TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Choerrel

27 jan 2017, 09:49

Flashback schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Trump wil 20 % invoerheffing op producten uit Mexico heffen om zijn muur te betalen , nog een "vijand" erbij. Die man is knettergek ..... :(
Hij had toch verwittigd dat Mexico die muur ging betalen ?
Maar eigenlijk vangt hij meteen die bedrijven welke 'verhuisden' vanuit de USA naar 'het land van de goedkope werkkrachten', willen die voortbestaan moeten ze hun verhuis ongedaan maken ... jobs, jobs jobs hé, Texas kan dat goed gebruiken !
Er zijn toch andere landen buiten de USA waarmee Mexico kan handel drijven.
Gast

27 jan 2017, 10:20

Flashback schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Trump wil 20 % invoerheffing op producten uit Mexico heffen om zijn muur te betalen , nog een "vijand" erbij. Die man is knettergek ..... :(
Maar eigenlijk vangt hij meteen die bedrijven welke 'verhuisden' vanuit de USA naar 'het land van de goedkope werkkrachten', willen die voortbestaan moeten ze hun verhuis ongedaan maken ... jobs, jobs jobs hé, Texas kan dat goed gebruiken !
Dan zal Trump toch heel slim moeten zijn om de inventiviteit van bedrijven te snel af te zijn. Elon Musk bvb. van Tesla demonteert een paar delen van vol afgewerkte Tesla's vooraleer ze naar Nederland te verschepen , puur om invoertaksen te omzeilen. Dan is er nog de vraag of Texanen de jobs die Mexicanen zouden uitvoeren wel willen doen. In California zie je alleen maar Mexicanen achter de taxisturen zitten.

Fokke

27 jan 2017, 10:42

The Spirit of Flanders schreef:
Flashback schreef:
Dan zal Trump toch heel slim moeten zijn om de inventiviteit van bedrijven te snel af te zijn. Elon Musk bvb. van Tesla demonteert een paar delen van vol afgewerkte Tesla's vooraleer ze naar Nederland te verschepen , puur om invoertaksen te omzeilen. Dan is er nog de vraag of Texanen de jobs die Mexicanen zouden uitvoeren wel willen doen. In California zie je alleen maar Mexicanen achter de taxisturen zitten.
De laatste keer dat ik niet in Californië geweest ben heb ik ook een niet-Mexicaan achter een taxistuur zien zitten! :oops: :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Phoebe

27 jan 2017, 10:57

Wat 'macht' met deze of gene mens zoal doet daar kan ik geen zinnig wetenschappelijk onderbouwde mening over geven wegens niet gevormd in die materie.

Trump maakt in het rijtje van wereldleiders voor mij daarop geen uitzondering . Of het nu Kabila, Poetin , Erdogan , wijlen Chavez , een of andere Gambiaanse president of een of andere puur westerse figuur uit de Europese Unie is .. ik denk dat ze allemaal met hetzelfde beestje wat besmet zijn . Dat hij, net zoals elke andere in zo'n positie, zijn 'macht' zal willen gebruiken dat spreekt voor zichzelf ,denk ik dan. Maar wat het met hem doet .... ???
Ik spreek me ook niet uit of hij dan wel een speelbal zal zijn , of in 't zak gezet zal worden door wie Socrates ' de slimmere jongens' noemt .

Wat dan wel gezegd over Trump ? Dat het stilaan een fenomeen wordt of al is , al dan niet in positieve zin, dat staat buiten kijf . Hij is op zijn minst als politieker , leider , machtshebber , vrij onconventioneel en anders dan de meest andere politici laat hij wél het achterste van zijn tong zien , .. althans zo laat hij het toch uitschijnen . Hij 'schudt wakker' en hij schuwt daarvoor geen straffe uitspraken, zoveel is zeker.

Ondertussen is de man wel door God en klein Pierke in en door de media compleet gedemoniseerd en is de publieke opinie volledig ingepalmd door de negatieve berichtgeving die we elke dag uitgebreid gefileerd te lezen en te zien krijgen .

