MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Tuttut Claus. In Lourdes gebeuren echt mirakels. Ik heb het zelf horen vertellen van de nicht van de broer van ons kuisvrouw haar buurvrouw. Diens zuster was naar Lourdes geweest met haar oude moeder in een rolstoel. Maar in een moment van onoplettendheid liet ze de rolstoel los, die pardoes in dat heilig rivierke plonsde. Afin, na wat zoeken haalden ze de moeder uit 't water, morsdood helaas. Maar toen ze de rolstoel bovenhaalden stonden er twee nieuwe banden op!
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Klaartje, zie hier een mooie link . Hopelijk mag deze je bekoren en ga je het verband zien met de Moeder-Maagd in andere relgies .
www.verhoevenmarc.be/PDF/Grote-Moeder.pdf
mvg-werewoef
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Bedankt Woefke, een zéér interessante link.... toont goed aan met wat wij mensen over de ganse wereld bezig waren en zijn.werewoef schreef:Klaartje, zie hier een mooie link . Hopelijk mag deze je bekoren en ga je het verband zien met de Moeder-Maagd in andere relgies .
![]()
mvg-werewoef
Het is van alle tijden en blijkbaar een basisbehoefte van de mens waar godsdienst en sekten gretig op inspelen tot eigen eer en glorie !!
Niets zo raar als een mens...... die een betekenis blijft zoeken van het leven en alles daarrond
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
Vandaag, maandag 16 juli is het de eredag van Maria, H.Maagd van de berg Karmel .
Meer hierover :
- www.marypages.com/MountCarmelNL.htm
a.u.b- werewoef
Meer hierover :
- www.marypages.com/MountCarmelNL.htm
a.u.b- werewoef
AMEN en AUM
-
Zou het dan kunnen dat De H.Maagd Maria iets heeft met water ? Als je tenminste goed de plaatsen in acht neemt waar de Moeder Gods verschenen is ? Bronnetjes zijn in elk geval geliefkoosd door de Moeder van Ons Heer ; kijk maar naar Lourdes en Banneux .
Moet ik eens grondig gaan opzoeken , zie .
één voorbeeld althans , over de RunxPUT
- www.meertens.knaw.nl/bedevaart/bol/plaats/308
mvg- Werewoef
Moet ik eens grondig gaan opzoeken , zie .
één voorbeeld althans , over de RunxPUT
- www.meertens.knaw.nl/bedevaart/bol/plaats/308
mvg- Werewoef
AMEN en AUM
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
En Maria helpte niet he.....Ze liet te mensen maar zoeken
Een Belgisch paar dat het beeld van de Heilige Maagd in Lourdes wou aanschouwen, is niet in de bedevaartplaats in de Franse Pyreneeën gearriveerd, maar in het plaatsje Loudes. Dat meldt het Franse blad La Montagne. Dat ligt in de eveneens schilderachtige Haute-Loire en, net als Lourdes, in Frankrijk, maar dan wel enkele honderden kilometer verwijderd van de plaats waar Bernadette anderhalve eeuw geleden de Maagd Maria ontmoette.
Nochtans hadden de Belgen een gps in de auto. Helaas hadden zij dus 'Loudes' ingetikt. Dat plaatsje heeft geen g'otten, geen be'gen en geen mi'akels...
Een Belgisch paar dat het beeld van de Heilige Maagd in Lourdes wou aanschouwen, is niet in de bedevaartplaats in de Franse Pyreneeën gearriveerd, maar in het plaatsje Loudes. Dat meldt het Franse blad La Montagne. Dat ligt in de eveneens schilderachtige Haute-Loire en, net als Lourdes, in Frankrijk, maar dan wel enkele honderden kilometer verwijderd van de plaats waar Bernadette anderhalve eeuw geleden de Maagd Maria ontmoette.
Nochtans hadden de Belgen een gps in de auto. Helaas hadden zij dus 'Loudes' ingetikt. Dat plaatsje heeft geen g'otten, geen be'gen en geen mi'akels...
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
-
Even opgezocht .....
STELLA
------------------------------------------------------------------------------------------ door Dries van den Akker s.j. (zie ook: www.heiligen-3s.nl)
Betekenis
Latijnse naam: 'ster'.
Afgeleid van een eretitel van Maria 'Sterre der Zee' (of in het Latijns: 'Stella Maris'): feest 12 september.
Ook mogelijk is de herleiding tot Maria's eretitel 'Morgenster' (of in het Latijns: 'Stella Matutina').
