this is Belgium !

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fokke

16 jan 2016, 14:00

oomski schreef:Phoebe, je gaat me toch niet wijsmaken, en dat geloof je zelf ook niet (hopelijk), dat onder Dehaene bv. de baguette in handen van de sossen was?
Aan de toog kan er wel eens ambras zijn tussen ne sos en nen tsjeef... maar in de hogere regionen wordt alles en petit comité beslist onder de noemer "Jij weet iets van mij maar ik weet iets van jou" en voor de show wordt er op den televies wat met steentjes naar mekaar gegooid!
Het is dikwijls zoals een vakbondsactie tegen den boas: Meestal als een demonstratiewedstrijd tussen John Mac Enroe en Bjorn Borg: Nen hoop show en de uitslag is vooraf afgesproken... :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

socrates

16 jan 2016, 16:31

Allochtonen is gewoon een andere naam voor gast"arbeiders" de huidige migratiestroom is een wereldomvattend probleem dat onze xenophobie ver overstijgt. Sommige pseudo democraten uit Oost Europa tonen nu trouwens
hun ware gelaat!
Als alle vreemden die hier kabels leggen,putjes graven, straten vegen,trams besturen tijdens weekends, zwaar travakken in de bouw en wegenbouw enz. Hoeveel werk dat Belgen,te zwaar,te vies,te ver van huis,te slecht betaald vinden, zou dan gewoon of niet meer of door militairen onder dwang worden uitgevoerd ?
De eerste allochtonen zujn naar hier gehaald ? Bijna zoals Afrikaanse slaven aan Amerika werden geleverd toevallig ook door Arabische mensensjacheraars. Bij de vroege gastwerkers waren veel Italianen,die werden geruild tegen steenkool.
Islam en migratie zijntwee problemen die men best niet op een hoopje gooit en al evenmin in de schoenen moet schuiven van links of rechts. Het grootste probleem is ontstaan door een mislukt Neo kolonialisme vanwege de familie Bush !
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fokke

16 jan 2016, 16:45

socrates schreef:Allochtonen is gewoon een andere naam voor gast"arbeiders" de huidige migratiestroom is een wereldomvattend probleem dat onze xenophobie ver overstijgt. Sommige pseudo democraten uit Oost Europa tonen nu trouwens
hun ware gelaat!
Als alle vreemden die hier kabels leggen,putjes graven, straten vegen,trams besturen tijdens weekends, zwaar travakken in de bouw en wegenbouw enz. Hoeveel werk dat Belgen,te zwaar,te vies,te ver van huis,te slecht betaald vinden, zou dan gewoon of niet meer of door militairen onder dwang worden uitgevoerd ?
De eerste allochtonen zujn naar hier gehaald ? Bijna zoals Afrikaanse slaven aan Amerika werden geleverd toevallig ook door Arabische mensensjacheraars. Bij de vroege gastwerkers waren veel Italianen,die werden geruild tegen steenkool.
Islam en migratie zijntwee problemen die men best niet op een hoopje gooit en al evenmin in de schoenen moet schuiven van links of rechts. Het grootste probleem is ontstaan door een mislukt Neo kolonialisme vanwege de familie Bush !
Inderdaad, het staat historisch onomstotelijk vast dat de familie Bush de Italiaanse gastarbeiders naar hier gehaald heeft om in de koolputten te werken...
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

socrates

16 jan 2016, 16:59

Fokke schreef:
socrates schreef:Allochtonen is gewoon een andere naam voor gast"arbeiders" de huidige migratiestroom is een wereldomvattend probleem dat onze xenophobie ver overstijgt. Sommige pseudo democraten uit Oost Europa tonen nu trouwens
hun ware gelaat!
Inderdaad, het staat historisch onomstotelijk vast dat de familie Bush de Italiaanse gastarbeiders naar hier gehaald heeft om in de koolputten te werken...
Ontgoochelend ver beneden jouw gekende niveau om nu op een flauwe manier te reageren door het uit zijn context halen van één kleine passage die trouwnens niet tot de essentie van de aangehaalde problematiek behoort; Flauw en beneden uw waardigheid Fokke. Bush is voor mij een symbolische naam die staat voor VS Imperialisme en extreem rechts dat zijn wapens samen met zijn ideologie aan het buitenland wil opdringen. Het afzetten van de diverse dictators in gemeenschappen die niet geleidelijk aan werden voorbereid op een democratisch bestel heeft tot nog toe enkel chaos veroorzaakt en nu dus ook deels aanleiding is geweest voor de tsunami die Europa nu dreigt te overspoelen.

