MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )
-
Verstokte Vlaming in Wall - Lid geworden op: 22 sep 2006, 18:53
De Beco " Reisbussen "niet vergeten.Bij gebrek aan "wijwater" aan de "bron" van Banneux,zorgen de Pompiers van Aywaille,dat de bedevaarders hun heilige dorst kunnen lessen,in de zomer,niet gezien is niet betrapt. 
destijds de rozenkrans.Laat ons bidden,zei de pastoor,en ik sliep meteen in.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Het is toch een eigenaardig verschijnsel dat er op plaatsen waar er water uit de grond komt, een heel gewoon verschijnsel trouwens, de kerk zich daarmee gaat bemoeien.
Wordt direct een "heilige plaats".
Over heidense riten gesproken....
-
Renegade - Lid geworden op: 20 apr 2005, 20:22
Tedju, ik heb water in mijnen kelder als het teveel regent. Gaan ze van mijn huis nu ook al een heilige plaats maken. Voor mij geen probleem hoor, maar dat ze er eerst eens een dompelpomp komen zettenReini schreef:Het is toch een eigenaardig verschijnsel dat er op plaatsen waar er water uit de grond komt, een heel gewoon verschijnsel trouwens, de kerk zich daarmee gaat bemoeien.
"Het verstandige oordeel weet men vagelijk van te voren, maar het oordeel van zotten is altijd opnieuw een verrassing". (Evert Janssen).
-
Gast
Vergelijkbaar met deze:Reini schreef:Het is toch een eigenaardig verschijnsel dat er op plaatsen waar er water uit de grond komt, een heel gewoon verschijnsel trouwens, de kerk zich daarmee gaat bemoeien.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Delphi_%28Griekenland%29
De bron van Castalia bv.
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Laat de locale druïde komen en je kan direct beginnen te verkopen als je hem een % geeft voor zijn goede werken.Zorg dat er een paar mirakuleuze genezingen zijn en je broodje is gebakkenRenegade schreef:Tedju, ik heb water in mijnen kelder als het teveel regent. Gaan ze van mijn huis nu ook al een heilige plaats maken. Voor mij geen probleem hoor, maar dat ze er eerst eens een dompelpomp komen zettenReini schreef:Het is toch een eigenaardig verschijnsel dat er op plaatsen waar er water uit de grond komt, een heel gewoon verschijnsel trouwens, de kerk zich daarmee gaat bemoeien.
Wordt direct een "heilige plaats".Over heidense riten gesproken....
Wie bewaakt de bewakers.
-
Ik heb veel geleerd van onze nonkel- pastoor en ben naar een paar oorden gaan zien:Rome, Fatima, Scherpenheuvel, Beauraing en Banneux.Ik zag er gewiekste vette pasters en magere arme en simpele mensen.Reini schreef:Jij kent de geplogenheden al goed Claus.![]()
Maar ik weet ergens een mooie grote kapel staan in een enorm bos, mét bron, en daar zijn nog nooit wonderen gebeurd.
Gebrek aan een druïde ??
Wie bewaakt de bewakers.
-
Je moet eerst een paar onnozele kinderen optrommelen vooraleer er wonderen gebeuren.Toen ons drinkwater hier bedorven was,hebben wij wel water gedronken van een bron dichtbij een kapel gelegen.Kapellekes zijn er er immers in overvloed in Vlaanderen maar verschijningen zijn heel zelden geworden.Reini schreef:Jij kent de geplogenheden al goed Claus.![]()
Maar ik weet ergens een mooie grote kapel staan in een enorm bos, mét bron, en daar zijn nog nooit wonderen gebeurd.Gebrek aan een druïde ??
Wie bewaakt de bewakers.
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Ach zo, Claus, hebde gij ook een nonkel-pastoor zoals sommigen hier onder ons ?
Dat verklaart veel voor mij , ik bedoel maar , in je reacties op alles wat vroom is hier op dit forum .
Crystal-clear, zelfs .
In tegenstelling met Rolija, blijft gij precies nog met één van de zwarte boeien aan je voeten rondlopen , terwijl Rolija die twee zwarte """ gevangenisbollen "" van zijn gevoel en besef van onwaarheid heeft kunnen afsmijten .
Er daagt mij inderdaad een lichtje op en sommige zakens worden mij NU iet of watte duidelijker .
Zou het een vorm van verlichtheid kunnen wezen ?
Dat ik dat nog mag meemaken ? Gottenhere toch ...
Werewoef
Dat verklaart veel voor mij , ik bedoel maar , in je reacties op alles wat vroom is hier op dit forum .
Crystal-clear, zelfs .
In tegenstelling met Rolija, blijft gij precies nog met één van de zwarte boeien aan je voeten rondlopen , terwijl Rolija die twee zwarte """ gevangenisbollen "" van zijn gevoel en besef van onwaarheid heeft kunnen afsmijten .
Er daagt mij inderdaad een lichtje op en sommige zakens worden mij NU iet of watte duidelijker .
Zou het een vorm van verlichtheid kunnen wezen ?
Dat ik dat nog mag meemaken ? Gottenhere toch ...
