this is Belgium !

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Gast

02 mei 2016, 10:19

Europa zal dus Engels als voertaal krijgen, Nederlands zal, als lokaal dialect "overleven", net zoals nu Aalsters of Brugs of Antwerps overleven maar niet voor lang meer.
Deze tendens is zich al langer aan het voltrekken dan vandaag of gisteren. Luister maar eens naar het taalgebruik van onze jeugd. Ook (jong)volwassenen " bezondigen " zich reeds aan dit gebruik.
" Oh my god " klinkt toch veel hipper dan " Was da ! " of " amai mijn kl..." of het gebruik van " I Love You " klinkt toch oprechter dan " Ik hou van je " en zo kun je al veel bladzijden vol schrijven :roll:

Fokke

02 mei 2016, 13:03

Dicksy schreef:
Europa zal dus Engels als voertaal krijgen, Nederlands zal, als lokaal dialect "overleven", net zoals nu Aalsters of Brugs of Antwerps overleven maar niet voor lang meer.
Deze tendens is zich al langer aan het voltrekken dan vandaag of gisteren. Luister maar eens naar het taalgebruik van onze jeugd. Ook (jong)volwassenen " bezondigen " zich reeds aan dit gebruik.
" Oh my god " klinkt toch veel hipper dan " Was da ! " of " amai mijn kl..." of het gebruik van " I Love You " klinkt toch oprechter dan " Ik hou van je " en zo kun je al veel bladzijden vol schrijven :roll:
Alhoewel... "Amaai mijn kl..." heeft toch iets ! :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Fokke

02 mei 2016, 13:05

Phoebe schreef:' Dining for Brussels ?' Zijn ze te beroerd om ons in onze eigen taal aan te spreken voor hun smeekbede ?

Waarom zou ik dat als Vlaming in hemelsnaam overwegen ? Om in mijn eigen taal niet bediend te worden maar in het Frans of het Engels .? ( Let wel ik spreek en begrijp beide talen voldoende maar voor mijn geld wil ik kwaliteit en ben ik als klant koning , zeker wanneer zij beroep doen op mij om hen te redden .

Misschien dan wel om het falen van een Brusselse onbekwame , gepistonneerde PS burgemeester uit de wind te zetten ?
Een burgemeester die trouwens het verwijt lanceerde dat Bruxelles bevuild wordt door Vlaanderen ?
Ja, ja ...en wat nog ?

Weet je, ik gooi nog liever mijn geld in de vaart . Dan zie ik het nog wat drijven , stroomopwaarts , en dat is niet naar Bruxelles .
Er vloeit trouwens al genoeg Vlaams geld naar 'het buitenland van Vlaanderen 'dat voor de vitrine de rest van La Belgique genoemd wordt.
Zo zie ik het ook... Alhoewel... mijn geld in de vaart gooien doe ik niet want ik geloof niet dat het stroomopwaarts gaat drijven! Dat is tegen de Belgische traditie in! :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Ice

02 mei 2016, 13:33

socrates schreef:De topic lanceerder moet ook geen goeie Vlaming zijn, zij of hij deed immers ook een beroep op een vreemdelingen-taal, het Engels. Impliciet is België in die optiek dus een Engelstalig land. Ik denk trouwens dat het binnen afzienbare tijd ook wel zo zal zijn. Zowel het Frans als het Nederlands zullen het statuur van "oude talen" krijgen. Het Engels heeft het statuut van wereldtaal van het Frans overgenomen. Chinees en Arabisch zijn te moeilijk, Europa zal dus Engels als voertaal krijgen, Nederlands zal, als lokaal dialect "overleven", net zoals nu Aalsters of Brugs of Antwerps overleven maar niet voor lang meer.
Och, maak je geen zorgen over dat engels.....turks werd deze week erkend door de eu-dictators als officiële, europese taal en zal dan misschien het engels wel verdringen van zn plaats in belziek. :x

davang

02 mei 2016, 21:37

Zo aan te voelen kan het niet blijven duren... :roll:
De oplossing komt alweer uit 't buitenland... :wink:

In het blad “Der Spiegel” van vorige week,
Een grappige brief van een Duitse abonnee :

als reactie op een artikel over de Belgische politiek.

Indien België dan toch moet verdwijnen,

hecht dan Wallonië aan bij Frankrijk,
Vlaanderen bij Nederland

en de Oostkantons bij Duitsland.
En Brussel dan ?
Heel eenvoudig.
Verkoop Brussel aan het meest biedende Noord-Afrikaanse land.
De bevolking is er al.
Wat niet al lachend kan gezegd.....

sibarita

05 mei 2016, 22:44

Zorgen dat dit onderwerp blijft bovenaan staan !! :D

http://www.hln.be/hln/nl/4833/Gevangeni ... iers.dhtml

Niet slecht betaald 300 euro per dag , dat maakt 9000 euro per maand !! Ik heb al voor minder "gewerkt " :evil:
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Theor

07 mei 2016, 00:08

sibarita schreef:Zorgen dat dit onderwerp blijft bovenaan staan !! :D

Niet slecht betaald 300 euro per dag , dat maakt 9000 euro per maand !! Ik heb al voor minder "gewerkt " :evil:
Enkel mogelijk in belziek.

Theor

09 mei 2016, 22:17

En dat loopt hier allemaal rond:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160509_02280014
Ice

10 mei 2016, 09:50

Theor schreef:En dat loopt hier allemaal rond:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160509_02280014
Dat is toch écht niet meer normaal te noemen!
Het federaal parket had op het proces zijn onmiddellijke aanhouding gevraagd, maar de rechter achtte dat niet nodig.

