bepaalde dogma, maar ook waar in een heerlijke mooie muziek-beeld-vormige video te zien en te horen is van het bekende :
-----BEATA es VIRGO MARIA van Gabrieli
- http://www.agneskerk.org/2011/05/31-mei ... ingin.html
a.u.b. - werewoef
AMEN en AUM
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Iedereen is het erover eens om te bevestigen dat Astarte,Isis en Osiris,Zeus en Hera,Mars en Venus, die elk gedurende meer dan duizend jaar werden aanbeden,mythes zijn uitgedacht door de mensen van die tijd.Maar als men zegt dat God,Christus of Allah ook vruchten zijn van de menselijke verbeelding,dan voelen de gelovigen zich zwaar beledigd,als men Jupiter durft op dezelfde hoogte zetten als hun God de Vader.Volgens die brave zielen, ligt hem het verschil in het feit, dat Godzelf zich heeft kenbaar gemaakt aan de mensen in de Bijbel, het oude testament voor de gelovigen.Men spreekt dan over religies van het Boek,een geheiligd boek dat onmogelijk onwaar kan zijn.Ze vergeten daarbij wel, dat al die boeken door mensen van die tijd zijn geschreven.
Wie bewaakt de bewakers.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Zou de hedendaagse god niet eerder een videoboodschap sturen of bv op Facebook zijn volgelingen aanmoedigen en troosten. Waarom nu al 2000 jaar blijven lezen in een antieke roman, bijeen geschraapt op basis van flarden mondelinge overlevering ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Gast
En dat aanvankelijk de Paulus-versie ook NIET geschreven was om dit letterlijk te nemen, maar als mysterieverhaal zoals dat van Isis, Mythras en Dionysus.Clausewitz schreef:Iedereen is het erover eens om te bevestigen dat Astarte,Isis en Osiris,Zeus en Hera,Mars en Venus, die elk gedurende meer dan duizend jaar werden aanbeden,mythes zijn uitgedacht door de mensen van die tijd.Maar als men zegt dat God,Christus of Allah ook vruchten zijn van de menselijke verbeelding,dan voelen de gelovigen zich zwaar beledigd,als men Jupiter durft op dezelfde hoogte zetten als hun God de Vader.Volgens die brave zielen, ligt hem het verschil in het feit, dat Godzelf zich heeft kenbaar gemaakt aan de mensen in de Bijbel, het oude testament voor de gelovigen.Men spreekt dan over religies van het Boek,een geheiligd boek dat onmogelijk onwaar kan zijn.Ze vergeten daarbij wel, dat al die boeken door mensen van die tijd zijn geschreven.
-
Het hangt er van af wat Verlinde al dan niet zou gezegd hebben ! Zie het stukje tekst hieronder.Zondervrees schreef:Jíj haalt een krantenartikel aan met als titel dat de zwaartekracht niet bestaat. De paper van Verlinde zegt dit helemaal niet. Die paper kan je hier vinden. Ik daag eenieder uit om in die 28 pagina's ook maar enige zin te vinden waarin wordt gesteld dat de zwaartekracht niet zou bestaan.bluevelvet schreef:[…] Wat bedoel je nu ? Waarom is Verlinde's artikel niet wetenschappelijk ? Er zijn wel meer wetenschappelijke artikelen die in de krant verschijnen onder het kopje wetenschap bv. , wat zever is dat nu !
Ik zelf heb nooit geschreven dat zwaartekracht niet bestaat. Ik heb de vraag gesteld OF zwaartekracht bestaat en geopperd dat de meningen verschillen. M. i. blijft de vraag open.
HIER de link die ik al had aangegeven waarin het volgende te lezen staat :
"Professor Eric Verlinde, age 48, a respected string theorist and a professor of physics at the Institute of Theoretical Physics at the University of Amsterdam, proposed a new theory of gravity as reported by the New York Times on July 12, 2010. He argued in a recent paper, entitled “On the Origin of Gravity and the Laws of Newton” that gravity is a consequence of the laws of thermodynamics. Reversing the logic of 300 years of science, his contention is that gravity is an illusion that has caused continued turmoil among physicists, or at least among those who profess to understand it.
“For me, gravity doesn’t exist,” said Dr. Verlinde. It’s not that he won’t fall to the ground, but Dr. Verlinde, along with some other physicists, thinks that science has been looking at gravity the wrong way and that there is something more basic from which gravity “emerges,” the way stock markets emerge from the collective behavior of individual investors or how elasticity emerges from the mechanics of atoms".
Ik herhaal het nogmaals : BESTAAT ZWAARTEKRACHT OF NIET ?
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
En dan bestaat zij en Verlinde zegt hetzelfde. Niemand bij zijn gezond verstand zal beweren dat de zwaartekracht niet bestaat.bluevelvet schreef:[…] Ik herhaal het nogmaals : BESTAAT ZWAARTEKRACHT OF NIET ?
Waarom jij denkt dat Verlinde dat zegt is omdat jij niet begrijpt wat Verlinde zegt en hoe de populaire pers dat 'vertaalt'.
