Spelletjes

Droedels

Gestart door zuske op 02 mar 2007, 21:34 45188 berichten 1.930.358 keer gelezen Reageer
socrates 04 dec 2017, 21:12 EUROPA 18.535 berichten
lotte schreef:BLEEKMIDDEL ?

nodig voor het witwassen
Enkel Dash wast witter dan wit !!

Tip: wat gebeurt er met diens handen  ?

Afbeelding
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
    Citeer
    socrates 05 dec 2017, 20:05 EUROPA 18.535 berichten
    Reini schreef:WITWASSEN ?

Maar begrijp dan niet wat die pil erbij komt doen.
    Dat is dus het geheim dat jullie moeten ontrafelen reini.
    Niet alle water wast "wit"
      Citeer
      socrates 06 dec 2017, 10:48 EUROPA 18.535 berichten
      Reini schreef:CHLOORPIL ?

Om het water te ontsmetten.
      Tip;  zoek het in de symboliek van het handen wassen.
        Citeer
        Reini 06 dec 2017, 13:36 Brasschaat 5.288 berichten
        Een baby die besprenkeld besprenkeld wordt met water, wordt gedoopt, dat kan men dus ook zeggen van handen, ze worden "gedoopt" door het water. Met de pil ernaast die op een andere betekenis wijst, gok ik op 
        DOPING .
          Citeer
          socrates 06 dec 2017, 19:58 EUROPA 18.535 berichten
          Reini schreef:Een baby die besprenkeld besprenkeld wordt met water, wordt gedoopt, dat kan men dus ook zeggen van handen, ze worden "gedoopt" door het water. Met de pil ernaast die op een andere betekenis wijst, gok ik op 
          DOPING .
          Dat was een meer dan behoorlijke gok reini, je zit daarmee op het goeie spoor maar nog niet bij het goeie antwoord. Ping is geen Pil :wink:
            Citeer
            Reini 06 dec 2017, 20:08 Brasschaat 5.288 berichten
            En DOPIL is geen woord :)
            Ik moet nu blind schrijven, want mijn bovenstaande tekst schuift onder vrij tijd, actueel enz. 2de regel wel te zien nu.
              Citeer
              socrates 06 dec 2017, 20:11 EUROPA 18.535 berichten
              Reini schreef:En DOPIL is geen woord :)
              Ik moet nu blind schrijven, want mijn bovenstaande tekst schuift onder vrij tijd, actueel enz. 2de regel wel te zien nu.
              De pil heeft iedereen duidelijk herkend, de symboliek rechts ervan, nog niet, Wij Westerlingen lezen van l naar R dus moet "pil" vooraan staan anders dan in Dopil
                Citeer
                Reini 07 dec 2017, 00:13 Brasschaat 5.288 berichten
                Natuurlijk is het handen wassen symbolisch een blijk van onschuld; " ik ben rein".

De pil + het baden van de handen kan dus zijn :

PILATES ?      ( die waste zijn handen in onschuld toen hij Jezus aan zijn beulen overleverde. )
                  Citeer
                  socrates 07 dec 2017, 08:41 EUROPA 18.535 berichten
                  Reini schreef:Natuurlijk is het handen wassen symbolisch een blijk van onschuld; " ik ben rein".

PILATES ?      ( die waste zijn handen in onschuld toen hij Jezus aan zijn beulen overleverde. )
                  proficiat reini knap gevonden!👏
                    Citeer
                    Reini 07 dec 2017, 08:48 Brasschaat 5.288 berichten
                    Merci  ! Gisternacht werd het kindje geboren na een zware bevalling, maar gelukkig ken ik mijn bijbel nog 😊
                      Citeer
                      socrates 07 dec 2017, 10:21 EUROPA 18.535 berichten
                      socrates schreef:
                      Reini schreef:Natuurlijk is het handen wassen symbolisch een blijk van onschuld; " ik ben rein".

proficiat reini knap gevonden!👏
                      Over een tikfoutje gaan we bij dit soort "kopbrekerij" zeker niet vallen Reini. Ik ben en er zeker van dat je wel degelijk PILATUS bedoelde, de bijbelse figuur die de handzeep heeft uitgevonden,. Een biologisch product dat later dan de "biecht" werd.
                      PS: ik had op tablet een emoji van handgeklap gepost, dat werd hier een ???
                        Citeer
                        Reini 07 dec 2017, 10:47 Brasschaat 5.288 berichten
                        Is een lapsus van mij socrates, in onze omgeving beoefent men Pilates, soort gym.
                        De bedoeling was natuurlijk Pilatus, nog niet goed wakker waarschijnlijk. 😊
                        Op tablet wel handjeklap .
                          Citeer

Schrijf gerust een antwoord

Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.