this is Belgium !

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Fazal

24 mei 2014, 19:42

Twee Bulgaren, van 18 en van 25 jaar, werden opgepakt. Het parket besliste uiteindelijk om hen niet voor te leiden voor de onderzoeksrechter omdat het onderzoek nog niet is afgerond. De twee zijn op vrije voeten, maar riskeren later nog een straf wanneer er meer duidelijkheid is.

Jaja ..., binnen een paar jaar ... 'misschien'!? :twisted:

ED.

24 mei 2014, 20:40

En nu die schietpartij op de Zavel. Jongens toch, wat gaat dat hier allemaal worden? Direct geeft men daar (bijna) politieke bedenkingen bij. Dat één dag vóór de verkiezingen. Nu mag Reynders daar toevallig aanwezig zijn geweest. Hij had zich beter op de achtergrond gehouden. Geen interview weggeven. Het zou hem gesierd hebben.

Tiens, zou die oud strijder al terug aan het Syrische front zijn?

sibarita

27 mei 2014, 19:51

Een vlucht met en snelheid van 180 km per uur , hij was in bezit van een mes ! Was al bekend voor 7 andere feiten !

Een 36-jarige man is er zondagavond in Brussel vandoor gegaan met een wagen die in beslag genomen was. Na een wilde achtervolging verschool de man zich in de toiletten van een café in Sint-Jans-Molenbeek, waar hij zich nog probeerde te verzetten tegen zijn arrestatie.

De man, die al gekend stond voor geweldmisdrijven, werd ter beschikking gesteld van het Brusselse parket maar nadien vrijgelaten. Dat meldt het Brusselse parket vandaag.

Vrijgelaten en hem niet naar huis gebracht , wat een slechte service !

:evil:
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

daniel1

28 mei 2014, 15:30

In de rand van Brussel ging een alleenstaande hoogbejaarde dame naar de home omwille van haar veiligheid.Haar huis werd door de familie onderhouden met alles erop en erin zodat de dame wanneer het mogelijk is nog altijd even naar haar huisje kon komen .Na een paar weken stelt de familie vast dat het huisje gekraakt werd door oostblokkers die er gewoonweg in woonden alsof het altijd van hen was geweest.DE FAMILIE DIENDE KLACHT IN maar moet er zich bij neerleggen dat de ze niets kunnen doen aan de kraak voordat een rechter er zich over uitgesproken heeft.Ook de politie kan of wil aan deze situatie niets doen en dus mogen die oostblokkers in dat huisje blijven wonen en gebruik maken van AL de spullen en meubels die er zich in bevinden alsof ze van hen waren.Meer nog de eigen familie van de dame mag er niet meer binnen.Zover staan we dus al in wat eens ons land was !

Fokke

28 mei 2014, 15:34

daniel1 schreef:In de rand van Brussel ging een alleenstaande hoogbejaarde dame naar de home omwille van haar veiligheid.Haar huis werd door de familie onderhouden met alles erop en erin zodat de dame wanneer het mogelijk is nog altijd even naar haar huisje kon komen .Na een paar weken stelt de familie vast dat het huisje gekraakt werd door oostblokkers die er gewoonweg in woonden alsof het altijd van hen was geweest.DE FAMILIE DIENDE KLACHT IN maar moet er zich bij neerleggen dat de ze niets kunnen doen aan de kraak voordat een rechter er zich over uitgesproken heeft.Ook de politie kan of wil aan deze situatie niets doen en dus mogen die oostblokkers in dat huisje blijven wonen en gebruik maken van AL de spullen en meubels die er zich in bevinden alsof ze van hen waren.Meer nog de eigen familie van de dame mag er niet meer binnen.Zover staan we dus al in wat eens ons land was !
Bezit de familie niet enkele "kleerkasten" die zich toegang verschaffen en het huis terug kraken?
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

ED.

28 mei 2014, 19:22

Nog eens herhalen. Mijn bericht van 24/5 Schietpartij Brussel:

"....Tiens, zou die oud strijder al terug aan het Syrische front zijn?"

Kringen in het gerecht vragen zich vandaag af, of hij een teruggekeerde Syriëstrijder zou kunnen zijn (vtm-nieuws) Stel, dat dit juist is, en deze gast op voorwaarden is vrijgekomen. :? Hopelijk krijg ik geen gelijk!

