this is Belgium !

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Paca

14 jan 2014, 17:22

We zijn veel te lang te links gebleven ... vergis u niet, zelf was ik linkser als links in mijn jeugd. Weet dus zeer goed wat het betekent. Er is niet op tijd een halt toegeroepen toen het nog wat beter ging. De politiek (op dit vlak) is m.i. "zo rot als kaas" en ik hoop, uit de grond van mijn hart dat deze attitude (gebaseerd op de rijkdom van de ondernemers en werkenden) verdwijnt.
Persoonlijk maak ik me niet te veel illusies, het gekuip en bedrog zal bloed, zweet en tranen kosten ... Winston Churchill wist dit 70 jaren geleden ook. Eén van zijn quotes is me steeds bijgebleven. Afbeelding

socrates

14 jan 2014, 17:43

Begrijpelijk, in the UK rijden ze al veel te lang links. :wink:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Paca

14 jan 2014, 17:59

socrates schreef:Begrijpelijk, in the UK rijden ze al veel te lang links. :wink:
Ik veronderstel dat u ook weet waar dit gebruik vandaan komt? Indien niet, wil ik het wel uitleggen.

tokkio

20 jan 2014, 11:44

Nog een geluk dat die mensen er geen GAS boete bovenop hebben gekregen :evil:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... edes.dhtml
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Theor

20 jan 2014, 12:07

Ingevoerd gespuis kun je niet vergelijken met normale mensen,

dat vergelijken is onbegonnen werk, verschil is te enorm.

Vraag is, wie kan ons verplichten om die ingevoerden hier nog te aanvaarden ? NIEMAND kan ons dat verplichten.

SEBASTIAN

20 jan 2014, 17:39

En Theor? Ga verder a.u.b!

Of is het voldoende om tegen een gast-zoeker te roepen;

"Ik aanvaard u niet!"
De kunst v/h leven is thuis te zijn alsof men op reis is. Godfried Bomans.
Gast

20 jan 2014, 17:49

Alle mensen van andere origine "gespuis" noemen vind ik niet eerlijk.
Daar zal wel gespuis bij zijn maar dat gespuis vind je ook bij de belgen.
Ik denk dat ieder mens zoekt naar veiligheid, geborgenheid, aanvaarding, warmte, ieder mens heeft daar ook recht op!!

davang

20 jan 2014, 18:12

*leah* schreef:Alle mensen van andere origine "gespuis" noemen vind ik niet eerlijk.
Ik denk dat ieder mens zoekt naar veiligheid, geborgenheid, aanvaarding, warmte, ieder mens heeft daar ook recht op!!
Kan ik mee leven...maar hoeveel "andere origine" leven er hier beste *leah*...in verhouding met die "belgen"... :roll: :wink:
Anders gezegd...hoeveel van die "andere origine" zijn er te vinden in de misdaad statistieken...die zoals men beweerd, terug zijn gedaald, waar ik ook zo m'n bedenkingen bij heb, zal misschien wel aan m'n slecht karakter liggen... :roll: :)
Wat niet al lachend kan gezegd.....
Gast

20 jan 2014, 20:50

Daarin heb je gelijk davang (van die misdaad), maar al die mensen bestempelen als "gespuis", dat vind ik echt "té"!
Vorige week had ik de loodgieter over de vloer, zijn helper was iemand van andere origine, er zijn er tussen die mensen ook die werken voor de centjes!!

SEBASTIAN

20 jan 2014, 20:57

Dan was het alvast niet uw toilet, dat verstopt zat.
Indien wel, dan is die brave knecht, wellicht zo ijverig geweest, om "ondertussen", de cammionette op de oprit te gaan plaatsen.
Gast

20 jan 2014, 21:43

Nee Seb, alle buisjes onder de lavabo's moesten vervangen worden en die "knecht" zoals jij het noemt heeft het allemaal opgeknapt, zijn baas was zeer dik en raakte niet meer "op de grond"!

davang

20 jan 2014, 23:00

*leah* schreef:Nee Seb, alle buisjes onder de lavabo's moesten vervangen worden en die "knecht" zoals jij het noemt heeft het allemaal opgeknapt, zijn baas was zeer dik en raakte niet meer "op de grond"!

Schoon van U lieve *leah* die SEBASTIAN zo mooi te antwoorden...maar die moet je met een korreltje zout nemen...spreekt soms in raadsels... :roll: :wink: :)
Wat niet al lachend kan gezegd.....
Gast

21 jan 2014, 00:01

*leah* schreef:Alle mensen van andere origine "gespuis" noemen vind ik niet eerlijk.
Comical Ali ?? :roll:

SEBASTIAN

21 jan 2014, 09:38

*leah* schreef:Nee Seb, alle buisjes onder de lavabo's moesten vervangen worden en die "knecht" zoals jij het noemt heeft het allemaal opgeknapt, zijn baas was zeer dik en raakte niet meer "op de grond"!
Wanneer ik u goed begrepen heb, was het zittend-liggend, dat de klus gebeurde.
Ja, dan willen ze wel al eens....
Trouwens, waarom kwam die "dikke" dan mee?
Voor de portemonnée? Wanneer die de knecht laat ontvangen...is em gezien.
Gast

21 jan 2014, 10:18

:lol: :lol:

Maar Sebastian toch!!
Ik zal davang maar best geloven zeker!! 8)