MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )
-
Fazal
Maria in het woon- en zorgcentrum
Bij de bewoners van woon- en zorgcentra leeft deze Mariadevotie nog heel sterk.
Daarom is het belangrijk om in de meimaand speciale aandacht voor Maria te hebben.
Maar het is nog véél belangrijker, om gans het jaar door, speciale aandacht voor de bewoners van woon- en zorgcentra te hebben!
Daarom is het belangrijk om in de meimaand speciale aandacht voor Maria te hebben.
Maar het is nog véél belangrijker, om gans het jaar door, speciale aandacht voor de bewoners van woon- en zorgcentra te hebben!
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Fazal schreef: Maria in het woon- en zorgcentrum
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Klaartje, Fazal heeft een allusie gemaakt met een ander topic van mij op Nieuws, ivb met de ontwenning van oudjes in rusthuizen , en ik vond dat een fijne reactie. Daarbij in rusthuizen kan je veel " verhulde " Maria's tegenkomen ....
Speciaal voor u , Klaartje nogmaals deze link , die bewijst dat er nog een hele hoop mensen Haar niet vergeten zijn .
http://en.lourdes-france.org/tv-lourdes/?v=newtvlourdes
mvg-werewoef
Speciaal voor u , Klaartje nogmaals deze link , die bewijst dat er nog een hele hoop mensen Haar niet vergeten zijn .
http://en.lourdes-france.org/tv-lourdes/?v=newtvlourdes
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
Jazeker Woefke.... voor vele mensen is de Moeder-godin Maria een houvast, zo gaat dat,
moge het een troost voor hen zijn in moeilijke tijden

moge het een troost voor hen zijn in moeilijke tijden
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
En Klaar nog altijd zo vol lof over de nieuwe paus (inderdaad zonder hoofdletter)Klaartje schreef:Jazeker Woefke.... voor vele mensen is de Moeder-godin Maria een houvast, zo gaat dat,
moge het een troost voor hen zijn in moeilijke tijden![]()
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
-
Jaja Rolija..... jij niet soms??rolija schreef:En Klaar nog altijd zo vol lof over de nieuwe paus (inderdaad zonder hoofdletter)Klaartje schreef:Jazeker Woefke.... voor vele mensen is de Moeder-godin Maria een houvast, zo gaat dat,
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Klaartje schreef:Jazeker Woefke.... voor vele mensen is de Moeder-godin Maria een houvast, zo gaat dat,
Zo KLAARTJE , wie verklaarde Maria tot Godin ? God of mensen ?
Is Maria aan het kruis gestorven om de zonden van de mensen uit te wissen , ook Maria's zonden ?
Dat door haar zo te verhogen , heel veel geld naar de Kerk gevloeid is , is duidelijk , maar dat zou Maria zelf nooit gewild hebben ! Zij wist immers door de engel Gabriël wie dat Kindje werkelijk is : de Zoon van de Allehoogste . Maria was een heel oprecht en gelovig nederig meisje !
Daarom ben ook ik er van overtuigd , dat God haar de eer zal geven die haar toekomt in zijn Koninkrijk , zij werd immers uitgekozen om de mens geworden zoon van God te dragen en op te voeden !
Menselijk werk heeft meestal altijd bijbedoelingen , maar Gods werken zijn rechtvaardig en zijn doel is Liefde voor zijn Schepping !
Houvast en troost zijn alleen te vinden bij Jezus de Christus , de Redder der wereld , dat zegt ons Gods Woord zelf .
Hier nog een mooie uitspraak van onze RIA , " zolang de mensheid voor God wil spelen , zolang zal de wereld met haken en ogen aaneen hangen " !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Misschien toch het volgende eens goed lezen en in je opnemen hoorebenhaezer schreef:Klaartje schreef:Jazeker Woefke.... voor vele mensen is de Moeder-godin Maria een houvast, zo gaat dat,
Zo KLAARTJE , wie verklaarde Maria tot Godin ? God of mensen ?
Is Maria aan het kruis gestorven om de zonden van de mensen uit te wissen , ook Maria's zonden ?
Dat door haar zo te verhogen , heel veel geld naar de Kerk gevloeid is , is duidelijk , maar dat zou Maria zelf nooit gewild hebben ! Zij wist immers door de engel Gabriël wie dat Kindje werkelijk is : de Zoon van de Allehoogste . Maria was een heel oprecht en gelovig nederig meisje !
Daarom ben ook ik er van overtuigd , dat God haar de eer zal geven die haar toekomt in zijn Koninkrijk , zij werd immers uitgekozen om de mens geworden zoon van God te dragen en op te voeden !
