Mijmeringen 3
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52

Assa, Yna, bo'ke, Norman, elisa, neske, schrijfster, ria, Morgenstern en Herman,
zoveel moois zie ik hier, heel fijn en bedankt!
Assa, blij dat het beter gaat met Alyssia het komt wel helemaal weer goed
Een heel lieve merci voor de steun die ik mocht krijgen voor Roemenië!
Aan iedereen een fijne avond,
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
Nele,
Yoran blij naar school
bedankt voor het bezoekje!

Vol verlangen
over het water tastend
trachtend naar de overkant
rusteloos op zoek
naar eindeloze verten
waar ligt mijn bestemming
hier of daar of ginds
hoe en waar mijn levensweg
de brug ligt ver van hier
ze eindigt in het niets
verlangen blijft!
gustilpe
Aan iedereen die voorbij komt een zonnig fijn weekend!
Yoran blij naar school
bedankt voor het bezoekje!

Vol verlangen
over het water tastend
trachtend naar de overkant
rusteloos op zoek
naar eindeloze verten
waar ligt mijn bestemming
hier of daar of ginds
hoe en waar mijn levensweg
de brug ligt ver van hier
ze eindigt in het niets
verlangen blijft!
gustilpe
Aan iedereen die voorbij komt een zonnig fijn weekend!
Laatst gewijzigd door gustilpe op 02 sep 2011, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Gustilpe, k'om je een gezellig weekend wensen
Alyssia is gelukkig dat ze terug naar school kan gaan,alles komt terug goed,
vroeg of laat zal ze uit haar eigen wel vertellen wat haar angst was,een kind uitvragen is niet gezond,met Joyce gaat het ook beter.

Groetjes.. Assa
Alyssia is gelukkig dat ze terug naar school kan gaan,alles komt terug goed,
vroeg of laat zal ze uit haar eigen wel vertellen wat haar angst was,een kind uitvragen is niet gezond,met Joyce gaat het ook beter.

