Onderstel dat je 'droom' volledig beantwoorde aan een realiteit lang geleden. Welke conclusie zou je dan trekken?talisman schreef:Ik heb ook zo iets waar ik al heel mijn leven geen antwoord heb op kunnen geven.
De eerste keer dat ik Brugge gezocht was op een van de schoolreizen. Het belfort leek me zeer sterk op wat ik daarvoor ooit in een ' droom ' gezien had. Ik ging toen direct op zoek naar de plaats van observatie zoals ik dit ' gezien ' had. Leek niet te kloppen met het straatbeeld uit mijn ' droom '. Waar een nauwe straat hoorde te zijn, was nu eerder een brede straat. De stand van de zon klopte wel, maar er ontbrak een nauw straatje. Twintig jaar later had ik een zakenrelatie uit Brugge en die had verschillende stadsprenten uit de middeleeuwen aan de muur hangen. Vallen m'n ogen op het punt waar die brede straat hoorde te zijn, maar nee, hier lagen twee nauwe straatjes naast elkaar, met de bijhorende bocht, alles tot in detail zoals ik in m'n 'droom' gezien had. M'n droom speelde zich af tijdens de Spaanse bezetting en was getuige van een terechtstelling. Bizar, maar hoe kon ik dit weten ??? Na al die jaren heb ik het adres van het archief oudheid brugge op m'n prikbord. Ik zou er toch eens werk van moeten maken ( of ben ik bang hierdoor bevestiging te krijgen betreft deze ' droom' ?
Jawatte