koffie in het leger

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?
Gast

17 aug 2011, 20:42

Klok en Jeronimo,ik heb in mijn familie nog enkele gasten rond huppelen
van de lichting 47 en 49.Voor hun gedachten,zo ver mogelijk van de
kamfer weg te houden stelde ik de vraag'in jullie soldaten tijd kreeg je
koffie of cikorei te drinken'.Antwoord-cikorei met koffie en kamfer,het eenige wat we er nog konden bij doen was melk en suiker,als dit al beschikbaar was hahaha.
Gast

26 aug 2011, 21:17

Hé mannen van 'koffie in het leger' jullie zijn ook welkom hoor, met jullie
foto van heden,in 'Kazerne Majoor Blairon'.Niet wachten,want onder de groene mat(zoals klok zegt)daarom is het altijd te vroeg.

Tot ziens in de kazerne.
Hier is de koffiekan bijna leeg daar het stil gevallen is 17/8/11.
Groetjes Michel.

voorn

28 aug 2011, 10:24

Laxeermiddelen?? Overjaarse boel met samonella zeker.
Weet ge hoeveel laxeermiddel je zou moeten gebruiken :lol:
Nemen we het simpelste Magnesium sulfaat. Min 2 kl/ persoon.
Gast

28 aug 2011, 10:38

Hé Petrol, en Jeronimo(1Aug 2011 kazerne maj.blairon).

Was er dan schij....papier genoeg in den Blairon?? :D

lehcim

13 sep 2011, 22:18

Hé kerels,zitten jullie alle maal op het wc, ik hoor hier niets meer
van jullie.

lehcim

14 sep 2011, 19:54

Door dat ik foutief werd uitgelogd(foutje in pc)zijn de berichten van
lehcim overgezet in GAST,dit vanaf 8/8/2011 t.e.m.12/10/2011.

rigel

03 mei 2012, 13:35

flupke2 schreef:waar blijft men toch steeds het gebruik van kamfer halen.Wie echt nog in sinterklaas gelooft mag ook geloven dat er kamfer in de koffie werd gedaan.
Kamfer is een medisch produkt.Het mag dus enkel onder medisch toezicht worden toegediend.....
Een late reactie ..

Als er geen kamfer in de koffie was dan moet ge mij toch eens uitleggen wat die rare "vet- olievlekken" waren die op de koffie dreven in onze "trog" (63/64) .. het spul smaakte alsof er iemand tabasco in de koffie geflikkerd had ... enne .. ik heb op geen enkel ogenblik enige onderofficier of officier weten drinken van dat spul dat ze in de "keuken troep" brouwden .. die bleven daar wijselijk af, waarschijnlijk wisten ze heel goed wat er in was!! Waarom zaten die kok uit de keuken trouwens altijd zo driftig te roeren in die tobbe met koffie dacht je? LOL!

.. en medisch toezicht? LOVL! man man ... na "de spuiten" kwam er iemand van dubieus "medisch toezicht" een ronde doen op de kamers op zoek naar "zieken". In zijn hand had hij een grote doorzichtige plastik zak met wat op het eerste zicht een paar duizend aspirines leken maar 't kon ook wat anders geweest zijn, wie weet! .. als je klachten had na de spuiten grabbelde hij een hanvol "pillekes" uit die zak en die mocht je slikken zonder boe of bah .. van professioneel "toezicht" gesproken ..

MichelN

08 mei 2012, 15:57

rigel schreef: Als er geen kamfer in de koffie was dan moet ge mij toch eens uitleggen wat die rare "vet- olievlekken" waren die op de koffie dreven in onze "trog" (63/64) .. het spul smaakte alsof er iemand tabasco in de koffie geflikkerd had ... enne .. ik heb op geen enkel ogenblik enige onderofficier of officier weten drinken van dat spul dat ze in de "keuken troep" brouwden .. die bleven daar wijselijk af, waarschijnlijk wisten ze heel goed wat er in was!! Waarom zaten die kok uit de keuken trouwens altijd zo driftig te roeren in die tobbe met koffie dacht je? LOL!

.. en medisch toezicht? LOVL! man man ... na "de spuiten" kwam er iemand van dubieus "medisch toezicht" een ronde doen op de kamers op zoek naar "zieken". In zijn hand had hij een grote doorzichtige plastik zak met wat op het eerste zicht een paar duizend aspirines leken maar 't kon ook wat anders geweest zijn, wie weet! .. als je klachten had na de spuiten grabbelde hij een hanvol "pillekes" uit die zak en die mocht je slikken zonder boe of bah .. van professioneel "toezicht" gesproken ..
Nooit ofte nimmer heb ik enig product zien toevoegen aan de koffie van de troepenkeuken in Turnhout (februari 1966), ik heb er verschillende dagen in de keuken werkjes uitgevoerd omdat ze mijn beroep hadden achterhaald, geen klagen van, was je tenminste verlost van die idiote uitstapjes naar Tielen Heide of stomme dril.

Die "pillekes" waren doodgewone aspirines, niks geheimzinnig aan, al leek het wel of ze die per treinwagon aanvoerden. Hoofdpijn, griep, verstuiking: één remedie, drie aspirines.

voorn

08 mei 2012, 16:50

Wat er in zat in die thermos op wacht weet ik niet maar zuivere koffie was het niet :lol:
Als KROO moet ik wel zeggen dat het in de mess andere smaak was als bij de troep. Of kochten ze daar brol.

jeronimo

08 mei 2012, 19:55

Als die bleukes van de jaren 60 het beter weten, mij goed hoor.! !
Hebben jullie ook de nodige spuitjes achter de schouderbladen gekregen?
Zo 'n spuit van de dierenarts met naald van 20 cm? en dezelfde naald voor gans de kompagnie ......
Wc papier .... nooit gezien, met een stuk gazet ging dat ook.
En .... het waren Franse toiletten met zo' n gat in de vloer waar men gehurkt ging overzitten, voor de voeten was er er een trapke voorzien.
Op kamp in Beverlo hadden wij een put van 4x4 en zo'n 2 meter diep
waar we broederlijk naast elkaar een kakske konden doen.
En dit allemaal zonder morren. Dat.. was minstens een legertijd.
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.

Genieterke

08 mei 2012, 23:56

Hallo Jeronimo, je fameuze spuit is nog gebruikt in 1968 en in dat zelfde jaar vervangen door een injectiepistool.

Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

voorn

09 mei 2012, 11:48

Ook nooit een spuit gezien in 68.
Maar hun medicatie was wel supper.
Als sinus sukkel, kreeg ik een onsteking juist voor het verlof.
Kreeg een spuit en wat pillen en wonderlijk op 2 dagen was ik een nieuwe.
Daar waar ik thuis een week in mijn bed lag.
Gast

09 mei 2012, 21:16

Raar, in 1970 kregen wij nog allemaal een spuit tussen de schouderbladen. (Binnen gegaan in Leopoldsburg )
Blijkbaar kenden ze daar nog geen injectiepistool :roll:
Af en toe viel er eentje van zijn stokken, niet van de spuit, maar van de schrik.
De pillen die wij kregen tijdens onze dienst waren voor alles goed, allemaal dezelfde uit één grote zak, maar ze werkten wel.
Wat die fameuze koffie betreft, mijn vriend werkte in de keuken, en er werd wel wat in gedaan maar hij heeft me nooit verteld wat
:roll:
Ik weet wel dat hij geen koffie dronk.