MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
werewoef schreef:Vandaag , 71 jaar geleden verscheen de H. Maagd Maria in Beauraing aan vijf kinderen . Eentje, nu 90 jaar en toen het jongste meisje, leeft nog en bidt nog altijd savonds haar Rozenhoedje op de gewijde plaats van de verschijning .
In 1933 op 15 januari verschijnt ze aan wijlen Mariette Beco in Banneux .
Ik probeer nog altijd een verband te leggen tussen die twee opeenvolgende ,opzienbarende gebeurtenissen . Zelfs bij een Mariacongregatie zien ze geen link tussen die twee, alleen maar dat in die jaren in Duitsland de draak van het nazisme de kop opstak .
Misschien ( en dit is reeds en tweede oproep ) zien andere gelovige senioren daar wel een verband ?
Hun gedachten en mogelijke antwoorden zouden mij welkome wezen .
Groeten van werewoef
Dat zal zeker een rol gespeeld hebben.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hallucinatie
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Rolija, danke voor de link. Uitermate interessant en misschien zou dit mogelijks tot de verklaringen kunnen behoren, mocht het echter niet zijn dat er de verschijning van Zeitoen ( 1968 ) in Egypte was , massaal aanschouwd en nog meer in 2009 ( ik herhaal 2009 ) de aanschouwing van DRIEDUIZEND mensen te Warraq indec boven de EL-WARRAQ coptische orthodoxe kerk in groter Cairo -Egypte . Deze uitgebreide link met tallooze videos en beschouwingen van different religies , waaronder de Islam , vindt ge ONDERAAN in deze weblink :
- www.marypages.com/ZeitoenEng.htm
Dus onderaan vindt ge de link naar Warraq . Moet onlangs bijgevoegd zijn want ik heb het ook voor de eerste keer gezien ...
mvg- werewoef
- www.marypages.com/ZeitoenEng.htm
Dus onderaan vindt ge de link naar Warraq . Moet onlangs bijgevoegd zijn want ik heb het ook voor de eerste keer gezien ...
mvg- werewoef
AMEN en AUM
-
Fazal
Sorry hoor Woef, maar waarom vraag je haar dit zelf niet???werewoef schreef:Vandaag , 71 jaar geleden verscheen de H. Maagd Maria in Beauraing aan vijf kinderen . Eentje, nu 90 jaar en toen het jongste meisje, leeft nog en bidt nog altijd s' avonds haar Rozenhoedje op de gewijde plaats van de verschijning.
In 1933 op 15 januari verschijnt ze aan wijlen Mariette Beco in Banneux .
Ik probeer nog altijd een verband te leggen tussen die twee opeenvolgende ,opzienbarende gebeurtenissen .
Groeten van werewoef
Anders ga je d'er NOOIT in slagen het verband te leggen.
BTW, wekt zelfs enorme frustratie op!
-
Er is een duif over mijn dak gevlogen en aldus ben ik eens te rade geweest bij - Ask google -
Het volgende gevonden in het ingels : tis weeral nie simpel en hopelijk komt de link erdoor in het blauw ...
- https://plus.google.com/s/What about the apparition of the Holy Virgin in Beauraing and Banneux%3F
Deze zoektocht leidde me naar een voor mij onbekende website boordevol schilderijen en gezangen ( ook Gregoriaans ) Deze heet THE cruisade prayergroup .
- https://plus.google.com/109406424058081237905/posts
Heerlijke website , er komt gewoon geen einde aan ... overheerlijk ..
mvg-werewoef
Het volgende gevonden in het ingels : tis weeral nie simpel en hopelijk komt de link erdoor in het blauw ...
- https://plus.google.com/s/What about the apparition of the Holy Virgin in Beauraing and Banneux%3F
Deze zoektocht leidde me naar een voor mij onbekende website boordevol schilderijen en gezangen ( ook Gregoriaans ) Deze heet THE cruisade prayergroup .
- https://plus.google.com/109406424058081237905/posts
Heerlijke website , er komt gewoon geen einde aan ... overheerlijk ..
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Eén van dé grappen die in een deel van mijn familie steeds opnieuw verteld wordt is van die keer dat mijn schoonbroer met zijn gezin op reis ging. Zijn moeder zou ondertussen in zijn huis verblijven.Fazal schreef:En zalig voelen zich degenen die het eten, zònder het te weten!
Bij terugkomst vertelde de moeder dat het heel goed gegaan was. Ze had ondermeer soep gemaakt van die 'netels' in zijne hof.