Werewoef
AMEN en AUM
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Polle, kerel, kunde gij dat bewijzen dat Mariette Béco , liederlijk zou geleefd hebben .En dat ze volgens jouw "" zomaar van horen zeggen " meerdere mannen zou "" versleten "" hebben .Dacht jij nu werkelijk dat je zomaar de gebenedijde ouwerdom van negentig jaar kunt behalen met een , wat jij noemt : een "" liederlijk leven " . Jezus Allemachtig !!!
Van wat er feitelijk in de krant stond bij de dag van haar Heengaan is; dat ze een ongelukkig huwelijk had beleefd met een dronken man en dat ze eindelijk daarvan gescheiden was . Iedereen kan getuigen dat ze een heel bescheiden vrouw was , die alleen savonds, ver van de menigte, bij de bron in Banneux ging bidden .
Ik zou dus graag je bron van info kennen omtrent de eerbaarheid van deze overleden Zieneres .
Zomaar roddels als gebakken lucht in de ether gooien kan een kleine uk .
Werewoef
Van wat er feitelijk in de krant stond bij de dag van haar Heengaan is; dat ze een ongelukkig huwelijk had beleefd met een dronken man en dat ze eindelijk daarvan gescheiden was . Iedereen kan getuigen dat ze een heel bescheiden vrouw was , die alleen savonds, ver van de menigte, bij de bron in Banneux ging bidden .
Ik zou dus graag je bron van info kennen omtrent de eerbaarheid van deze overleden Zieneres .
Zomaar roddels als gebakken lucht in de ether gooien kan een kleine uk .
Werewoef
AMEN en AUM
-
roel - Lid geworden op: 31 dec 2006, 01:41
Woef,
"Wat door God is gebonden kan geen mens scheiden".
Daaruit kan ik enkel besluiten dat uw Mariette haar leven in zonde heeft doorgebracht. Voor mij betekent "heilig" iets anders.
Wat hebben de katholieken nù weeral uitgevonden om dàt te omzeilen.
"Wat door God is gebonden kan geen mens scheiden".
Daaruit kan ik enkel besluiten dat uw Mariette haar leven in zonde heeft doorgebracht. Voor mij betekent "heilig" iets anders.
Wat hebben de katholieken nù weeral uitgevonden om dàt te omzeilen.
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
Woefke,
Wat bedoel je daarmee ?
" terwijl Rolija die twee zwarte """ gevangenisbollen "" van zijn gevoel en besef van onwaarheid heeft kunnen afsmijten "
Dat komt zo over of dat ik ( Rolija) de onwaarheid spreek over mijn misbruik, vergeet niet dat ik reeds over drie jaar hier geschreven heb, dat het maar het topje van de ijsberg was die boven kwam....En kijk hoe ver we nu al staan, nu nog de onderste helft van de ijsberg.
Maar graag even uitleg van dat gevoel van onwaarheid.
Mvg,
Rolija
Wat bedoel je daarmee ?
" terwijl Rolija die twee zwarte """ gevangenisbollen "" van zijn gevoel en besef van onwaarheid heeft kunnen afsmijten "
Dat komt zo over of dat ik ( Rolija) de onwaarheid spreek over mijn misbruik, vergeet niet dat ik reeds over drie jaar hier geschreven heb, dat het maar het topje van de ijsberg was die boven kwam....En kijk hoe ver we nu al staan, nu nog de onderste helft van de ijsberg.
Maar graag even uitleg van dat gevoel van onwaarheid.
Mvg,
Rolija
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Roel schreef: Daaruit kan ik enkel besluiten dat uw Mariette haar leven in zonde heeft doorgebracht.
Zéér juist Roel, en daar was het bisdom toendertijd helemaal niet mee opgezet: Beco liep niet in "de pas" dus konden ze die moeilijk voor hun "karretje" spannen zonder hun aanhang voor het hoofd te stoten......
....en aldus stond die "melkkoe" in hunne stal zo goed als droog!
Haar familie daarentegen heeft van haar "gave
" wel LETTERLIJK zoete broodjes gebakken in de bakkerij/patisserie en het hotelwezen.
"Het ijzer smeden als het heet is " was een spreuk die de familie Beco succesvol in praktijk hadden omgezet!
Met andere woorden : ze waren niet van gisteren !
Mvg,
P.Siemons
Zéér juist Roel, en daar was het bisdom toendertijd helemaal niet mee opgezet: Beco liep niet in "de pas" dus konden ze die moeilijk voor hun "karretje" spannen zonder hun aanhang voor het hoofd te stoten......
....en aldus stond die "melkkoe" in hunne stal zo goed als droog!
Haar familie daarentegen heeft van haar "gave
"Het ijzer smeden als het heet is " was een spreuk die de familie Beco succesvol in praktijk hadden omgezet!
Met andere woorden : ze waren niet van gisteren !
Mvg,
P.Siemons
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Typisch Paul: hier herken je het duidelijk: de kerk met haar gelovigen is een winkel als een andere. De clerus de zelfstandigen, de bidders de klanten.
En de klanten pikken op tijd en stond, zogauw ze de kans krijgen, een graantje mee.
En de klanten pikken op tijd en stond, zogauw ze de kans krijgen, een graantje mee.