Menselijk werk heeft meestal altijd bijbedoelingen , maar Gods werken zijn rechtvaardig en zijn doel is Liefde voor zijn Schepping !
Houvast en troost zijn alleen te vinden bij Jezus de Christus , de Redder der wereld , dat zegt ons Gods Woord zelf .
Hier nog een mooie uitspraak van onze RIA , " zolang de mensheid voor God wil spelen , zolang zal de wereld met haken en ogen aaneen hangen " !
Dit verklaart al erg veel.... de rest is verbeelding van de mens
-
kitten - Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
" Maria was een nederig , gelovig meisje"
In die tijd zal ze misschien als zwangere Jodin, getrouwd zijn met een oudere man om zo de schijn te redden. De reden van de zwangerschap , zal eerder liggen bij een verkrachtende Romeinse soldaat dan bij een duif veronderstel ik. Daardoor ook zal Jesus als rebel opgegroeid zijn en is ook zo aan zijn einde gekomen.
Alles wat daar gebeurde is geschiedkundig uit te leggen zonder al teveel Goddelijke invloed. Het zijn de volgers , mensen dus, die de opbloei zijn geweest van heel dat geloof.
Nu dat is mijn gedacht, maar ik wil niemand anders daar van overtuigen en nog minder anderen beschuldigen het niet te geloven. Dat is namelijk wat ik fout vind aan alle kerken en geloven, ze willen de anderen persé van hun gelijk overtuigen tot straffe van....
In die tijd zal ze misschien als zwangere Jodin, getrouwd zijn met een oudere man om zo de schijn te redden. De reden van de zwangerschap , zal eerder liggen bij een verkrachtende Romeinse soldaat dan bij een duif veronderstel ik. Daardoor ook zal Jesus als rebel opgegroeid zijn en is ook zo aan zijn einde gekomen.
Alles wat daar gebeurde is geschiedkundig uit te leggen zonder al teveel Goddelijke invloed. Het zijn de volgers , mensen dus, die de opbloei zijn geweest van heel dat geloof.
Nu dat is mijn gedacht, maar ik wil niemand anders daar van overtuigen en nog minder anderen beschuldigen het niet te geloven. Dat is namelijk wat ik fout vind aan alle kerken en geloven, ze willen de anderen persé van hun gelijk overtuigen tot straffe van....
-
Gast
Oei Klaartje, wat heb je nu gedaan, het woord "Godin" gebruikt, een vrouw is niets in de ogen van mevrouw Ebenhaezer, alleen het patriarchaat telt!
"Het woord van God", geschreven door een mens, te nemen met de nodige korrels zout dus!
Voor mij is Moeder Maria ook een houvast, net zoals Moeder Aarde, Moeder Natuur, ....
Zij, de Moeders, hoeven geen eer te krijgen in "Zijn koninkrijk", zij zijn evenzeer God als die denkbeeldige man die Ebenhaezer niet loslaten kan.
"Het woord van God", geschreven door een mens, te nemen met de nodige korrels zout dus!
Voor mij is Moeder Maria ook een houvast, net zoals Moeder Aarde, Moeder Natuur, ....
Zij, de Moeders, hoeven geen eer te krijgen in "Zijn koninkrijk", zij zijn evenzeer God als die denkbeeldige man die Ebenhaezer niet loslaten kan.
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Geen van beiden.ebenhaezer schreef:wie verklaarde Maria tot Godin ? God of mensen ?
Niemand is voor jou zonden aan het kruis gestorven.Is Maria aan het kruis gestorven om de zonden van de mensen uit te wissen , ook Maria's zonden ?
Nee hoor, de eerstgeboren zoon van Jozef.Dat door haar zo te verhogen , heel veel geld naar de Kerk gevloeid is , is duidelijk , maar dat zou Maria zelf nooit gewild hebben ! Zij wist immers door de engel Gabriël wie dat Kindje werkelijk is : de Zoon van de Allerhoogste .
Ja hoor, een joods fundamentalistisch gelovige.Maria was een heel oprecht en gelovig nederig meisje !
Het christendom moest nog worden uitgevonden. Dat kwam maar 70 jaar later.
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Dat van die ' oudere man ' is een Rooms katholiek verzinsel. Nergens in het N.T. is er sprake van een leeftijd. Dat van die Romeinse soldaat is ook ondertussen achterhaald. Hij was de zoon van Jozef uit de Davidische stamboom. Nu noemen we dat ' van adel '.kitten schreef:" Maria was een nederig , gelovig meisje"