MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
BV orakelde:

Euuuu...ja:Kijk naar Jezus en zijn apostelen, hebben die ooit aangezet tot doden ?
Geen broodmes of een aardappelschiller, maar een zwaard. Er waren apostelen die er al twee hadden.Luk.22:36 Hij zei: ‘Maar wie nu een geldbuidel heeft, moet die meenemen, evenals zijn reistas, en wie er geen heeft moet zijn mantel verkopen en zich een zwaard aanschaffen.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
GOD bestaat niet voor jou ? ? Oké !Paul Siemons schreef:Nitwit Bluevelvet schreef: Oh ja, en welke God is het voor wie Korea zal strijden ?
En welke God was het toen Stalin miljoenen boeren vermoordde ?
De God van Mao, eveneens oorzaak van miljoenen doden ?
AUB. ken je geschiedenis ! Er zijn nog veel meer miljoenen doden gevallen in goddeloze staten !
Er is toch maar "ene god" he sukkelmans....dat zijn toch uw eigen woorden ergens hier op het forum ooit te lezen geweest...dus is dat stuk krapuul wel verantwoordelijk voor al die doden die er ooit zijn gevallen en nog gaan vallen
Welke ouder laat het toe dat zijn kinderen moorden...juist.. DIEGENE die ZELF het voorbeeld heeft gegeven met er tientallen miljoenen af te slachten!!
Dan moet jij mij maar eens zeggen met je GROTE mond wie er verantwoordelijk is voor de slechte gang van zaken op onze aardbol
Want ik begrijp het niet goed hoor. Als er iemand schrijft dat het niet goed gaat op aarde zoals Klaartje hier Korea en Syrië aanhaalt kom je met God af ?? En hij Bestaat niet eens voor jou ! Hoe valt dat te rijmen ? Zou jij je beter zelf niet SUKKEL noemen
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
fotofant schreef:
Sorry, maar ik zou het bijna grappig vinden (mocht het niet om zo'n trieste zaken gaan ) gelijk gij u kwaad maakt !
Ik ben geen historica, maar wees gerust ik ken "mijn" geschiedenis
En welke God : wel in Korea, in Rusland en in China (onder Mao), maar ook in WO II zijn of worden de gruweldaden gepleegd in naam van de tot God verheven personen of ideeën. En dat is mogelijk omdat een groot aantal mensen als lammekes (kiekes zonder kop) meeloopt zonder na te denken!
Dat is gemakkelijk gezegd hé.
Niemand van jouw familie meegelopen in een oorlog, als een kieken zonder kop, om het met jouw woorden te zeggen
Waarschijnlijk in mijn familie ook. Ik weet niet veel van de oorlog mijn ouders vertelden er weinig over.
Oké, dan kan je zeggen dat is bijna een eeuw geleden, mensen wisten van niet beter, ze zijn veel mondiger geworden nu, enz.... .
Wat denk je, dat dat nu niet meer zou gebeuren moest bv. België in oorlog treden, zouden er geen 'kiekens zonder kop' meelopen en gaan strijden voor het vaderland of misschien voor Europa
En langs den andere kant heb ik jongens gekend die TEGEN oorlog voeren waren en dan de bak ingedraaid werden, die wilden dus geen 'kieken zonder kop' zijn ! Anderen werden toch ten tijde van oorlog als deserteur bestempeld als ze weigerden te vechten of wegliepen en werden gefusilleerd. -
Gedood worden omdat je uw naaste niet wil doden
Jij mag dat bijna grappig vinden maar het zal je kind maar wezen.
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
BV er wordt hier een potje van gemaakt........ de GOD die men vaak in het vaandel houdt wordt beweerd een rechtvaardige goedheid te zijn..... die GOD zijn gewoon de "krachten van de natuur" meer is dat niet.
De Bijbel staat er BOL van.... is van alle tijden; al het onbekende werd aan ene GOD toegeschreven en nog..... goed en kwaad.
Dit laatste maakt ook deel uit van het leven "toen en nu", het is de vaak complexe natuur en waanzin van de mens die de natuur verkracht.