Fokke

16 jan 2016, 17:11

socrates schreef:
Fokke schreef:
hun ware gelaat!
Ontgoochelend ver beneden jouw gekende niveau om nu op een flauwe manier te reageren door het uit zijn context halen van één kleine passage die trouwnens niet tot de essentie van de aangehaalde problematiek behoort; Flauw en beneden uw waardigheid Fokke. Bush is voor mij een symbolische naam die staat voor VS Imperialisme en extreem rechts dat zijn wapens samen met zijn ideologie aan het buitenland wil opdringen. Het afzetten van de diverse dictators in gemeenschappen die niet geleidelijk aan werden voorbereid op een democratisch bestel heeft tot nog toe enkel chaos veroorzaakt en nu dus ook deels aanleiding is geweest voor de tsunami die Europa nu dreigt te overspoelen.
Dom van mij! Ik had "het symbolische" van de familie Bush niet begrepen! Ik dacht dat de historie van dé presidentsfamilie Bush begon in de jaren zestig... fout dus... Dan had je dus net zo goed Leopold II als schuldige kunnen aanhalen, of de Belgische eerste ministers van net na de oorlog die de gastarbeiders naar hier gebracht hebben (Spaak?). Maar misschien paste Bush beter als voorbeeld :lol: ...
En wat die "waardigheid" betreft... Ik reik nog niet tot aan de waardigheidsknieën van de meeste posters van sennet! Ik laat mij alleen leiden door mijn onderschrift, als het pas geeft... :lol:

socrates

16 jan 2016, 17:39

En wat die "waardigheid" betreft... Ik reik nog niet tot aan de waardigheidsknieën van de meeste posters van sennet! Ik laat mij alleen leiden door mijn onderschrift, als het pas geeft... Laughing
Ook dat klinkt eerder ongeloofwaardig en als een soort valse bescheidenheid. Een vorm van humor die, althans volgens mijn onbescheiden mening, overduidelijk niet past bij jouw profiel zoals men dat al jaren op Sennet kan waarnemen. Sans rancune.

Fokke

16 jan 2016, 17:46

socrates schreef:
En wat die "waardigheid" betreft... Ik reik nog niet tot aan de waardigheidsknieën van de meeste posters van sennet! Ik laat mij alleen leiden door mijn onderschrift, als het pas geeft... Laughing
Ook dat klinkt eerder ongeloofwaardig en als een soort valse bescheidenheid. Een vorm van humor die, althans volgens mijn onbescheiden mening, overduidelijk niet past bij jouw profiel zoals men dat al jaren op Sennet kan waarnemen. Sans rancune.
:oops: :oops: :lol:
Ice

16 jan 2016, 17:58

Als alle vreemden die hier kabels leggen,putjes graven, straten vegen,trams besturen tijdens weekends, zwaar travakken in de bouw en wegenbouw enz. Hoeveel werk dat Belgen,te zwaar,te vies,te ver van huis,te slecht betaald vinden..
Helaba!
Den boel niet omdraaien hé!
Wààrom zijn het overwegend vreemden die dat werk doen?
NIET omdat de Belgen het beneden hun waardigheid vinden, te zwaar, te vies enz...maar omdat:
1. die vreemden genoegen nemen met een hongerloon en hun kl*ten vegen aan cao-overeenkomsten/wetten (dàt is concurrentievervalsing)
2. de belgen te duur zijn voor de werkgevers! en die hebzuchtigen meer winst maken met vreemden die ze het absolute minimum betalen of zelfs eronder.
3. belgen weigeren om hetzelfde werk uit te voeren voor minder dan het wettige loon, overeengekomen in cao-overeenkomsten en gelijk hébben ze!

Trouwens: met de eerste gastarbeiders hebben we géén last gehad en velen zijn reeds teruggekeerd: Italianen, Spanjaarden, Grieken - die kwamen om de wérken, niet om te profiteren van onze sociale voorzieningen zoals de turken, marokkanen, niet-europeanen vanaf eind jaren zestig - merk ook op: er is enkel last met die troep die 1 gemeenschappelijke noemer hebben: hun 'geloof', het vergif islam!

Paca

17 jan 2016, 00:16

Waarom passen we de Sharia niet toe op diegenen die zich menen moeten te verstoppen achter het islamisme? Voor mij niet gelaten dat men zijn couscous moet vreten met dezelfde (linker)hand als waar men zijn gat mee afveegt. Hier en daar wat openbare stenigingen brengt wat leute onder de mensen. Zweepslagen? Leuk om eens mee te maken. Lekker om te constateren dat ze hier ook wat gaan over memmen en het woord "racisme" nog eens kunnen verkrachten. Allez ... wie kent er een autochtoon die het woord "racisme" gebruikt? Buiten de gesubsidieerde (belastinggeld!) vzw's ken ik niemand ... u wel?

tokkio

27 jan 2016, 16:09

Den en of ander groene heeft het licht gezien zeker???
Zijn ze nu gek of zijn het machtswellustelingen????

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-lier ... newsletter
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fokke

27 jan 2016, 16:30

tokkio schreef:Den en of ander groene heeft het licht gezien zeker???
Zijn ze nu gek of zijn het machtswellustelingen????

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-lier ... newsletter
Toen de Groenen! in de regering zaten hebben ze overal hun mannetjes strategisch geplaceerd! :evil: :lol:

ED.

27 jan 2016, 18:27

Dat die groene kikkers nog zoveel stemmen halen, gaat boven mijn petje. Van kikkers geproken, moest de Zia-mug hier kunnen overleven, ze zouden ze invoeren. :?

ED.

28 jan 2016, 12:14

Los van de schuld of onschuld. Het ligt er weer dik op. Handtekening vergeten in zo een belangrijk dossier! Weg,he!

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160128_02095096

ED.

28 jan 2016, 12:23

Los van de schuld of onschuld. Het ligt er weer dik op. Handtekening vergeten in zo een belangrijk dossier! Weg,he!

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160128_02095096