Groetjes.. Assa
Groetjes van assa
-
Norman,
handen kunnen zoveel in positieve als in negatieve zin.
We proberen er het goede mee te doen.
Bedankt voor de mooie handen!
Assa'ke,
een mooie zonsondergang, kleutertje Joyce met beertje en speelse muisjes, drie mooie werkjes mocht ik ontvangen, fijn waarvoor dank!
Yna,
ik zie zo geire mijn duivenkot.... van heel lang geleden
en de hondjes daaronder, een mooi werkje, iets dat ik zeker niet kan. Bedankt om het hier te komen plaatsen.
bo'ke,
die verleden zondag een knusse dag kwam wensen met een plaatje uit den vreemde misschien uit India?
Heel blij jou hier te mogen zien, bedankt!
Elisa,
die kwam wandelen in mijn topic.
verlangen en herinneringen behoren tot het leven,
toekomst en verleden. Bedankt dat je er was!
Neske,
die in een drukke periode toch de tijd nam om hier even te verpozen
met een mooi werkje. Hoe heten die figuurtjes ook al weer?
Ik wacht op jou in het oefenforum zodat ik daar ook bij jou op bezoek kan komen. bedankt voor het bezoekje!
Bij het begin van een nieuw werkjaar
Een nieuw werkjaar is gestart
dat zal minder aan de pc zijn
maar werken, studeren en
vergaderingen bij een glaasje wijn
misschien af en toe een ineen geflanste rijm
of het kan ook iets anders zijn.
Veel werk ligt in ’t verschiet
daar zonder kom ik er niet!
Wie bezielt mij wie trekt mij voort
in een geest van vertrouwen laat ik mij leiden
hier en daar een druppel op een plaat te spreiden
in een wereld van wanorde en ongelijke kansen
niemand heeft erom gevraagd
hier of daar te worden geboren
het is het lot dat weegt en beschikt
onrecht blijft tot de wereld behoren
mijn werkvermogen wordt weer opgekrikt.
gustilpe
handen kunnen zoveel in positieve als in negatieve zin.
We proberen er het goede mee te doen.
Bedankt voor de mooie handen!
Assa'ke,
een mooie zonsondergang, kleutertje Joyce met beertje en speelse muisjes, drie mooie werkjes mocht ik ontvangen, fijn waarvoor dank!
Yna,
ik zie zo geire mijn duivenkot.... van heel lang geleden
en de hondjes daaronder, een mooi werkje, iets dat ik zeker niet kan. Bedankt om het hier te komen plaatsen.
bo'ke,
die verleden zondag een knusse dag kwam wensen met een plaatje uit den vreemde misschien uit India?
Heel blij jou hier te mogen zien, bedankt!
Elisa,
die kwam wandelen in mijn topic.
verlangen en herinneringen behoren tot het leven,
toekomst en verleden. Bedankt dat je er was!
Neske,
die in een drukke periode toch de tijd nam om hier even te verpozen
met een mooi werkje. Hoe heten die figuurtjes ook al weer?
Ik wacht op jou in het oefenforum zodat ik daar ook bij jou op bezoek kan komen. bedankt voor het bezoekje!
Bij het begin van een nieuw werkjaar
Een nieuw werkjaar is gestart
dat zal minder aan de pc zijn
maar werken, studeren en
vergaderingen bij een glaasje wijn
misschien af en toe een ineen geflanste rijm
of het kan ook iets anders zijn.
Veel werk ligt in ’t verschiet
daar zonder kom ik er niet!
Wie bezielt mij wie trekt mij voort
in een geest van vertrouwen laat ik mij leiden
hier en daar een druppel op een plaat te spreiden
in een wereld van wanorde en ongelijke kansen
niemand heeft erom gevraagd
hier of daar te worden geboren
het is het lot dat weegt en beschikt
onrecht blijft tot de wereld behoren
mijn werkvermogen wordt weer opgekrikt.
gustilpe
-
ria - Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
"Verlangen blijft"!
Zo is het Gustilpe,
Het is de rusteloosheid
van onze ziel,
vermoedend en hopend
op de schittering
aan de overkant.
Maar ook hier en nu
drijft rusteloosheid
ons voort, er
blijft zoveel verlangen,
om de wereld mooier
te maken en beter.
Jeugd dromen verdwijnen nooit.
We hebben een heel leven
om ze waar te maken!
een mooi weekend gewenst,
temidden van je schoon gezin
ria
Zo is het Gustilpe,
Het is de rusteloosheid
van onze ziel,
vermoedend en hopend
op de schittering
aan de overkant.
Maar ook hier en nu
drijft rusteloosheid
ons voort, er
blijft zoveel verlangen,
om de wereld mooier
te maken en beter.
Jeugd dromen verdwijnen nooit.
We hebben een heel leven
om ze waar te maken!
een mooi weekend gewenst,
temidden van je schoon gezin
ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.
-
Ria, bedankt voor jouw bezoekje en voor wat schreef!
Einde van een tijdperk
Na 27 jaar is er een einde gekomen aan de samenwerking tussen het Sowetokoor uit Zuid-Afrika en ons eigen Sint-Jozefskoor.
Met heimwee maar ook met dankbaarheid.
Met pijn in het hart maar vol met mooie herinneringen.
Met vriendschapsbanden gesmeed over alle verschillen van taal, kleur en cultuur heen.
Een terublik:
In een emotioneel pijnlijke periode van ons leven kwam Pater Samyn met ons kennis maken in Pretoria. Sindsdien kwam hij gedurende ons verblijf in Zuid-Afrika zowat elke maand langs. Van dezelfde streek afkomstig zijnde schiep dat een band.
Na onze terugkeer uit Zuid-Afrika bleven we in contact via briefwisseling, de pc was er nog niet.
Toen in 1984 het Denis Daltonkoor op bedevaart kwam naar Europa drong ik er bij de pater op aan ook naar Ternat te komen, hoewel geen bedevaartplaats, en te verbroederen met ons eigen koor.
Er werd onmiddellijk werk van gemaakt, als eerste het zoeken naar gastgezinnen. De mensen van onze parochie stonden er dadelijk voor open, in een mum van tijd hadden we 24 gastgezinnen die vol spanning wachtten op hun ‘zwartjes’ de meesten waren jonge gezinnen met kinderen, ze vonden het geen probleem om enkele gasten op te nemen voor een viertal dagen in hun gezin.
