TRUMP wordt een goede president
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Je hebt zijn uitspraak toch op tv gehoord? daarvoor had je geen krant nodig!Dicksy schreef:" De president verduidelijkte in zijn tweet niet over welk programma het precies had, maar mogelijk verwijst hij naar het programma "Tucker Carlson Tonight". In de uitzending van vrijdag zat een item over de criminaliteitsstatistieken na de migratiegolf in Zweden.
Vandaag 20.02.2017 - DeRedactie.be
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2897005
Nee, nee en nog eens nee. Hij bedoelde met zijn uitspraak een aanslag want het stond in de krant en die plaatsen geen fake-nieuws of doen niet mee aan het bashen van Trump. Oei, misschien is DeRedactie.be ook wel fake en dan zijn we nog niet veel wijzer ! Wat nu !
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
"Heeft Trump al kranten verboden of zijn er al journalisten opgesloten in kampen? Zever in pakskes dus."
Bannon & Co gebruiken gewoon dezelfde tactieken - het verdacht maken van de gevestigde mediakanalen en het gezeur over fake nieuws ("the leaks are real but the news is fake"). Kortom: alle nieuws dat niet past in het hoeraverhaal van Trump is vals en alle journalisten die hem confronteren met zijn eigen leugens zijn "bad, very bad people". Trump supporters moeten enkel zijn tweets lezen - de echokamer van het eigen gelijk dus.
En neen, aangezien de media niet meer zo gecentraliseerd zijn als eertijds is het momenteel niet mogelijk om kranten te verbieden etc. Maar goed ook. Maar je kan ze wel demoniseren.
[/b]
Bannon & Co gebruiken gewoon dezelfde tactieken - het verdacht maken van de gevestigde mediakanalen en het gezeur over fake nieuws ("the leaks are real but the news is fake"). Kortom: alle nieuws dat niet past in het hoeraverhaal van Trump is vals en alle journalisten die hem confronteren met zijn eigen leugens zijn "bad, very bad people". Trump supporters moeten enkel zijn tweets lezen - de echokamer van het eigen gelijk dus.
En neen, aangezien de media niet meer zo gecentraliseerd zijn als eertijds is het momenteel niet mogelijk om kranten te verbieden etc. Maar goed ook. Maar je kan ze wel demoniseren.
[/b]
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Dicksy schreef:" De president verduidelijkte in zijn tweet niet over welk programma het precies had, maar mogelijk verwijst hij naar het programma "Tucker Carlson Tonight". In de uitzending van vrijdag zat een item over de criminaliteitsstatistieken na de migratiegolf in Zweden.
Vandaag 20.02.2017 - DeRedactie.be
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2897005
Nee, nee en nog eens nee. Hij bedoelde met zijn uitspraak een aanslag want het stond in de krant en die plaatsen geen fake-nieuws of doen niet mee aan het bashen van Trump. Oei, misschien is DeRedactie.be ook wel fake en dan zijn we nog niet veel wijzer ! Wat nu !
Blijkbaar wist hij dit via FOX NEWS
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
Gast
Heeft hij aanslag gezegd ? Ik ga daar geen polemiek meer over opstarten. Zelf kritisch denken, lezen en vooral luisteren is voor veel mensen niet weggelegd daarom gaat er ook alles als zoete broodjes in wat in kranten staat.Je hebt zijn uitspraak toch op tv gehoord? daarvoor had je geen krant nodig!
-
"Denk je dat onze eigenste vaderlandse kranten zich zo bescheiden uitlieten tijdens de oorlog over de behaalde "successen" van de geallieerden? "
Ik heb het niet gehad over de successen van de geallieerden of over de berichtgeving dienaangaande in de vaderlandse kranten - daar begin jij over.
Punt was dat door het nazimonopolie van de berichtgeving in Duitsland er nauwelijks gerept werd over de zware nederlagen aan het oostfront maar de gang van zaken daar veel rooskleuriger werd voorgesteld - het verspreiden van fake nieuws dus. Op een bepaald moment haalt de rauwe werkelijkheid natuurlijk de propagandaleugens in.
Ik heb het niet gehad over de successen van de geallieerden of over de berichtgeving dienaangaande in de vaderlandse kranten - daar begin jij over.
Punt was dat door het nazimonopolie van de berichtgeving in Duitsland er nauwelijks gerept werd over de zware nederlagen aan het oostfront maar de gang van zaken daar veel rooskleuriger werd voorgesteld - het verspreiden van fake nieuws dus. Op een bepaald moment haalt de rauwe werkelijkheid natuurlijk de propagandaleugens in.
