'Waarom De Wever niet langer voorzitter vd N-VA kan blijven
-
Gast
Dat zegt veel over het niveau van De Ceulaer zelf.MOLCO schreef:
P.S.: Joël De Ceulaer noemde Bart De Wever in een reeks artikelen twee weken geleden een "fenomeen", waar geen enkele andere politieker momenteel tegen op kan, graag of niet. ......
-
MOLCO - Lid geworden op: 20 jan 2005, 19:11
Dat je het niveau van Joël De Ceulaer in twijfel trekt, laat ik voor jouw rekening. Je leest waarschijnlijk "De Morgen" niet, want daarin schrijft hij zijn opiniestukken. Ikzelf ga met zijn standpunten dikwijls niet akkoord, maar ik moet erkennen dat ze kritisch-objectief en zeer lezenswaardig zijn (ook voor tegenstanders).
En van DE Wever mag je ook denken wat je wil. Maar ik zie wel dat onder het beleid van die man de N-Va op vijftien jaar tijd van 1 zetel met ongeveer 5 %, gestegen is naar boven de 30 % en daarmee de grootste belgische partij.
En als je nu eens vergelijkt:
-Van Besien: hoe stuntelig die gereageerd heeft; die man gaat voor het minste in het nauw gedreven worden. En is het nu een bondgenootschap of een kartel of iets anders met SP.a? Dat kan hij blijkbaar niet eens verwoorden (of niemand gelooft hem).
-Crombez: die verdedigt niet eens zijn eigen mensen. Van Tom Meeus wist hij te vertellen dat die een inschattingsfout gemaakt heeft (en Tom Balthazar in Gent heeft hij blijkbaar ook niet goed geholpen).
Hij is al jaren bezig met de interne herstructurering van de partij. Maar voor welk programma gaan ze nu eigenlijk. De structuur van de partij interesseert geen enkele kiezer, wel het programma.
-CD&V en O-VLD hebben wijselijk hun mond gehouden, want hun vertegenwoordigers waren ook op de receptie. Maar van hun voorzitters komt ook niet veel nieuws. Enkel Peeters laat zich horen, maar die is zo gefrustreerd dat hij van zijn partij geen eerste minister is mogen worden, dat hij niet meer genietbaar is.
-Misschien nog de PVDA? Die partij ken je toch he? De meeste mensen nog niet.
En van DE Wever mag je ook denken wat je wil. Maar ik zie wel dat onder het beleid van die man de N-Va op vijftien jaar tijd van 1 zetel met ongeveer 5 %, gestegen is naar boven de 30 % en daarmee de grootste belgische partij.
En als je nu eens vergelijkt:
-Van Besien: hoe stuntelig die gereageerd heeft; die man gaat voor het minste in het nauw gedreven worden. En is het nu een bondgenootschap of een kartel of iets anders met SP.a? Dat kan hij blijkbaar niet eens verwoorden (of niemand gelooft hem).
-Crombez: die verdedigt niet eens zijn eigen mensen. Van Tom Meeus wist hij te vertellen dat die een inschattingsfout gemaakt heeft (en Tom Balthazar in Gent heeft hij blijkbaar ook niet goed geholpen).
Hij is al jaren bezig met de interne herstructurering van de partij. Maar voor welk programma gaan ze nu eigenlijk. De structuur van de partij interesseert geen enkele kiezer, wel het programma.
-CD&V en O-VLD hebben wijselijk hun mond gehouden, want hun vertegenwoordigers waren ook op de receptie. Maar van hun voorzitters komt ook niet veel nieuws. Enkel Peeters laat zich horen, maar die is zo gefrustreerd dat hij van zijn partij geen eerste minister is mogen worden, dat hij niet meer genietbaar is.
-Misschien nog de PVDA? Die partij ken je toch he? De meeste mensen nog niet.
-
Gast
Een gezellig beerke dat bekendheid verwierf en alle harten veroverde in de slimste mens. Dat zegt ook veel over diegenen die erna op de NV(A) begonnen te stemmen.MOLCO schreef:....
.....
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Wat lees ik nu in de krant.
PVdA ook betrapt van ongeoorloofde zitpenningen in de provincieraad Antwerpen.
Merkx verdedigd zich met een uitleg van mijn botten.
Het is gezocht om hun relaas van te hoge uitkeringen in de raad.En het geld is in de partijkas gestort.
En zoo valt iedereen zoo stillekes aan bij de graaiertjes.
PVdA ook betrapt van ongeoorloofde zitpenningen in de provincieraad Antwerpen.
Merkx verdedigd zich met een uitleg van mijn botten.
Het is gezocht om hun relaas van te hoge uitkeringen in de raad.En het geld is in de partijkas gestort.
