Die bedenking heb ik me ook al verschillende keren ook gemaakt , Maloreg , hoe goed , aangenaam en veilig het hier wonen was toen er die nieuwkomers hier nog niet waren ; in welke innerlijke rust wij 'onze' eigenheden konden beleven . Toen konden we 's avonds zonder te moeten omkijken of ongerust te zijn ontspannen het centrum van onze steden doorlopen . Was Brussel bvb. nog geen allochtoons gebied waar zij ondertussen de meester geworden zijn .
In het Radio en TV nieuws was er plaats voor ons eigen kleiner en groter nieuws. Nu wordt dit beheerst door moslims ; hùn manier van leven en hùn geweld , hier en elders. Wij ademen 'moslim en aanverwant gebeuren' continu , overal , in en uit, de ganse dag , willens nillens.
Op TV en in de kranten , in het beleid , op straat : moslims , moslims , moslims en hùn eigenheden , hun manier van leven, hun geweld , hun politiek .
Ze worden in het strot geramd . Hùn moslim zijn beheerst ondertussen gans ons leven en .. we moeten er voor open staan , solidair zijn , omarmen . Wij moeten ze ondergaan .
En je hebt nog gelijk , Maloreg . Links had en heeft hierin heelder pakken boter op hun hoofd gehad en nog .. want ze zijn er voor hen om hen verder te pamperen , volgens mij voor eigen agenda . Het is voor mij zo klaar als een klontje . Hoe méér linkse stemmen in de toekomst , hoe méér de balans zal overhellen naar nog méér migratie .
Geef het nog 2 generaties en de boel is vrees ik hier en elders waar linksen de macht hebben of krijgen volledig verloren voor onze autochtonen . Een ding kan men daarbij opmerken in het 'gegeven' van de toekomstige volwassen autochtonen ; zij zullen het alvast niet beseffen, want deze autochtonen ( let wel dit zullen onze kinderen/ kleinkinderen en hùn kinderen zijn )zij zullen het niet gekend hebben hoe het was toen het nog goed , aangenaam en rustig wonen was, hier bij ons , zonder de 'ingevoerden' .
Wij weten het nù nog uit onze herinnering en ik , ik zal het hen vertellen d.i. indien ik er nog een beetje jaren de kans toe krijg want weet je .. onze eigenheid die mag niet volledig verloren gaan ook al zal het dan enkel door verhalen zijn ...een beetje Vlaamse/Belgische eigenheid en souvereiniteit binnen Europa , een soort filmke hoe het was en hoe het kwam dat het anders werd ... slechter .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....