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Dicksy schreef:Heeft hij aanslag gezegd ? Ik ga daar geen polemiek meer over opstarten. Zelf kritisch denken, lezen en vooral luisteren is voor veel mensen niet weggelegd daarom gaat er ook alles als zoete broodjes in wat in kranten staat.Je hebt zijn uitspraak toch op tv gehoord? daarvoor had je geen krant nodig!
Ja en jij aanbidt hem en verstaat hem perfect. Awel ik aanbid hem niet maar versta hem wel perfect. Wat mis jij aan het woordjes : gisterenavond? Er was NIETS gebeurd in Zweden, totaal NIETS. Hij zwetst, zwamt en LIEGT dat hij zwart ziet maar het ergste is nog dat hij dat laatste gewoon niet door heeft. Hij hoort zichzelf graag praten en aanbidt zich zelf. Dat is ook de eigenschap van een dictator.
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Ach Fritsje, je debat"techniek" is zooo doorzichtig, doen alsof je een vergelijking niet begrijpt en dan maar teruggrijpen naar de good old nazi's. Jij gaat er dus van uit dat geallieerde media geen fake nieuws verspreid hebben? Hoe naïef kun je zijn.frits1955 schreef:Ik heb het niet gehad over de successen van de geallieerden of over de berichtgeving dienaangaande in de vaderlandse kranten - daar begin jij over.
Geloof jij echt al de verhaaltjes die de EU ons op de mouw spelt over de Brexit, CETA, de Griekse crisis of hoe hard ze hun best doen voor de Europese burger? Hoe geloofwaardig is de Belgische regimepers die leeft van de subsidies?
Heb je ook commentaar op de démarche van Cameron, of past dat even niet in je comfortgebied?
-
Beste kerel, ik ben niet bepaald zo'n believer van zwart/wit complotbedenksels, hoe alle media samenzweren tegen die arme onwetende burger. Typisch voor paranoïde complotdenkers is het alles op dezelfde hoop gooien (Brexit/Griekse crisis/pers etc) en anderen dan maar snel verslijten voor naievelingen als ze niet mee willen in dat soort denken.Misschien kan er ook nog iets bij over onderwijs? Ufo's? Contrails? Inentingen?
Gelukkig is er nog tinternet en de tweets van Trump.
Gelukkig is er nog tinternet en de tweets van Trump.
-
Fazal
Idd, hij weet in de verste verte niet wàt hij vertelt.Prima Vera schreef: Hij zwetst, zwamt en LIEGT dat hij zwart ziet maar het ergste is nog dat hij dat laatste gewoon niet door heeft. Hij hoort zichzelf graag praten en aanbidt zich zelf. Dat is ook de eigenschap van een dictator.
Vandaag haat hij iedereen, en morgen is het van "I love you all!"
Hoe kan zo ne stommekloot zò stinkend rijk zijn geworden!?
-
Gast
Simpelweg geerfd van zijn papa. In het begin heeft Donaldje nogal wat dingen failliet laten gaan , dus al veel van papa's kapitaal doen verdampen.Fazal schreef: Hoe kan zo ne stommekloot zò stinkend rijk zijn geworden!?
-
Gast
Maar hoe werd Donald Trump zo rijk?Simpelweg geerfd van zijn papa. In het begin heeft Donaldje nogal wat dingen failliet laten gaan , dus al veel van papa's kapitaal doen verdampen.
1.- In 1974 erfde hij zeggenschap en een kwart van de aandelen in een Trump-familie-organisatie, die toen ongeveer 200 miljoen dollar waard was.
2.- Trump nam een groot risico door zijn geld te investeren in onroerend goed in Manhattan; al jaren kelderde de huizenprijzen.
3.- Of hij nou één, of honderd domme deals heeft gemaakt, feit is dat Trump van deze investering behoorlijk rijk is geworden.
4.- De algemene prijs van onroerend goed in Manhattan steeg in de jaren na 1973 spectaculair. Van 1973 tot 2016 is de gemiddelde prijs ongeveer 6,000 procent omhoog gegaan.
Van 200 miljoen dollar ( of minder want hij heeft veel laten verdampen van papa's fortuin ) naar: Het vermogen van Donald Trump wordt door Forbes geschat op 4,5 miljard US dollar. Toch niet slecht gedaan voor zo een stomme kloot die veel van papa's kapitaal heeft laten verdampen !
