MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

talisman

18 feb 2013, 08:33

werewoef schreef:Vandaag , maandag 18 feb. wordt de H.Bernadette gevierd . Bernadette Soubirous en later Zuster Marie Bernard .

Ge weet wel, de zieneres van Lourdes iets meer dan 150 jaar geleen .
Wacht even, is dit niet dat rovershol in de Franse Pyreneeën waar de ene helft van mentaal gehandicapten de andere helft van fysiek gehandicapten hun karretje duwen?

rolija

18 feb 2013, 08:46

Lourdes geneest niet.....

Ze hebben uiteraard nooit plaatsgehad: de wonderbaarlijke genezingen tijdens of na een bezoek aan Lourdes, waarin de hand van God kan worden herkend. Het Comité Médical International de Lourdes (CMIL) heeft over de afgelopen vijf jaar welgeteld vijf genezingen als 'buitengewoon' aangemerkt, maar doet tegenwoordig zelfs geen moeite meer om ze voor erkenning als wonder voor te dragen bij de lokale bisschop. Vijf 'buitengewone genezingen' bij een bezoekerstotaal van tien miljoen pelgrims in vijf jaar, dat is gemiddeld één onverklaarbare genezing per jaar op twee miljoen bezoekers. De cijfers liegen niet: Lourdes is nep.
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

janx

18 feb 2013, 11:11

Lourdes is nep.
Dat zou ik niet zeggen, het plaatsje bestaat heus.
Maar los daarvan, sommige mensen hebben een steuntje nodig om hun lichaamsmechanisme weer in het gareel te brengen. En dat heeft niets met Lourdes zelf te maken al denken velen dat. Het is je eigen wilskracht indien er een verbetering optreed. Lourdes kan enkel werken als een katalysator.
Maar als je het enkel als een middel ziet, buiten je zelf om, kan het niet werken.
Magie werkt ook op die manier. Er zijn wetmatigheden die je door concentratie en wilskracht kan laten werken en om die concentratie te bereiken gebruikt men vaak middelen die zelf geen kracht hebben maar enkel dienen tot innerlijke afstemming. Denk maar eens aan mensen die verdriet hebben en in de rust van een, b.v. een kerkgebouw met kaarsjes hun gemoed weer in rust kunnen brengen. De kerk zelf en de kaarsje doen niets het is enkel een middel tot. Dus beste Rolija vele dingen zijn niet zoals je er oppervlakkig tegen aan kijkt.
Alles is Één en die Éne is Alles.

janx

18 feb 2013, 12:22

werewoef schreef:Beste Janxs , ik had het over het naamfeest van Maria en niet specefiek Moederkesdag .

Ramakrishna, de heilige van Bengalen, zou zelfs gezegd hebben dat ge in elke vrouw je moeder moet kunnen zien . Hij zag dan ook in de Moeder-Godin Kali (één van gemalinen van de god Shiva ) een belichaming van God .

groeten-werewoef
Sorry werefoew, en beetje laat dat ik reageer. Het topic kwam boven aan te staan waardoor ik het weer inzag. Maar die Ramakrishna heeft in wezen gelijk je kunt in elke vrouw je moeder zien. Zoals je weet is voor mij reincarnatie een feit en ook dat de mens vele levens doormaakt dus je moet vele moeder hebben gehad. ( ook vaders, broers en zussen) Dus wie weet, kom je dagelijks vele keren je eigen moeders ( en familie ) tegen zonder dat je het weet .... :wink:
Dus heb altijd respekt naar je medemens, ook al heeft die dat niet voor jouw. We zijn allemaal één familie infeite. Niet verder vertellen hoor! :lol:

talisman

18 feb 2013, 12:31

janx schreef:
Lourdes is nep.
Dat zou ik niet zeggen, het plaatsje bestaat heus.
Maar los daarvan, sommige mensen hebben een steuntje nodig om hun lichaamsmechanisme weer in het gareel te brengen. En dat heeft niets met Lourdes zelf te maken al denken velen dat. Het is je eigen wilskracht indien er een verbetering optreed. Lourdes kan enkel werken als een katalysator.
Maar als je het enkel als een middel ziet, buiten je zelf om, kan het niet werken.
Magie werkt ook op die manier. Er zijn wetmatigheden die je door concentratie en wilskracht kan laten werken en om die concentratie te bereiken gebruikt men vaak middelen die zelf geen kracht hebben maar enkel dienen tot innerlijke afstemming. Denk maar eens aan mensen die verdriet hebben en in de rust van een, b.v. een kerkgebouw met kaarsjes hun gemoed weer in rust kunnen brengen. De kerk zelf en de kaarsje doen niets het is enkel een middel tot. Dus beste Rolija vele dingen zijn niet zoals je er oppervlakkig tegen aan kijkt.
Wie er in elk geval beter van wordt op de rug van zieken en hulpbehoevenden is de kerkfabriek. Als je Lourdes reeds hebt bezocht, dan heb je ook de schaamteloze commerce gezien waar dit stadje op bestaat. Complete supermarkten ter grootte van Aldi of Albert Hein, afgeladen vol met prullaria te veel om op te noemen. Heb je ook gemerkt hoeveel maal één en dezelfde kaars opnieuw verkocht wordt ? Weerzinwekkend circus , overgoten met het nodige misplaatst sentiment.

janx

18 feb 2013, 12:55

talisman schreef:Wie er in elk geval beter van wordt op de rug van zieken en hulpbehoevenden is de kerkfabriek. Als je Lourdes reeds hebt bezocht, dan heb je ook de schaamteloze commerce gezien waar dit stadje op bestaat. Complete supermarkten ter grootte van Aldi of Albert Hein, afgeladen vol met prullaria te veel om op te noemen. Heb je ook gemerkt hoeveel maal één en dezelfde kaars opnieuw verkocht wordt ? Weerzinwekkend circus , overgoten met het nodige misplaatst sentiment.
Zeker talisman ,dat is geheel waar wat je schijft. Maar aasgieren vind je overal en in elk omstandigheid tot en met, en zelfs na je dood.

janx

18 feb 2013, 14:07

Paul Siemons schreef: Waar wacht het Vaticaan dan nog op om héél dat boeltje daar te sluiten wegens het bedriegen van mensen?
Maar beste paul dat weet jij toch, het zijn aasgieren zowel materieel als in de geest. Het klinkt misschien wat hard voor de vele oprechte gelovigen binnen die club, maar ik bedoel enkel die bestuurders met de paus als leider. Met dank voor je vertrouwen in mij dat ik je kan helpen het antwoord te vinden. :wink:

werewoef

18 feb 2013, 19:09

Ten spijt van wie het benijdt . Ondanks de negatieve sneren van enkele verzuurde "" hapchards "" hier landelijk aanwezig , St. Marie Bernard is en blijft een mooie wonderbaarlijke heilige . Honi mal qui pense !

mvg-werewoef
AMEN en AUM

janx

18 feb 2013, 20:33

Ik heb niets tegen mensen die in alle oprecht ergens in geloven werefoew zolang het geen nadeel op levert voor je medemens. En als je de geschiedenis van het Vaticaan door neemt, dan kan je niet zeggen dat er geen leed is berokkend. Totaal mens onwaardig, en zeker heeft dat niets met een god van liefde te maken die men zo propageert.

talisman

18 feb 2013, 20:50

werewoef schreef:Ten spijt van wie het benijdt .
Psychoten zijn weinig benijdenswaardig te noemen. Nu kunnen die behandeld worden en worden niet zo gauw meer heilig verklaard.

fotofant

18 feb 2013, 21:22

werewoef schreef:Beste Janxs , ik had het over het naamfeest van Maria en niet specefiek Moederkesdag .