Die muur ? Die staat er al lang hé .. (en toen blafte er geen hond over) hij gaat hem alleen maar verfraaien ... dat hij hem wil laten betalen door Mexico ; OK ..als dat zijn land ten goede kan komen en hij daar een weg voor vindt ? Het zal misschien de schade willen beperken die de USA ondervonden heeft door ongelimiteerde migratie van criminaliteit , drugshandel die vanuit Mexico de grens oversteekt al tientallen jaren lang , datzelfde Mexico waar de leiders vooralsnog onbekwaam lijken te zijn om in eigen land die fenomenen te beteugelen en in te perken .
Dat hij geen visum meer geeft voor mensen uit bepaalde moslimlanden ? Poeh ..dat valt onder de noemer van veiligheid en bescherming van zijn volk . Toch ? Wanneer men leest dat hier in Europa zo'n 5.000 Syriëstrijders klaar staan om terug te keren ,nu de grond ginder achter onder hun voeten te heet wordt . . Men denkt toch niet dat die allemaal gederadicaliseerd zijn hé ? Wat gaat Europa dààr aan doen ?

Kijk in de natuur, die er door de evolutie heen altijd in geslaagd is om perfect in evenwicht te blijven . Elk dier doet aan terreinafbakening , bouwt zijn grenzen . Het is de mens die het allemaal uit zijn evenwicht trekt . Zie wat er hier zich in Europa allemaal afspeelt. Wordt het er beter op ?
Wanneer de Amerikanen volgende jaren , een job en ' brood met beleg' hebben door de maatregelen die Trump neemt en zijn beleid, dan zal het , hen een zorg wezen, denk ik ,dat ergens anders in de wereld ... waar andere (onbekwame?) leiders de plak zwaaien en hun volk in burgeroorlogen en onmogelijke toestanden dompelen, corrupt zijn en zichzelf bedruipen? . Tenslotte is elk land in de eerste plaats verantwoordelijk voor zijn eigen beleid en om het zo goed mogelijk te laten floreren voor hun volk . Ik denk dat, om één voorbeeld te noemen, dat een superrijk land als Congo na pakweg 55 jaar onafhankelijkheid het voor zijn bevolking al veel beter had kunnen doen indien ze door de jaren door andere leiders gehad hadden.

Is het grotendeels elders in de wereld zoveel beter voor de mensen ? Wat beter naar de actualiteit kijken , elke dag opnieuw, over het nieuws uit Azië , Afrika en sommige Europese landen, dat is het enige wat ik al de 'bewerkte' Trump kenners kan aanraden .

Wie leeft zal het zien wat er van komt . Voorlopig voert hij uit wat hij in campagne zijn kiezers beloofd heeft .door wie hij, op basis hiervan, democratisch verkozen werd, wil hij geen 'salaris' voor zijn postje en dat op zich is al een verfrissende gedachte wanneer men pakweg inlandse 'Publifin' toestanden in het achterhoofd houdt .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Wil.

27 jan 2017, 11:29

Choerrel schreef:
Flashback schreef:
De top-5 handelspartners van Mexico.
1.United States: US$309.2 billion (81.2% of total Mexico exports)
2.Canada: $10.5 billion (2.8%)
3.China: $4.9 billion (1.3%)
4.Brazil: $3.8 billion (1%)
5.Colombia: $3.7 billion (1%)

Wie heeft wie het meest nodig? De Amerikanen de Mexicanen, of omgekeerd?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

27 jan 2017, 14:11

Wil. schreef:
Choerrel schreef:
Flashback schreef:
De top-5 handelspartners van Mexico.
1.United States: US$309.2 billion (81.2% of total Mexico exports)
2.Canada: $10.5 billion (2.8%)
3.China: $4.9 billion (1.3%)
4.Brazil: $3.8 billion (1%)
5.Colombia: $3.7 billion (1%)

Wie heeft wie het meest nodig? De Amerikanen de Mexicanen, of omgekeerd?
Hoog tijd dat dus Mexico met de Chinezen een paar akkoorden gaat tekenen. :)

voorn

27 jan 2017, 14:16

Die halve garen denkt toch niet dat zijn fabrieken er morgen staan en zijn steenkoolcentrales terug draaien met op de knop start te drukken.
Dat gewoon voor het museum nog goed.

plopperdeplop

27 jan 2017, 14:21

Elke nieuwe leider van een land begint zijn ambt met een schone lei.
Na afloop van hun mandaat zal blijken of de resultaten zullen voldaan hebben aan de gedane beloftes.Den Donald is zinnes van hogere invoerbelastingen te heffen op goederen die de VS binnen komen(import).In een opiniestuk van prof P.Degrauwe lees ik dat Donald er dan zekers mag van zijn dat de meeste andere landen die producten invoeren uit de VS ook hogere taksen zullen gaan leggen op die ingevoerde goederen.En zo verhoogt de kans op toenemende recessie wat een catastrofe zou gaan betekenen voor de vrije wereldhandel.Soit .De Amerikanen moeten nu maar verder met die multimiljardair(is dan niet moeilijk om een salaris te weigeren zekers :lol: ) maar het zal aan de meet blijken of den Donald met bloemen of met pek en veren zal beloond worden.