Ik weet nog destijds als kind (ik had een vreselijke angst van het natuurelement DONDER en BLIKSEM), en mijn moeder dan tot me zei :
"Jezuke kijft" ! Voilà o.a. zo van de mythe's die vorige generaties ingepompt waren enz enz......
De Bijbel staat er BOL van.... is van alle tijden; al het onbekende werd aan ene GOD toegeschreven en nog..... goed en kwaad.
Dit laatste maakt ook deel uit van het leven "toen en nu", het is de vaak complexe natuur en waanzin van de mens die de natuur verkracht.
Ik weet nog destijds als kind (ik had een vreselijke angst van het natuurelement DONDER en BLIKSEM), en mijn moeder dan tot me zei :
"Jezuke kijft" ! Voilà o.a. zo van de mythe's die vorige generaties ingepompt waren enz enz......
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
fotofant - Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Ik vind het heel jammer dat je echt niet begrijpt wat ik schrijf!bluevelvet schreef:fotofant schreef:
Sorry, maar ik zou het bijna grappig vinden (mocht het niet om zo'n trieste zaken gaan ) gelijk gij u kwaad maakt !
Ik ben geen historica, maar wees gerust ik ken "mijn" geschiedenis
En welke God : wel in Korea, in Rusland en in China (onder Mao), maar ook in WO II zijn of worden de gruweldaden gepleegd in naam van de tot God verheven personen of ideeën. En dat is mogelijk omdat een groot aantal mensen als lammekes (kiekes zonder kop) meeloopt zonder na te denken!
Dat is gemakkelijk gezegd hé.
Niemand van jouw familie meegelopen in een oorlog, als een kieken zonder kop, om het met jouw woorden te zeggen![]()
Waarschijnlijk in mijn familie ook. Ik weet niet veel van de oorlog mijn ouders vertelden er weinig over.
Oké, dan kan je zeggen dat is bijna een eeuw geleden, mensen wisten van niet beter, ze zijn veel mondiger geworden nu, enz.... .
Wat denk je, dat dat nu niet meer zou gebeuren moest bv. België in oorlog treden, zouden er geen 'kiekens zonder kop' meelopen en gaan strijden voor het vaderland of misschien voor Europa![]()
![]()
En langs den andere kant heb ik jongens gekend die TEGEN oorlog voeren waren en dan de bak ingedraaid werden, die wilden dus geen 'kieken zonder kop' zijn ! Anderen werden toch ten tijde van oorlog als deserteur bestempeld als ze weigerden te vechten of wegliepen en werden gefusilleerd. -
Gedood worden omdat je uw naaste niet wil doden![]()
![]()
Jij mag dat bijna grappig vinden maar het zal je kind maar wezen.
En ik wil je er vooral op wijzen dat ik nergens heb geschreven dat ik het grappig vind dat mensen sterven door oorlog of wat ook. Ik zou zeggen herlees mijn post !
De verhalen van de gruwelen van de oorlog ken ik maar al te goed. En neen, de mensen van mijn familie die ik ken of gekend heb, hebben zich niet achter een vlag laten meevoeren, ze hebben wel Joden verstopt voor de Duitsers, verzetslieden en Engelse Vliegeniers helpen ontsnappen, vermeende zwarten verstopt voor de wreedaardige wraaklust van de zogezegde "witten" die pas op het einde van de oorlog bij het verzet gingen. Ze hebben nagedacht over de gruwelen die gebeurden en geprobeerd het leed van zoveel mogelijk mensen te verzachten. Mijn vader sprak héél weinig over die oorlog en de verhalen ken ik van mensen die door hem geholpen werden, niet van hemzelf. De details van die "geschiedenis" bespaar ik u, maar ik ken ze wel, maar dat hoeft niet op dit forum te komen. Van hen weet ik ook dat hij de ganse oorlog lang op de vlucht was voor de Duitserse SS-ers, maar ook dat hij eens is kunnen ontsnappen dank zij de goedhartigheid van een gewone duitse soldaat.
Wees gerust, ik maak me geen illusies en weet dat zo'n zaken opnieuw kunnen gebeuren want er lopen nog altijd overal "kiekens zonder kop" rond.
elk moment is belangrijk
-
Fazal
Bent uzelf zo vermetel om te durven beweren dat jij alles begrijpt wat in dienen bijbel staat!??? En durf jij zo bescheiden zijn om hier te vermelden wat je NIET begrijpt??? Ik denk dat er veel meer in die bijbel staat wat jij zelf niet begrijpt!? Het is niet omdat je iets bestudeert, dat het allemaal waar zou zijn hetgeen je leest. Maar ik herhaal, wees nu eens de bescheidenheid zelve, zoals eveneens ergens in die bijbel staat. En vertel nu even 'wàt' jij totnogtoe NIET verstaat, of hebt verstaan! Misschien krijg ik dan wel enig respect, al was het maar om uw bescheidenheid te mogen lezen!? Maar maak het a.u.b. niet TE gek a.u.b.! Dus in elk geval NIET zoals u hier al al die tijd bezig bent! Dank bij voorbaat!bluevelvet schreef:Jaja, staat allemaal in de bijbel.Paul Siemons schreef:Bluevelvet dacht het te weten: Laat het nu net een voorbeeld zijn dat Paul NIETS verstaan heeft, zoals Prediker schrijft !
Bewijs ne keer dat dat NIET in de bijbel staat....!
Je bent als een papegaai, Paul, je rammelt gewoon wat af, ZONDER te begrijpen ! Wie is hier de sukkel ? ?
-
Fazal
En vertel ons ook maar eens iets over al die verschillende goden, waarvan wordt beweerd een éénheid te zijn! De god van de allesomvattende liefde bvb, of de god van de oorlog, want hij kon het blijkbaar zelfs in zijn eigen hemel niet aan!? De god van de schepping, die nu stilaan, en eindelijk ... 'begint' te begrijpen, dat zijn schepping allesbehalve perfect is geweest!?
Of ... is dat allemaal één en dezelfde god??? Moeten wij dat allemaal zomaar geloven, of zie o.a. zelfs jij, daar ondanks al je studies terzake de lugubere tegenstellingen niet van in???
Hetzelfde geldt voor zijn zgz moeder Maria, o.l.v. van barmartigheid, o.l.v. van vergiffenis, en nog zovele andere Maria's!??? Of zijn dat ook allemaal één en dezelfde??? Allicht. Maar leg het toch maar eens uit.
Zijn dat soms niet allemaal verzinsels van bijgelovigen uit vroegere tijden?
Opgedrongen door de zgn heilige kerk, en gestimuleerd door zelf uitgevonden zgz waarheden, waarvan de zgn gelovigen zichzelf blijven aan verlustigen??? Aan de man brengen, en zelf geloven dat het allemaal is zoals sommige vroegere schriftgeleerden het destijds uit hun mouw hebben geschud, op voorhand goed wetende welke macht hen dat zou opleveren?
Neen dus! Ik heb in mijn jeugd de streng katholieke school gedaan, en geloof mij vrij, voor mij hoefde het op zeker ogenblik niet meer. Het klonk meer en meer ongeloofwaardig. Het begon op de duur zelfs op horror-sprookjes te lijken. God heeft dàt gezegd, god schept, heeft lief, en dreigt met dodelijk bloedige maatregelen voor wie hem niet gelooft.
Ik heb nooit iets van god gehoord of gezien, alle menselijk leed tenspijt.
Wat zitten die zgn diepgelovigen hier allemaal voor onzin neer te schrijven.
Ik ben er vrijwel zeker van, dat sommigen het zelf niet geloven. En misschien juist daarom zoeken ze troost in een discussie zonder einde, want hetgeen zij bestuderen, of ... hebben bestudeerd, raakt noch kant noch wal.
Het lijkt mij dus eigenlijk wel wat teveel van het goede, om op al die onzin nog in te gaan. Maar toch, ik weet ook al op voorhand, dat ik het niet zal kunnen laten. Want ik vind het oerbelachelijk al die dwazekloterij nog en al, al in het jaar 2013 te lezen. Ik zeg het nogmaals, ik geloof noch in god, noch in zijn zgn zoon, noch in de heilige geest, dus kan ik niet één van hen, jaja, ik weet het, het is één en al drievuldigheid, (nogal zoiets) ook maar iets verwijten. Maar de domheid van bepaalde mensen kent nu eenmaal geen grenzen. Het is niet om ermee te lachen, ik vind het zelfs te triestig om mee te lachen, maar desalniettemin, vind ik al dat bijgelovig gezwets méér dan belachelijk. En dàt, zal ik aan de kaak 'blijven' stellen. Of iemand dat nu triestig of geestig vindt of niet! Het zal mij wel worst wezen!
Of ... is dat allemaal één en dezelfde god??? Moeten wij dat allemaal zomaar geloven, of zie o.a. zelfs jij, daar ondanks al je studies terzake de lugubere tegenstellingen niet van in???
Hetzelfde geldt voor zijn zgz moeder Maria, o.l.v. van barmartigheid, o.l.v. van vergiffenis, en nog zovele andere Maria's!??? Of zijn dat ook allemaal één en dezelfde??? Allicht. Maar leg het toch maar eens uit.
Zijn dat soms niet allemaal verzinsels van bijgelovigen uit vroegere tijden?
Opgedrongen door de zgn heilige kerk, en gestimuleerd door zelf uitgevonden zgz waarheden, waarvan de zgn gelovigen zichzelf blijven aan verlustigen??? Aan de man brengen, en zelf geloven dat het allemaal is zoals sommige vroegere schriftgeleerden het destijds uit hun mouw hebben geschud, op voorhand goed wetende welke macht hen dat zou opleveren?
Neen dus! Ik heb in mijn jeugd de streng katholieke school gedaan, en geloof mij vrij, voor mij hoefde het op zeker ogenblik niet meer. Het klonk meer en meer ongeloofwaardig. Het begon op de duur zelfs op horror-sprookjes te lijken. God heeft dàt gezegd, god schept, heeft lief, en dreigt met dodelijk bloedige maatregelen voor wie hem niet gelooft.
Ik heb nooit iets van god gehoord of gezien, alle menselijk leed tenspijt.
Wat zitten die zgn diepgelovigen hier allemaal voor onzin neer te schrijven.
Ik ben er vrijwel zeker van, dat sommigen het zelf niet geloven. En misschien juist daarom zoeken ze troost in een discussie zonder einde, want hetgeen zij bestuderen, of ... hebben bestudeerd, raakt noch kant noch wal.
Het lijkt mij dus eigenlijk wel wat teveel van het goede, om op al die onzin nog in te gaan. Maar toch, ik weet ook al op voorhand, dat ik het niet zal kunnen laten. Want ik vind het oerbelachelijk al die dwazekloterij nog en al, al in het jaar 2013 te lezen. Ik zeg het nogmaals, ik geloof noch in god, noch in zijn zgn zoon, noch in de heilige geest, dus kan ik niet één van hen, jaja, ik weet het, het is één en al drievuldigheid, (nogal zoiets) ook maar iets verwijten. Maar de domheid van bepaalde mensen kent nu eenmaal geen grenzen. Het is niet om ermee te lachen, ik vind het zelfs te triestig om mee te lachen, maar desalniettemin, vind ik al dat bijgelovig gezwets méér dan belachelijk. En dàt, zal ik aan de kaak 'blijven' stellen. Of iemand dat nu triestig of geestig vindt of niet! Het zal mij wel worst wezen!
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Goed op de winkel gepast, Talis . Amaai, begot nog niet zekerst !, de kijkcijfers van dit topic schieten de hoogte in . Binnenkort zullen ze hiervoor speciaal een extra-servertje moeten bijsteken .
Dus zoals ik al zeide , heb ik de tegenkanting op drie volle kaginas goed doorgenomen en ben eens gaan snorren in de www van bijbel-exegeze .
In dat alles komen de volgende verzen vaak terug nl :
-- Isaiah 7:14
-- Judges ( Rechters ?) 6:36-40
-- Exodus 3:1-8
-- Ezekiel 43:27-44:4
Praktisch alles wat ge wilt weten over de maagdelijke geboorte Jezus Christus kunde op deze web-link-site vinden .
Tis een lange boterham van een link en ik hoop dat hij er goed doorkomt bij jullie, ik bedoel in blauw . Indien niette hoop ik dat Janks me hier weeral eens bij helpt .
- www.bijbelengeloof.com/index.php?option ... &Itemid=89
Hier vindt ge dus de aankondiging van Jezus Moeder terug in het Oude testament .
Aan uldert om te openen of niette ...
Grotjes van werewoef
Dus zoals ik al zeide , heb ik de tegenkanting op drie volle kaginas goed doorgenomen en ben eens gaan snorren in de www van bijbel-exegeze .
In dat alles komen de volgende verzen vaak terug nl :
-- Isaiah 7:14
-- Judges ( Rechters ?) 6:36-40
-- Exodus 3:1-8
-- Ezekiel 43:27-44:4
Praktisch alles wat ge wilt weten over de maagdelijke geboorte Jezus Christus kunde op deze web-link-site vinden .
Tis een lange boterham van een link en ik hoop dat hij er goed doorkomt bij jullie, ik bedoel in blauw . Indien niette hoop ik dat Janks me hier weeral eens bij helpt .
Hier vindt ge dus de aankondiging van Jezus Moeder terug in het Oude testament .
Aan uldert om te openen of niette ...
Grotjes van werewoef
AMEN en AUM
-
Fazal
Maar wat ik hoegenaamd niet kon denken, dat is dat in die tijd al kunstmatige in-vitrofertilisatie bestond!? Maar goed, dat wisten die bijbelschrijvers blijkbaar toen ook nog niet. En bij de titel 'bijbelgelovigen', heb ik ook erge twijfels of dit eigenlijk wel goed is geformuleerd!? Ik blijf hen 'bij'-gelovigen noemen. Dat bewijzen zij zelf, en keer op keer!WW schreef:Praktisch alles wat ge wilt weten over de maagdelijke geboorte Jezus Christus kunde op deze web-link-site vinden .
Laatst gewijzigd door Fazal op 06 apr 2013, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ja Fazal , man als ge zegt dat ge op de "" Jossewieten gezeten " hebt, dan kan ik je uitgeschreeuwde frustratie goe begripen hoor ? Trouwens ge zoudt hier niet de enige forumdeelnemer zijn , die een heel streng katholiek onderwijs heeft moeten doorstaan .
Ikzelf had een schat van een godsdienstleraar .
Groetjes-werewoef
Ikzelf had een schat van een godsdienstleraar .
Groetjes-werewoef
AMEN en AUM
-
Niet voorstellen Fazal !?? Justement op DEZELDE manier dat gij U , tweehonderd jaar geleden NIET het concept van een B747 , de worldwideweb, en de hoogstandjes vann de huidige wetenschap NIET kunt voorstellen .
Gij zit met het zelfde probleem als Talisman . Geen voorstellingsvermogen en niet verder kijken als je neus lang is . Krijg toch een beetje meer visie, a.ub ..
werewoef
Gij zit met het zelfde probleem als Talisman . Geen voorstellingsvermogen en niet verder kijken als je neus lang is . Krijg toch een beetje meer visie, a.ub ..
werewoef
AMEN en AUM
-
Fazal
Ik ken absoluut geen frustraties beste werewoef. En geloof het of geloof het niet, ik heb heel veel voorstellingsvermogen, hetgeen van een bepaald soort gelovigen meestal zeker niet kan worden gezegd.
Frustraties in deze zin van het woord, en op dat gebied, zijn aan mij niet besteed. Waarom? Omdat ik al die onzin niet geloof! Ik heb niets aan god's woord, gezien gans die familie voor mij niet bestaat, beter nog, gewoon omdat zij 'niet kunnen' bestaan, en aldus NOOIT hebben bestaan! En nog minder heb ik aan mensen die zulke onzin 'blijven' verkopen, en dan nog in het jaar 2013! Dat is maar zo eventjes al ± 1000 jaar nà de middeleeuwen. En in 'die' tijd, had ik het misschien nog kunnen begrijpen.
Het was toen 's avonds en 's nachts helledonker in de straten. En Lange Wapper was nooit veraf. Dus, was het normaal dat mensen in spoken geloofden. En ook daar, en speciaal ook daar, werd dankbaar misbruik van gemaakt om angst te zaaien. Daardoor verkreeg men al een zekere macht over bange beunhazen. Alleszins al niet slecht gezien in die tijd!
Frustraties in deze zin van het woord, en op dat gebied, zijn aan mij niet besteed. Waarom? Omdat ik al die onzin niet geloof! Ik heb niets aan god's woord, gezien gans die familie voor mij niet bestaat, beter nog, gewoon omdat zij 'niet kunnen' bestaan, en aldus NOOIT hebben bestaan! En nog minder heb ik aan mensen die zulke onzin 'blijven' verkopen, en dan nog in het jaar 2013! Dat is maar zo eventjes al ± 1000 jaar nà de middeleeuwen. En in 'die' tijd, had ik het misschien nog kunnen begrijpen.
Het was toen 's avonds en 's nachts helledonker in de straten. En Lange Wapper was nooit veraf. Dus, was het normaal dat mensen in spoken geloofden. En ook daar, en speciaal ook daar, werd dankbaar misbruik van gemaakt om angst te zaaien. Daardoor verkreeg men al een zekere macht over bange beunhazen. Alleszins al niet slecht gezien in die tijd!
Laatst gewijzigd door Fazal op 06 apr 2013, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
WW, ik zou die laatste 3 K-agina's nog eens rustig doornemen, vooral ook de post van fotofant die de vorige paus citeert, of moeten we die hypocriete kwezel-site volgen ? Ik denk het niet. Ik heb hier ook al verschillende keren duidelijk gemaakt dat ' Almah ' wat anders wil zeggen dan maagd, maar dat wil er bij jou ook niet zo goed doordringen. Toch niet de leeftijd mag ik hopen.werewoef schreef: Praktisch alles wat ge wilt weten over de maagdelijke geboorte Jezus Christus kunde op deze web-link-site vinden .
-
Fazal
Daar staat duidelijk: "Wij als gelovigen weten(???) dat de Bijbel WAAR is en letterlijk uitkomt".
Neen! Jullie gelovigen GELOVEN dat de bijbel WAAR is, en letterlijk uitkomt!
Neen! Jullie gelovigen GELOVEN dat de bijbel WAAR is, en letterlijk uitkomt!
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Oké fotofant dat is volkomen waar wat je zegt maar, zo als ik het zie, is dat een voortvloeisel vanuit de gevormde karaktereigenschappen van de individuele mens.fotofant schreef:Ik ben het grotendeels met je eens JanX, maar ik denk ook dat veel mensen geremd zijn door angst, angst om het vertrouwde los te laten en verder zelfstandig te denken. Het geeft sommigen een groot gevoel van geborgenheid om bij een groep te horen en zich te conformeren naar die groep en geven daarom dikwijls hun "vrijheid van denken" op. Dat is, denk ik, de reden waarom sekten zo'n succes hebben. Ik heb ook het gevoel dat er een enorme behoefte is aan spiritualiteit in deze wereld, waardoor men zich gemakkelijk aan een idee of visie, die veiligheid biedt, vastklampt.
Zoals je misschien weet, ga ik er vanuit dat de mens niet één leven heeft maar meerdere. Dus de opbouw van alle ervaringen tot en met in het huidige draagt de mens mee als gevoels bezit. Dat maakt de mens wat deze nu is, als persoonlijkheid inclusief de karakters. Die hoeveelheid van gevoels ervaringen zijn niet zo één twee drie te negeren en de mens zal moeten willen om open te kunnen staan, en te willen afwegen, aangaande andere gegevens. Sommigen zijn daar nog niet aan toe, anderen bijten zich vast in wat ze hebben aangeleerd en hebben het verankert in hun gevoel waardoor er geen toegangkelijkheid meer is wegens een zelf opgebouwde blokkade. Vaak heeft een emotionele explosie dan de kracht om die weg te blazen wat ook vaak het gevaar mee brengt tot kwetsbaarheid. Maar goed, dit is mijn denken en dat hoeft beslist niet van die van een ander te zijn.
Alles is Één en die Éne is Alles.