TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955

02 feb 2017, 13:23

"De frits1955 aan de drank? "

Die Irish coffee heeft het gedaan, mijnheer! Waar het hart van vol is.... :lol:
Gast

02 feb 2017, 13:45

Tasten is hetzelfde als voelen.

Horen, zien, ruiken, voelen, proeven.

Fokke

02 feb 2017, 14:00

Paul Siemons schreef:
Fokke schreef: Als ik het goed begrijp heeft den Trump ze dus alle vijf! Dat is zeer positief en kan men niet van iedereen zeggen! :lol:
Daar zit het hem niet Fokke, de vent heeft andere "problemen"]
Trump neemt dagelijks finasteride. En raad eens wat de bijwerkingen zijn :
Donald Trump neemt volgens zijn arts dagelijks een middel in tegen haaruitval. Dat middel, finasteride, is omstreden. Het heeft ook een aantal sterke bijwerkingen. Je wordt er bijvoorbeeld impotent van.

http://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld/ ... spartanntp

Amaai, nu begin ik alle kletskoppen, en vooral die in de politiek (Francken en diene van Vilvoorde, en al die anderen...) met andere ogen te bekijken! :lol: :lol: :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

02 feb 2017, 14:45

Paul Siemons schreef:
Fokke schreef: Als ik het goed begrijp heeft den Trump ze dus alle vijf! Dat is zeer positief en kan men niet van iedereen zeggen! :lol:

Daar zit het hem niet Fokke, de vent heeft andere "problemen"]

Trump neemt dagelijks finasteride. En raad eens wat de bijwerkingen zijn :

Donald Trump neemt volgens zijn arts dagelijks een middel in tegen haaruitval. Dat middel, finasteride, is omstreden. Het heeft ook een aantal sterke bijwerkingen. Je wordt er bijvoorbeeld impotent van.

http://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld/ ... spartanntp

Kan de sukkelaar zich geen haarimplantatie veroorloven ?

Flashback

02 feb 2017, 14:47

Paul Siemons schreef:... Het heeft ook een aantal sterke bijwerkingen. Je wordt er bijvoorbeeld impotent van.
Ach ja, 70 jaar, 3 x getrouw en 5 kinderen ... komt natuurlijk weer van de roddel ... pers !

Fokke

02 feb 2017, 15:01

Flashback schreef:
Paul Siemons schreef:... Het heeft ook een aantal sterke bijwerkingen. Je wordt er bijvoorbeeld impotent van.
Ach ja, 70 jaar, 3 x getrouw en 5 kinderen ... komt natuurlijk weer van de roddel ... pers !
Stel je voor dat zijn liefdevolle beoordelaars eens ontdekken dat hij ooit een homofiele relatie had... :lol: , dan wordt dat opeens ne goeie! :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

socrates

02 feb 2017, 17:42

Daar is zelfs zichtbaar bewijs van geleverd. :lol: Afbeelding :lol: :lol: :lol:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

02 feb 2017, 17:49

Onder Obama is de VS afgegleden van een voorbeeldige democratie naar een 'democratie met gebreken'. Daar heeft Trump niets mee te maken.

Afbeelding
Bemerk de neergang doorheen de tijd.

Afbeelding

Bron: The Economist
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955

02 feb 2017, 19:49

Bron: The Economist

Pfffft..Britse poco media :wink:

socrates

02 feb 2017, 21:12

Ik vraag mij af om men het complexe begrip democratie echt wel in cijfertjes kan omzetten en uitdrukken als ware het de Dow Jones.
Uiteraard kan Trump op die paar dagen de democratie niet hebben veranderd, ik zou zelfs eerder geloven dat Bush junior daar veel meer heeft toe bijgedragen met de na 9/11 sterk toenemende greep van de overheid op de burger. Al naargelang de "waarden" die men bij de beoordeling hanteert zijn sommige Staten van de VS misschien nog minder democratisch dan de huidige Turkse samenleving. Als algemeen stemrecht en nummerieke meerderheid volstaan om van een democratie te spreken, dan is het huidige Congo zeker een democratische staat en president Kabila een model democraat die louter ten dienste van zijn volk nog een tijdje de zetel warm houdt voor zijn opvolger.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
Gast