Verlinde zegt dat de zwaartekracht niet een van de 4 krachten is die aan de basis van onze fysica ligt, maar 'alleen maar' een zogenaamd emergente eigenschap die het gevolg is van wat speelt op kwantum-niveau. Verlinde zegt dus helemaal niet dat de zwaartekracht niet zou bestaan. Nog een keer: lees de paper van Verlinde en wijs mij de plaats aan in die wetenschappelijke publicatie waar het bestaan van de zwaartekracht ontkend wordt. Simpel toch?
Ni Dieu, Ni Maître
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Op dit hoogfeest van Maria, Moeder van God en Koningin van de hemel heb ik nog deze mooie link aan te bieden met erop een muziek-video-film van het bekende
--------------- AVE MARIS STELLA---
Gezongen in het Latijns door Amerikaanse zusters en ondersteund door schilderijen van de Koningin des Hemels door de eeuwen heen . Ook is er een vertaling van de Latijnse tekst bijgevoegd .
- http://www.agneskerk.org/search/label/Mariaverering
-Ontzettend mooi en geniet ervan op deze feestdag van Maria .
Genegen-werewoef
--------------- AVE MARIS STELLA---
Gezongen in het Latijns door Amerikaanse zusters en ondersteund door schilderijen van de Koningin des Hemels door de eeuwen heen . Ook is er een vertaling van de Latijnse tekst bijgevoegd .
- http://www.agneskerk.org/search/label/Mariaverering
-Ontzettend mooi en geniet ervan op deze feestdag van Maria .
Genegen-werewoef
AMEN en AUM
-
Gast
WW:
En nog iets. De ' hemel ' kent geen monarchie. Dat hebben toen zo aan de simpele zielen voorgesteld om er een voorstelling aan te geven. Maar echt is dat niet zo hoor.
Moeder van Jezus Christus zal je bedoelen. Als ze de moeder van God is ben jij een polytheïst. We hebben dan ook nog de tante en de oom van God. En niet vergeten, de broers en zusters van God. Voor je het weet zit ge hier met een heel pantheon.Op dit hoogfeest van Maria, Moeder van God en Koningin van de hemel
En nog iets. De ' hemel ' kent geen monarchie. Dat hebben toen zo aan de simpele zielen voorgesteld om er een voorstelling aan te geven. Maar echt is dat niet zo hoor.
-
Het staat niet te lezen in zijn paper maar als je zoiets schrijft als : “We’ve known for a long time gravity doesn’t exist,” Dr. Verlinde said, “It’s time to yell it", tegen journalisten, zoals geplubliceerd in de NYT, dat vraagt om meer uitleg.Zondervrees schreef:En dan bestaat zij en Verlinde zegt hetzelfde. Niemand bij zijn gezond verstand zal beweren dat de zwaartekracht niet bestaat.bluevelvet schreef:[…] Ik herhaal het nogmaals : BESTAAT ZWAARTEKRACHT OF NIET ?
Waarom jij denkt dat Verlinde dat zegt is omdat jij niet begrijpt wat Verlinde zegt en hoe de populaire pers dat 'vertaalt'.
Verlinde zegt dat de zwaartekracht niet een van de 4 krachten is die aan de basis van onze fysica ligt, maar 'alleen maar' een zogenaamd emergente eigenschap die het gevolg is van wat speelt op kwantum-niveau. Verlinde zegt dus helemaal niet dat de zwaartekracht niet zou bestaan. Nog een keer: lees de paper van Verlinde en wijs mij de plaats aan in die wetenschappelijke publicatie waar het bestaan van de zwaartekracht ontkend wordt. Simpel toch?
Hij schrijft echter wel dat zwaartekracht een ILLUSIE is.....
Heb ergens een commentaar gelezen dat als je Verlinde's paper begrijpt dat men kan aannemen dat hij kan beweren : "Gravity doesn't exist.... "
De 'paper' van Verlinde is niet door de 'peer-review' gegaan, maar heeft toch heel wat stof doen opwaaien.
HIER kun je luisteren naar een kort interview met Verlinde.
Eén van de commentaren schrijft het volgende :
Non existance of Gravity was illustrated by Indian Philosopher ' vethathri Maharishi ' many decades ago. He has also illustrated the origin of Gravity.
En zo kunnen we blijven doorgaan.
Spijtig voor jou zondervrees, maar de vraag blijft nog steeds open !
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Wat zwaartekracht te maken heeft met de avonturen van de jodin Myriam weet ik niet, behalve dat ze door de zwaartekracht zonder aandrijving onmogelijk kan opstijgen. 
Laatst gewijzigd door Clausewitz op 22 aug 2011, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie bewaakt de bewakers.
-
bocuse - Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
Zondervrees schreef:Deze pastoor is er wel heilig van overtuigd dat de zwaartekracht bestaat :bluevelvet schreef:[…] Ik herhaal het nogmaals : BESTAAT ZWAARTEKRACHT OF NIET ?
na de omhaling in de kerk gooit hij de schaal met geld omhoog met de mededeling: God, pak er uw gerief uit, al wat naar beneden valt is van mij ...