Met zijn 48 waren ze, mannen en vrouwen uit Soweto onder volle apartheid, die kwamen kennis maken met onze manier van leven en werken. Wat een belevenis, een enorme culturele verrijking langs beide kanten.
Doch er waren ook tegenstanders, groot was onze verbazing en ontgoocheling toen na de eerste nacht de straten rond de kerk en Parochiecentrum levensgroot geverfd waren met: ‘Leve Botha” schrijnend en denigrerend voor onze gasten.
We trokken op uitstap naar het Provinciaal Domein van Huizingen alwaar we een maaltijd werden aangeboden aan een minimumprijsje. We bezochten het kasteel van Gaasbeek (sommige Afrikanen durfden het kasteel niet in misschien verbleven er geesten van onze voorouders) waar Bob Van Bael van de VRT onze gasten kwam interviewen voor het programma Echo, wat een eer voor hen die in hun eigen land verguisd werden.
We organiseerden een concert door onze gasten in het Parochiecentrum met traditionele dansen, de zaal was te klein, de mensen blank en zwart waren euforisch. We beleefden ongekende hoogtedagen.
Nog 9 x kwamen ze terug, ze verbleven hier gratis, we bezorgden hen telkens een ander programma in ruil konden we genieten van het concert en de vriendschap, vanaf de 2de maal weken we voor het concert uit naar het Cultuurcentrum de Ploter dat telkens afgeladen vol zat. In 2008 was het koor internationale gast op de 11 juliviering in Ternat, we werden ontvangen in de Kamer door Herman Van Rompuy, toen kamervoorzitter, en op de Zuid-Afrikaanse ambassade.
De laatste keer veranderden we het avondconcert in een aperitiefconcert in de tuin van de Pastorie in Ternat met de hulp van Cultuurcentrum de Ploter, ook dat werd een succes.
Het hoogtepunt waren telkens de levendige eucharistievieringen, we maakten mee dat de ganse kerkgemeenschap stond te wiegen met tranen in de ogen, onvergetelijke momenten.
Tijden en mensen veranderen, de laatste twee keren hadden we grote problemen om genoeg slaapplaatsen te vinden. Er blijven slechts 6 gastgezinnen over van het eerste uur. Verscheidene mensen zijn overleden, anderen zijn ziek. Jonge mensen bieden zich niet meer aan. Jonge mensen hebben een druk leven, werken gecombineerd met gezin gaat vaak gepaard met veel stress, alle begrip, slechts één jong gezin diende zich aan.
Maar ook tijdens de eerste jaren werkten man en vrouw van de meeste gastgezinnen, vaak met kleine kinderen en toch maakten ze tijd vrij om onze Afrikanen enkele dagen een thuis te bezorgen.
Is het dan toch waar dat mensen minder sociaal-voelend worden?
Een ander probleem is dat het Sowetokoor evenals ons eigen koor ouder wordt, de organisatie berust slechts op een paar mensen en is niet meer vol te houden.
Van het Sowetokoor dat bestaat uit een 80-tal leden kunnen slechts de ouderen de reis betalen en ze worden wel oud sommigen hadden het echt moeilijk.
Het financiële aspect speelt ook voor ons een belangrijke rol. Onze ‘zwartjes verbleven hier gratis ook alle uitstappen met bus en alle maaltijden inbegrepen. Ook dat verandert waar verkrijgt men nog iets gratis?
In het verleden kregen we een middagmaal aangeboden voor de ganse groep, Sowetokoor, gastgezinnen en Sint-Jozefskoor op de firma waar mijn echtgenoot werkte in ruil voor aan halfuurtje concert tijdens de middagpauze, idem bij het ACW in Brussel, alsook in bejaardentehuizen Lombeek en in het Gentse. Via toerisme Antwerpen trokken we naar de Beekse Bergen, in een bepaalde supermarkt kregen we wijnen aangeboden om de aankomst te vieren, dat alles is voltooid verleden tijd.
Gelukkig kregen we tot en met de laatste keer toe steun van onze gemeente alsook van de Cultuurraad en de Ploter. Voor de andere onkosten konden we rekenen op de kassa van het Sint-Jozefskoor dankzij onze jaarlijkse kaas- en wijnavond maar ook dat is niet vol te houden, we willen ook de projecten blijven steunen, Manthoc in Peru, Dar din dar in Roemenië en het aidsproject van pater Samijn.
And last but not least de Pater himself is 81 jaar, op zijn leeftijd heeft hij nog de zorg voor een 300-tal aidsweeskinderen waarvan een heel deel zelf besmet, ze krijgen niet enkel voeding en medicijnen maar ook onderwijs, ze leren naaien, breien en houtbewerking.
Daarnaast biedt hij hulp aan 250 gezinnen met één of meer aidspatienten met voeding en medicijnen. Hij steunt de arme families bij begrafeniskosten, ook die mensen hebben recht op een waardige begrafenis. Hij is ook verantwoordelijk voor twee parochies, je moet het maar doen op zijn leeftijd.
Door dat alles zagen we ons genoodzaakt het einde aan te kondigen.
Verleden vrijdag organiseerden we een dankavond voor de gastgezinnen, zonder hen was het zeker niet mogelijk geweest dergelijk bezoek tot een goed einde te brengen.
In aanwezigheid van pater Samijn kondigden we het einde aan van een tijdperk in ons leven, met veel spijt maar met grote dankbaarheid voor de vreugdevolle dagen en de vriendschap die we mochten ervaren. De pater vertrekt volgende woensdag terug naar “zijn zwartjes” we wensen hem alle goeds.
Lebogang, Dolores, Samuel, Jacqueline, Tshidi, James, Anna, Maud, Mojabeng, Innocentia, elisabeth, Josephine, elizabeth, Victoria, Beatrice, Margaret, Olga, Olga, Nancy, Elisabeth, Motsei, Sheila, Keaoraela, Kgalatelo, Monica, Mapitso Julius het ga jullie goed!
gustilpe