*
Ook in andere taalgebieden komt net de ster als voornaam tegen. Vgl. ook Esther.
*
Ster als symbool
De ster geldt in vele culturen als symbool van goddelijke aanwezigheid; van de eeuwigheid; van licht in de duisternis
en daarmee ook van de hoop; van het uiteindelijke levensdoel; van de opperheerschappij.
Alle hemelkoninginnen zijn getooid met sterren; vooral bij Istar en Venus is dit het geval (de morgen- en avondster).
De poolster wordt beschouwd als scharnier van het heelal en als poort van de hemel. Hij geldt met name als zinnebeeld
voor de eeuwigheid; vandaar dat Hindoes van dit symbool gebruik maken bij hun bruiloftsfeesten.
Bij de Azteken geldt de morgenster als de mannelijke kracht van de zon; de avondster als de vrouwelijke van de maan.
Bij de Chinezen is zij tezamen met de zon en de maan het symbool voor de wijsheid van de vorst.
Bij de christenen is hij een vingerwijzing Gods; men denke aan de ster van Bethlehem die aan de wijzen uit het
Oosten wees waar Christus was geboren.
Ook Maria wordt vaak symbolisch vergeleken met een ster: 'Sterre der Zee': een veilig baken voor allen die gevaar
lopen of de goede richting zijn kwijtgeraakt.
Twaalf sterren staan voor de twaalf stammen van Israël, of voor de twaalf apostelen. Vele heiligen hebben de ster als
kenmerk.
Voor de Maori's betekent de ster de overwinning van het goede op het kwaad.
In de moderne tijd worden acteurs, popzangers en sporthelden 'sterren' genoemd. (Vgl. de rockopera
STELLA
------------------------------------------------------------------------------------------ door Dries van den Akker s.j. (zie ook: www.heiligen-3s.nl)
Betekenis
Latijnse naam: 'ster'.
Afgeleid van een eretitel van Maria 'Sterre der Zee' (of in het Latijns: 'Stella Maris'): feest 12 september.
Ook mogelijk is de herleiding tot Maria's eretitel 'Morgenster' (of in het Latijns: 'Stella Matutina').
*
Ook in andere taalgebieden komt net de ster als voornaam tegen. Vgl. ook Esther.
*
Ster als symbool
De ster geldt in vele culturen als symbool van goddelijke aanwezigheid; van de eeuwigheid; van licht in de duisternis
en daarmee ook van de hoop; van het uiteindelijke levensdoel; van de opperheerschappij.
Alle hemelkoninginnen zijn getooid met sterren; vooral bij Istar en Venus is dit het geval (de morgen- en avondster).
De poolster wordt beschouwd als scharnier van het heelal en als poort van de hemel. Hij geldt met name als zinnebeeld
voor de eeuwigheid; vandaar dat Hindoes van dit symbool gebruik maken bij hun bruiloftsfeesten.
Bij de Azteken geldt de morgenster als de mannelijke kracht van de zon; de avondster als de vrouwelijke van de maan.
Bij de Chinezen is zij tezamen met de zon en de maan het symbool voor de wijsheid van de vorst.
Bij de christenen is hij een vingerwijzing Gods; men denke aan de ster van Bethlehem die aan de wijzen uit het
Oosten wees waar Christus was geboren.
Ook Maria wordt vaak symbolisch vergeleken met een ster: 'Sterre der Zee': een veilig baken voor allen die gevaar
lopen of de goede richting zijn kwijtgeraakt.
Twaalf sterren staan voor de twaalf stammen van Israël, of voor de twaalf apostelen. Vele heiligen hebben de ster als
kenmerk.
Voor de Maori's betekent de ster de overwinning van het goede op het kwaad.
In de moderne tijd worden acteurs, popzangers en sporthelden 'sterren' genoemd. (Vgl. de rockopera
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
-
Fazal
Ja mooi idd! Onze zon is ook een ster.
Maar mocht iemand haar eens zien, al was het maar voor even, wil dat iemand, haar dan eindelijk eens vertellen dat het, volgens de kalender toch althans, hier (eigenlijk) al geruime tijd zomer is?
Maar mocht iemand haar eens zien, al was het maar voor even, wil dat iemand, haar dan eindelijk eens vertellen dat het, volgens de kalender toch althans, hier (eigenlijk) al geruime tijd zomer is?
-
Vandaag vrijdag de 31 augustus vieren christenen het feest van de H. Maria Middelares .