Jawatte
-
Daar mijn evocatie-video-filmpje over de ommegang in Lourdes , geplaatst in het topic van de Onbevlekte Ontvangenis , niet gesmaakt werd en zelfs met sneer en gehoon ontvangen werd, ben ik zo vrij om het hier nog eens te plaatsen .
het is een drie minuten-filmpje over de ommegang laatst zaterdagnacht in Lourdes met het Schrijn van de H. Bernadette , dit op de hoogdag van Maria's grote feest van Haar Onbevlekte Ontvangenis , alsook ter gelegenheid van de viering van het tachtig jarige bestaan van de Zaligmaking van deze mooie heilige Marie Bernard . Ze is de EERSTE gefotografeerde Heilige en ik dacht dat ik hier al een filmpje over AL haar bekende en gekende fotos geplaatst had .
Hopelijk komt deze ongelooflijk mooie video bij jullie in het blauw . Opvallend is de mooie muziek alsook de gezichtsopnames van de devote bedevaarders .
- www.youtube.com/watch?v=zWTG6dwwBxk&fea ... C3goKcFgUg
groetjes en genietse,
werewoef
het is een drie minuten-filmpje over de ommegang laatst zaterdagnacht in Lourdes met het Schrijn van de H. Bernadette , dit op de hoogdag van Maria's grote feest van Haar Onbevlekte Ontvangenis , alsook ter gelegenheid van de viering van het tachtig jarige bestaan van de Zaligmaking van deze mooie heilige Marie Bernard . Ze is de EERSTE gefotografeerde Heilige en ik dacht dat ik hier al een filmpje over AL haar bekende en gekende fotos geplaatst had .
Hopelijk komt deze ongelooflijk mooie video bij jullie in het blauw . Opvallend is de mooie muziek alsook de gezichtsopnames van de devote bedevaarders .
- www.youtube.com/watch?v=zWTG6dwwBxk&fea ... C3goKcFgUg
groetjes en genietse,
werewoef
AMEN en AUM
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Ach weet je Werefoew ik heb met al die mensen te doen ... echter niet met de schijnvertoning en de verheerlijking van Maria. Maria is gewoon een vrouw die heeft gebaard ... en of dat nu jezus was of een een gewoon kind in beide gevallen even belangrijk als welk ander geboorte dan ook. Het moederschap is voor elk ander vrouw even bijzonder omdat zij het dichtst bij de bron van het leven staan. Wat ik jammer vind is dat vele mensen die rituelen nodig hebben om iets te willen verlangen want dat is het eigenlijk.... de ene wil meer gezondheid de ander meer geluk of beter omstandigheden.
Door zelf het initiatief te nemen kan er al veel veranderen als je in je zelf wilt geloven dat het mogelijk moet zijn. Daar helpt geen watertje of een processie loopje voor is mijn mening hierin. En ik kan enkel meedogend zijn voor al die zielen die zo trouw geloven in de krachten van Maria. Je medemens die helpt is veel praktischer en waardevoller is mijn mening.
wat foutjes weg gewerkt die mij een dag later opvallen bij het teruglezen. Mijn zicht is niet zo best meer. Toch nog naar Lourdes?
Door zelf het initiatief te nemen kan er al veel veranderen als je in je zelf wilt geloven dat het mogelijk moet zijn. Daar helpt geen watertje of een processie loopje voor is mijn mening hierin. En ik kan enkel meedogend zijn voor al die zielen die zo trouw geloven in de krachten van Maria. Je medemens die helpt is veel praktischer en waardevoller is mijn mening.
wat foutjes weg gewerkt die mij een dag later opvallen bij het teruglezen. Mijn zicht is niet zo best meer. Toch nog naar Lourdes?
Laatst gewijzigd door janx op 09 dec 2013, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Ben je al in Lourdes geweest Janxs ? En hoelang geleden ?
In dit kleine filmpje zag ik toch maar weinig schijnvertoning, hoor .
Natuurlijk gaan , ondanks dat het bedevaart-toerisme met een derde gedaald is, pelgrims naar dit mystieke oord binnenin het heiligdom of sanctuaire , om er om genezing en verlichting te vragen . Maar velen gaan ook naar de rots van Massabielle om gewoon in Maria's buurt te zijn en om er te verpozen of te mediteren en om te genieten van al die natuurpracht rondom Haar .
Video-Fred heeft ooit hier eens een gebedje gezet waarin stond dat hij Haar niets kwam vragen , maar gewoon omdat hij in Haar geburen of Aanwezigheid wilde vertoeven .
In een van de mariale gebeden zegt Paus Pius den tiende het volgende :
ik citeer :
O Moeder van barmhartigheid, hulp der christen, getrouwe dienaresse der goddelijke Voorzienigheid, schatbewaarster van alle genaden, gedenk, dat het nooit gehoord is, dat gij diegenen zonder vertroosting liet , die godvruchtig hun toevlucht tot U namen . enz
In een ander gebed staat dan weer dat Ze niemand afstoot of wegstuurt die boetvaardig tot Haar komen .