03 feb 2017, 09:11

socrates schreef:Ik vraag mij af om men het complexe begrip democratie echt wel in cijfertjes kan omzetten en uitdrukken als ware het de Dow Jones.
Uiteraard kan Trump op die paar dagen de democratie niet hebben veranderd, ik zou zelfs eerder geloven dat Bush junior daar veel meer heeft toe bijgedragen met de na 9/11 sterk toenemende greep van de overheid op de burger. Al naargelang de "waarden" die men bij de beoordeling hanteert zijn sommige Staten van de VS misschien nog minder democratisch dan de huidige Turkse samenleving. Als algemeen stemrecht en nummerieke meerderheid volstaan om van een democratie te spreken, dan is het huidige Congo zeker een democratische staat en president Kabila een model democraat die louter ten dienste van zijn volk nog een tijdje de zetel warm houdt voor zijn opvolger.
In een "democratisch" systeem kan men nog steeds kiezen tussen de pest en de cholera als mensenrechten , het gelijkheidsprincipe , er met de voeten wordt getreden. Het is helemaal absurd als de bevolking verarmt , de armoede er stijgt terwijl de rijken hun inkomen "dmocratisch" zien stijgen. Wat is het begrip democratie dan nog waard als het allleen maar staat voor het gekibbel tussen regeringspartijen en oppositie ?

Paul Siemons

03 feb 2017, 09:21

Ik zal met directe ingang minder op SN te vinden zijn want via de goede banden tussen de VDAB en haar Amerikaanse branchegenoot ben ik aan een job geraakt,

Afbeelding
Gast

03 feb 2017, 09:28

Met Trump kunnen we "democracy" omdopen tot "demoncracy". Zijn volgers kan men als "demoncrazy" beschouwen :lol:
Gast

03 feb 2017, 09:53

Met Trump kunnen we "democracy" omdopen tot "demoncracy". Zijn volgers kan men als "demoncrazy" beschouwen
HEBT U TRUMP VANDAAG AL VEROORDEELD?

Weldenkend Vlaanderen ligt dus op ramkoers met de president van de Verenigde Staten. En ze verwachten van u hetzelfde. Wie nog een fatsoenlijk mens wil zijn, moet zich minstens tweemaal daags uitgebreid distantiëren van de president van het land aan de andere kant van de oceaan. En elke dag opnieuw moet Trump in de scherpst mogelijke bewoordingen moreel veroordeeld worden.Wie een keertje overslaat, wordt al snel verdacht van collaboratie. Zwijgen is meer dan ooit toestemmen geworden. Al wie Trump niet regelmatig uitspuwt, wordt gebrandmerkt als mini-Trump, onmens, fascist, nazi en ultieme doodgraver van onze Westerse democratie.

De focus op Trump is gewoon erg vermoeiend. Als we niet oppassen, moeten we straks elke dag beginnen met het plechtig afzweren van Donald Trump. Al zal zelfs dat niet volstaan. Zelfs als alle (centrum)rechtse politici na elke stunt van Trump blootsvoets naar de Amerikaanse ambassade trekken en daar 'Iedereen is van de wereld' zingen, dan nog zal de Trump-vergelijking niet weg te branden zijn uit het publieke debat. We dreigen nog jaren lang mee te draaien in de grote Trump-show. Het wordt één lange wedstrijd "wie is het meest verontwaardigd?". Behalve behoorlijk vervelend is dat ook zinloos. Het melodramatische spektakel van de Trump-tegenstanders is alleen maar gemakzuchtig theater.

Trump is een totaal nieuw fenomeen. Het is nog zoeken zijn naar een gepaste omgang met deze man en zijn beleid. Sommigen kiezen ervoor om permanent verontwaardigd te zijn. Dat voelt vast heerlijk. Het is altijd goed toeven op de moral highground. Maar op deze manier worden het nog vier lange jaren.

http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/hebt- ... eroordeeld

Dus nog één keer Uw verontwaardiging over Trump geven en je zit aan je quotum voor vandaag. :lol:
Gast

03 feb 2017, 10:43

Dicksy schreef:.....

Trump is een totaal nieuw fenomeen. Het is nog zoeken zijn naar een gepaste omgang met deze man en zijn beleid. ......
Gelukkig blijft de slinger nooit in de hoek geblokkeerd. Het mag er eens een paar jaar gek aan toegaan , nadien wordt het terug wel beter , of zelfs beter dan wat ooit is geweest. Ik beschouw de golden"sixties" nog altijd als het resultaat van wat mensen tijdens WOII hebben geleerd , en toen wisten wat "niet goed" was. De huidige generaties zullen ook iets aan de lijve moeten ondervinden om te te weten te komen wat correct en verkeerd is.