In een ander topic over Maria stelde ik reeds ,
dat zonder Haar Ja-Woord het heilzaam verlossingswerk van de heer Jezus niet had kunnen worden gewrocht .
Zij is inderdaad de Middelares naast de voornaamste bemiddelaar de Heer Jezus bij God .
Ziehier een Offerande van de H. Bernardus, uit een oud gebedenboekje :
----Door U, o Moeder des Levens worde ons toegang verleend tot Uw Zoon, opdat Hij ons opneme door U, die ons door U gewerd .
En dan nog een Kyrie Eleison door de H. Anselmus uit een boekje van anno 1914 :
----O Heer , ik ben Uw dienstknecht en de zoon Uwer dienstmaagd ! ( Ps 115. )
----O genadige Heer, spaar den zoon Uwer dienstmaagd !---- O genadige Koningin, bid voor den dienstknecht Uws Heeren ! O genadige, O machtige Maagd, Wier goedheid en macht elkander evenaren en uit wie de bron der barmhartigheid is voortgekomen, zie neer op onzen nood en schenk ons Uw medelijden !
En als laatst op deze heuglijke feestdag een INTROITUS van Blosius
_____ Wees gegroet, O allerheiligste Moeder ! Gij hebt den allerhoogste Koning gebaard, die hemel en aarde bestuurt in eeuwigheid. Eere zij den Vader, enz .
------- Wees gegroet, Gij lichtend gesternte, schitterend morgenrood, waaruit te voorschijn is getreden de Zon der gerechtigheid, de Koning der glorie, de Vriend en Verlosser onzer zielen!
------- U, O allerzuiverste maagd, U, O wondervolle Moeder van den Godmensch vereeren wij met de teederste godsvrucht ! Verkwik onzer harten met hemelsche lichtstralen tot glorie van Uw Zoon . Amen .
Gegroet van werewoef
ps. Ik hoop dat sommigen onder ulle nu niet direkt gaan liggen, zitten memmen bij de moderator omdat hier nu in al die jaren nog eens een gebeddeke staat te lezen ...
In een ander topic over Maria stelde ik reeds ,
dat zonder Haar Ja-Woord het heilzaam verlossingswerk van de heer Jezus niet had kunnen worden gewrocht .
Zij is inderdaad de Middelares naast de voornaamste bemiddelaar de Heer Jezus bij God .
Ziehier een Offerande van de H. Bernardus, uit een oud gebedenboekje :
----Door U, o Moeder des Levens worde ons toegang verleend tot Uw Zoon, opdat Hij ons opneme door U, die ons door U gewerd .
En dan nog een Kyrie Eleison door de H. Anselmus uit een boekje van anno 1914 :
----O Heer , ik ben Uw dienstknecht en de zoon Uwer dienstmaagd ! ( Ps 115. )
----O genadige Heer, spaar den zoon Uwer dienstmaagd !---- O genadige Koningin, bid voor den dienstknecht Uws Heeren ! O genadige, O machtige Maagd, Wier goedheid en macht elkander evenaren en uit wie de bron der barmhartigheid is voortgekomen, zie neer op onzen nood en schenk ons Uw medelijden !
En als laatst op deze heuglijke feestdag een INTROITUS van Blosius
_____ Wees gegroet, O allerheiligste Moeder ! Gij hebt den allerhoogste Koning gebaard, die hemel en aarde bestuurt in eeuwigheid. Eere zij den Vader, enz .
------- Wees gegroet, Gij lichtend gesternte, schitterend morgenrood, waaruit te voorschijn is getreden de Zon der gerechtigheid, de Koning der glorie, de Vriend en Verlosser onzer zielen!
------- U, O allerzuiverste maagd, U, O wondervolle Moeder van den Godmensch vereeren wij met de teederste godsvrucht ! Verkwik onzer harten met hemelsche lichtstralen tot glorie van Uw Zoon . Amen .
Gegroet van werewoef
ps. Ik hoop dat sommigen onder ulle nu niet direkt gaan liggen, zitten memmen bij de moderator omdat hier nu in al die jaren nog eens een gebeddeke staat te lezen ...
AMEN en AUM
-
Fazal
Sorry lieve mensen, maar ik eer maar één moeder, en dat is de mijne!
En meer nog, weet ik met zekerheid, dat zij bij mijn geboorte géén maagd meer was!
Zij heeft mij echter niet als koning van deze wereld gebaard en opgevoed, maar haar inspanningen waren er zeker niet te minder om!
