Zoals ik al schreef, zulke mensjes, wentelen zich o.a. ook hier, in zelfkastijding.
En ze hebben er blijkbaar nog plezier aan ook.
Hoe wil je de website zien?
Kies je kleuren
Kies de lettergrootte
Je keuze blijft bewaard op deze computer of telefoon. Ze geldt voor de hele website.
Martelaarschap.Fazal schreef:Zoals ik al schreef, zulke mensjes, wentelen zich o.a. ook hier, in zelfkastijding.

SEBASTIAN schreef:EB, weet u wat me intrigeert, aan dien auteur van den bijbel.
Hij gebruikt slechts twee werkwoorden, verbieden en moeten.
Ofwel zat hij achteraan, in de klas, zoniet was het een Adolf, avant la lettre.
Religie betekent verbinden, of beter gezegd onder religie wordt datgene verstaan dat ons verbindt met een groter geheel. Dat kan dus van alles zijn, en dus gaat Religie niet alleen over de bijbel, of een bepaalde stroming of sekte, van welk geloof dan ook.ebenhaezer schreef: Waar zijn jullie bang voor ? van waar die hevige tegenstand ? en nog wel hier op dit Forum , bij RELIGIE ?
fotofant schreef:Religie betekent verbinden, of beter gezegd onder religie wordt datgene verstaan dat ons verbindt met een groter geheel. Dat kan dus van alles zijn, en dus gaat Religie niet alleen over de bijbel, of een bepaalde stroming of sekte, van welk geloof dan ook.ebenhaezer schreef: Waar zijn jullie bang voor ? van waar die hevige tegenstand ? en nog wel hier op dit Forum , bij RELIGIE ?
Het is dus helemaal niet verwonderlijk dat niet iedereen zomaar gelooft in de Bijbel, de Koran, de I Tjing, of enig ander geschirft dat zogezegd direct aan de mens is doorgegeven, gedicteerd of ingefluisterd door iets dat of iemand die men omschrijft als God, Allah, Huangdi, of enig ander mythisch personage. Niet iedereen is bereid om een stap in het absurde(in de betekenis van "buiten de rede") te zetten. Geloven in iets wat niet bewezen kan worden is steeds "een stap in het absurde" en het staat natuurlijk iedereen vrij om uit te kiezen welke hij al dan niet zal zetten. Is het niet kenmerkend voor de mens dat hij hierdoor "zin" aan zijn leven wil geven en de nodige "kracht" wil vinden om het te leven.
Dat je zelf met vuur en vlam (zolang het maar niet met zwaard of geweer is) je geloof wilt verdedigen is ok, maar verwacht niet det je geen weerwerk gaat krijgen. Respect hebben voor het feit dat u een keuze maakt impliceert niet dat anderen zeggen "wij geloven dat ook", zeker niet als historisch fout of niet terzake doend materiaal (cfr de theorie chinese radicalen van Bluevelvet, eigenlijk al gebruikt door ) wordt aangesleept om de stelling te verdedigen en steeds in herhaling vallen wordt op den duur ook vervelend.
Religie is interessant studiemateriaal, omdat het veel zegt over de mens die al dan niet goden schept.
ebenhaezer schreef:
Haha FOTOFANT , religie gaat dus NIET ALLEEN over de Bijbel ... , maar dus wel OOK over de Bijbel ! Het boek waarin ik geloof , maar waarin niemand VERPLICHT is te geloven . We zijn vrije mensen , volledig met jou eens !
Het is idd. wel het boek waaruit ik en vele anderen de zin van ons leven hebben gevonden , en de kracht om te leven . Maar dat dring ik niemand op hoor , alleen wàt maakt jou zo kribbig hierover ? Wat zit jou toch dwars over een anders overtuiging ?
Annemie Streuf is dan toch anders , zij onderzoekt alle religies , maakt het bekend zonder het te bekritiseren ! Ieder zijn eigen keuze toch ?
Weet je , als Gods Woord niet 100 % bewezen kan worden , dan de Wetenschap OOK niet , laat dat duidelijk zijn . Maar dat hindert niet dat er vrede en begrip voor iedereen kan zijn .
Religie is inderdaad interessant studie materiaal !
Je kan ook zelf een gesprek over iets anders beginnen.