Tussendoor denk ik aan al die videobeelden die gemaakt worden en die verspreidt worden. Spijtig genoeg, zijn die bijna altijd van zeer slechte kwaliteit (onscherp). Zou het niet beter zijn, om zich te voorzien in beter videomateriaal?

Wil je eens een robotfoto maken van jezelf:
http://flashface.ctapt.de/

roel

29 mei 2014, 02:17

Nu zou ik toch wel eens willen weten waar Daniel 1 dergelijke zever vandaanhaalt.
M.a.w. zoals hij het beschrijft geloof ik dat niet, zoiets is te gek voor woorden.
MaLoReg

29 mei 2014, 07:53

Dat is idd té gek voor woorden-stel je maar ff voor doch in La Belgique ( :twisted: ) kan alles wat niet deugt.

spiksin

29 mei 2014, 09:26

Daniel :?:

daniel1

29 mei 2014, 10:35

Nee Roel,ik wou dat het niet waar was maar de feiten zijn echt.Het huisje staat in Asse en de betrokken dame is familie van mijn schoonzoon.En ja,ook die mensen vinden dat niet kunnen maar worden met "die zever" geconfronteerd !De uitleg die ze kregen was "er zijn kinderen bij".
Maar niet getreurd,in het Brusselse en waarschijnlijk ook in andere grootsteden zijn tientallen huizen gekraakt waarvan de eigenaars het nog niet eens weten omdat ze dikwijls in het buitenland verblijven.Wanneer die mensen terugkomen moeten ook zij een vonnis van de rechter afwachten alvorens ze aan dergelijke situatie iets kunnen doen.Ze mogen dus met andere woorden niet eigenhandig optreden en de politie mag niet optreden zonder bevel.Maar daar houdt het niet op.
In Jette,net naast het Heilig Hart College,werden,na een tip van de buurman en na klacht van de kinderen eind 2012 een tiental mensen uit het huis gehaald(ook oostblokkers)van een tante van mijn echtgenote die op haar 99ste ook naar een bejaardentehuis was overgebracht na een val.Een deel van de inhoud van dit huis was reeds verdwenen(verkocht ?).Dezelfde dag werden die mensen vrijgelaten met een bevel het land te verlaten.De volgende nacht werd het huis in brand gestoken!!!Het staat u vrij,Roel,zelf "deze zever" te komen vaststellen.Het huis en wat er nog in stond is volledig vernield.Maar zo gaat het er hier aan toe.Ik ben in Brussel geboren en getogen maar nooit heb ik gezien of meegemaakt wat er zich hier nu allemaal afspeelt.De criminaliteit daalt zeggen sommigen maar ze zeggen nooit waar.

Paca

29 mei 2014, 12:41

Dus ... als ik naar een grootwarenhuis boodschappen ga doen is het mogelijk bij mijn terugkeer een Oostblokker in mijn zetel te vinden met naast zich zijn kinderen die zich tegoed doen aan de inhoud van de ijskast?

Ik leef tegenwoordig dus in geen land meer maar in een circus? Er moet mij eens iemand uitleggen wat het verschil is tussen het verlaten van zijn woonst voor één dag of één jaar. Hij zal "van goeden huize" moeten zijn!

ED.

29 mei 2014, 14:12

Wat daniel 1 schrijft klopt. Zeker wanneer het een leegstaande woning betreft. Het is zo simpel niet om de krakers te laten ophoepelen. Zeker wanneer het pand langer dat twaalf maanden leeg staat.

Theor

03 jun 2014, 13:34

arm land:

http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Econom ... uwen.dhtml

cijfers prostitutie is nog ergens te begrijpen, ze doen maar;

maar ook drugs opnemen bij het bbp, hoe laag kun je vallen.

( er zijn nog landen die het zo zullen doen, de kunstgreep om percentage
schuld lager te kunnen tonen tov bbp ).

sibarita

12 jul 2014, 20:24

Nog een goed voorbeeld om aan te tonen in welk apenland (dixit Marc Eyskens) we wonen ! :evil:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... urde.dhtml
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850