En zoo valt iedereen zoo stillekes aan bij de graaiertjes.
-
dejules
De laatste 15 jaar is elke partij de grootste geweest. Zelfs het Vlaams Blok!MOLCO schreef:
De laatste keer stemden de mensen niet op de N-VA maar op de man vh volk.
De sympathieke dikzak die elke dag frieten ging vreten in het fritkot met veel mayonaise en een paar curryworsten, 4 bouletten en 6
vleeskroketten. De man die regelmatig bloeddoorlopen ogen had omdat hij veel te veel in de café's rondhing, de man die zei wat de "hard werkende" Vlaming wou horen nl dat hij heel hard werkt maar daar niets voor terug krijgt en dat dat de schuld was van de Walen (na de verkiezingen was dat ook de schuld vd sossen, de vreemden, de moslims, de vakbonden, de luie werklozen, de zieken en gehandicapten die dat speelden, de Spanjaarden, ...).
Een politieker die dezelfde besoignes had als elke familie en wiens zus nooit gewerkt heeft en zelfs te slim was voor de VDAB want ze was zich gaan verstoppen in de Ardennen!
Op die man hebben de Vlamingen gestemd.
Niet op de graaier, de cola-zero-drinker, de altijd naar schuldbokken zoeker, de "er valt nog veel te rapen in de sociale zekerheid"-man en werken tot 67 jaar had hij ook niet vermeld voor de verkiezingen!
Denkt U echt dat deze partij nog 30% gaat halen?
-
dejules
http://www.nieuwsblad.be/cnt/gb01hrcohWil. schreef:De julio-argumentatie:dejules schreef:(...)en De Wever wiens zus nooit gewerkt heeft (...)
Next!
30 jaar werkloos!!
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
DEJULES zal het niet licht opgeven....
En met dit citaat...
"Een politieker die dezelfde besoignes had als elke familie en wiens zus nooit gewerkt heeft
en zelfs te slim was voor de VDAB want ze was zich gaan verstoppen in de Ardennen! "
....definieert dejules meer de eigen mateloze haat,
dan enige basis voor een echte discussie.
Want...ouders kunnen eventueel zelf kiezen om kinderen te hebben.
Die kinderen vragen dat niet en nog minder kiezen ze ervoor
wie hun broer, zus en/of andere familie is en/of wordt.
Ik ken in mijn landelijke buurt ook een aantal beroepsdoppers en lijntrekkers,
maar die geen enkele inktkoelie ofte paparazzi interesseren.
Allicht bij gebrek aan bekende familieleden!?
Nu, ja deze verwijzing zegt meer over "dejules" dan over BDW.
En dergelijke slagen onder de gordel wijzen eerder op gebrek aan argumenten.
sw
En met dit citaat...
"Een politieker die dezelfde besoignes had als elke familie en wiens zus nooit gewerkt heeft
en zelfs te slim was voor de VDAB want ze was zich gaan verstoppen in de Ardennen! "
....definieert dejules meer de eigen mateloze haat,
dan enige basis voor een echte discussie.
Want...ouders kunnen eventueel zelf kiezen om kinderen te hebben.
Die kinderen vragen dat niet en nog minder kiezen ze ervoor
wie hun broer, zus en/of andere familie is en/of wordt.
Ik ken in mijn landelijke buurt ook een aantal beroepsdoppers en lijntrekkers,
maar die geen enkele inktkoelie ofte paparazzi interesseren.
Allicht bij gebrek aan bekende familieleden!?
Nu, ja deze verwijzing zegt meer over "dejules" dan over BDW.
En dergelijke slagen onder de gordel wijzen eerder op gebrek aan argumenten.
sw
-
dejules
De Wever is een graaier meer valt daar niet over te zeggen.Silver Wolf schreef:DEJULES zal het niet licht opgeven....![]()
-
dejules, je maakt een belachelijk karikatuur van uw posting.
Je verzint maar wat over de persoon van De Wever, je moet wel een grote duim hebben om er dit allemaal uit te zuigen, waar haal je die onzin toch allemaal?
Of haat je die man zo erg? Wel goed, hemel dan maar zijn collega voorzitters op, mij niet gelaten.
Je zal het wel moeilijk hebben, want ze komen niet eens aan zijn hielen.
De Wever is een man met visie (je mag er tegen zijn natuurlijk, maar dan moet je wat beter verzinnen), met een geweldig communicatief talent, strategisch inzicht, intelligent.
Hij is een echte leider van zijn partij. In tegenstelling met Crombez, wat ik ten zeerste betreur, die laat zelfs zijn eigen mensen vallen, en heeft na enkele jaren studiewerk nog niets op papier gezet dat op een haalbaar en wervend project trekt.