Ziede , Janxs , das misschien de reden , alsook de hoop en verhoping van al diegenen die naar Lourdes of andere schrijnen van Maria gaan .
Ben zelfs dit jaar tweemaal naar Lourdes geweest en eerlijk, ik herinner mij niet meer dat ik iets gevraagd heb maar wel mijn dank heb uitgesproken voor al het goede dat ik van Haar mocht ontvangen .
De essentie, althans voor mij, staat in de mozaik-foto van de H. Maagd op de eerste pagina van dit topic . PAR MARIE à JESUS .
En dat is voor mij althans de grote betekenis van Lourdes .
Groetjes van de werewoef
In dit kleine filmpje zag ik toch maar weinig schijnvertoning, hoor .
Natuurlijk gaan , ondanks dat het bedevaart-toerisme met een derde gedaald is, pelgrims naar dit mystieke oord binnenin het heiligdom of sanctuaire , om er om genezing en verlichting te vragen . Maar velen gaan ook naar de rots van Massabielle om gewoon in Maria's buurt te zijn en om er te verpozen of te mediteren en om te genieten van al die natuurpracht rondom Haar .
Video-Fred heeft ooit hier eens een gebedje gezet waarin stond dat hij Haar niets kwam vragen , maar gewoon omdat hij in Haar geburen of Aanwezigheid wilde vertoeven .
In een van de mariale gebeden zegt Paus Pius den tiende het volgende :
ik citeer :
O Moeder van barmhartigheid, hulp der christen, getrouwe dienaresse der goddelijke Voorzienigheid, schatbewaarster van alle genaden, gedenk, dat het nooit gehoord is, dat gij diegenen zonder vertroosting liet , die godvruchtig hun toevlucht tot U namen . enz
In een ander gebed staat dan weer dat Ze niemand afstoot of wegstuurt die boetvaardig tot Haar komen .
Ziede , Janxs , das misschien de reden , alsook de hoop en verhoping van al diegenen die naar Lourdes of andere schrijnen van Maria gaan .
Ben zelfs dit jaar tweemaal naar Lourdes geweest en eerlijk, ik herinner mij niet meer dat ik iets gevraagd heb maar wel mijn dank heb uitgesproken voor al het goede dat ik van Haar mocht ontvangen .
De essentie, althans voor mij, staat in de mozaik-foto van de H. Maagd op de eerste pagina van dit topic . PAR MARIE à JESUS .
En dat is voor mij althans de grote betekenis van Lourdes .
Groetjes van de werewoef
AMEN en AUM
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
Hier Woefke, je weet ik ben er ook tegen en geloof niet in al diene zever van de Tsjeven, maar dit was mij gisteren toegestuurd. Aan wie kan ik het beter doorsturen dan naar u .
De klank van dit instrument geeft een bovennatuurlijk cachet aan het AVE MARIA
Het is tegelijk ontroerend en groots, voor wie erin gelooft.
https://www.youtube.com/v/PpjBOmJUahs&l ... XDKTq&loop
De klank van dit instrument geeft een bovennatuurlijk cachet aan het AVE MARIA
Het is tegelijk ontroerend en groots, voor wie erin gelooft.
https://www.youtube.com/v/PpjBOmJUahs&l ... XDKTq&loop
-
mayke2 - Lid geworden op: 26 aug 2009, 16:39
Werewoef ... je bent te bewonderen!
Zalige Kerstdagen gewenst en een gezegend, gezond en voorspoedig 2014!
Moge al jouw wensen, dromen en verlangens in het nieuwe jaar werkelijkheid worden!
bij wijze van cadeautjes geven ... het is toch pakjestijd ...
een mooie tekst die ik vond, wil ik graag met jou delen!
De menswording
Het wonder van de menswording gebeurt.
Niet in een zee van licht.
Niet in straten vol glitter.
Niet in de verblindende veelheid.
En ver van wie uit is op macht.
Maar naamloos.
Geborgen.
Misschien in het holst van de nacht.
Op plaatsen, ontelbaar,
waar leven wordt doorgegeven.
Waar brood van vertrouwen vanzelfsprekend
met ieder gedeeld wordt.
Waar niemand te min is, niemand onbelangrijk.
Waar je als vreemde een huis vindt.
Waar eenzaamheid wordt geheeld en pijn
niet vergeten of angst niet meer hoeft.
Waar men grootmoedig een stap zet,
en nog één en nog één,
naar verzoening en eindelijk vrede.
Het kind van de hoop
wordt steeds weer geboren uit mensen.
God, wat een wonder
(Kris Gelaude)
Lieve groetjes,
Mayke2
Zalige Kerstdagen gewenst en een gezegend, gezond en voorspoedig 2014!