ps bestaat toeval? zaterdag kreeg ik telefoon uit Zuid-Afrika van Lebogang een van onze gasten (derde van links 1ste rij)
Einde van een tijdperk
Na 27 jaar is er een einde gekomen aan de samenwerking tussen het Sowetokoor uit Zuid-Afrika en ons eigen Sint-Jozefskoor.
Met heimwee maar ook met dankbaarheid.
Met pijn in het hart maar vol met mooie herinneringen.
Met vriendschapsbanden gesmeed over alle verschillen van taal, kleur en cultuur heen.
Een terublik:
In een emotioneel pijnlijke periode van ons leven kwam Pater Samyn met ons kennis maken in Pretoria. Sindsdien kwam hij gedurende ons verblijf in Zuid-Afrika zowat elke maand langs. Van dezelfde streek afkomstig zijnde schiep dat een band.
Na onze terugkeer uit Zuid-Afrika bleven we in contact via briefwisseling, de pc was er nog niet.
Toen in 1984 het Denis Daltonkoor op bedevaart kwam naar Europa drong ik er bij de pater op aan ook naar Ternat te komen, hoewel geen bedevaartplaats, en te verbroederen met ons eigen koor.
Er werd onmiddellijk werk van gemaakt, als eerste het zoeken naar gastgezinnen. De mensen van onze parochie stonden er dadelijk voor open, in een mum van tijd hadden we 24 gastgezinnen die vol spanning wachtten op hun ‘zwartjes’ de meesten waren jonge gezinnen met kinderen, ze vonden het geen probleem om enkele gasten op te nemen voor een viertal dagen in hun gezin.
Met zijn 48 waren ze, mannen en vrouwen uit Soweto onder volle apartheid, die kwamen kennis maken met onze manier van leven en werken. Wat een belevenis, een enorme culturele verrijking langs beide kanten.
Doch er waren ook tegenstanders, groot was onze verbazing en ontgoocheling toen na de eerste nacht de straten rond de kerk en Parochiecentrum levensgroot geverfd waren met: ‘Leve Botha” schrijnend en denigrerend voor onze gasten.
We trokken op uitstap naar het Provinciaal Domein van Huizingen alwaar we een maaltijd werden aangeboden aan een minimumprijsje. We bezochten het kasteel van Gaasbeek (sommige Afrikanen durfden het kasteel niet in misschien verbleven er geesten van onze voorouders) waar Bob Van Bael van de VRT onze gasten kwam interviewen voor het programma Echo, wat een eer voor hen die in hun eigen land verguisd werden.
We organiseerden een concert door onze gasten in het Parochiecentrum met traditionele dansen, de zaal was te klein, de mensen blank en zwart waren euforisch. We beleefden ongekende hoogtedagen.
Nog 9 x kwamen ze terug, ze verbleven hier gratis, we bezorgden hen telkens een ander programma in ruil konden we genieten van het concert en de vriendschap, vanaf de 2de maal weken we voor het concert uit naar het Cultuurcentrum de Ploter dat telkens afgeladen vol zat. In 2008 was het koor internationale gast op de 11 juliviering in Ternat, we werden ontvangen in de Kamer door Herman Van Rompuy, toen kamervoorzitter, en op de Zuid-Afrikaanse ambassade.
De laatste keer veranderden we het avondconcert in een aperitiefconcert in de tuin van de Pastorie in Ternat met de hulp van Cultuurcentrum de Ploter, ook dat werd een succes.
Het hoogtepunt waren telkens de levendige eucharistievieringen, we maakten mee dat de ganse kerkgemeenschap stond te wiegen met tranen in de ogen, onvergetelijke momenten.
Tijden en mensen veranderen, de laatste twee keren hadden we grote problemen om genoeg slaapplaatsen te vinden. Er blijven slechts 6 gastgezinnen over van het eerste uur. Verscheidene mensen zijn overleden, anderen zijn ziek. Jonge mensen bieden zich niet meer aan. Jonge mensen hebben een druk leven, werken gecombineerd met gezin gaat vaak gepaard met veel stress, alle begrip, slechts één jong gezin diende zich aan.
Maar ook tijdens de eerste jaren werkten man en vrouw van de meeste gastgezinnen, vaak met kleine kinderen en toch maakten ze tijd vrij om onze Afrikanen enkele dagen een thuis te bezorgen.
Is het dan toch waar dat mensen minder sociaal-voelend worden?
Een ander probleem is dat het Sowetokoor evenals ons eigen koor ouder wordt, de organisatie berust slechts op een paar mensen en is niet meer vol te houden.
Van het Sowetokoor dat bestaat uit een 80-tal leden kunnen slechts de ouderen de reis betalen en ze worden wel oud sommigen hadden het echt moeilijk.
Het financiële aspect speelt ook voor ons een belangrijke rol. Onze ‘zwartjes verbleven hier gratis ook alle uitstappen met bus en alle maaltijden inbegrepen. Ook dat verandert waar verkrijgt men nog iets gratis?
In het verleden kregen we een middagmaal aangeboden voor de ganse groep, Sowetokoor, gastgezinnen en Sint-Jozefskoor op de firma waar mijn echtgenoot werkte in ruil voor aan halfuurtje concert tijdens de middagpauze, idem bij het ACW in Brussel, alsook in bejaardentehuizen Lombeek en in het Gentse. Via toerisme Antwerpen trokken we naar de Beekse Bergen, in een bepaalde supermarkt kregen we wijnen aangeboden om de aankomst te vieren, dat alles is voltooid verleden tijd.
Gelukkig kregen we tot en met de laatste keer toe steun van onze gemeente alsook van de Cultuurraad en de Ploter. Voor de andere onkosten konden we rekenen op de kassa van het Sint-Jozefskoor dankzij onze jaarlijkse kaas- en wijnavond maar ook dat is niet vol te houden, we willen ook de projecten blijven steunen, Manthoc in Peru, Dar din dar in Roemenië en het aidsproject van pater Samijn.
And last but not least de Pater himself is 81 jaar, op zijn leeftijd heeft hij nog de zorg voor een 300-tal aidsweeskinderen waarvan een heel deel zelf besmet, ze krijgen niet enkel voeding en medicijnen maar ook onderwijs, ze leren naaien, breien en houtbewerking.
Daarnaast biedt hij hulp aan 250 gezinnen met één of meer aidspatienten met voeding en medicijnen. Hij steunt de arme families bij begrafeniskosten, ook die mensen hebben recht op een waardige begrafenis. Hij is ook verantwoordelijk voor twee parochies, je moet het maar doen op zijn leeftijd.
Door dat alles zagen we ons genoodzaakt het einde aan te kondigen.
Verleden vrijdag organiseerden we een dankavond voor de gastgezinnen, zonder hen was het zeker niet mogelijk geweest dergelijk bezoek tot een goed einde te brengen.
In aanwezigheid van pater Samijn kondigden we het einde aan van een tijdperk in ons leven, met veel spijt maar met grote dankbaarheid voor de vreugdevolle dagen en de vriendschap die we mochten ervaren. De pater vertrekt volgende woensdag terug naar “zijn zwartjes” we wensen hem alle goeds.
Lebogang, Dolores, Samuel, Jacqueline, Tshidi, James, Anna, Maud, Mojabeng, Innocentia, elisabeth, Josephine, elizabeth, Victoria, Beatrice, Margaret, Olga, Olga, Nancy, Elisabeth, Motsei, Sheila, Keaoraela, Kgalatelo, Monica, Mapitso Julius het ga jullie goed!
gustilpe