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Kijk, je maakt er (alweer) een amalgaam van, maar geen concreet weerwoord op wat ik schreef. Nu ben ik zelfs al uitgegroeid tot een paranoïde complotdenker, tss!frits1955 schreef:Beste kerel, ik ben niet bepaald zo'n believer van zwart/wit complotbedenksels, hoe alle media samenzweren tegen die arme onwetende burger. Typisch voor paranoïde complotdenkers is het alles op dezelfde hoop gooien (Brexit/Griekse crisis/pers etc) en anderen dan maar snel verslijten voor naievelingen als ze niet mee willen in dat soort denken.
Ben ik een complotdenker omdat ik de moeite genomen heb om enkele tientallen van dat 1598 pagina's tellende CETA-document door te nemen in plaats van de hoeraberichten in de vaderlandse pers voetstoots te geloven? Idem de verklaringen van clown Verhofstadt en nog enkele Europese bobo's ivm de Brexit. Allemaal uit de eerste hand te vinden op de site van de EU.
Voor mijn part mag je blijven onnozel doen, hoor, geen probleem. Het lijkt erop dat dit forum verrijkt is met een Albeer-den-tweede.Misschien kan er ook nog iets bij over onderwijs? Ufo's? Contrails? Inentingen?
Voor jou blijkbaar wel, waar zou je anders de inspiratie vandaan halen, voor mij is dat al wat lastiger want ik heb geen accounts bij die bazar van Twitter, Facebook of hoe die dingen allemaal heten.Gelukkig is er nog tinternet en de tweets van Trump.
-
Gast
Pas maar op dat ge hier het heel forum van de poco's weer niet over Uwe nek krijgt want het is iets van Trump en dus not done, daarvoor moeten vorige principe's en uitspraken gemakshalve even aan de kant kunnen geschoven worden.Dit is ook wat het over grote deel van de Europese bevolking roept in Europa!!!
-
jure - Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:28
Dicksy schreef:
Quote:
Je hebt zijn uitspraak toch op tv gehoord? daarvoor had je geen krant nodig!
Heeft hij aanslag gezegd ? Ik ga daar geen polemiek meer over opstarten. Zelf kritisch denken, lezen en vooral luisteren is voor veel mensen niet weggelegd daarom gaat er ook alles als zoete broodjes in wat in kranten staat.
Men mag toch ook naar de mimiek kijken, of niet? Hoe hij het nieuws betreffende Zweden bracht. Verwonderd, triomferend, belerend en een beetje in zijn sas. Dat zegt zijn gelaatsuitdrukking toen hij zei : Zweden mensen, Zweden...
Maar ik kan mij ook vergissen
Quote:
Je hebt zijn uitspraak toch op tv gehoord? daarvoor had je geen krant nodig!
Heeft hij aanslag gezegd ? Ik ga daar geen polemiek meer over opstarten. Zelf kritisch denken, lezen en vooral luisteren is voor veel mensen niet weggelegd daarom gaat er ook alles als zoete broodjes in wat in kranten staat.
Men mag toch ook naar de mimiek kijken, of niet? Hoe hij het nieuws betreffende Zweden bracht. Verwonderd, triomferend, belerend en een beetje in zijn sas. Dat zegt zijn gelaatsuitdrukking toen hij zei : Zweden mensen, Zweden...
Maar ik kan mij ook vergissen
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.
-
Gast
Ik denk eerder verwonderd en belerend maar zeker niet in zijn sas. Een toleranter land als Zweden zul je niet gemakkelijk vinden op deze wereldbol. Alles kon en mocht zolang het beheersbaar bleef en er een beperkte instroom was. Zie wat er nu van geworden is sinds de vluchtelingenstroom begonnen is en ook de Zweden het probleem niet meer de baas kunnen, ze kunnen het niet blijven wegsteken maar blijven de zaken wel ontkennen. Net als in Duitsland. Verwonderd over wat er met dat land is gebeurd en tegelijkertijd belerend met wat er kan gebeuren als je je niet krachtdadiger opstelt om deze instroom controleerbaar te houden. Feiten genoeg te vinden op internet.Verwonderd, triomferend, belerend en een beetje in zijn sas. Dat zegt zijn gelaatsuitdrukking toen hij zei : Zweden mensen, Zweden...
De hoogmoed van de Zweden komt hen nu duur te staan en ze zullen ook dringend moeten afstappen van "Wir shaffen das. "
Ik kan mij ook vergissen.