Of vond je Van Besien goed? In de pers, en niet in het minste in "De Morgen" vonden ze hem een liefhebber die aan de Olympische spelen wil meedoen, maar enkel voor het plezier, zeker niet om te winnen.
Je verzint maar wat over de persoon van De Wever, je moet wel een grote duim hebben om er dit allemaal uit te zuigen, waar haal je die onzin toch allemaal?
Of haat je die man zo erg? Wel goed, hemel dan maar zijn collega voorzitters op, mij niet gelaten.
De Wever is een man met visie (je mag er tegen zijn natuurlijk, maar dan moet je wat beter verzinnen), met een geweldig communicatief talent, strategisch inzicht, intelligent.
Hij is een echte leider van zijn partij. In tegenstelling met Crombez, wat ik ten zeerste betreur, die laat zelfs zijn eigen mensen vallen, en heeft na enkele jaren studiewerk nog niets op papier gezet dat op een haalbaar en wervend project trekt.
Of vond je Van Besien goed? In de pers, en niet in het minste in "De Morgen" vonden ze hem een liefhebber die aan de Olympische spelen wil meedoen, maar enkel voor het plezier, zeker niet om te winnen.
-
Gast
Oeiejejoeijejoei .... wat een wierook , mijn PC begint er naar te stinken.MOLCO schreef:dejules, je maakt een belachelijk karikatuur van uw posting.
Als ge vindt dat het afblaffen van onderdanen een "grote leider" kenmerkt , dan heb je gelijk. Ik vind dat hij heel wat dictatoriale trekken heeft , maar dat vind jij waarschijnlijk positief.
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
De titel van deze topic luidt;
Maar...enkel wie lid is van N-VA kan daarover (mee) beslissen.
Dus, spijts alle slagen in het water en/of onder de gordel
blijft het Arabische gezegde toepasselijk.
"De honden kunnen blaffen,
maar de karavaan trekt verder."
sw
Maar...enkel wie lid is van N-VA kan daarover (mee) beslissen.
Dus, spijts alle slagen in het water en/of onder de gordel
blijft het Arabische gezegde toepasselijk.
"De honden kunnen blaffen,
maar de karavaan trekt verder."
sw
-
dejules
ING maakte juist bekend dat België ook volgend jaar de laagste economische groei van de Oeso zal hebben en dat de staatschuld ontspoord is. De maatregelen van geschiedenis-statutair De Wever pakken geen verf. Ga daarmee naar de verkiezingen! Uw partij wacht een ware slachtpartij.MOLCO schreef:
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Als ik jouw reacties lees, vast niet. Iedereen die een beetje tegengas geeft, krijgt te lezen : "Uw partij wacht een ware slachting"
Het is voor iedereen uw partij. Als er in verhouding ook evenveel kiezers zijn die niet op Sennet te zien zijn, dan gaan we naar een monsterscore
Het is voor iedereen uw partij. Als er in verhouding ook evenveel kiezers zijn die niet op Sennet te zien zijn, dan gaan we naar een monsterscore

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Ik heb geen partij en geen lidkaart en zal er nooit één kopen.dejules schreef:ING maakte juist bekend dat België ook volgend jaar de laagste economische groei van de Oeso zal hebben en dat de staatschuld ontspoord is. De maatregelen van geschiedenis-statutair De Wever pakken geen verf. Ga daarmee naar de verkiezingen! Uw partij wacht een ware slachtpartij.MOLCO schreef:
Maar ik ben tot nog overtuigd dat deze regering op het goede spoor zit.
Mistoestanden rechtzetten kun je niet in één legislatuur; daar heeft de N-Va zich wel in vergist.
En er is natuurlijk het probleem van de communicatie. DE Heer Peeters loopt nog altijd gefrustreerd rond omdat hij geen eerste-minister kon worden, met hem zou de communicatie gestroomlijnder verlopen zijn.
De politiek van besparingen op de overheidsuitgaven moet verder gezet worden, alleszins.
Maar wat vind je van de congresvoorstellen van de volgende partijen:
-O-VLD wil een vlaktaks van 30 % en een vennootschapsbelasting van 15 % Dat zal alleszins veel miljarden kosten.
-Groen wil een algemeen welvaartsinkomen, alhoewel ze nog precies moeten uitleggen wat ze daarmee bedoelen, maar ik speculeer op een optrekken van de laagste inkomens, of men werkt of niet.
Dat gaat ook miljarden kosten, en de wil om te gaan werken verminderen.
-P.S. wil een werkweek van 4 dagen met behoud van loon (naast veel andere zaken, ongeveer 130 maatregelen). Wie gaat dat betalen? Welke investeerder wil dan nog naar België komen?