ps bestaat toeval? zaterdag kreeg ik telefoon uit Zuid-Afrika van Lebogang een van onze gasten (derde van links 1ste rij)
-
Bosrankje - Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:42
Lieve Gustilpe,
Wat heb ik genoten van mijn wandeling in jouw topic !
Ik ben heel ver teruggegaan en heb alles gelezen met
plezier en interesse, vooral de dertien episodes van
jullie boeiende en leerzame reis !
Ik ben lang blijven stilstaan bij jouw twee jongste gedichten
die verwoorden zo goed wat in mijn hoofd reeds lang broedde...
materie om lang na te denken...
Omdat je ons vertelt dat, spijtig genoeg, een einde gekomen is
aan jullie samenwerking met het Sowetokoor, ben ik gaan Googelen
en vond dit :

TERNAT - Van 8 tot 11 juli 2011 hebben de Afrikadagen plaats in onze gemeente.
Dit jaar vallen die samen met de viering van 35 jaar Sint-Jozefskoor.
Het Katholiek Sowetokoor uit Zuid-Afrika bezoekt al voor
de tiende keer ons land en treedt tijdens dit weekend tweemaal op.
Op zaterdag 9 juli is er een aperitiefconcert om 11u in de tuin van
Pastorie Borredam Ternat. Maar liefst drie koren zullen van de partij
zijn..
Op zondag 10 juli is er in de Sint Gertrudiskerk in Ternat een
eucharis tieviering om 10u30. De viering zal worden opgeluisterd door het Katholiek
Sowetokoor. De 43 Afrikaanse koorleden verblijven hier in gastgezinnen. Ze worden
gedurende de hele reis begeleid door Pater Frans Samijn die reeds meer dan 50 jaar
werkt als missionaris in Zuid-Afrika.

