En vertel ons ook maar eens iets over al die verschillende goden, waarvan wordt beweerd een éénheid te zijn! De god van de allesomvattende liefde bvb, of de god van de oorlog, want hij kon het blijkbaar zelfs in zijn eigen hemel niet aan!? De god van de schepping, die nu stilaan, en eindelijk ... 'begint' te begrijpen, dat zijn schepping allesbehalve perfect is geweest!?
Of ... is dat allemaal één en dezelfde god??? Moeten wij dat allemaal zomaar geloven, of zie o.a. zelfs jij, daar ondanks al je studies terzake de lugubere tegenstellingen niet van in???
Hetzelfde geldt voor zijn zgz moeder Maria, o.l.v. van barmartigheid, o.l.v. van vergiffenis, en nog zovele andere Maria's!??? Of zijn dat ook allemaal één en dezelfde??? Allicht. Maar leg het toch maar eens uit.
Zijn dat soms niet allemaal verzinsels van bijgelovigen uit vroegere tijden?
Opgedrongen door de zgn heilige kerk, en gestimuleerd door zelf uitgevonden zgz waarheden, waarvan de zgn gelovigen zichzelf blijven aan verlustigen??? Aan de man brengen, en zelf geloven dat het allemaal is zoals sommige vroegere schriftgeleerden het destijds uit hun mouw hebben geschud, op voorhand goed wetende welke macht hen dat zou opleveren?
Neen dus! Ik heb in mijn jeugd de streng katholieke school gedaan, en geloof mij vrij, voor mij hoefde het op zeker ogenblik niet meer. Het klonk meer en meer ongeloofwaardig. Het begon op de duur zelfs op horror-sprookjes te lijken. God heeft dàt gezegd, god schept, heeft lief, en dreigt met dodelijk bloedige maatregelen voor wie hem niet gelooft.
Ik heb nooit iets van god gehoord of gezien, alle menselijk leed tenspijt.
Wat zitten die zgn diepgelovigen hier allemaal voor onzin neer te schrijven.
Ik ben er vrijwel zeker van, dat sommigen het zelf niet geloven. En misschien juist daarom zoeken ze troost in een discussie zonder einde, want hetgeen zij bestuderen, of ... hebben bestudeerd, raakt noch kant noch wal.
Het lijkt mij dus eigenlijk wel wat teveel van het goede, om op al die onzin nog in te gaan. Maar toch, ik weet ook al op voorhand, dat ik het niet zal kunnen laten. Want ik vind het oerbelachelijk al die dwazekloterij nog en al, al in het jaar 2013 te lezen. Ik zeg het nogmaals, ik geloof noch in god, noch in zijn zgn zoon, noch in de heilige geest, dus kan ik niet één van hen, jaja, ik weet het, het is één en al drievuldigheid, (nogal zoiets) ook maar iets verwijten. Maar de domheid van bepaalde mensen kent nu eenmaal geen grenzen. Het is niet om ermee te lachen, ik vind het zelfs te triestig om mee te lachen, maar desalniettemin, vind ik al dat bijgelovig gezwets méér dan belachelijk. En dàt, zal ik aan de kaak 'blijven' stellen. Of iemand dat nu triestig of geestig vindt of niet! Het zal mij wel worst wezen!