Ik ben er trouwens heel zeker van, dat die heilige maagd van o.a. werewoef er zelfs in de verste verte, niet kan aan tippen!
Ik vier elke dag mijn moeder, ja, zelfs mijn grootmoeder, en dus zeker niet alleen op 31 augustus! Als men van 2 engelen hier op deze strontwereld kan spreken, dat waren dan zeker zij! En ik durf te wedden, dat er zelfs meer waren, maar dan voor andere personen! Dat tegenspreken, zal volgens mij heel moeilijk lukken! En daar kan ik persoonlijk, alleen maar blij om zijn!
Men zegge het voets (verder)!!!
Fazal
AMEN EN AUM!
En meer nog, weet ik met zekerheid, dat zij bij mijn geboorte géén maagd meer was!
Zij heeft mij echter niet als koning van deze wereld gebaard en opgevoed, maar haar inspanningen waren er zeker niet te minder om!
Ik ben er trouwens heel zeker van, dat die heilige maagd van o.a. werewoef er zelfs in de verste verte, niet kan aan tippen!
Ik vier elke dag mijn moeder, ja, zelfs mijn grootmoeder, en dus zeker niet alleen op 31 augustus! Als men van 2 engelen hier op deze strontwereld kan spreken, dat waren dan zeker zij! En ik durf te wedden, dat er zelfs meer waren, maar dan voor andere personen! Dat tegenspreken, zal volgens mij heel moeilijk lukken! En daar kan ik persoonlijk, alleen maar blij om zijn!
Men zegge het voets (verder)!!!
Fazal
AMEN EN AUM!
-
Het eren van Uwer moeder en grootmoeder Kan U alleen maar sieren, hoor Fazal. Maar daarvan . Ik had het trouwens over de Moedere van Ons Heer . Kan het soms zijn dat gij precies zo geen al te religieuse persoon zijt ?
Of zie ik dat verkeerd ?
mvg-werewoef
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
Maria is de Godin van het moederschap, meer niet..... oosterse mystiek
Als ze er ooit is geweest.... ze zal nooit kunnen bevroeden hebben hoe populair haar naam is geworden.... want heden ten dage lopen er héél veel "Maria's" rond !!
Als ze er ooit is geweest.... ze zal nooit kunnen bevroeden hebben hoe populair haar naam is geworden.... want heden ten dage lopen er héél veel "Maria's" rond !!
-
angelica - Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Ha Renietje, ja na de vakantie inderdaad met mijn neus op de harde feiten geduws. Mijn dochter en ik waren voor een keertje met zijn tweetjes op reis, de twee mannen bleven thuis en gingen het hier helemaal arrangeren. Onze zoon zei me dat hij gekuist had. Ik keek rond en zag dat het
...was. Dus onmiddellijk weer met beide voetjes op de grond
Ben er alweer overheen geraakt, maak je geen zorgen.
Hoop dat je ook een aangename vakantie had.
Ben er alweer overheen geraakt, maak je geen zorgen.
Hoop dat je ook een aangename vakantie had.
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
-
Vandaag woensdag 19 september is het de dag van O.L.Vrouw van La Salette of Notre Dame de La Salette .
Deze verschijning in Frankrijk in de geburen van Grenoble was 12 jaar EERDER als die in Lourdes ...
In verband hiermee een paar web-sites-links .
- http://www.marypages.com/indexnl.html
- http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Ou ... alette.jpg
- http://www.flickr.com/photos/erfgoed/4408413383/
De laatste link is een speciale waarin meer over het Leven van de zieneres Melanie staat, haar medegedeelde geheimen en een vergelijkende bijbel-exegeze over de woorden Maria en het O.T .
- http://home.scarlet.be/~pin29922/kontakt3.htm
gegroet van werewoef
Deze verschijning in Frankrijk in de geburen van Grenoble was 12 jaar EERDER als die in Lourdes ...
In verband hiermee een paar web-sites-links .
- http://www.marypages.com/indexnl.html
- http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Ou ... alette.jpg
- http://www.flickr.com/photos/erfgoed/4408413383/
De laatste link is een speciale waarin meer over het Leven van de zieneres Melanie staat, haar medegedeelde geheimen en een vergelijkende bijbel-exegeze over de woorden Maria en het O.T .
- http://home.scarlet.be/~pin29922/kontakt3.htm
gegroet van werewoef
AMEN en AUM
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Even over die andere maria?
http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wetens ... -was.dhtml
http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wetens ... -was.dhtml