Dikwijls heb ik het mijn vader zaliger horen zeggen
“paternosterbollekensmakerij”.
Dat is het langste woord dat er bestaat, beweerde hij.
Niet dus.
Als ik goed heb geteld, bestaat het uit 27 letters.
Wel beste vader daarboven – of elders, want zo overtuigd katholiek was hij niet, sinds zijn opleiding als misdienaar had hij teveel meegemaakt van zaken die recentelijk pas boven water zijn gekomen in de kerk, maar waar hij dan wel mag vertoeven zal mij een raadsel zijn-
wat dacht je dan hiervan, en om in dezelfde branche te blijven:
“paternosterbollekensonderdelenfabricagemethodes”
Dat zijn er 47, weerom als ik juist geteld heb.
Waarmede ik jouw letterbrouwsel meteen naar de vergetelheid stuur.
Of het woord in de dikke VanDaele is terug te vinden, daarover heb ik lichtelijk gerede twijfels, maar het klinkt wel goed hé, zonder hotsen of botsen, en dat is ook al iets naar mijn persoonlijke mening.
Al vraagt niemand daarom, naar die mening van mij. Maar toch geef ik ze, ongevraagd dan maar.
Maar als jij een woord moest kennen dat nog langer is, laat het dan onverwijld en onverbloemd weten in deze ondanks alles nog door sommigen gelezen rubriek…
En het hoeft niet eens over een paternoster te gaan, liefst niet zou ik zeggen...
“paternosterbollekensmakerij”.
Dat is het langste woord dat er bestaat, beweerde hij.
Niet dus.
Als ik goed heb geteld, bestaat het uit 27 letters.
Wel beste vader daarboven – of elders, want zo overtuigd katholiek was hij niet, sinds zijn opleiding als misdienaar had hij teveel meegemaakt van zaken die recentelijk pas boven water zijn gekomen in de kerk, maar waar hij dan wel mag vertoeven zal mij een raadsel zijn-
wat dacht je dan hiervan, en om in dezelfde branche te blijven:
“paternosterbollekensonderdelenfabricagemethodes”
Dat zijn er 47, weerom als ik juist geteld heb.
Waarmede ik jouw letterbrouwsel meteen naar de vergetelheid stuur.
Of het woord in de dikke VanDaele is terug te vinden, daarover heb ik lichtelijk gerede twijfels, maar het klinkt wel goed hé, zonder hotsen of botsen, en dat is ook al iets naar mijn persoonlijke mening.
Al vraagt niemand daarom, naar die mening van mij. Maar toch geef ik ze, ongevraagd dan maar.
Maar als jij een woord moest kennen dat nog langer is, laat het dan onverwijld en onverbloemd weten in deze ondanks alles nog door sommigen gelezen rubriek…
En het hoeft niet eens over een paternoster te gaan, liefst niet zou ik zeggen...
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !