MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Onderstel dat je 'droom' volledig beantwoorde aan een realiteit lang geleden. Welke conclusie zou je dan trekken?talisman schreef:Ik heb ook zo iets waar ik al heel mijn leven geen antwoord heb op kunnen geven.
De eerste keer dat ik Brugge gezocht was op een van de schoolreizen. Het belfort leek me zeer sterk op wat ik daarvoor ooit in een ' droom ' gezien had. Ik ging toen direct op zoek naar de plaats van observatie zoals ik dit ' gezien ' had. Leek niet te kloppen met het straatbeeld uit mijn ' droom '. Waar een nauwe straat hoorde te zijn, was nu eerder een brede straat. De stand van de zon klopte wel, maar er ontbrak een nauw straatje. Twintig jaar later had ik een zakenrelatie uit Brugge en die had verschillende stadsprenten uit de middeleeuwen aan de muur hangen. Vallen m'n ogen op het punt waar die brede straat hoorde te zijn, maar nee, hier lagen twee nauwe straatjes naast elkaar, met de bijhorende bocht, alles tot in detail zoals ik in m'n 'droom' gezien had. M'n droom speelde zich af tijdens de Spaanse bezetting en was getuige van een terechtstelling. Bizar, maar hoe kon ik dit weten ??? Na al die jaren heb ik het adres van het archief oudheid brugge op m'n prikbord. Ik zou er toch eens werk van moeten maken ( of ben ik bang hierdoor bevestiging te krijgen betreft deze ' droom' ?
Jawatte
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Dat is het net; ik zou er zelfs geen conclusie aan kunnen koppelen. Het zou zelfs nog moeilijer op worden. Dat ik als kind een beeld heb wat klopt met een beeld uit de tijd van de Spaanse beztting, zelfs daar weet ik al geen raad mee. Reïncarnatie is hier een te goedkope conclusie als je me begrijpt.cappa schreef:
Onderstel dat je 'droom' volledig beantwoorde aan een realiteit lang geleden. Welke conclusie zou je dan trekken?
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Talis, kerel je vertelt over mij een hele hoop onwaarheden als je zegt dat ik het christendom , boedhisme NIET hoog in mijn vaandel draag .
Veel mijner bijdragen en links zijn gnostisch ...
Voor de rest ben ik een slechte katholiek en een islamofoob .
Ik heb je nog als eens verteld dat je de gelegenheid om de meditatietechniek van Armandine aan te leren, jammerlijk gemist hebt .
Oké, je bent belezen, maar je beleeft niet wat je leest . Je droomt en je kunt geen verbanden leggen . Ik bestempel je als een stagnerend water, dat niet overloopt om verdorde gronden te gaan doordrenken .
Bijzonder jammer .
werewoef
Veel mijner bijdragen en links zijn gnostisch ...
Voor de rest ben ik een slechte katholiek en een islamofoob .
Ik heb je nog als eens verteld dat je de gelegenheid om de meditatietechniek van Armandine aan te leren, jammerlijk gemist hebt .
Oké, je bent belezen, maar je beleeft niet wat je leest . Je droomt en je kunt geen verbanden leggen . Ik bestempel je als een stagnerend water, dat niet overloopt om verdorde gronden te gaan doordrenken .
Bijzonder jammer .
werewoef
AMEN en AUM
-
fotofant - Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Ik heb ook die angst om bevestiging te vinden, want 't is niet alleen mijn weg kennen in Wenen dat ik doe, er zijn ook, op bepaalde plaatsen, heftige emoties bij, en ben langs de ene kant op zoek naar de "petite histoire" van de "Michaëler Kirche", maar tegelijker tijd bang voor ??? Niet te begrijpen als je denkt redelijk rationeel te zijn.talisman schreef:Ik heb ook zo iets waar ik al heel mijn leven geen antwoord heb op kunnen geven.
De eerste keer dat ik Brugge gezocht was op een van de schoolreizen. Het belfort leek me zeer sterk op wat ik daarvoor ooit in een ' droom ' gezien had. Ik ging toen direct op zoek naar de plaats van observatie zoals ik dit ' gezien ' had. Leek niet te kloppen met het straatbeeld uit mijn ' droom '. Waar een nauwe straat hoorde te zijn, was nu eerder een brede straat. De stand van de zon klopte wel, maar er ontbrak een nauw straatje. Twintig jaar later had ik een zakenrelatie uit Brugge en die had verschillende stadsprenten uit de middeleeuwen aan de muur hangen. Vallen m'n ogen op het punt waar die brede straat hoorde te zijn, maar nee, hier lagen twee nauwe straatjes naast elkaar, met de bijhorende bocht, alles tot in detail zoals ik in m'n 'droom' gezien had. M'n droom speelde zich af tijdens de Spaanse bezetting en was getuige van een terechtstelling. Bizar, maar hoe kon ik dit weten ??? Na al die jaren heb ik het adres van het archief oudheid brugge op m'n prikbord. Ik zou er toch eens werk van moeten maken ( of ben ik bang hierdoor bevestiging te krijgen betreft deze ' droom' ?
En dat schrijven is ook héél verwarrend, je stelt zelf vast dat je vlot een handschrift "in je hand" hebt dat zo moeilijk aan te leren is, en ik begreep eigenlijk die lerares die me niet wou geloven dat ik het nog nooit eerder geschreven heb.
Het gaat bij mij in beide gevallen zeker niet om hallucinaties, maar om waarneembare feiten waar je zelf bang van zou worden.
elk moment is belangrijk
-
Je noemt toch niet toevallig ook Constanze ?fotofant schreef: Ik heb ook die angst om bevestiging te vinden, want 't is niet alleen mijn weg kennen in Wenen dat ik doe, er zijn ook, op bepaalde plaatsen, heftige emoties bij, en ben langs de ene kant op zoek naar de "petite histoire" van de "Michaëler Kirche", maar tegelijker tijd bang voor ??? Niet te begrijpen als je denkt redelijk rationeel te zijn.
En dat schrijven is ook héél verwarrend, je stelt zelf vast dat je vlot een handschrift "in je hand" hebt dat zo moeilijk aan te leren is, en ik begreep eigenlijk die lerares die me niet wou geloven dat ik het nog nooit eerder geschreven heb.
Het gaat bij mij in beide gevallen zeker niet om hallucinaties, maar om waarneembare feiten waar je zelf bang van zou worden.
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Inderdaad, een veel te goedkope conclusie.talisman schreef:Dat is het net; ik zou er zelfs geen conclusie aan kunnen koppelen. Het zou zelfs nog moeilijker op worden. Dat ik als kind een beeld heb wat klopt met een beeld uit de tijd van de Spaanse bezetting, zelfs daar weet ik al geen raad mee. Reïncarnatie is hier een te goedkope conclusie als je me begrijpt.cappa schreef: Onderstel dat je 'droom' volledig beantwoorde aan een realiteit lang geleden. Welke conclusie zou je dan trekken?
Met dergelijke speciale ervaringen kun je eigenlijk niets doen dan er gewoon mee leven. Natuurlijk ga je erover nadenken, en in het slechtste geval ga je er een theorie over opbouwen. Maar dat maakt niet uit zolang je er maar niet van overtuigd geraakt.
Gewoon met de ervaring(en) leven kan een rijkdom betekenen.
Jawatte
-
Ha ! nu was je even niet mee.fotofant schreef:Neen, Monique ofte Monicatalisman schreef: Je noemt toch niet toevallig ook Constanze ?
Na de dood van Mozart is zijn Requiem voor het eerst uitgevoerd in de Michaëler kirche, dit in opdracht van zijn vrienden. Constanze, z'n echtgenote zal daar zeker bij aanwezig geweest zijn. Vandaar..
-
We kunnen rond dergelijke enigma enkel iets verzinnen met wat we nu weten. De werkelijkheid zit misschien in een totaal andere hoek. Je weet wel, die persoon die z'n autosleutels had laten vallen en aan de overkant van de straat ging zoeken waar er wél verlichting was, .cappa schreef: Inderdaad, een veel te goedkope conclusie.
Met dergelijke speciale ervaringen kun je eigenlijk niets doen dan er gewoon mee leven. Natuurlijk ga je erover nadenken, en in het slechtste geval ga je er een theorie over opbouwen. Maar dat maakt niet uit zolang je er maar niet van overtuigd geraakt.
Gewoon met de ervaring(en) leven kan een rijkdom betekenen.
-
talisman schreef:Ha ! nu was je even niet mee.fotofant schreef:Neen, Monique ofte Monicatalisman schreef: Je noemt toch niet toevallig ook Constanze ?
Na de dood van Mozart is zijn Requiem voor het eerst uitgevoerd in de Michaëler kirche, dit in opdracht van zijn vrienden. Constanze, z'n echtgenote zal daar zeker bij aanwezig geweest zijn. Vandaar..
Gek genoeg dacht ik wel aan Constanze als echtgenote van Mozart, toen ik je vraag las.
Gat in mijn cultuur maar ik wist niet dat zijn Requiem voor het eerst uitgevoerd werd in de Michaëler Kirche!
Nog gekker is dat Mozart mijn lievelingscomponist is en dat datzelfde Requiem wel mijn lievelingsmuziek is (weinig mensen in mijn omgeving begrijpen dit), maar zou er een link zijn.
elk moment is belangrijk
-
Zo heb ik nog een boek in mijn kast staan ;
De mens heeft vele levens ( onze herinneringen aan een vorig bestaan ) van Dr H. WAMBACH . Hierin kan je misschien een antwoord in vinden :
Ik citeer de achterkaft :
""" DE MENS HEEFT VELE LEVENS is het rijk gedocumenteerde verslag van het onderzoek dat de psychologe dr . Wambach instelde bij meer dan 1000 proefpersonen die, vrijwillig onder hypnose gebracht, zich hun vorige levens herinnerden . Zij vertelden uitvoerig over het leven dat zij in een vorig bestaan leidden, waar en wanneer zij leefden, over de aard van hun kleding en behuizing, en of zij man of vrouw waren geweest .
Bij controle achteraf stemden de door deze proefpersonen vertelde bijzonderheden nauwkeurig overeen met de gegevens die wij kennen uit andere wetenschappen, zoals archeologie en de geschiedkunde ."""
In het voorwoord stelt ook men dat er geen sprake kan van zijn dat met telepathie, fantasie of louter toeval even opmerkelijke resultaten zouden zijn behaald als met de individuele getuigenissen van dit onderzoek .
Hopelijk, Fotant, hebben ze dit boek in je bib en ben je er eventueel iettenwatte mee .
mvg-werewoef
De mens heeft vele levens ( onze herinneringen aan een vorig bestaan ) van Dr H. WAMBACH . Hierin kan je misschien een antwoord in vinden :
Ik citeer de achterkaft :
""" DE MENS HEEFT VELE LEVENS is het rijk gedocumenteerde verslag van het onderzoek dat de psychologe dr . Wambach instelde bij meer dan 1000 proefpersonen die, vrijwillig onder hypnose gebracht, zich hun vorige levens herinnerden . Zij vertelden uitvoerig over het leven dat zij in een vorig bestaan leidden, waar en wanneer zij leefden, over de aard van hun kleding en behuizing, en of zij man of vrouw waren geweest .
Bij controle achteraf stemden de door deze proefpersonen vertelde bijzonderheden nauwkeurig overeen met de gegevens die wij kennen uit andere wetenschappen, zoals archeologie en de geschiedkunde ."""
In het voorwoord stelt ook men dat er geen sprake kan van zijn dat met telepathie, fantasie of louter toeval even opmerkelijke resultaten zouden zijn behaald als met de individuele getuigenissen van dit onderzoek .
Hopelijk, Fotant, hebben ze dit boek in je bib en ben je er eventueel iettenwatte mee .
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
Het wordt daardoor nog meer bizar door deze link.fotofant schreef: Gek genoeg dacht ik wel aan Constanze als echtgenote van Mozart, toen ik je vraag las.
Gat in mijn cultuur maar ik wist niet dat zijn Requiem voor het eerst uitgevoerd werd in de Michaëler Kirche!
Nog gekker is dat Mozart mijn lievelingscomponist is en dat datzelfde Requiem wel mijn lievelingsmuziek is (weinig mensen in mijn omgeving begrijpen dit), maar zou er een link zijn.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Waarom is reincarnatie een goedkope conclusie? Te voor de hand liggend misschien? Er zijn meerdere argumenten aan te voeren dat reincarnatie niet tot een onmogelijkheid behoord. Wat denk je b.v. van talenten, onverklaarbare angsten zoals voor water enz enz. Waarom trekt een persoon je soms zo aan ..... . Waarom zijn er mensen die denken en voelen dat zij in het verkeerde geslacht geboren zijn. Ik geef maar een paar suggesties. Ik persoonlijk, vind het te goedkoop om de mogelijkheid van reincarnatie af te wijzen.Reïncarnatie is hier een te goedkope conclusie als je me begrijpt.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Om even terug te komen op de maagdelijke geboorte van Jezus Christus ;
Ik vernoem hier een paar regels uit de bekend lofzang :
--------- TE DEUM LAUDAMUS
Gij , Christus, Koning der glorie.
Gij zijt de eeuwige Zoon des Vaders .
Gij hebt, toen Gij, om ons te verlossen, mensch zoudt worden,
den schoot eener Maagd niet geschroomd .
Voor de lezers die graag het in latijn wouden :
Tu ad liberandum suscepturus hominem non horuisti Virginis uterum .
Dit is een heel bekende lofzang die bij speciaal kerkelijkheden en gelegenheden wordt gezongen .
werewoef
Ik vernoem hier een paar regels uit de bekend lofzang :
--------- TE DEUM LAUDAMUS
Gij , Christus, Koning der glorie.
Gij zijt de eeuwige Zoon des Vaders .
Gij hebt, toen Gij, om ons te verlossen, mensch zoudt worden,
den schoot eener Maagd niet geschroomd .
Voor de lezers die graag het in latijn wouden :
Tu ad liberandum suscepturus hominem non horuisti Virginis uterum .
Dit is een heel bekende lofzang die bij speciaal kerkelijkheden en gelegenheden wordt gezongen .
werewoef
AMEN en AUM
-
Ik wijs zo'n mogelijkheid niet af, ik weet het gewoon niet, soms lijkt het mij wel de meest aanvaardbare uitleg voor een fenomeen.janx schreef:Waarom is reincarnatie een goedkope conclusie? Te voor de hand liggend misschien? Er zijn meerdere argumenten aan te voeren dat reincarnatie niet tot een onmogelijkheid behoord. Wat denk je b.v. van talenten, onverklaarbare angsten zoals voor water enz enz. Waarom trekt een persoon je soms zo aan ..... . Waarom zijn er mensen die denken en voelen dat zij in het verkeerde geslacht geboren zijn. Ik geef maar een paar suggesties. Ik persoonlijk, vind het te goedkoop om de mogelijkheid van reincarnatie af te wijzen.Reïncarnatie is hier een te goedkope conclusie als je me begrijpt.
Denk dat ik er deze nacht ga van wakker liggen !
elk moment is belangrijk