http://youtu.be/ZoJz2SANTyo
Amazing Grace
http://youtu.be/D-8RjLVdFj4
O Happy Days
Klikken om te genieten van de prachtige stemmen van het Sowetokoor !
Gelukkig zullen jullie prachtige herinneringen kunnen koesteren van
de lange samenwerking van beide koren ! Wees blij, lieve Gustilpe dat je
het hebt mogen meemaken ook al heeft het van jou heel veel inzet
gevraagd !
Nogmaals bedankt voor je talrijke bezoekjes in onze stekjes en tot
schrijfs...
Lieve groetjes in vrede, vreugde en vriendschap van ons beiden
Alter en Rankje
Wat heb ik genoten van mijn wandeling in jouw topic !
Ik ben heel ver teruggegaan en heb alles gelezen met
plezier en interesse, vooral de dertien episodes van
jullie boeiende en leerzame reis !
Ik ben lang blijven stilstaan bij jouw twee jongste gedichten
die verwoorden zo goed wat in mijn hoofd reeds lang broedde...
materie om lang na te denken...
Omdat je ons vertelt dat, spijtig genoeg, een einde gekomen is
aan jullie samenwerking met het Sowetokoor, ben ik gaan Googelen
en vond dit :

TERNAT - Van 8 tot 11 juli 2011 hebben de Afrikadagen plaats in onze gemeente.
Dit jaar vallen die samen met de viering van 35 jaar Sint-Jozefskoor.
Het Katholiek Sowetokoor uit Zuid-Afrika bezoekt al voor
de tiende keer ons land en treedt tijdens dit weekend tweemaal op.
Op zaterdag 9 juli is er een aperitiefconcert om 11u in de tuin van
Pastorie Borredam Ternat. Maar liefst drie koren zullen van de partij
zijn..
Op zondag 10 juli is er in de Sint Gertrudiskerk in Ternat een
eucharis tieviering om 10u30. De viering zal worden opgeluisterd door het Katholiek
Sowetokoor. De 43 Afrikaanse koorleden verblijven hier in gastgezinnen. Ze worden
gedurende de hele reis begeleid door Pater Frans Samijn die reeds meer dan 50 jaar
werkt als missionaris in Zuid-Afrika.

http://youtu.be/ZoJz2SANTyo
Amazing Grace
http://youtu.be/D-8RjLVdFj4
O Happy Days
Klikken om te genieten van de prachtige stemmen van het Sowetokoor !
Gelukkig zullen jullie prachtige herinneringen kunnen koesteren van
de lange samenwerking van beide koren ! Wees blij, lieve Gustilpe dat je
het hebt mogen meemaken ook al heeft het van jou heel veel inzet
gevraagd !
Nogmaals bedankt voor je talrijke bezoekjes in onze stekjes en tot
schrijfs...
Lieve groetjes in vrede, vreugde en vriendschap van ons beiden
Alter en Rankje
Ik hou van het leven en geloof in de mensen !
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....