Paul Siemons

27 jan 2017, 14:37

voorn schreef:Die halve garen denkt toch niet dat zijn fabrieken er morgen staan en zijn steenkoolcentrales terug draaien met op de knop start te drukken.
Die zouden daar wel eens héél rap kunnen staan en draaien!
Nog vooraleer die president was waren er al fabrieken die terugkeerden naar de VS.

Ik vind Trump ook een blaaskaak maar als er maar een paar percent van zijn honderden voorstellen die hij al heeft uitgekraamd gedurende zijn ambtsperiode gerealiseerd worden (al was het maar gedeeltelijk) dan moeten er voor de tweede ambtstermijn zelfs geen verkiezingen uitgeschreven worden want die gaat hij met twee vingers in de neus winnen!
Gast

27 jan 2017, 14:39

Paul Siemons schreef:
voorn schreef:Die halve garen denkt toch niet dat zijn fabrieken er morgen staan en zijn steenkoolcentrales terug draaien met op de knop start te drukken.
Die zouden daar wel eens héél rap kunnen staan en draaien!
Nog vooraleer die president was waren er al fabrieken die terugkeerden naar de VS.

Ik vind Trump ook een blaaskaak maar als er maar een paar percent van zijn honderden voorstellen die hij al heeft uitgekraamd gedurende zijn ambtsperiode gerealiseerd worden (al was het maar gedeeltelijk) dan moeten er voor de tweede ambtstermijn zelfs geen verkiezingen uitgeschreven worden want die gaat hij met twee vingers in de neus winnen!
't Zal afhangen van hoeveel er beter van werden , en van hoeveel er dieper in de miserie zijn gezakt. Het zou me niet verwonderen moest hij de kiesrechten van anders gekleurden ook nog eens zou aanpakken.

uoona

27 jan 2017, 18:33

Ben er nog niet zo zeker van dat die man het achterste van zijn tong laat zien! Vergeet niet het is een zakenman, die zien enkel dollartekens. Trouwens zijn fortuin heeft hij opgebouwd met federaal geld!

maior domus

28 jan 2017, 10:26

The Donald, deze week:

“Ik voer een nieuwe doorlichtingsmaatregel in om radicaal islamitische terroristen uit de Verenigde Staten van Amerika te houden. We willen hen hier niet. We willen er zeker van zijn dat we de bedreigingen die onze soldaten in het buitenland bestrijden niet ons land binnenlaten.”

TRUMP is een man naar mijn hart.
Zo'n leiders hebben we in Europa ook nodig.
Maar ik vrees dat het bij ons al kwart na twaalf is wat terrorisme-import betreft. :evil:
Ondank is 's werelds loon

Prima Vera

28 jan 2017, 10:42

maior domus schreef:The Donald, deze week:

“Ik voer een nieuwe doorlichtingsmaatregel in om radicaal islamitische terroristen uit de Verenigde Staten van Amerika te houden. We willen hen hier niet. We willen er zeker van zijn dat we de bedreigingen die onze soldaten in het buitenland bestrijden niet ons land binnenlaten.”

TRUMP is een man naar mijn hart.
Zo'n leiders hebben we in Europa ook nodig.
Maar ik vrees dat het bij ons al kwart na twaalf is wat terrorisme-import betreft. :evil:
allée vooruit, nog een hitler aanhanger.

maior domus

28 jan 2017, 10:45

Prima Vera schreef:
allée vooruit, nog een hitler aanhanger.
Haha, there we go again. :D

Neem jij jezelf nu au sérieux Vera?
Ondank is 's werelds loon

Prima Vera

28 jan 2017, 11:43

Mensen die Trump en Poetin verheerlijken zijn mij niet veel waard. Sorry. Het zijn hitleriaanse toestanden die door deze mensen in het leven worden geroepen. Hoef ik niet.