In de praktijk betekent dit dat de man op vrije voeten blijft tot zijn veroordeling definitief is, wat nog maanden kan duren als hij in beroep zou gaan. Er is wel een bijkomend onderzoek geopend naar de onthoofding, want daarvoor stond hij niet terecht. Maar het staat nog niet vast of dat tot een tweede rechtszaak leidt.

Ook kreeg Khayari enkele voorwaarden opgelegd. Zo mag hij zich niet meer naar oorlogsgebied begeven.

Verschillende keren gelogen

Uit het onderzoek is verschillende keren gebleken dat Khayari niet de waarheid spreekt. In Syrië zou hij niet aan het front gevochten hebben, maar in een ziekenhuis hebben geholpen. Toch blijkt uit zijn telefoongebruik dat hij altijd in de buurt van de kompanen van de beruchte ronselaar Jean-Louis Denis bleef hangen, een voormalig kopstuk van Sharia4Belgium. Ook zou hij thuisgebleven vrienden in Brussel nadrukkelijk hebben gevraagd te getuigen dat hij zich uitsluitend bij het gematigd verzet in Syrië had aangesloten.

Tijdens het proces zou Khayari ook bijzonder weinig blijk hebben gegeven van schuldbesef, maar ook daar zou de rechter geen rekening mee gehouden hebben.

Maar ook de speurders zouden blunders hebben begaan. De verklaringen van Khayari van het eerste politieverhoor en de eerste verschijning voor de onderzoeksrechter zouden onbruikbaar zijn geweest door een procedurefout. Khayari zou die hebben afgelegd zonder de aanwezigheid van een advocaat, hoewel hij dat eerst zelf zou hebben geweigerd.
Een advocaat weigeren en dan wordt dat achteraf een 'procedurefout'? 8O
Het moest maar eens een belgische 'snelheidsduivel' zijn, dan was er geen sprake van procedurefout, dan heette het: 'vrijwillig afstand gedaan van zijn recht op juridische bijstand'!!!

Verrassing: de moordenaars LIEGEN....oei, dàt wisten de wereldvreemde rechters precies nog niet? Man man...

Die rechter mag aan de lijve ondervinden welke crimineel hij laat lopen:
‘Ik zweer het je: we hebben zijn kop eraf gerukt’
Dàt lot mag de rechter beschoren zijn want hij verzaakt zijn plicht om terroristen op te sluiten en de gemeenschap te vrijwaren van zulke psychopaten!
Maw: de rechter is mede-schuldig als dit crapuul iemand iets aandoet, in dat geval dient de rechter aangeklaagd te worden wegens medeplichtigheid en het verzuimen van zijn plicht als rechter.
MaLoReg

10 mei 2016, 11:35

Gisteren de film "Black" gezien. Niet te geloven wat een crapuul zich
hier allemaal gevestigd heeft en dan te bedenken dat die stuk voor stuk
leven van de bijstand (die wij betalen) en straffer nog, dat dit allemaal geweten is en men laat begaan (ook dat is Belgiê, doen alsof ze van niks
weten).

Theor

10 mei 2016, 15:01

MaLoReg schreef:Gisteren de film "Black" gezien. Niet te geloven wat een crapuul zich
hier allemaal gevestigd heeft en dan te bedenken dat die stuk voor stuk
leven van de bijstand (die wij betalen) en straffer nog, dat dit allemaal geweten is en men laat begaan (ook dat is Belgiê, doen alsof ze van niks
weten).
Het is niet te geloven en toch is het zo.

Je ziet en voelt dat het land financieel - economisch wegzakt.

voorn

10 mei 2016, 15:27

Dit houdt je niet voor waar.
In St Niklaas komt een grote moskee.
Alle gelovigen werden verplicht 2000€ te schenken of ge moogt niet binnen.
MaLoReg

11 mei 2016, 09:16

Er is geen ontkomen aan en we zullen wel moeten wennen aan het feit dat ook ons landje meer en meer Arabisch wordt-het beeld althans in de grootstad laat geen twijfel over en dan spreek in nog maar over Antwerpen, wat moet het dan in de hoofdstad Brussel zijn?
Ice

11 mei 2016, 09:27

voorn schreef:Dit houdt je niet voor waar.
In St Niklaas komt een grote moskee.
Alle gelovigen werden verplicht 2000€ te schenken of ge moogt niet binnen.
Zijn er dan in st niklaas geen varkensboeren? Een slachthuis?
Gooi de plaats waar dat gedrocht gaat komen tussen licht en donker vol met varkenskoppen, -poten en vooral -bloed, daar houden ze toch zo van? Dan zal het rap gedaan zijn met de bouw, voorgoed want dan is de grond 'vervuild' met 'onrein dier' :twisted:
Geweldloos verzet met de middelen die we hebben...zij misbruiken onze vrijheden ook tegen ons, wel: we kunnen het ook omdraaien hé

tokkio

11 mei 2016, 16:21

sibarita schreef:Zorgen dat dit onderwerp blijft bovenaan staan !! :D

Ook dutroux vind dat hij te weinig verdient, en die gaat wel een zotte rechter vinden die hem gelijk geeft, met een dwangsom voor de tijd dat hij al binnen zit . :evil: :evil: :evil: en let op het woordje EIST,die smeerlap heeft niks te eisen, maar moest alle dagen afgerammeld worden. :D :D

http://www.hln.be/hln/nl/4833/Gevangeni ... enis.dhtml
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.