Moge al jouw wensen, dromen en verlangens in het nieuwe jaar werkelijkheid worden!
bij wijze van cadeautjes geven ... het is toch pakjestijd ...
een mooie tekst die ik vond, wil ik graag met jou delen!
De menswording
Het wonder van de menswording gebeurt.
Niet in een zee van licht.
Niet in straten vol glitter.
Niet in de verblindende veelheid.
En ver van wie uit is op macht.
Maar naamloos.
Geborgen.
Misschien in het holst van de nacht.
Op plaatsen, ontelbaar,
waar leven wordt doorgegeven.
Waar brood van vertrouwen vanzelfsprekend
met ieder gedeeld wordt.
Waar niemand te min is, niemand onbelangrijk.
Waar je als vreemde een huis vindt.
Waar eenzaamheid wordt geheeld en pijn
niet vergeten of angst niet meer hoeft.
Waar men grootmoedig een stap zet,
en nog één en nog één,
naar verzoening en eindelijk vrede.
Het kind van de hoop
wordt steeds weer geboren uit mensen.
God, wat een wonder
(Kris Gelaude)
Lieve groetjes,
Mayke2
een mens moet niet zorgen dat hij in de hemel komt
maar dat de hemel in hem komt ...
maar dat de hemel in hem komt ...
-
Lieve Mayke , ben helemaal verrast door je mooie gedicht . Aanvaard mijn oprechte wederwensen voor een gelukkig nieuwe jaar .
Ik hoop dat deze kleine tekst van R. Tagore ( Vuurvliegen ) zich kan vinden bij de jouwe .
----Kind, jij brengt mijn hart het gebabbel van wind en water,
----de woordeloze geheimen der bloemen, de dromen der wolken,
----de stomme blik van verwondering van de ochtendhemel .......
Nog een goeie nachtrust gewenst,
werewoef

Ik hoop dat deze kleine tekst van R. Tagore ( Vuurvliegen ) zich kan vinden bij de jouwe .
----Kind, jij brengt mijn hart het gebabbel van wind en water,
----de woordeloze geheimen der bloemen, de dromen der wolken,
----de stomme blik van verwondering van de ochtendhemel .......
Nog een goeie nachtrust gewenst,
werewoef
AMEN en AUM
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Een op de 200 Amerikaanse vrouwen beweert zwanger te zijn geworden zonder seks. Dat blijkt uit een onderzoek aan de universiteit van Noord-Carolina, waarvan de resultaten werden gepubliceerd in de kersteditie van het vakblad British Medical Journal.
De bevindingen zijn gebaseerd op een gezondheidsenquête bij 7.870 Amerikaanse vrouwen tussen 15 en 28 jaar oud, die plaatsvond van 1995 tot 2009. Tijdens het onderzoek gaven 45 vrouwen aan minstens één keer zwanger te zijn geweest zonder geslachtsgemeenschap of ivf-behandeling.
Zie je nu wel ! Was vandaag te lezen in Knack.
De bevindingen zijn gebaseerd op een gezondheidsenquête bij 7.870 Amerikaanse vrouwen tussen 15 en 28 jaar oud, die plaatsvond van 1995 tot 2009. Tijdens het onderzoek gaven 45 vrouwen aan minstens één keer zwanger te zijn geweest zonder geslachtsgemeenschap of ivf-behandeling.
Zie je nu wel ! Was vandaag te lezen in Knack.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Ge had er ook even de link mogen bij vermelden , niet ?
- www.knack.be/nieuws/ondertussen/maagdel ... 21280.html
a.u.b- werewoef
- www.knack.be/nieuws/ondertussen/maagdel ... 21280.html
a.u.b- werewoef
AMEN en AUM
-
Als ge aan de meeste mensen vraagt wat er in de hemel op drie pootjes staat, zullen ze direct antwoorden met de letter M .
Het is immers vandaag Maria's naamfeest , alsook het naamfeest van al de Myriams, Muriels, Mariams, Mias en noem maar op .
Bij deze wens ik dan ook al de vrouwelijke forumdeelnemers met de beginletter M een speciale dag toe .
Ziehier een website met enkele fotos in verband met de betekenis van de naam Maria :
- www.heiligen.net/heiligen/09/12/09-12-1 ... a-naam.php
Aan allen die hier komen, nog een goed 2014 toegewenst ;
werewoef
Het is immers vandaag Maria's naamfeest , alsook het naamfeest van al de Myriams, Muriels, Mariams, Mias en noem maar op .
Bij deze wens ik dan ook al de vrouwelijke forumdeelnemers met de beginletter M een speciale dag toe .
Ziehier een website met enkele fotos in verband met de betekenis van de naam Maria :
- www.heiligen.net/heiligen/09/12/09-12-1 ... a-naam.php
Aan allen die hier komen, nog een goed 2014 toegewenst ;
werewoef
AMEN en AUM