Ramakrishna, de heilige van Bengalen, zou zelfs gezegd hebben dat ge in elke vrouw je moeder moet kunnen zien . Hij zag dan ook in de Moeder-Godin Kali (één van gemalinen van de god Shiva ) een belichaming van God .

groeten-werewoef
Beste Werewoef,
Ik zou je er toch graag op wijzen dat Kali in de vedische betekenis het negatieve aspect is van Durga Devi. Kali heeft een angstaanjagend uiterlijk en staat voor de vernietigende kracht van de tijd.
In het vedisch pantheon zijn Parvati en Sati ook gemalinnen van Shiva, en Ganapati(Ganesha) en Murugan zijn zijn zonen met Parvati.
Natuurlijk ben ik het met je eens dat elke moeder geëerd mag worden.
Nog een fijne avond
elk moment is belangrijk

werewoef

18 feb 2013, 23:15

Ik ben me daar ten volle van bewust dat er in de schoot van de Kerk en in de naam van Ons Heer heel veel onheil en leed is berokkend ; zie maar naar de kruistochten, de waanzinnige inquisitie, het stom blijven bij de holocaust en noem maar op . Maar aan de andere kant hebde dan weer prachtige heiligen zoals Fransiscus, Antonius, Clara, de kleine en grote Trees , Hildegard van Bingen, Maria von Schonhaus etc. Deze heilige levens steken schril af tegen de potsierlijke luister van de hierarchie in Rome .

Fotant, in de hindoetraditie wordt ook gesproken over - Kali-Yuga- een tijdrekening . en nu weet ik niet meer precies of deze al achter de rug is en:of we er nog eventjes inzitten ? Je moet maar eens googelen .Zie ook het vers 17 van het hoofdstuk 8 in de Gita .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

fotofant

19 feb 2013, 08:52

werewoef schreef:Ik ben me daar ten volle van bewust dat er in de schoot van de Kerk en in de naam van Ons Heer heel veel onheil en leed is berokkend ; zie maar naar de kruistochten, de waanzinnige inquisitie, het stom blijven bij de holocaust en noem maar op . Maar aan de andere kant hebde dan weer prachtige heiligen zoals Fransiscus, Antonius, Clara, de kleine en grote Trees , Hildegard van Bingen, Maria von Schonhaus etc. Deze heilige levens steken schril af tegen de potsierlijke luister van de hierarchie in Rome .

Fotant, in de hindoetraditie wordt ook gesproken over - Kali-Yuga- een tijdrekening . en nu weet ik niet meer precies of deze al achter de rug is en:of we er nog eventjes inzitten ? Je moet maar eens googelen .Zie ook het vers 17 van het hoofdstuk 8 in de Gita .

mvg-werewoef
Hallo Werewoef,
Je hebt gelijk niets is wit of zwart. Mensen zoals deze die je hierboven noemt zijn juist diegenen die volgens de geest (ofte de boodschap) van Christus leven, niet volgens de letter van "De Heilige Kerk", het zijn stuk voor stuk mensen die héél véél last met het instituut gekregen hebben.
Wat Kali-Yuga betreft moet ik het idd eens gaan opzoeken, moet eerlijk bekennen dat het ettelijke jaren geleden is (toen ik nog jong en ... was) dat ik me door de Shrimad Bhagavatam (nogwel in het frans) gewerkt heb.
Nog een fijne dag
elk moment is belangrijk

werewoef

08 mar 2013, 23:55

Eindelijk na jaren lang zoeken , heb ik eindelijk een website ontdekt waarin de Kleine getijden van de Onbevlekte Ontvangenis geheel en volledig in staan . Ik had deze nogal eens meer vermeld hier i dit topic omdat de lofspreuken ook terug grijpen naar het oude testament

Ik druk ze graag af maar ik betwijfel of deze op dit topic in blauw gaan staan .

- users.skynet.be/fc013574/SITE_CHAPELLE/messe_et_prieres/petit_office/nl_boekje.pdf

Een andere link tegengekomen met Maria in de kunst en icooen .

- www.nieuwsbronnen.com/tenbunderen/iconografie.html

De eerste is wel speciaal, tenminste als ge ze kunt opendoen , omdat de latijnse vertaling ook wordt gegeven .

Geniet ervan,

werewoef
AMEN en AUM

janx

09 mar 2013, 00:28